معرفی بهترین کیف پول های ریپل (XRP)

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

در دنیای ارزهای دیجیتال، مهم‌ترین اشتباهی که کاربران تازه‌وارد مرتکب می‌شوند، قرار دادن دارایی‌های خود در صرافی‌ها است؛ چون اگر صرافی هک شود، آنها ضرر بزرگی را متحمل خواهند شد. بنابراین، بهترین روش برای ایمن نگهداشتن دارایی‌های دیجیتال، نگهداری و مدیریت آنها با استفاده از کیف پول‌های رمزارزی است. در این مقاله، قصد داریم بهترین کیف پول های ریپل (XRP) را به شما معرفی کنیم.

البته قبل از آن، لازم به ذکر است که شرکت ریپل (Ripple) قانونی دارد که هر کیف پول باید دارای یک حداقل موجودی باشد تا بتواند از دفتر کل شبکه ریپل استفاده کند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع
شبکه ریپل حداقل موجودی جهت فعالسازی کیف پول را ۲۰ واحد ریپل (XRP) در نظر گرفته است. بعد از فعال‌سازی کیف پول ریپل، این ۲۰ واحد ریپل برای همیشه غیرقابل انتقال و استفاده خواهند بود.

بهترین کیف پول‌ها برای ارز دیجیتال ریپل (XRP)

نگه داشتن دارایی در صرافی‌های آنلاین اصلاً ایده خوبی نیست. شاید برای تریدرهای روزانه که در طول روز چند بار ارزهای مختلف را تبادل می‌کنند مفید باشد. اما برای نگهداری ارز دیجیتال برای مدت طولانی، حتماً باید از یک کیف پول امن و با کاربری آسان استفاده کنید. در ادامه، 7 نمونه از امن‌ترین و بهترین کیف پول‌ های ریپل (XRP) را معرفی می‌کنیم.

۱. کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

بهترین کیف پول های ریپل

کیف پول لجر نانو مدل X، یکی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری برای ارزهای دیجیتال است که از ذخیره ارز دیجیتال ریپل (XRP) نیز پشتیبانی می‌کند. لجر نانو ایکس به دست لجر (Ledger)، یک شرکت امنیتی مستقر در فرانسه، ساخته شده است. این شرکت از سال ۲۰۱۴ میلادی تولید و عرضه کیف پول‌های سخت افزاری برای رمزارزها را آغاز کرده است.

اگر قصد دارید که توکن‌های ریپل خود را برای مدت طولانی نگه دارید، لجر نانو ایکس ساده‌ترین، ایمن‌ترین و جزو بهترین کیف پول‌ های ریپل (XRP) است.

زمانی که ارزهای دیجیتال روی رایانه‌های آنلاین و متصل به اینترنت ذخیره می‌شوند، برای بدافزارها یا هکرها قابل دستیابی هستند. لجر نانو ایکس، توکن‌های ریپل شما را به صورت آفلاین و به دور از دسترس هکرها یا بدافزارها ذخیره می‌کند. در این کیف پول، ذخیره کلیدهای خصوصی شما نیز در یک محیط آفلاین و کاملاً امن صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از مزایای لجر نانو ایکس این است که در مقایسه با سایر کیف پول‌های سخت افزاری، از کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بیشتری پشتیبانی می‌کند.

۲. کیف پول اتمیک (Atomic)

بهترین کیف پول های ریپل

یکی دیگر از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ریپل (XRP)، کیف پول اتمیک است که هم برای موبایل (اندروید و iOS) و هم برای دسکتاپ عرضه شده است. اتمیک یک کیف پول متن باز و چنددارایی است که از ارزهای دیجیتال بسیاری، از جمله بیت کوین (BTC)، ریپل، لایت کوین (LTC) و … پشتیبانی می‌کند.

از آنجایی که کیف پول اتمیک با یک رابط کاربری بسیار ساده و بصری ارائه شده است، ارسال و دریافت ریپل (XRP) با استفاده از آن بسیار راحت است. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان اتمیک همیشه کیف پول خود را برای پشتیبانی از ویژگی‌های جدید ریپل به‌روز می‌کنند.

۳. کیف پول تراست (Trust)

یکی دیگر از کیف پول‌های مورد اعتماد در میان کاربران و سرمایه‌گذاران دنیای ارزهای دیجیتال که از ارز دیجیتال ریپل (XRP) نیز پشتیبانی می‌کند، کیف پول تراست است. تراست والت، یک کیف پول چند ارزی و متن ‌باز است که در ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی به دست صرافی بایننس (Binance) خریداری شد.

این کیف پول برای سیستم‌های عامل موبایل (اندروید و iOS) طراحی شده است و امکان ذخیره، دریافت و پرداخت ارزهای دیجیتال را برای کاربران موبایل فراهم می‌کند. سهولت استفاده از این کیف پول، یکی از مهم‌ترین مزایای آن است. کاربران تراست والت همچنین می‌توانند از امنیت بالای کوین‌ها و توکن‌های خود در این کیف پول اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان تراست به صورت منظم پشتیبانی از ارزهای دیجیتال جدید را به کیف پول خود اضافه می‌کنند.

۴. کیف پول کوینومی (Coinomi)

کوینومی، یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال ریپل (XRP) است که از ذخیره، ارسال، دریافت و مبادله ایمن ریپل و ارزهای دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. کوینومی، یک کیف پول چند پلتفرمی است که هم برای موبایل (اندروید و iOS) و هم دسکتاپ (ویندوز، مک و لینوکس) عرضه شده است. این ویژگی برای افرادی که ترجیح می‌دهند از چندین دستگاه برای مدیریت ارزهای دیجیتال خود استفاده کنند، بسیار جذاب است.

با این حال، این تنها ویژگی مثبت کیف پول کوینومی نیست. کوینومی علاوه بر ارائه قابلیت‌های امنیتی خارق‌العاده و کارمزد صفر برای تراکنش‌ها، یک کیف پول چند ارزی نیز هست. همه این موارد، کیف پول کوینومی را به یک گزینه بسیار مناسب برای کاربران ارزهای دیجیتال تبدیل کرده‌ است.

۵. کیف پول اکسودوس (Exodus)

بهترین کیف پول XRP

در فهرست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ریپل (XRP)، کیف پول نرم افزاری اکسودوس نام محبوب دیگری است که به چشم می‌خورد. کیف پول اکسودوس برای هر دو سیستم عامل دسکتاپ و موبایل در دسترس است. این کیف پول رابط کاربری ساده و جذابی دارد که استفاده و مدیریت ارزهای دیجیتال را برای کاربران مبتدی نیز آسان می‌کند. علاوه بر این، در این کیف پول فقط با چند کلیک، امکان مبادله ارزهای دیجیتال از طریق صرافی شیپ ‌شیفت (Shapeshift) وجود دارد.

اکسودوس، از گزینه‌های بازیابی کیف پول نیز برخوردار است. بنابراین، کیف پول شما حتی در صورت سرقت یا خراب ‌شدن رایانه شخصی ایمن خواهد بود.

۶. کیف پول‌های کاغذی

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها یک وب‌سایت برای تولید کیف پول کاغذی ریپل (XRP) وجود دارد. با این حال، مشکلی که وجود دارد این است که این وب‌سایت کد منبع خود را نمایش نمی‌دهد. این موضوع بسیار خطرناک است؛ چون می‌تواند به این معنی باشد که این وب‌سایت کلید خصوصی کیف پول‌های تولیدشده را ذخیره می‌کند؛ همان چیزی که در مورد bitcoinpaperwallet[.]com اتفاق افتاد. این بدان معنی است که در آینده، این وب‌سایت می‌تواند ریپل‌های ارسالی به کیف پول‌های تولیدشده به دست خودش را سرقت کند.

بنابراین، توصیه می‌شود که از  وب‌سایت‌های نا معتبر برای تولید کیف پول کاغذی ریپل (XRP) استفاده نکنید.

۷. کیف پول تحت وب گیت هاب (Gatehub)

کیف پول گیت هاب، اغلب به عنوان یکی از بهترین روش‌های ذخیره آنلاین ریپل (XRP) معرفی می‌شود. با این حال، مشکل اصلی که وجود دارد این است که گیت هاب یک کیف پول تحت وب است. امنیت کیف پول‌های تحت وب در مقایسه با کیف پول‌های سخت افزاری و حتی کیف پول‌های دسکتاپ یا موبایل، کمتر است. به همین دلیل، تعداد آسیب‌پذیری‌ها و در نتیجه، سرقت دارایی‌های دیجیتال از این نوع کیف پول‌ها، بسیار زیاد است.

در صفحه قیمت ریپل (XRP) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت ارز دیجیتال XRP و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، به معرفی بهترین کیف پول های موجود برای ارز دیجیتال ریپل (XRP) پرداختیم. این نکته را فراموش نکنید که نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول صرافی‌ها، یک اشتباه بزرگ است؛ چون در این صورت حساب شما به راحتی هک می‌شود، به ویژه اگر رمز عبور قوی نداشته باشید و از احراز هویت دو عاملی استفاده نکنید. علاوه بر این، امکان هک خود صرافی‌ها و مسدودسازی دارایی کاربران ایرانی به دلیل تحریم ها نیز وجود دارد.

شما می‌توانید با استفاده از کیف پول‌های ایمن، چنین خطراتی را کاهش دهید. در این میان، کیف پول‌های نرم افزاری برای بازه‌های زمانی کوتاه مناسب هستند. اما اگر به دنبال ذخیره‌سازی طولانی‌مدت و ایمن توکن‌های خود هستید، بهتر است از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

فقط تراست ولت و کوینومی. بقیه مثل اتمیک پر از کلاهبرداری و دروغه. من۱۵۰۰ دلار در اتمیک مفت از دیت دادم بدون نوشتن یک کد و ۱۲ کد در موبایلم و کاغذی.اتمیک ولت رو تبلیغ نکنید.