قیمت لحظه ای یو اس دی کوین + نمودار قیمت USDC 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

USDC
USDC
رتبه: 6
$ 1.00
66,397 تومان
0.09%
ارزش کل بازار
$ 33,914,045,948
حجم معاملات 24 ساعته
$ 9,540,861,798
عرضه در گردش
33,902,776,284 USDC
عرضه کل
33,902,996,633 USDC


نوسانات و اطلاعات قیمت یو اس دی کوین

هر واحد یو اس دی کوین در این لحظه با قیمت 0.999950 $، معادل 66,397 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال یو اس دی کوین، معادل $ 33,914,045,948 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 9,540,861,798 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 0.09% افزایش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت یو اس دی کوین یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره یو اس دی کوین

یو اس دی کوین (USDC) یک استیبل ‌کوین به شمار می‌‌رود که به ارزش دلار آمریکا با نسبت ۱ به ۱ وابسته است. در واقع، هر واحد از این ارز دیجیتال در گردش، پشتوانه یک دلار آمریکا را دارد که به صورت ترکیبی از پول نقد و اوراق قرضه کوتاه‌مدت خزانه‌داری آمریکا نگهداری می‌شود. کنسرسیوم سنتر (Centre Consortium) که پشت این دارایی قرار دارد، می‌گوید USDC توسط مؤسسات مالی تحت نظارت منتشر می‌گردد.
اگر یک کاربر معامله‌ای را برای خرید یک USDC با استفاده از ارز فیات آغاز کند، آن ارز فیات به عنوان یک دلار آمریکا سپرده و ذخیره شده و یک یو اس دی کوین جدید ضرب می‌شود. در مقابل، اگر یک USDC در ازای ارز فیات به فروش برسد، پس از بازگرداندن پول فیات به حساب کاربر، یو اس دی کوین معادل آن سوزانده می‌شود. بنابراین، در تئوری، تعداد USDCهایی که می‌تواند وجود داشته باشد، نامحدود است و تا هر زمان که تقاضا وجود دارد، یو اس دی کوین‌های جدید هم ایجاد می‌شوند.
شعار USDC "پول دیجیتال برای عصر دیجیتال" است و برای دنیایی طراحی شده که در آن تراکنش‌های بدون پول نقد رو به افزایش است. شایان ذکر است یو اس دی کوین برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۸ به صورت محدود عرضه شد.
از USDC در چندین مورد می‌توان استفاده کرد. علاوه بر اینکه در زمان نوسانات بازار، پناهگاهی امن برای معامله‌گران ارز دیجیتال به شمار می‌رود، توسعه‌دهندگان این استیبل ‌کوین می‌گویند که می‌تواند به کسب‌وکارها امکان دهد تا پرداخت‌ها را به صورت دارایی‌های دیجیتال دریافت کنند و تحولی در بخش‌های مختلف از جمله امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و بازی ایجاد نماید.
به طور کلی، هدف یو اس دی کوین ایجاد بستری است که USDC تا حد امکان توسط کیف پول‌ها، صرافی‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) پذیرفته شود.
کنسرسیوم سنتر دو بنیان‌گذار دارد. یکی از آن‌ها شرکت خدمات پرداخت همتا به همتا سیرکل (Circle) و دیگری صرافی ارز دیجیتال کوین ‌بیس (Coinbase) است. سایر شرکت‌های حوزه بلاکچین نیز می‌توانند به این کنسرسیوم ملحق شوند.
جرمی آلیر و شان نویل، هم‌بنیان‌گذاران سیرکل، در توضیح منطق پشت USDC می‌گویند: "ما بر این باوریم که یک شبکه باز برای تبادل ارزش می‌تواند جهان را به طور عمیق‌تر تغییر دهد و یکپارچه کند و در نهایت مرزهای اقتصادی مصنوعی را از بین ببرد و یک بازار جهانی کارآمدتر و فراگیرتر ایجاد نماید که همه افراد روی کره زمین را به هم متصل سازد."
در سال ۲۰۲۰، سیرکل و کوین ‌بیس به طور مشترک ارتقاء قابل توجهی را در پروتکل و قرارداد هوشمند USDC اجرایی کردند. در واقع، هدف از این پیشرفت‌ها، آسان‌تر کردن استفاده از USDC برای پرداخت‌های روزانه، تجارت و تراکنش‌های همتا به همتاست.
بازار استیبل‌ کوین در سال‌های اخیر بسیار داغ بوده است، اما USDC به چند روش تلاش کرده تا از رقبای خود پیشی بگیرد. یکی از این روش‌ها شفافیت است که به کاربران اطمینان می‌دهد تا بتوانند ۱ USDC را برداشت کنند و بدون هیچ مشکلی ۱ دلار آمریکا دریافت نمایند. برای این منظور، گفته می‌شود یک شرکت حسابداری بزرگ وظیفه دارد تا سطح وجوه نقدی که در ذخایر نگهداری می‌شود را تأیید و اطمینان حاصل کند که با تعداد توکن‌های در گردش مطابقت دارد.
برخلاف برخی از شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال، سیرکل و کوین ‌بیس همچنین به انطباق با قوانین دست یافته‌اند و این موضوع به پیشبرد توسعه بین‌المللی آن‌ها کمک کرده است. هر دو پروژه همچنین از نظر مالی تأمین شده‌اند که به یو اس دی کوین قدرت بیشتری می‌دهد.
جالب توجه است کوین ‌بیس به طور خلاصه به متنوع کردن وجوه پشتوانه USDC فکر کرد، اما پس از واکنش شدید جامعه، این پیشنهاد را پس گرفت. در واقع، شفافیت در مورد منشأ وجوه، دلیل اصلی موفقیت USDC بوده است. برخلاف رقیب آن، تتر (USDT) که بارها درگیر تحقیقات شده، USDC هرگز متهم به هیچ تخلفی نشده است. این امر منجر به کاهش سلطه USDT در بازار استیبل ‌کوین‌ها شده است.
شایان ذکر است پس از سقوط TerraUSD، انتشاردهندگان استیبل ‌کوین‌ها تحت نظارت شدید در مورد کیفیت ذخایری که پشتوانه توکن‌های آن‌ها هستند، قرار گرفتند. تمام USDCهای در گردش در واقع توکن‌های ERC-20 هستند که روی بلاکچین اتریوم (ETH) قرار دارند. یکی از بزرگترین مزیت‌های این موضوع این است که USDC را می‌توان با برنامه‌های مبتنی بر اتریوم ادغام کرد، اما این استیبل کوین با چندین شبکه بلاکچینی دیگر هم سازگار است، از جمله سولانا (SOL)، آولانچ (AVAX)، الگوراند (ALGO)، استلار (XLM)، فلو (FLOW)، هدرا (HBAR) و ترون (TRON).
همانطور که قبلا ذکر شد، امنیت و اعتماد به این استیبل کوین به دلیل اثبات نگهداری واقعی دلار آمریکا در ذخایر حاصل می‌شود.

تاریخچه قیمت یو اس دی کوین

یو اس دی کوین برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۸ به صورت محدود به قیمت ۱.۰۰۴۳ دلار عرضه شد. قیمت یو اس دی کوین به عنوان یک استیبل کوین، نوسانات زیادی ندارد و از اکتبر ۲۰۲۰ تا کنون در محدوده ۰.۹۹ الی ۱.۰۱ دلار معامله شده و به نظر می‌رسد که قیمت ارز USDC در محدوده ۱ دلار تثبیت شده است.
در واقع، پس از فروپاشی اکوسیستم ترا و سقوط ارزش استیبل کوین آن در ماه می سال ۲۰۲۲، یو اس دی کوین جزو دارایی‌هایی بود که از این بحران جان سالم به در برد و حتی ارزش بازار آن رشد چشمگیری را تجربه کرد؛ به طوری ‌که توانست از این لحاظ به رتبه چهارم بازار ارزهای دیجیتال صعود کند.
از نوسانات مهمی که در یو اس دی کوین رخ داد و می‌توان به آن اشاره کرد افزایش قیمت به ۱.۰۳۶۸ دلار در دسامبر ۲۰۱۸، رسیدن به ۱.۰۲۶۸ دلار در فوریه ۲۰۲۰ و افت قیمت به ۰.۹۹۱۲ در مارس ۲۰۲۳ است.

پیش‌بینی قیمت یو اس دی کوین

پیش‌بینی دقیق قیمت یو اس دی کوین دشوار است، زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال، می‌توان با بررسی این عوامل، پیش‌بینی تقریبی از قیمت USDC در آینده ارائه کرد. تقاضا برای یو اس دی کوین به عوامل مختلفی مانند حجم معاملات در بازار ارزهای دیجیتال، ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و شرایط اقتصادی کلان بستگی دارد و می‌تواند قیمت USCD را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین افزایش یا کاهش عرضه یو اس دی کوین، می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد.
با توجه به عوامل ذکرشده، پیش‌بینی می‌شود که قیمت تتر در کوتاه‌مدت در محدوده ۱ تا ۱.۰۵ دلار باقی بماند. پیش‌بینی قیمت تتر در بلندمدت دشوارتر است. با این حال، اگر تتر بتواند ثبات قیمت خود را حفظ کند، انتظار می‌رود که قیمت آن در بلندمدت نیز به ۱ دلار نزدیک باشد. به گفته تارنمای بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزی در جهان، قیمت USDC در سال‌های 2025، 2026، 2027 و 2030 به ترتیب به 1.05، 1.1، 1.15 و 1.34 دلار می‌رسد.

توکنومیک یو اس دی کوین

برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال، USDC دارای عرضه محدودی نیست و عرضه آن با توجه به تقاضا برای این استیبل کوین افزایش می‌یابد. به ازای هر USDC جدیدی که صادر می‌شود، یک دلار آمریکا به عنوان وثیقه در حساب‌های بانکی ایالات متحده نگهداری می‌گردد. این وثیقه به حفظ ارزش USDC در حدود 1 دلار کمک می‌کند.
در حال حاضر عرضه کل یو اس دی کوین نزدیک به ۲۹ میلیارد USDC است و همانطور که گفته شد، این استیبل کوین دارای عرضه محدود نیست.
به دلیل کاربردهای مختلف USDC  در دنیای واقعی و همچنین در حوزه ارزهای دیجیتال تقاضای خوبی برای این ارز وجود دارد. از USDC می‌توان برای پرداخت‌های بین‌المللی، خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین  به عنوان وثیقه در وام‌های رمزارزی استفاده کرد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2397 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

بله

با سلام به همه عزیزان
خیلی خیلی عالی بود کیف کردم واقعاً خیلی خوبه، دستتون درد نکنه، عالیه