معرفی بهترین کیف پول های نم (NEM) + کدام را انتخاب کنیم؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال نم (NEM)، که مخفف «جنبش اقتصاد نو» (New Economy Movement) است، به قطع یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شود. ارز دیجیتال نم به عنوان یک پروژه منحصربه‌فرد و با نیت رهبری راه انقلاب احتمالی بلاکچین ساخته شده است. توکن XEM توکن اختصاصی این شبکه است. کارشناسان معتقدند که سرمایه‌گذاری در نم سودآور است. به حتم اگر بخواهید این ارز دیجیتال را خریداری و نگهداری کنید، به یک کیف پول امن برای ذخیره توکن‌های خود احتیاج پیدا می‌کنید. در این مطلب، بهترین کیف پول های نم (NEM) را به شما همراهان رمزارز نیوز معرفی می‌کنیم.

ارز دیجیتال نم (NEM) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

خیلی کوتاه اگر بگوییم، نم (NEM) یک پلتفرم بلاکچین با قابلیت خصوصی‌سازی بالا است که به صورت اختصاصی برای توسعه‌دهندگانی ساخته شده که به دنبال به‌کارگیری رده گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps) در صنایع گوناگون هستند. این پلتفرم با نوشته شدن به زبان جاوا و برخورداری از سیستم دارایی‌های هوشمند، بسیار نوآور است. نم راه‌کار بلاکچین با قابلیت خصوصی‌سازی را عرضه می‌کند که از ای‌پی‌آی‌های قدرتمند مختلف بهره می‌برد و موارد استفادۀ آن را افزایش می‌دهد.

بهترین کیف پول های نم

اخیراً این پروژه توانسته توجه بسیار بیشتری را جلب کند. با در نظر گرفتن موارد استفاده گسترده این توکن و مشکلات زندگی واقعی که پروژه قصد دارد برطرف کند، واقعاً جای شگفتی نیست که ارز دیجیتال XEM در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین دارایی‌ها برای نگهداری محسوب می‌شود.

پیش از اینکه چند مورد از بهترین کیف پول های نم را فهرست کنیم، لازم است به چند نکته توجه داشته باشیم.

چیزهایی که باید پیش از انتخاب کیف پول نم در نظر داشت

  • اولین و مهم‌‌ترین نکته اینکه شما باید مطمئن شوید کیف پولی که انتخاب می‌کنید با ارز دیجیتال نم (و ارزهای دیجیتال دیگر، اگر قرار نیست نم تنها ارز دیجیتال شما باشد) سازگار است.
  • دوم، باید مطمئن شوید که کیف پول انتخابی با تمام دستگاه‌ها و سیستم‌ عامل‌های مختلف شما سازگاری دارد.
  • امنیت، بدون شک مهم‌ترین جنبه در هر کیف پول ارز دیجیتال محسوب می‌شود. برای همین، باید مطمئن شوید که کیف پول شما آخرین پروتکل‌های امنیتی را دارد.
  • سادگی استفاده نیز جنبه مهم دیگری است که به قطع لازم است در بالای فهرست شما قرار داشته باشد. یک کیف پول با کاربری آسان باعث جلوگیری از هدر رفتن زمان و سردرگمی شما می‌شود و همه چیز را آسان‌تر می‌کند.
  • پشتیبانی مشتریان نیز جنبه مهمی است که ارزش تحلیل در هنگام انتخاب یک کیف پول را دارد.

در ادامه، چند نمونه از بهترین کیف پول های نم (NEM) را بررسی می‌کنیم.

اتمیک والت (Atomic Wallet)

بهترین کیف پول های نم

کیف پول اتمیک یا اتمیک والت (Atomic Wallet) یک کیف پول غیر متصدیانه (کلیدهای خصوصی شما را در سرور خود ذخیره نمی‌کند) و محبوب است که از نگهداری و انتقال نم پشتیبانی می‌کند. این کیف پول که در سال 2017 ساخته شده، برای اینکه یک اپلیکیشن کاملاً غیرمتمرکز باشد و هیچ یک از داده‌های کاربران را ذخیره نکند و برای خدمات پایه‌ای نیازی به احراز هویت نداشته باشد، توسعه یافته است. کلیدهای خصوصی کیف پول کاربر روی دستگاه او رمزنگاری می‌شوند و دسترسی به آنها فقط به مالک کیف پول محدود می‌شود. مانند بقیه کیف پول‌های غیر منصدیانه، اتمیک والت یک عبارت کلیدی منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند که برای ساخت کلیدهای خصوصی مورد نیاز است.

اتمیک والت که بی شک از بهترین کیف پول‌های نم است، خدمات تبدیل فوری (اتمیک سواپ) کاربردی را برای 300 نوع ارز دیجیتال نیز ارائه می‌دهد. همچنین با اضافه کردن مسترکارت یا کارت اعتباری ویزای خود می‌توانید کوین‌هایی مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، مونرو، ترون، دش و بسیاری موارد دیگر را خریداری کنید.

اتمیک والت با ویندوز 64 بیت، سیستم عامل مک، اوبونتو، دبین، فدورا و همچنین دستگاه‌های اندروید و آی‌او‌اس کار می‌کند.

نم نانو والت (NEM Nano Wallet)

نم نانو والت (NEM Nano Wallet) اگر بهترین کیف پول نم نباشد، بدون شک یکی از بهترین کیف پول های نم محسوب می‌شود. این کیف پول کاربری آسانی دارد، با تمام پلتفرم‌ها و سیستم‌ عامل‌های مهم (ویندوز، مک، لینوکس) سازگاری دارد و ویژگی‌های امنیتی خوب و امکان یکپارچه‌سازی با کیف پول‌های سخت ‌افزاری را دارد.

نم نانو والت به کاربران امکان ذخیره، مدیریت و ارسال نم و همچنین انواع پیام به هر آدرسی را می‌دهد. این کیف پول به کاربران این امکان را می‌دهد که حساب‌های چند امضایی و چند کاربری روی بلاک‌ چین ایجاد کنند. نیازی به گفتن نیست که کلید خصوصی همیشه تحت نظر کاربر است. در سال 2017، تیم توسعه‌دهنده این کیف پول امکان یکپارچه‌سازی با کیف پول ترزور را به آن اضافه کردند که به کاربران این امکان را می‌دهد که توکن‌های نم (XEM) را به شکلی امن با استفاده از یک کیف پول سخت ‌افزاری نگهداری کنند.

نم موبایل والت (NEM Mobile Wallet)

نم موبایل والت (NEM Mobile Wallet) یکی دیگر از بهترین کیف پول های نم محسوب می‌شود که به ویژه برای کاربرانی طراحی شده که به دنبال نگهداری، مدیریت و ارسال نم در حین حرکت هستند. این کیف پول موبایل مدرن برای هر دو سیستم آی‌او‌اس و اندروید در دسترس است و به سادگی می‌توان آن را در این دستگاه‌ها نصب کرد.

گذشته از نگهداری و مدیریت XEM، این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد از حساب‌های نم ورودی و خروجی بگیرند. همچنین یک ویژگی چند امضایی دارد و تمام کلیدهای خصوصی کاربر را روی دستگاه رمزنگاری و ذخیره می‌کند.

فری ‌والت (Freewallet)

فری ‌والت (Freewallet) یک کیف پول موبایل سازگار با اندروید و آی‌او‌اس است که پشتیبانی از رده گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم و نم را عرضه می‌کند. یکی از مزایای اصلی این کیف پول موبایل این است که تمام دارایی‌های دیجیتال را در محفظه‌های آفلاین ذخیره می‌کند.

همچنین یک امکان بک‌آپ جذاب عرضه می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد کیف پول خود را با یک بک‌آپ بازیابی کند یا حتی حساب خود را به وسیله یک دستگاه اندروید یا آی‌او‌اس دیگر فیریز (مسدود) کند.

کیف پول ترزور (Trezor)

اگر می‌خواهید یک کیف پول سخت افزاری مناسب را برای ارزهای دیجیتال خود انتخاب کنید، کیف پول ترزور یک گزینه عالی محسوب می‌شود. ترزور یکی از سه کیف پول برتر فعلی در بازار (در رقابت با لجر نانو اس و کیپ‌کی) است. کیف پول‌های سخت‌ افزاری بهترین حفاظت ممکن را از ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند و ترزور به حتم در این بین مستثنا نیست. با قیمتی حدود 80 دلار، کاربران می‌توانند توکن‌های نم خود را روی یک دستگاه شبیه یواس‌بی با طراحی مینی‌مالیستی ذخیره کنند. این کیف پول علاوه بر نم، از بیشتر از 700 ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب بهترین کیف پول های نم معرفی شدند. اگر امنیت مطلق چیزی است که به دنبال آن هستید و می‌خواهید از این لحاظ خیال‌تان راحت باشد، آن وقت ترزور آشکارا بهترین گزینه‌ است. به هر حال کیف پول‌های دیگر کاربردی‌تر هستند و به شما امکان می‌دهند توکن‌های نم را خیلی راحت‌تر مدیریت کنید. نم نانو والت یک راه‌کار بسیار عالی برای کاربران کامپیوتری است، در حالی که نم موبایل والت گزینه بسیار مناسبی از نظر کاربردی بودن و دسترس‌پذیری است. فری‌والت جایگزین بسیار مناسبی برای نم موبایل والت است و به قطع گزینه‌ای است که ارزش بررسی را دارد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments