آینده ارز دیجیتال ریپل + پیش بینی قیمت XRP

زمان مطالعه: 10 دقیقه

ریپل (XRP) در کنار بیت کوین و اتریوم یکی از جذاب‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار است. با ورود بازار معاملات ارزهای دیجیتال به یک دوران جدید، معامله‌گرانی که بتوانند پیش‌ بینی دقیقی از آینده ریپل (Ripple) داشته باشند، می‌توانند سود بسیار مناسبی به جیب بزنند. در این مطلب سعی داریم نکات و ویژگی‌های تأثیرگذار در قیمت ریپل را معرفی کنیم و به خواننده درکی از احتمالات آینده در بازار این ارز دیجیتال ارائه دهیم.

ریپل چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ریپل یک شرکت خصوصی است که از تکنولوژی پیشرفته بلاکچین برای ایجاد امکان پرداخت‌ همزمان، و خدمات مبادله ارز و حواله بر پایه پایگاه دادۀ لجرِ توزیع‌یافته استفاده می‌کند. خدمات پرداخت ریپل، از چندین ارز، از جمله ارزهای رسمی، پشتیبانی می‌کند. نام اختصاری ارز دیجیتال بومی اکوسیستم ریپل، اکس‌آر‌پی (XRP) یا ریپل کوین است. خدمات پرداخت ریپل به گونه‌ای است که با تبدیل ارزش مالی به ریپل از همان آغاز معامله، می‌توان از کارمزدهای زیاد تراکنش اجتناب کرد و پرداخت‌ها می‌توانند در لحظه انجام شوند.

مدیر عامل ریپل می‌گوید:

قصد ما تمرکز روی ریپل به عنوان یک ابزار پرداخت ارزشمند است؛ و این ارزش نیز به نسبت افزایش پیدا می‌کند.

سرعت و کفایت سیستم ریپل باعث شده مؤسسات مالی بزرگ جریان اصلی مثل بانک آمریکا (Bank of America) و غول بانکداری اسپانیایی، سانتاندر (Santander) از آن استفاده کنند.

قیمت ریپل کوین (XRP) از لحاظ فنی مستقل از شبکه ریپل است. یعنی مشتریان این شبکه مجبور به استفاده از ریپل نیستند، اما استفاده بیشتر از خدمات پرداخت ریپل، با توجه به افزایش علاقه عمومی به آن، به قطع می‌تواند در قیمت آینده ریپل تأثیرگذار باشد.

آینده ریپل
بانک‌هایی که از ریپل پشتیبانی می‌کنند

ویژگی‌های اصلی ریپل

چه تفاوت‌هایی بین ریپل و بیت کوین وجود دارد؟

  • بیت کوین، غیرمتمرکز، کاملاً عمومی و دارای هدف دور زدن بانک‌ها است، اما ریپل توسط یک کمپانی نظارت می‌شود که هدف آن همکاری با بانک‌ها است.
  • امکان ماینینگ ریپل وجود ندارد. در مقابل، تعداد محدودی از این کوین ساخته و پخش شده است. با هر تراکنش، مبلغ کوچکی از ریپل سوزانده می‌شود و عرضه آن کاهش می‌یابد.
  • از 10 دقیقه تا حدود یک ساعت طول می‌کشد تا یک تراکنش در بیت کوین پردازش شود، در حالی که با استفاده از ریپل این زمان به چهار ثانیه کاهش پیدا می‌کند.
  • ظرفیت ریپل 1500 تراکنش در ثانیه است، حال آن که حداکثر ظرفیت بیت کوین در حدود 7 تراکنش در ثانیه است.
  • علاوه بر این موارد، تراکنش‌ها در ریپل ارزان‌تر از بیت کوین هستند.

با این حساب آیا شما هم فکر می‌کنید که خرید ریپل گزینه خوبی است؟ فعلاً قیمت ریپل برای خریداران این رمزارز قیمت خیلی مناسبی است و اگر پیش‌بینی آینده ریپل رو به رشد باشد، سرمایه‌گذاری در آن معنادار می‌شود. اجازه دهید به شواهدی که از تاریخچه قیمت ریپل وجود دارد نگاهی بیندازیم و پیش‌بینی قیمت آینده ریپل را از سوی صرافی‌ها و متخصصان ارز دیجیتال بررسی کنیم.

تحلیل قیمت ریپل

برای اینکه بتوانیم پیش ‌بینی ‌های قیمت آینده ریپل را درک کنیم، لازم است در ابتدا به نحوه حرکت قیمت آن در بازار در گذشته نگاهی بیندازیم. آیا پیش‌بینی‌های قیمت قبلی آن ثابت شده‌اند؟

تاریخچه قیمت ریپل

پروتکل پرداخت ریپل و توکن دیجیتال ضمیمه آن (XRP)، از سال 2014 معرفی شده و در حال فعالیت هستند. قیمت ریپل کوین در بازار با رقمی حدود 06‚0 دلار شروع شد. سپس در حالی که ریپل شراکت‌هایی ایجاد کرده و روابط خود را با بانک‌های مستقر افزایش داد، قیمت ارز دیجیتال ریپل شروع به افزایش کرد. از سال 2014 به بعد، قیمت ریپل در حال رشد بوده است. با این وجود همچنان سرمایه‌گذاری در آن بسیار مقرون ‌به ‌صرفه محسوب می‌شود. یکی از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، کریگ کول (Craig Cole) مدعی است که:

ریپل ممکن است درست مثل یک شتاب‌دهنده برای گسترده‌تر شدن بازار ارز دیجیتال عمل کند.

اولین اوج قیمتی ریپل در ماه می سال 2017، با رقم هر ریپل 34‚0 دلار بود. افزایش ارزش XRP با استقرار ریپل در بازارهای در حال ظهور، هنگامی که دفاتر جدیدی را در سنگاپور و بمبئی افتتاح کرد، ارتباط داشت.

تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)

ارز دیجیتال ریپل به عنوان وسیله‌ای برای تسهیل پرداخت بین مؤسسات مالی، و نه یک ابزار سرمایه‌گذاری، ایجاد شده است. با این حال شما می‌توانید روی آن سرمایه‌گذاری کنید؛ و دلایل زیادی هم وجود دارد که چرا باید این کار را انجام دهید.

آینده ریپل

ریپل بزرگ‌ترین سهم را در بازار ارزهای دیجیتال بعد از بیت کوین و اتریوم دارد؛ اما قیمت آن نسبتاً ارزان است. قیمت پایین ریپل آن را تبدیل به گزینه ورودی عالی برای مبتدیان و سرمایه‌گذاران سطح متوسطی کرده که قیمت بالای بیت‌ کوین و اتریوم مانع ورود گسترده آنها به بازار است.

از آنجا که پیش‌بینی‌های قیمت آینده ریپل انتظار افزایش ارزش آن را دارند، حتی اگر استفاده از این سیستم به کندی جریان یابد، باز هم سرمایه‌گذاری بلندمدت در ریپل خوب به نظر می‌رسد.

یکی دیگر از مزیت‌های خرید ریپل این است که تا به حال نشان داده نوسان قیمت کمتری از بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر دارد. همین مزیت، آن را تبدیل به سرمایه‌گذاری امن‌تری، حتی در بدترین دوره‌های ارزهای دیجیتال، می‌کند.

تحلیل قیمت ریپل در سال 2017

برای بررسی تغییرات آینده ریپل (XRP) بهتر است که به این تغییرات در گذشته نگاهی بیندازیم. این ارز دیجیتال در ابتدا در سال 2012 با ظرفیت از پیش استخراج شدۀ 100 میلیارد توکن، در دسترس عموم قرار گرفت. می‌‌توانید این ویژگی را با بیت کوین مقایسه کنید؛ که حداکثر ظرفیت آن 21 میلیون کوین است و قرار است از حالا تا سال 2140 صادر شوند.

در زمان افتتاح، ریپل با قیمتی نزدیک به 005‚0 دلار معامله می‌شد. در سال‌های اول، این قیمت تغییر چندانی نداشت. نمودار ارزش ریپل در سال 2017 تا حد زیادی به صورت هموار (فلت) و غیرنوسانی باقی ماند. آن سال شاهد اولین دوره اوج صنعت ارزهای دیجیتال بود که به شکل عمده‌ای غیرقابل پیش‌بینی بود و ارزش بیت کوین، اتریوم و بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله ریپل را افزایش داد. قیمت ریپل به سرعت در ماه‌های آوریل و می 2017 افزایش یافت و به رقم 40‚0 برای هر توکن رسید. قیمت‌ها سپس تا حدود 20‚0 دلار برای بیشتر سال 2017 کاهش پیدا کردند.

تحلیل قیمت ریپل در سال 2018

یک اوج دیگر در تاریخ 13 دسامبر 2017 پدیدار شد؛ هنگامی که قیمت ریپل در یک روز 84% رشد داشت و از 27‚0 به 51‚0 دلار رسید. در هفته‌های بعدی، رکوردها همچنان به شکسته شدن ادامه دادند. بعد از شکستن سد قیمتی 1 دلار، قیمت ریپل در سال 2017 با نرخ 30‚2 دلار بسته شد؛ که شامل افزایشی 3800% از شروع سال 2017 می‌شد. بازار گاوی تا هفته اول ژانویه 2018 ادامه یافت که در آن، قیمت به اوج 40‚3 دلار رسید. این بالاترین قیمت ریپل تا به حال بوده که هنوز نتوانسته به آن برگردد.

افزایش قیمت ریپل در سال 2017

این نقطه اوج چندان دوامی نیاورد و ریپل با چند اصلاح قیمت مواجه شد. در تاریخ 8 ژانویه 2018 قیمت ریپل تا رقم 46‚2 سقوط کرد. اواسط ژانویه، قیمت‌ تا نصف کاهش یافته و به رقم 18‚1 دلار رسید. در نهایت در ماه فوریه، ارزش ریپل به کانال قیمتی زیر 1 دلار رفت. این ارز دیجیتال هنوز نتوانسته بازگشت مناسبی داشته باشد و معمولاً سطح مقاومتی ریپل در رقم‌هایی حدود 18‚0 تا 23‚0 دلار ایجاد می‌شود.

تحلیل قیمت ریپل در سال 2019 و 2020

قیمت‌های ریپل (XRP) در سال 2019 داستانی شبیه داستان سال 2018 دارند. با وجود افزایش‌های موقتی قیمت که نرخ آن را تا 40‚0 دلار یا حتی 60‚0 دلار بالا می‌بردند، اغلب مواقع قیمت آن در حدود 20 سنت ماند و هرگز حتی به یک دلار نزدیک هم نشد.

در طی سال 2020 قیمت ریپل تغییر چندانی نداشت اما در انتهای سال، در ماه نوامبر، قیمت XRP روندی صعودی را در پیش گرفت؛ روندی که تا سال 2021 ادامه داشت و در سال 2021 به رشد خود ادامه داد.

برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر اجرایی ریپل،  پیش ‌بینی می‌کند که ریپل تا سال 2025 تبدیل به چیزی مشابه با سایت آمازون در ارزهای دیجیتال شود. در مصاحبه‌ای در سال 2018، گارلینگهاوس اشاره کرده بود:

هر کس می‌خواهد در ریپل سرمایه‌گذاری کند، در زمان خرید آن باید با مقیاس ماه و سال به آن فکر کند، و نه با مقیاس روز.

او بر اهمیت همکاری با حکومت‌ها و بانک‌ها تأکید دارد که در تعارض با رویکرد بیت کوین است. ریپل تا به حال نشان داده که از پس بازارهای خرسی که ارزهای دیجیتال دیگر در آنها سقوط می‌کنند، برمی‌آید.

با توجه به افت بازار و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، گارلینکهاوس اظهار داشت که اقتصاد جهانی به واسطه عدم اطمینان بازار به دلیل این بیماری، در وضعیتی ناشناخته قرار گرفته است. به هر ترتیب، او ادعا می‌کند که بازار ارز دیجیتال از این فاز به سلامت باز خواهد گشت.

پیش‌بینی‌های دیگری هم از طرف سایت‌های معتبر پیش بینی ارز دیجیتال، همچون سایت tradingbeasts.com و سایت walletinvestor.com ارائه شده است که جملگی بر روشن بودن آینده ریپل دلالت می‌کنند.

قیمت ریپل حتماً در بلندمدت، با استفاده و حمایت بانک‌ها و مؤسسات مالی قدرتمند و به سبب نوآوری در تکنولوژی پرداخت و تسهیل تبادل ارزی، رشد خواهد داشت.

قیمت ریپل چقدر می‌تواند بالا برود؟

با نگاه به تاریخچه قیمت ریپل، بعضی از تحلیلگران با اطمینان پیش‌بینی می‌کنند که ارزش ریپل از آنجا که شرکت مادر آن اجازه نمی‌دهد در مقابل نوسان بازار ارزهای دیجیتال آسیب‌پذیر باشد و سقوط کند، ممکن است دو یا سه برابر، یا حتی شاید بیشتر شود. بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین، در جایی گفته:

فکر می‌کنم بتوان از ریپل (به عنوان یک استیبل کوین) استفاده کرد. این ارز دیجیتال درست مثل پول است. از آن در مؤسسات استفاده شده و شراکت‌هایی با سازمان‌های مختلف دارد که آن را بهتر هم کرده است.

اگر بازارهای ارز دیجیتال رو به رشد بروند و حامیان مالی ریپل هم قدرتمند باشند، ممکن است ببینیم که ارزش ریپل به چندین دلار، در آینده نزدیک نیز برسد.

شراکت‌های ریپل

ریپل به عنوان یک شرکت به نظر می‌رسد که در جریان رشد جهانی سالم قرار داشته باشد. این مؤسسه قبلاً اعلام کرده که قصد دارد 30 میلیون دلار سهم شرکت مانی‌گرام (MoneyGram) را با نرخ 10‚4 دلار برای هر سهم خریداری کند و این در کنار خرید 20 میلیون دلار سهم، ظرف دو سال آینده انجام می‌شود. ریپل با مانی‌گرام و شرکت‌های عمده دیگر برای تسهیل پرداخت‌های فرا-مرزی بین افراد و بانک‌ها شراکت‌ دارد. ریپل اخیراً از یک شراکت جدید با دی‌مانی (DeeMoney) خبر داد، که خدمات پرداخت فرا-مرزی را از تایلند و به تایلند تسهیل می‌کند.

از آنجا که این شرکت درگیر خدمات تبادل پولی است، شراکت‌های بیشتر باعث افزایش علاقه به ریپل شده و ارزش آن را بالا می‌برد. این شراکت‌ها باعث می‌شود ریپل گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاران شود و این یعنی به واسطه افزایش استفاده، توکن‌های ریپل کمیاب‌تر می‌شوند.

یکی از زیرمجموعه‌های ریپل در حال افتتاح یک سرویس پس‌انداز فروشگاهی در شراکت با مؤسسات معتبر آسیایی است. در این سرویس از بلاکچین ایکس‌کارنت (xCurrent)، یعنی همان بلاکچینی که ریپل برای حواله‌جات فاصله‌های نزدیک بین بانک‌ها استفاده می‌کند، بهره‌برداری می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی آینده قیمت ارز ریپل پرداختیم. در حالی که ریپل مشتریان جدیدی پیدا می‌کند، روی این نکته که قیمت ارزهای دیجیتال باید افزایش یابد نیز تأکید دارد. رسیدن به قیمت‌های چند صد دلاری یا بیشتر، طوری که بعضی از تحلیلگران پیش از 2020 پیش‌بینی کرده‌اند، هم‌اکنون غیرواقع‌گرایانه به نظر می‌رسد و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران همچنان باید چشم به کارکرد ریپل در بلندمدت داشته باشند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

12 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

ریپل به زودی اولین ارز با ارزش دنیا میشه چون بر خلاف بیت کوین و… نیز هدفِ ریپل همکاری با بانکها ،موسسات و … میباشد و در ضمن سرعت ریپل در تراکنش و… خیلی از بیت کوین بالاتره و در نتیجه آینده ارزِ دیجیتال در دنیا متعلق به ریپل خواهد بود و مطمعن باشید ارزش ریپل از بیت کوین خیلی بالاتر خواهد رفت. موفق باشید.

کی گفته ریپل زیر بنا قیمت های بالا رو نداره … دوستان عزیز بنظر من هر عدد ریپل به ۱۰ هزار دلار میرسه و خیلی سریع این اتفاق میفته

آخرین ویرایش 3 سال پیش توسط میثم

۱۰۰میلیارد سکه رو ضرب در عددی که گفتی بکن ببین اینقدر پول تو کل دنیا هست یانه

دوست عزيز ٨ ماه گذشت و هنوز به ١ دلار هم نرسيد 😂💪🏼

منظورتون از خیلی سریع چه مدتیه؟

سلام

کسی می تونه به من بگه بیت کوین ۸ سال قبل چند بود ؟ اگه به شما اون زمان می گفتم این ارز به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید تحلیل شما چی بود ؟ ارزهای دیجیتال آینده جهان هستند و قطعا رو به بالا همراه با نوسانات لحظه ای یا هفتگی یا ماهانه . اما در بالارفتن آن هیچ شکی نیست

سال ۲۰۱۲ بیت کوین ۶ دلار بوده دقیقا همینطوره ک گفتی

البته با این تفاوت که تعداد سکه بیت کوین بیست برابر کمتر از ریپل هست و اینکه الان تعداد توکنهای بازار برای سرمایه گذاری خیلی بیشتر از سال ۲۰۱۲ هست و اصولا دنبای الان با اون زمان قابل مقایسه نیست

ریپل هرگز نمیتونه به قیمت های ۱۰۰۰دلاری برسه چون زیربنای این کار رو نداره. ولی قیمت های پنج تا ۱۰دلاری محتمل به نظر میرسه تا پنج سال آینده

قبول دارم. ولی اگه قیمت بیت کوین مثلا به ۱۰۰ هزار دلار برسه، ریپل هم میتونه به بالای هزار دلار برسه

با سلام .ارزش هر سکه ریپل به دلیل مدت زمان تراکنش وهزینه کم ان وغیر قابل استخراج بودن با افزایش ناگهانی همانند بیت کوین در مدت زمان کم به ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید

واقعا غیر قابل استخراج؟؟؟؟؟