بهترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال وی چین (VeChain)

زمان مطالعه: 10 دقیقه

مقدمه

در این مقاله قصد داریم بهترین کیف پول های وی چین (VeChain) را به شما همراهان رمزارز نیوز معرفی کنیم.

پلتفرم وی چین (VeChain) در سال ۲۰۱۵ میلادی و با هدف بهبود و سازمان‌دهی مجدد مدیریت زنجیره تأمین و فرآیند کسب و کارها راه‌اندازی شد. توکن اختصاصی و اصلی این پلتفرم، توکن وت (VET) است که مسئولیت انتقال ارزش در بلاکچین وی چین و فعالیت‌های مرتبط با آن را بر عهده دارد. پلتفرم وی چین دارای دو توکن است: VET (VeChain Token) و VTHO (VeChainThor Energy) که توکن اولی برای انتقال ارزش از طریق شبکه وی چین استفاده می‌شود و دومی به عنوان انرژی یا گس در تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

بهترین کیف پول های وی چین (VeChain)

اگر شما هم از جملۀ کسانی هستید که توکن‌های VeChain را دریافت، ارسال یا نگهداری می‌کنید، برای نگهداری وجوه خود به یک کیف پول ایمن نیاز خواهید داشت. کیف پولی که برای توکن‌های ویچین خود انتخاب می‌کنید، باید امکان کنترل کلید خصوصی آن را برای شما فراهم کند. به این معنا که باید در هر زمان قادر باشید به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید. در عین حال، باید در نظر داشته باشید که کیف پول انتخابی، باید از رمزنگاری با کلمۀ عبور، احراز هویت دو عاملی و کد پین نیز پشتیبانی کند. با چنین ویژگی‌هایی، مطمئن خواهید شد که به جز شما، هیچ کس دیگری به محتوای کیف پول شما دسترسی ندارد.

مانند سایر ارزهای دیجیتال، برای ارز دیجیتال ویچین (VET) نیز کیف پول های مختلفی، از جمله کیف پول های دسکتاپ، سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، کاغذی، موبایل و … وجود دارد. با ما همراه باشید تا بهترین کیف پول های وی چین (VeChain) را بهتر بشناسیم.

۱. کیف پول VeChainThor

بهترین کیف پول های وی چین

  • وب‌سایت کیف پول: vechain.org
  • نوع کیف پول: موبایل
  • سهولت استفاده: آسان
  • ایمن: بله
  • قیمت: رایگان

بلاکچین وی چین بلافاصله پس از انتشار شبکۀ اصلی Thor، کیف پول Thor را راه‌اندازی کرد. این کیف پول که به عنوان یک کیف پول سبک مبتنی بر موبایل شناخته می‌شود، با هدف ارائۀ یک پورتال قدرتمند، ایمن، ساده و کاملاً کاربردی برای ارز دیجیتال و بلاکچین وی چین توسعه داده شده است.

کیف پول VeChainThor برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. از زمان راه‌اندازی، این کیف پول بازخوردهای مثبت زیادی از سوی کاربران دریافت کرده است. کیف پول VeChain Thor، به عنوان ابزاری مدرن و قابل اعتماد برای ذخیرۀ توکن‌های VET و VTHO، ویژگی‌های زیر را ارائه می‌دهد:

سطح امنیت بالا

کیف پول VeChainThor تست‌های امنیتی سخت­‌گیرانه‌ای، از جمله بررسی کد منبع، آزمون عملکردی، بررسی مدیریت Session، بررسی قراردادهای هوشمند و … را پشت سر گذاشته است. بنابراین، می‌توان این کیف پول را به عنوان یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال وی چین (VeChain) معرفی کرد.

کیف پول VeChainThor برای محافظت بیشتر از دارایی‌ها، قابلیت‌های امنیتی دیگری همچون شناسۀ اثر انگشت، احراز هویت دو عاملی، جلوگیری از تکرار، رمزنگاری داده‌های POST، رمزنگاری داده‌های محلی، محافظت معکوس و … را نیز ارائه می‌دهد. این ویژگی‌های امنیتی تضمین می‌کنند که توکن‌های ویچین شما همیشه ایمن باقی خواهند ماند.

مدیریت چندپلتفرمی دارایی‌های دیجیتال

علاوه بر اقدامات امنیتی کارآمد، کیف پول VeChainThor محیط مناسبی را نیز برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. به عنوان مثال، به کاربران اجازه می‌دهد که توکن‌های وی چین خود را از طریق عملکرد Observe Wallet، تعویض کنند. همچنین، با معرفی قابلیت X Node، کاربران می‌توانند موجودی دارایی‌های دیجیتال خود را در کیف پول های دسکتاپ و سخت ‌افزاری VeChainThor نیز مشاهده کنند.

۲. کیف پول Guarda

بهترین کیف پول های وی چین

  • وب سایت کیف پول: guarda.com
  • نوع کیف پول: موبایل، دسکتاپ، وب
  • سهولت استفاده: آسان
  • ایمن: بله
  • قیمت: رایگان

کیف پول های مختلفی برای نگهداری و ذخیرۀ توکن‌های ویچین وجود دارد، اما کیف پول Guarda رویکرد متفاوتی را در مورد نحوۀ مدیریت ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. کیف پول گواردا یل گاردا، به سرمایه‌گذاران با بیش از یک ارز دیجیتال اجازه می‌دهد که تمام دارایی‌های خود را در یک کیف پول نگه دارند. علاوه بر این، رویکرد چندپلتفرمی این کیف پول، امکان دسترسی سریع و آسان به دارایی‌های دیجیتال را از طریق نسخه‌های موبایل، دسکتاپ و وب و با یک رابط کاربرپسند، فراهم می‌کند.

کیف پول Guarda یک کیف پول چندارزی و چندپلتفرمی است که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را با خیال راحت ذخیره، مدیریت، ارسال، دریافت و مبادله کنند.

توسعه‌دهندگان کیف پول Guarda، همیشه در حال بررسی امکان افزودن دارایی‌های جدید به کیف پول خود هستند. برخی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی­شده توسط این کیف پول، عبارت­اند از: بایننس کوین (BNB)، بیت‌ کوین (BTC)، لایت ‌کوین (LTC)، اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA) و البته وی چین (VET).

طبق گزارش‌ها، بیش از ۸۴ درصد از کاربران کیف پول Guarda، این کیف پول را «عالی» و تنها ۹ درصد از کاربران، سرویس‌دهی آن را «بد» ارزیابی کرده‌اند. سایر آرای باقی‌مانده نیز، به طور مساوی میان عملکردهای «ضعیف» و «متوسط» تقسیم می‌شوند.

۳. کیف پول Trust Wallet

بهترین کیف پول های وی چین

  • وب سایت کیف پول: trustwallet.com
  • نوع کیف پول: موبایل
  • سهولت استفاده: آسان
  • ایمن: متوسط

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)، برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. این برنامه ایمن، قابل اعتماد و دارای یک کد متن باز است که توسط کارشناسان امنیتی کنترل می‌شود. شما همچنین می‌توانید از طریق یک مرورگر آنلاین به کیف پول Trust دسترسی پیدا کنید و از آن برای ارسال، دریافت یا ذخیره ارز دیجیتال وی چین خود استفاده نمایید.

سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی­شده توسط کیف پول Trust، عبارت­اند از: اتریوم، همۀ توکن‌هایERC-20 ، ERC-223 و ERC-721 در بلاکچین اتریوم، گوچین (GO)، شبکۀ POA (POA)، کالیستو (CLO)، اتریوم کلاسیک (ETC)، وان‌ چین (WAN) و … .

در کیف پول Trust، کلیدهای خصوصی به صورت محلی در دستگاه شما ذخیره می‌شوند و هرگز با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نمی‌شوند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که کیف پول Trust فاقد احراز هویت دو عاملی است، اما دارای یک مرکز پشتیبان است که به بازیابی ساده کمک می‌کند.

به لطف همکاری کیف پول Trust با شبکۀ کایبر (Kyber Network)، این کیف پول، یک صرافی غیرمتمرکز داخلی برای تبادل آسان ارزهای دیجیتال و همچنین یک مرورگر داخلی وب۳ دارد که می‌توانید از آن برای ارتباط مستقیم با برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده کنید.

به طور کلی، کیف پول Trust یک راه‌حل ساده و جامع را با انعطاف‌پذیری بیشتر، حتی بهتر از کیف پول VeChainThor، ارائه می‌دهد. با این حال، سطح امنیت متوسط آن، یکی از معایب اصلی این کیف پول محسوب می‌شود.

۴. کیف پول Cobo

  • وب‌سایت کیف پول: cobo.com
  • نوع کیف پول: سخت‌افزار / موبایل
  • سهولت استفاده: آسان
  • ایمن: بله
  • قیمت: پولی

یکی دیگر از بهترین کیف پول ‌های ارز دیجیتال وی چین (VeChain)، کیف پول Cobo است که می‌توانید از آن برای ارسال، دریافت و ذخیرۀ دارایی‌های خود استفاده کنید.

کیف پول Cobo که هم به صورت سخت ‌افزاری و هم به صورت برنامۀ موبایل در دسترس است، از سطح امنیت بالایی برخوردار است و در عین حال، استفاده از آن نیز آسان است.

از ویژگی‌های برتر کیف پول Cobo می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتقال امن داده

این کیف پول با قابلیت Air-gapped، تراکنش‌های شما را از هر گونه تلاش برای هک کردن در امان نگه می‌دارد. این امر با حذف تمام قابلیت­های بلوتوث، Wi-Fi ، NFC یا پهنای باند که ممکن است منجر به نفوذ شبکه شوند، حاصل می‌شود.

مقاومت با درجۀ نظامی

Cobo، اولین کیف پول سخت افزاری متناسب با استاندارد امنیتی ایالات متحده است. این کیف پول، استاندارد نظامی MIL-STD-810G (ضد آب بودن) و همچنین، گواهی‌نامۀ IK9 (ضد ضربه بودن) را دریافت کرده است.

پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال

کیف پول Cobo، یک کیف پول چندارزی است که از همۀ ارزهای دیجیتال اصلی، از جمله بیت ‌کوین، اتریوم، بیت‌ کوین کش (BCH)، دَش (DASH)، لایت‌ کوین، اتریوم کلاسیک و بیش از ۵۰۰ توکن پشتیبانی می‌کند.

امنیت نسل جدید

این کیف پول با یک تراشۀ رمزنگاری در سطح سیستم‌های بانکی و یک سخت‌افزار سفارشی مطابق با پروتکل‌های BIP32، BIP39 و BIP44 ارائه شده است. این موضوع، ذخیرۀ ایمن کلیدهای خصوصی شما در تراشۀدستگاه را تضمین می‌کند.

همه در یک کیف پول

کیف پول Cobo، هم یک کیف پول ابری است و هم یک کیف پول HD. در کیف پول های HD، با هر بار درخواست آدرس، یک آدرس جدید به شما داده می‌شود تا از آدرس قبلی استفاده نکنید.

کیف پول Cobo، ابزارهای رشد دارایی دیجیتال را هم برای رمزارزهایی با گواه اثبات سهام (PoS) و هم برای رمزارزهایی با گواه اثبات کار (PoW) فراهم می‌کند.

فروشگاه برنامه‌های غیر متمرکز (DApps)

کیف پول Cobo، از برخی از برنامه‌های غیرمتمرکز محبوب جهان، میزبانی و پشتیبانی می‌کند.

کیف پول Cobo، اگرچه یک کیف پول نسبتاً جدید در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، اما ویژگی‌های برجستۀ آن گواه این موضوع است که Cobo یکی از بهترین کیف پول های سخت‌افزاری و موبایلی برای ارز دیجیتال ویچین است.

۵. کیف پول Ledger Nano X

  • وب‌سایت کیف پول: ledger.com
  • نوع کیف پول: سخت‌افزار
  • سهولت استفاده: بسیار آسان
  • ایمن: بسیار ایمن
  • قیمت: پولی

آخرین والت یا کیف پول در لیست بهترین کیف پول های ویچین (VeChain)، کیف پول Ledger Nano X است. لجر نانو ایکس، وسیله‌ای ایمن و سازگار با بلوتوث است که کلیدهای خصوصی شما را در خود ذخیره می‌کند تا از امنیت دارایی‌های دیجیتال شما، در هر کجا که باشید، اطمینان حاصل شود.

از ویژگی‌های برتر کیف پول Nano X می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سطح بالای امنیت

کیف پول Nano X کلیدهای خصوصی شما را در تراشۀ امن خود (CC EAL5+) ذخیره می‌کند. این همان تراشه‌ای است که در برنامه‌های بسیار ایمن مانند گذرنامه‌ها و کارت‌های اعتباری استفاده می‌شود.

پشتیبان‌گیری آسان

حتی اگر دستگاه خود را گم کنید، وجوه رمزارزی شما ایمن خواهند ماند.

این امر با یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای ممکن می‌‌شود که در زمان راه‌اندازی اولیۀ کیف پول تعیین شده است. شما می‌توانید از این عبارت، برای بازیابی حساب خود در هر دستگاه لجر (Ledger) دیگری استفاده کنید.

سادگی

کیف پول Ledger Nano X به گونه‌ای طراحی شده است که تا حد ممکن بصری باشد. دو دکمه و یک صفحۀ نمایش، این تمام چیزی است که برای کنترل دستگاه خود در اختیار دارید.

تحرک

با استفاده از قابلیت بلوتوث و برنامه‌های موبایل از طریق برنامه Ledger Live، شما می‌توانید به راحتی معاملات خود را از طریق تلفن همراه هوشمند یا رایانۀ خود مدیریت کنید. با این وجود، هرگز نگران امنیت وجوه خود در هنگام استفاده از این قابلیت نباشید؛ زیرا تمام ارتباطات بلوتوث دارای رمزنگاری کامل و سرتاسری هستند.

چند ارزی بودن

کیف پول Nano X از بسیاری از ارزهای دیجیتال اصلی، از جمله بیت ‌کوین، اتریوم، ریپل (XRP) و … پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید همۀ دارایی‌های دیجیتال خود را به صورت همزمان در یک کیف پول Nano X مدیریت کنید.

سخن پایانی

اکنون شما می‌توانید با توجه به اهداف و نیازهای خود، یکی از کیف پول­‌های معرفی­‌شده در فهرست بهترین کیف پول های ویچین را برای اطمینان از امنیت ارزهای دیجیتال ویچین (VeChain) خود انتخاب کنید. این را در نظر داشته باشید که صرافی‌های رمزارزی همیشه در معرض حملات هکری قرار دارند. به همین خاطر، توصیه می‌شود که برای مدیریت و کنترل کامل دارایی‌های خود، حتماً از یک کیف پول مطمئن استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

ممنون از مطالب ارزشمندتون – منتها آدرس وبسایتهای کیف پولها از مورد دوم به بعد، درست نوشته نشده!

سلام. ممنون از توجه شما، این مورد اصلاح میشه