آینده بیت کوین (BTC) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

همه افراد فعال در حوزه کریپتوکارنسی می‌دانند که به نوعی بیت کوین (Bitcoin) پرچم‌دار و مادر این حوزه محسوب می‌شود. به همین دلیل تمامی حرکات و اتفاقات این رمزارز می‌تواند بر کل بازار کریپتوکارنسی‌ها تأثیر بگذارد و حتی گاهی برخی از حرکات بیت کوین می‌تواند برای برخی از کوین‌ها سرنوشت‌ساز باشد. بر همین اساس همیشه یکی از نکات مهمی که در هنگام تحلیل‌ها باید در نظر گرفته شود، تحلیل بازار بیت کوین، بررسی روند آینده بیت کوین (BTC) و تأثیری است که این ارز دیجیتال بر دیگر رمزارزهای بازار خواهد گذاشت.

اگر می‌خواهید از نقطه نظر افراد مختلف در مورد آینده بیت کوین (BTC) و پیش بینی آنها در مورد روند و حرکات این ارز دیجیتال در سال‌های آینده اطلاع داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

آینده بیت کوین

بیت کوین (Bitcoin) چیست؟

بیت کوین اولین دفتر کل توزیع شده در طول تاریخ است که امکان انجام تراکنش‌ها را به صورت همتا به همتا و بدون نیاز به حضور شخص واسط برای کاربران فراهم نمود. پروژه ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) در سال 2009 و به دست خالق آن ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد و روی کار آمد. هویت اصلی ساتوشی از ابتدا به صورت ناشناس بود و تا کنون همچنان ناشناس مانده است، اما بر اساس برخی اطلاعات، بعضی این فرد یا گروه یا شرکت را ژاپنی می‌دانند. ساتوشی ناکاموتو نوشتن کدهای این پروژه را از سال 2008 آغاز کرد و برای آن نام دامنه Bitcoin.org را در نظر گرفت و سپس پروژه خود را بر این دامنه ارائه کرد. توسعه پروژه در سال 2010 خاتمه یافت و از آن پس افراد به استخراج بیت کوین و انجام تراکنش در این شبکه پرداختند.

هدف از ایجاد پروژه بیت کوین فراهم نمودن امکان تراکنش میان افراد بدون نیاز به شخص واسط و به صورت همتا به همتا و در نتیجه کاهش کارمزد تراکنش‌ها بود.

بیت کوین در شبکه خود از روش گواه اثبات کار (Proof of work) استفاده می‌کند و از این طریق بلاک‌های جدیدی ایجاد می‌شود. در این مکانیزم افرادی که در استخراج و ایجاد بلاک‌های جدید نقش داشته‌اند به عنوان پاداش، بیت کوین دریافت می‌کنند. به همین دلیل در سال‌های 2017 و 2018 عملیات استخراج بسیار رواج یافته بود و افراد بسیاری با استفاده از کارت‌های گرافیک یا کامپیوترهای شخصی خود به استخراج بیت کوین می‌پرداختند. در حال حاضر با افزایش رقابت میان ماینرها و همچنین افزایش سختی شبکه دیگر امکان استخراج با کامپیوترهای خانگی یا استخراج به صورت فردی و بدون اتصال به استخرهای استخراج تقریباً غیرممکن است یا هیچ صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

بیت کوین

در مورد ارز دیجیتال بیت کوین

نام پروژه

بیت کوین (Bitcoin)

نماد

BTC

عرضه کل

21,000,000

وبسایت رسمی

Bitcoin.org

مبتنی بر

بلاکچین

آغاز به کار پروژه

2009

بالاترین رکورد قیمتی

58,330 دلار

صرافی‌های قابل مبادله

بایننس، OKEx، هوبی گلوبال، کوین بیس، HitBTC، بیتفینیکس، کراکن، BKEXT Bitstamp، بیتمکس، بیت فلایر، کوکوین، کوین بیس، اچ بی تی سی، دیجی فینکس، بیت هامب، پولونیکس و …

کیف پول‌ها

بیت کوین والت، لجر، کیف پول تراست

پیشینه و تحلیل آینده قیمت بیت کوین

بعد از شروع مجدد روند صعودی بیت کوین و رسیدن به محدوده 10 هزار دلار در ماه ژولای 2020 هیجان و اشتیاق به جامعه ارزهای دیجیتال بازگشت. بیت کوین بعد از گذشت حدود 5 ماه و نیم از فوریه 2020 توانست مجدداً به این محدوده قیمتی برسد. در ادامه به بررسی روند قیمت بیت کوین از گذشته تا کنون می‌پردازیم.

بیت کوین برای اولین بار در سال 2008 روی کار آمد و اولین تراکنش‌های این شبکه در سال 2009 با قیمتی حدود 0.3 دلار به ازای هر واحد بیت کوین انجام شد. با توجه به اینکه این حوزه بسیار جدید بود، مدتی زمان برد تا افراد در حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری این حوزه را بشناسند و به مرحله پذیرش این حوزه برسند.

با روی کار آمدن بیت کوین (BTC) مفهوم ارز غیر متمرکز روی کار آمد. این مفهوم بدین معنی است که هیچ دولت، مؤسسه یا نهاد قانون‌گذاری نمی‌تواند بر این حوزه تسلط و نظارت داشته باشد و تصمیم‌گیری از سمت یک دولت یا کشور خاصی صورت نمی‌گیرد، بلکه در این حوزه همه افراد می‌توانند با استفاده از کامپیوترهای شخصی خود از سراسر دنیا از تمامی تراکنش‌هایی که در این شبکه صورت گرفته است مطلع باشند. این امکان به دلیل استفاده از تکنولوژی بلاکچین فراهم شده است.

پذیرش و استفاده از تکنولوژی بلاکچین به سرعت در میان  بانک‌های بین‌المللی رواج یافته است. این موضوع به دلیل امنیت و سرعت بسیار بالا در انجام تراکنش‌ها و بدون هیچ محدودیت جغرافیایی است.

فرآیند پذیرش بیت کوین حدود 4 الی 5 سال از زمان روی کار آمدن این ارز دیجیتال زمان برد و در اوایل سال 2013 افراد آن را به عنوان یک روش پرداخت و انتقال مالی پذیرفتند. این روند ادامه یافت و در آن زمان ارزش بیت کوین به حدود 120 تا 130 دلار رسید. رسیدن قیمت بیت کوین از 0.3 دلار به 120 دلار در مدت 4 سال و امکان کسب سود 40.000 درصدی، برای افراد و کاربرانی که این اعداد را می‌شنیدند، بسیار عجیب و دور از تصور بود.

تنها یک سال بعد و در فاصله بین سال 2013 و 2014 بیت کوین مجدداً رشد کرد و از محدوده قیمتی 13 دلار به محدوده 750 دلار رسید. بعدتر در اوایل سال 2015 بیت کوین شهرت بیشتری پیدا کرد و افراد بسیاری برای انجام تراکنش‌های خود از آن استفاده کردند. بیت کوین به روند رو به رشد خود ادامه داد و از ماه دسامبر 2017 تا فوریه 2018 قیمت BTC در یک محدوده طلایی قرار گرفت و توانست خود را به محدوده قیمتی 20 هزار دلار برساند. بعد از رسیدن قیمت بیت کوین به این محدوده قیمتی، برخی کشورها همچون چین و هند شروع به ایجاد محدودیت برای استفاده از ارزهای دیجیتال کردند و این اقدامات تأثیرات منفی بسیاری بر روند قیمتی رمزارزها داشت.

بیت کوین

پیش بینی آینده بیت کوین (BTC)

بر اساس داده‌های موجود می‌توان دریافت که تمایل به استفاده از بیت کوین در میان افراد روز به روز در حال افزایش است و عواملی همچون تحریم‌های مالی نیز در کشور ما بر این موضوع تأثیرگذار هستند. بر همین اساس می‌توان نتیجه گرفت که افزایش تقاضا در مقابل میزان عرضه محدود می‌تواند آینده بیت کوین را روشن سازد و همچنان رشد قیمتی را برای این رمزارز در پی داشته باشد.

مورد دیگری که وجود دارد و می‌تواند آینده بیت کوین و افزایش قیمت آن را تسهیل نماید، رخداد چهارمین هاوینگ (Halving) بیت کوین است. طی فرآیند هاوینگ، پاداش استخراج نصف می‌شود. بر اساس داده‌های موجود، چند ماه پس از هاوینگ‌های قبلی، افزایش قیمت برای بیت کوین رخ داده است. این اتفاق از نظر منطقی نیز دور از ذهن نیست؛ چراکه با توجه به سختی شبکه و افزایش رقابت میان ماینرها، قیمت بیت کوین باید به گونه‌ای باشد که با نصف شدن پاداش استخراج بلاک‌ها، باز هم فرآیند استخراج به‌صرفه باشد و ماینرها به این کار ترغیب شوند. به همین دلیل می‌توان هاوینگ را یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر آینده بیت کوین دانست.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی روند آینده بیت کوین به عنوان پرچم‌دار این حوزه پرداختیم و سعی کردیم تا با استفاده از شواهد و داده‌های موجود در بازار به پیش بینی آینده قیمتی این ارز دیجیتال بپردازیم.

بر اساس رشد روزافزون محبوبیت و استفاده از ارزهای دیجیتال برای انجام تراکنش‌ها در سراسر جهان و همچنین به دلیل وجود تحریم‌های مالی مختلف از سوی دولت‌ها، می‌توان آینده این ارز دیجیتال را روشن دانست.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر آینده بیت کوین رخ‌دادن هاوینگ (Halving) است. معمولاً بعد از رخداد هاوینگ‌های قبلی اتفاقات مثبتی  برای قیمت بیت کوین رقم خورده است.

توجه داشته باشید که تمامی این موارد تنها تحلیل‌هایی هستند که با استفاده از شواهد و قرائن موجود در بازار یک ارز دیجیتال صورت گرفته‌اند و تنها در صورتی محقق می‌شوند که در آینده اتفاقات دیگری که بازار را تحت تأثیرات منفی خود قرار دهد صورت نگیرد.

همچنین توجه داشته باشید که هیچ‌گاه در بازارهای مالی روند صعودی پیوسته‌ای وجود نخواهد داشت و هر رشدی اصلاح‌هایی در مسیر خود به همراه دارد.

اما با توجه به محبوبیت روزافزون حوزه ارزهای دیجیتال در میان افراد در سراسر جهان و همچنین با توجه به امکاناتی که این حوزه به کاربران خود ارائه می‌دهد، آینده این حوزه محکوم به رشد و پیشرفت است و آینده بیت کوین به عنوان سردمدار این حوزه نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments