معاملات فیوچرز (Futures) بایننس چیست؟

زمان مطالعه: 15 دقیقه

مقدمه

در میان صرافی‌های ارز دیجیتال، صرافی‌های بسیاری هستند که از معاملات فیوچرز (Futures) پشتیبانی می‌کنند؛ در این مقاله قصد داریم به چگونگی معاملات فیوچرز بایننس (Binance futures)، جزئیات، شرایط و قوانین آن بپردازیم.

همان‌طور که می‌دانید در معاملات لحظه‌ای یا اسپات (Spot)، خرید و فروش به صورت آنی صورت می‌گیرد و معاملات در همان لحظه انجام می‌شوند. به عنوان مثال اگر با استفاده از معاملات اسپات قصد خرید بیت کوین دارید، در لحظۀ ثبت سفارش، معامله انجام شده و بیت کوین‌ها از فروشنده به خریدار منتقل می‌شوند. معاملات فیوچرز متفاوت هستند و به عنوان مثال در لحظۀ خرید و ثبت سفارش فیوچرز بیت کوین، بیت کوینی از فروشنده به خریدار منتقل نمی‌شود. در معاملات فیوچرز، قراردادی مبنی بر خرید یا فروش ارز دیجیتالی در آینده‌ای معین و با قیمت مشخص منعقد می‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بعد از انعقاد قرارداد، طرفین معامله موظفند در تاریخ اجرای قرارداد و بدون توجه به قیمت واقعی آن ارز در آن تاریخ، به خرید و فروش آن، با قیمت توافق‌شده بپردازند.

برای کسب هر گونه اطلاعات بیشتر در مورد مجموعۀ صرافی بایننس به این صفحه مراجعه نمایید.

چگونه حساب فیوچرز بایننس ایجاد کنیم؟

قبل از ایجاد حساب فیوچرز بایننس، به ایجاد حساب کاربری در مجموعۀ صرافی بایننس نیاز دارید. برای این کار از سمت راست بالای صفحه، گزینۀ Register را انتخاب نمایید و سپس مراحل زیر را طی کنید:

آدرس ایمیل خود را وارد کنید و سپس برای خود پسورد ایمنی را در نظر بگیرید. در صورتی که کد معرف دارید، آن را در قسمت مربوطه جای‌گذاری کنید.

فیوچرز بایننس

بعد از وارد کردن اطلاعات بالا، گزینۀ Create account را انتخاب نمایید.

از طریق ایمیل، پیامی برای تأیید آدرس ایمیل واردشده برایتان ارسال می‌شود. جهت تأیید ایمیل خود، مراحل گفته‌شده در پیام را انجام دهید.

بعد از انجام این مراحل، با استفاده از گزینۀ Log in به حساب کاربری خود وارد شوید. سپس از کادر بالای صفحه، گزینۀ Futures را بیابید و به آن وارد شوید.

سپس گزینۀ Open now را انتخاب کنید و حساب فیوچرز بایننس خود را فعال نمایید. حال شما می‌توانید به ترید با استفاده از معاملات فیوچرز (Futures) بپردازید.

فیوچرز بایننس

اگر قصد تمرین قبل از ورود با سرمایۀ حقیقی، به این نوع معاملات را دارید، می‌توانید به آدرس Binance Futures testnet مراجعه نمایید و این نوع معاملات را به صورت آزمایشی انجام دهید.

چگونه به حساب فیوچرز بایننس خود موجودی وارد کنیم؟

شما می‌توانید موجودی کیف پول‌های دیگر صرافی بایننس را به کیف پول فیوچرز بایننس خود منتقل نمایید. اگر در کیف پول‌های صرافی بایننس شما موجودی وجود ندارد، باید برای واریز موجودی، از طریق گزینۀ Deposite اقدام نمایید و موجودی را از دیگر کیف پول های ارز دیجیتال خود به کیف پول بایننس خود منتقل کنید.

برای انتقال موجودی به کیف پول فیوچرز خود، گزینۀ Transfer را از گوشۀ سمت راست پایین صفحۀ فیوچرز انتخاب کنید. مقدار مورد نظر خود را وارد کنید و سپس روی گزینۀ Confirm transfer کلیک نمایید. در مدت‌زمان بسیار کمی، موجودی منتقل‌شده را در کیف پول فیوچرز بایننس خود مشاهده می‌کنید.

فیوچرز بایننس

این تنها راه برای انتقال موجودی به کیف پول فیوچرز بایننس شما نیست. همچنین می‌توانید موجودی خود در بایننس را به عنوان وثیقه قرار دهید و با استفاده از این کار از صرافی بایننس، برای حساب فیوچرز خود تتر وام بگیرید. با استفاده از این روش شما به صورت مستقیم حساب فیوچرز خود را شارژ نکرده‌اید.

توجه داشته باشید که شما ملزم به بازپرداخت تترهای وام گرفته شده به بایننس هستید.

راهنمای استفاده از بخش‌های مختلف صفحۀ فیوچرز بایننس

  1. در قسمت سمت چپ صفحه، اطلاعات بسیاری از قبیل دسترسی به گسترۀ وسیعی از داده‌های بازار و سؤالات متداول در مورد فیوچرز بایننس قرار دارد. از این بخش می‌توانید به تاریخچۀ نرخ بهره و نرخ بهرۀ جاری، نسبت قراردادهای لانگ (Long) و شورت (Short)، موجودی فعلی بیمۀ سرمایه و اطلاعات دیگری راجع به بازار، دسترسی داشته باشید. با کلیک روی گزینۀ اسپات می‌توانید به صفحه معاملات اسپات بروید.

از قسمت سمت راست صفحه می‌توانید به حساب کاربری خود در فیوچرز بایننس دسترسی داشته باشید. در این قسمت می‌توانید به راحتی موجودی کیف پول‌های خود را چک کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینۀ Wallet and Orders به سفارش‌گذاری در مجموعۀ بایننس بپردازید و کیف پول‌های خود را مدیریت کنید.

  1. از این قسمت می‌توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید:
  • جفت ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید (به صورت پیش‌فرض BTCUSDT انتخاب شده است).
  • Mark Price را کنترل کنید (برای جلوگیری از لیکویید شدن، کنترل دائمی این گزینه بسیار اهمیت دارد).
  • نرخ بهره (Funding Rate) و زمان آپدیت مجدد آن را کنترل کنید.
  • چارت قیمتی مورد نظر خود را ببینید و با استفاده از گزینۀ Depth اطلاعات مربوط به عمق بازار (Market Depth) را ببینید.
  • لیست سفارشات لحظه‌ای را ببینید.
  • لیست معاملات صورت‌گرفته و سفارشات ثبت‌شده را به صورت لحظه ای کنترل کنید.
  1. از این قسمت می‌توانید سابقۀ فعالیت‌های معاملاتی خود را کنترل کنید. همچنین می‌توانید با جابه‌جا شدن میان گزینه‌های مختلف، اطلاعاتی راجع به وضعیت پوزیشن‌های خود، پوزیشن‌های باز و سابقۀ معاملات قبلی خود به دست آورید. علاوه ‌بر این، می‌توانید تاریخچۀ معاملات خود را برای یک بازۀ مشخص بررسی کنید.

همچنین از این قسمت می‌توانید ببینید که در معرض خطر لیکویید شدن خودکار قرار دارید یا خیر.

  1. از این قسمت می‌توانید موجودی خود را چک کنید، واریز داشته باشید و ارزهای دیجیتال دیگری بخرید. علاوه بر این می‌توانید اطلاعات مربوط به قرارداد جاری و پوزیشن‌هایتان را ببینید. همچنین با کنترل دائمی وضعیت شاخص مارجین باید از لیکویید شدن خود در معاملات مارجین جلوگیری نمایید. با استفاده از گزینۀ Transfer می‌توانید موجودی خود را بین کیف پول فیوچرز و دیگر کیف پول‌های خود جابه‌جا کنید.
  2. این قسمت مربوط به سفارش‌گذاری‌ها است. همچنین از این قسمت می‌توانید حالت کراس (Cross) یا ایزوله (Isolated) و مقدار لوریج (leverage) را برای سفارش خود مشخص نمایید (این مقدار به صورت پیش­فرض X20 است).

چگونه لوریج را برای معاملات فیوچرز بایننس تنظیم کنیم؟

معاملات فیوچرز (futures) بایننس، امکان تنظیم دستی مقدار لوریج (leverage) را برای کاربران فراهم نموده است. برای انتخاب قرارداد به قسمت سمت چپ بالای صفحه مراجعه کنید و جفت ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای انتخاب مقدار لوریج از قسمت سفارش‌گذاری روی مقدار پیش‌فرض لوریج (20X) کلیک کنید و مقدار مورد نظر خود را وارد نمایید و سپس گزینۀ تأیید را بزنید. بهتر است برای پوزیشن‌های بزرگ‌تر، از لوریج‌های کمتر و برای پوزیشن‌های کوچک‌تر از لوریج‌های بزرگ‌تری استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از لوریج‌های بزرگ، ریسک بسیاری نیز به دنبال خواهد داشت و تریدرهای تازه‌کار نیاز به دقت و توجه بیشتری نسبت به انتخاب مقدار لوریج دارند و باید کاملاً محتاطانه عمل کنند.

تفاوت میان Mark Price و Last Price چیست؟

برای جلوگیری از لیکویید شدن‌های ناگهانی و سریع، هنگام نوسانات شدید در بازار، فیوچرز بایننس از Mark Price و Last Price استفاده می‌کند.

فهم مفهوم Last price یا قیمت پایانی دشوار نیست. قیمت پایانی، آخرین قیمتی است که در آن معامله‌ای صورت گرفته است. به عبارت دیگر آخرین معامله در تاریخچۀ معاملات تعیین‌کنندۀ قیمت پایانی خواهد بود. از این قیمت برای تعیین و محاسبۀ سود و ضررهای کاربران استفاده می‌شود.

از Mark Price برای جلوگیری از دستکاری قیمتی استفاده می‌شود. این قیمت از مجموع چند اطلاعات قیمتی از چندین صرافی اسپات به دست آمده است. سطح لیکویید شدن کاربران و مجموع سود و ضررهای محقق‌نشده با استفاده از این قیمت محاسبه می‌شود.

توجه داشته باشید که ممکن است قیمت Last Price و Mark Price با هم تفاوت داشته باشند.

هنگام سفارش‌گذاری و تنظیم حد ضرر می‌توانید تعیین کنید که کدام یک از این دو قیمت برای سفارش حد ضرر شما تنظیم شود.

انواع روش‌های سفارش‌گذاری در فیوچرز بایننس

سفارش لیمیت (Limit Order)

در این نوع سفارش، کاربران سفارش خرید یا فروش خود را با قیمت مشخصی ثبت می‌کنند. سفارش لیمیت تنها زمانی ثبت می‌شود که Market Price یا قیمت لحظه‌ای از قیمت تعیین‌شدۀ شما بهتر باشد یا به آن مقدار برسد. بنابراین برای خرید ارزی با قیمت پایین‌تر از قیمت فعلی یا برای فروش ارزی با قیمتی بالاتر از قیمت فعلی، می‌توان از سفارش لیمیت استفاده کرد.

سفارش مارکت (Market Order)

در سفارش مارکت، خرید یا فروش بر اساس بهترین قیمت حال حاضر صورت می‌گیرد. بر خلاف سفارش لیمیت، که سفارش شما از قبل در لیست سفارشات ثبت می‌شود، سفارش مارکت در لحظه و بر اساس بهترین قیمت بازار در آن زمان تنظیم می‌شود.

هنگامی که سفارش مارکت ثبت می‌کنید، ملزم به پرداخت کارمزد Taker هستید.

سفارش استاپ لیمیت (Stop Limit Order)

ساده‌ترین راه برای روشن‌تر کردن مفهوم سفارش استاپ لیمیت، تقسیم کردن آن به دو بخش قیمت استاپ و قیمت لیمیت است. قیمت استاپ قیمتی است که بعد از رسیدن قیمت به آن نقطه، سفارش لیمیت شما فعال می‌شود. قیمت لیمیت نیز قیمتی است که بعد از فعال شدن استاپ، سفارش شما در آن ثبت خواهد شد.

بنابراین به محض رسیدن قیمت به نقطۀ استاپ شما، سفارش لیمیت شما با قیمتی از پیش تعیین‌شده در لیست سفارشات قرار خواهد گرفت.

قیمت استاپ و لیمیت می‌تواند در یک نقطه تنظیم شود، اما برای اطمینان از پر شدن سفارش، بهتر است در مواقع سفارش خرید، قیمت لیمیت را کمی بالاتر از قیمت استاپ و در مواقع فروش، قیمت لیمیت را کمی پایین‌تر از قیمت استاپ قرار دهید. این به فعال شدن سفارش شما در زمان نوسانات شدید قیمتی کمک خواهد کرد.

سفارش استاپ مارکت (Stop Market Order)

تنها تفاوت این سفارش با سفارش استاپ لیمیت این است که سفارش خرید یا فروش شما بلافاصله و به محض فعال شدن سفارش استاپ، با بهترین قیمت بازار انجام می‌شود.

سفارش Take Profit Limit Order

اگر مفهوم سفارش استاپ لیمیت را به خوبی درک کرده باشید، درک این سفارش برایتان راحت خواهد بود. همانند سفارش استاپ لیمیت، این سفارش نیز یک سفارش شرطی است که لازمۀ فعال شدن آن، برآورده شدن شرط آن است. تفاوت عمدۀ این سفارش این است که سفارش تیک پرافیت لیمیت(Take Profit Limit) تنها برای کاهش ریسک پوزیشن‌های باز کاربرد دارد. این سفارش یک ابزار مفید و کاربردی برای مدیریت ریسک و ذخیرۀ سود در یک سطح مشخص است. از این نوع سفارش می‌توان همراه با دیگر سفارش‌ها همچون سفارش استاپ لیمیت استفاده کرد و امکان کنترل بیشتر، نسبت به پوزیشن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند.

توجه داشته باشید که این سفارش، OCO محسوب نمی‌شود. به عنوان مثال اگر زمانی که سفارشی از این نوع دارید سفارش استاپ لیمیت شما فعال شود، سفارش Take Profit Limit همچنان باز می‌ماند تا زمانی که به صورت دستی کنسل شود. در قسمت مربوط به سفارشات و در زیر سفارش استاپ لیمیت می‌توانید این نوع سفارش را فعال کنید.

سفارش Take Profit Market

مانند سفارش Take Profit Limit، این سفارش نیز دارای محدودۀ استاپ است. بعد از رسیدن قیمت به نقطۀ تعیین‌شدۀ استاپ شما، یک سفارش مارکت برای شما انجام می‌شود. در قسمت سفارش‌گذاری و در زیر گزینۀ استاپ مارکت، می‌توانید سفارش تیک پرافیت مارکت را فعال کنید.

سفارش Trailing Stop

سفارش تریلینگ استاپ به تریدرها کمک می‌کند که بتوانند علاوه بر محدود کردن ضرر احتمالی، به ذخیرۀ هر چه بیشتر سود بپردازند. این بدین معنی است که زمانی که قیمت بالا می‌رود، سفارش استاپ نیز به همراه آن حرکت می‌کند اما اگر قیمت نزول داشته باشد، سفارش استاپ از آن پیروی نخواهد کرد.

چگونگی استفاده از ماشین حساب فیوچرز بایننس

در قسمت بالای بخش سفارش‌گذاری، ماشین حساب فیوچرز بایننس قرار دارد. این بخش به شما این امکان را می‌دهد که قبل از ورود به معاملات لانگ یا شورت، ارزشمندی و به‌صرفه بودن آن را بررسی کنید. امکان تعیین لوریج و بررسی تأثیر لوریج‌های مختلف نیز وجود دارد. در این ماشین حساب 3 بخش وجود دارد:

میزان سود و ضررPNL (Profit and Loss): در این قسمت می‌توانید سود و ضررهای احتمالی را بررسی کنید. این مقادیر بر اساس قیمت ورود، قیمت خروج و حجم معامله تعیین می‌گردد.

هدف قیمتی (Target Price)

برای محاسبۀ نقطۀ خروج مناسب بر اساس میزان سود مد نظر خود، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

سطح لیکویید شدن (Liquidation Price)

برای محاسبۀ سطح لیکویید شدن پوزیشن مورد نظر، از این گزینه استفاده کنید. این سطح بر اساس موجودی شما، قیمت ورود به یک پوزیشن و حجم معامله تعیین می‌گردد.

چگونگی استفاده از Hedge Mode در فیوچرز بایننس

با استفاده از این امکان می‌توانید هر دو نوع پوزیشن لانگ و شورت را در یک قرارداد و به طور هم‌زمان داشته باشید. در ادامه به علت اهمیت وجود چنین امکانی خواهیم پرداخت.

فرض کنید برای بلند‌مدت روند بیت کوین را یک روند صعودی پیش‌بینی کرده‌اید و به باز کردن یک پوزیشن لانگ اقدام می‌کنید؛ اما ممکن است قصد داشته باشید که به منظور کسب سود در بازه زمانی کوتاه‌تر، وارد چند پوزیشن شورت شوید. در Hedge Mode بایننس این امکان فراهم شده است و پوزیشن‌های شورت کوتاه‌مدتی شما تأثیری بر پوزیشن‌ لانگ بلندمدتی شما نخواهد داشت.

به صورت پیش­فرض فقط امکان باز کردن یک پوزیشن و در یک جهت وجود دارد و اگر بخواهید به طور هم‌زمان دو پوزیشن را با جهات مختلف انتخاب نمایید، یکی از آنها کنسل خواهد شد. اگر قصد چنین کاری را دارید، باید به صورت دستی Hedge Mode را فعال نمایید. برای این کار از قسمت مربوط به حساب کاربری خود در بالای صفحه، گزینۀ Preference را انتخاب نمایید و سپس روی گزینۀ Hedge Mode کلیک کنید.

دقت داشته باشید که اگر پوزیشنِ بازی داشته باشید، دیگر امکان فعال‌سازی این گزینه وجود نخواهد داشت.

نرخ بهره (Funding Rate) چیست و چگونه باید آن را بررسی کرد؟

نرخ بهره این اطمینان را ایجاد می‌کند که همیشه قیمت یک قرارداد فیوچرز تا حد امکان به قیمت معاملات لحظه‌ای نزدیک باشد. معمولاً تریدرها با توجه به پوزیشن‌های بازشان به یکدیگر بهره پرداخت می‌کنند. اختلاف بین قیمت قراردادهای فیوچرز و قیمت در معاملات لحظه‌ای است که تعیین‌کنندۀ مقدار بهره پرداختی طرفین به یکدیگر خواهد بود. زمانی که نرخ بهره (Funding Rate) مثبت باشد، پوزیشن‌های لانگ به پوزیشن‌های شورت پرداخت دارند؛ و برعکس، زمانی که نرخ بهره منفی باشد، پوزیشن‌های شورت به پوزیشن‌های لانگ پرداختی خواهند داشت.

بنابراین بر اساس پوزیشن‌های باز تریدرها و نرخ بهره، تریدرها به پرداخت یا دریافت کارمزد می‌پردازند. در فیوچرز (Futures) بایننس این سودها هر 8 ساعت یک‌بار پرداخت و آپدیت می‌شود. شما می‌توانید زمان آپدیت جدید و نرخ بهرۀ فعلی را در بالای صفحه، کنار Mark Price ببینید.

Post-only، Time in force و Reduce-only در فیوچرز بایننس

Post-only

این سفارش بدین معنی است که سفارش شما همیشه و بر اساس لیست موجود در لیست سفارشات قرار می‌گیرد. این سفارش در مواقعی که می‌خواهید تنها کارمزد Maker را بپردازید مناسب است.

Time in force

این ساختار به شما این امکان را می‌دهد که برای تنظیم یا کنسل شدن سفارش خود، بازۀ زمانی تعیین نمایید. در این دسته گزینه‌هایی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • Good Till Cancel (GTC)

سفارش شما تا زمان پر شدن یا کنسل شدن باز خواهد ماند.

  • Immediate Or Cancel (IOC)

سفارش شما فوراً اجرا خواهد شد و ممکن است کل یا بخشی از آن پر شود. اگر تنها بخشی از آن پر شده باشد، بخش باقی‌مانده کنسل خواهد شد.

  • Fill Or Kill (FOK)

تمام حجم سفارش باید فوراً تکمیل و انجام شود. اگر امکان تکمیل سفارش وجود نداشته باشد، به طور کل کنسل خواهد شد.

Reduce-only

با استفاده از این نوع سفارش، با ثبت سفارش جدید از حجم سفارشات باز قبلی کاسته می‌شود و هیچ گاه باعث افزایش حجم پوزیشن‌های باز شما نمی‌شود.

چه موقع پوزیشن‌های شما در معرض ریسک لیکویید شدن قرار می‌گیرند؟

لیکویید شدن (Liquidation) زمانی اتفاق می‌افتد که موجودی مارجین شما به سطحی پایین‌تر از مقدار مورد نیاز مطابق با شاخص مارجین برسد. موجودی مارجین شما، موجودی کیف پول فیوچرز شما است که در بر گیرندۀ سود و زیان محقق­نشده شما نیز می‌شود. بنابراین میزان سود و زیان شما باعث تغییر در موجودی مارجین شما خواهد شد. اگر از حالت کراس (Cross) استفاده کرده باشید، این تغییرات بر کل موجودی حساب مارجین شما تأثیر می‌گذارد اما در صورت استفاده از حالت ایزوله (Isolated)، سود و زیان‌های حاصل از آن پوزیشن، فقط بر موجوی همان پوزیشن تأثیرگذار خواهد بود.

شاخص سطح مارجین نشان­دهندۀ حداقل میزانی است که برای لیکویید نشدن حساب شما لازم است و وابسته به حجم معاملات شما خواهد بود. اگر شاخص مارجین شما 100 درصد باشد، حساب شما لیکویید خواهد شد. هنگامی که لیکویید شوید، تمامی پوزیشن‌های باز شما کنسل می‌شوند. برای جلوگیری از لیکویید شدن خودکار، بهتر است که مدام پوزیشن‌های خود را چک کنید و در صورتی که نزدیک به لیکویید شدن بودید، بهتر است برای جلوگیری از پرداخت بیشتر در صورت لیکویید شدن خودکار، پوزیشن خود را به صورت دستی کنسل کنید.

بستن خودکار پوزیشن در معاملات فیوچرز بایننس

زمانی که حجم معاملات یک تریدر به زیر صفر برسد، ,وجه تضمین به جبران خسارات ناشی از آن ضررها می‌پردازد. اما گاهی هنگام وقوع نوسانات شدید قیمتی در بازار، وجه تضمین نمی‌تواند خسارات و ضررهای وارده را پوشش دهد. در چنین مواردی برای فراهم شدن این امکان، از حجم معاملات باز تریدرها کم می‌شود. این بدین معنی است که در چنین زمان‌هایی ممکن است پوزیشن‌های باز شما در معرض خطر بسته شدن خودکار قرار بگیرند. این فرآیند به طور منظم انجام می‌شود و قراردادهای با حجم و لوریج‌های بالا در اولویت برای کنسل شدن قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

قراردادهای فیوچرز، تریدرها را موظف به خرید یا فروش دارایی در زمان مشخصی در آینده می‌کنند. بر خلاف قراردادهای آتی سنتی، در قراردادهای آتی دائمی، هیچ تاریخ انقضایی وجود ندارد.

علی‌رغم تمامی مزایا و سودهای بسیاری که ممکن است از طریق قراردادهای فیوچرز به دست بیاید، معاملات فیوچرز (Futures) همچنان برای تریدرهای تازه‌کار گیج‌کننده و پرریسک محسوب می‌شوند. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره شد، می‌توانید برای تمرین و کسب تجربه و تسلط بر این نوع معاملات از Binance Futures testnet استفاده نمایید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

7 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام . یه سوال داشتم… کارمزد قسمت فیوچرز فقط برای کارمزد انتقال است و یا برای وامی که داده بهره هم می گیرد؟ و اگر میگیرد بعد از گذشت زمان بهره بیشتر می شود یا خیر؟

سلام کارمزدی که به معاملات فیوچرز تعلق میگیره ربطی به واریز و برداشت نده و حدودا هر ۸ ساعت یکبار آپدیت میشه

سلام وقت به خیر
کارمزد خرید از باینانس فیوچرز به عنوان مثال برای خرید ۱۰۰ دلار بیت کوین در ۲۴ ساعت حدودا چقدره ؟

ببخشید امکان داره بیشتر راهنمایی کنید

این عکس صفحه فیوچرز بنده است

در قسمت Funding/Countdown ، مقدار و زمان کارمزد رو میبینید

خیلی ممنونم از شما