بهترین کیف پول های ایاس (EOS) را بشناسیم

زمان مطالعه: 11 دقیقه

مقدمه

آیا شما هم به دنبال بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS) هستید؟ پس با ما همراه باشید. در این مقاله، قصد داریم به معرفی بهترین کیف پول های سخت ‌افزاری، نرم‌ افزاری و کاغذی ایاس بپردازیم. اما قبل از آن، به صورت مختصر با خود ارز دیجیتال ایاس آشنا می‌شویم.

ارز دیجیتال ایاس (EOS)

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال ایاس (EOS) یا ای او اس، توسط دن لریمر (Dan Larimer)، یک برنامه‌نویس نرم‌افزار که قصد داشت یک پروتکل ساده مبتنی بر بلاکچین اتریوم (Ethereum) را ایجاد کند، طراحی شده است. از این رو، او پلتفرمی را ایجاد کرد که امکان مقیاس‌پذیری عمودی و افقی را برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) فراهم می‌کند.

توکن‌های ایاس به طور گسترده‌ای در این پلتفرم استفاده می‌شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از استفاده از یک کیف پول، شما باید یک حساب ایاس ایجاد کنید. برای این منظور، شما باید یک نام کاربری ۱۲ کاراکتری را که قرار است در بلاکچین ایاس ذخیره شود، برای حساب خود انتخاب کنید. پس از آن، این نام کاربری می‌تواند توسط یک فرد یا گروهی از افراد، بسته به مجوزهای در نظر گرفته شده، مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS)

پلتفرم ایاس بسیار کاربرپسند است و به گونه‌ای طراحی شده که کاملاً مقیاس‌پذیر باشد. در واقع، می‌توان گفت که ایاس نسخة جدیدی از اتریوم و در نتیجه، یک پلتفرم غیرمتمرکز است. این بستر مبتنی بر بلاکچین، از بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. این امر، به حذف افراد واسطه و به این ترتیب، ارتباط مستقیم و راحت کاربران و ارائه‌دهندگان با یکدیگر بسیار کمک می‌کند.

پلتفرم ایاس، برنامه‌ای پیشرفته برای مدیریت مجوزها و کنترل دارایی‌ها است و بنابراین، در برابر هک مقاوم است.

نکات مهم در هنگام انتخاب بهترین کیف پول ایاس (EOS)

قبل از انتخاب بهترین کیف پول ایاس (EOS)، ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • ویژگی‌های امنیتی کیف پول برای اطمینان از ایمنی آن در برابر سرقت و جعل
  • کاربران باید کنترل کلیدهای خصوصی خود را در اختیار داشته باشند.
  • کیف پول باید به صورت مرتب، در حال توسعه و به‌روزرسانی باشد.
  • پشتیبانی شبانه‌روزی
  • بازخورد سایر کاربران در مورد کارایی کیف پول را بررسی کنید.

در بخش‌های بعدی، به معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS) می‌پردازیم.

کیف پول های سخت ‌افزاری ایاس (EOS)

۱. کیف پول Ledger Nano S

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS)

کیف پول Ledger Nano S یکی از جذاب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کیف پول ‌ها است. این کیف پول، قابلیت ذخیرة بسیاری از ارزهای دیجیتال برتر جهان را دارد. صفحة نمایش این کیف پول از نوع OLED است و به کاربران اجازه می‌دهد که با ضربه زدن روی دکمه‌های آن، اطلاعات مربوط به تراکنش را بررسی و تأیید کنند. از این رو آن را در صدر لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS) قرار دادیم.

کیف پول Ledger Nano S به راحتی از طریق USB به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل می‌شود. پس از اتصال، کاربر می‌تواند تنظیمات کیف پول را انجام دهد و سپس، مدیریت دارایی‌های خود را آغاز کند. با توجه به سخت‌افزاری بودن آن، کیف پول Ledger Nano S سطح بالایی از امنیت را برای ارزهای دیجیتال و توکن‌های کاربران فراهم می‌کند.

۲. کیف پول Ledger Nano X

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS)

کیف پولLedger Nano X ، نسخة ارتقا یافتة کیف پول Ledger Nano S است. قیمت کیف پول سخت ‌افزاری Nano X از نسخة Nano S بالاتر است و مزایای بیشتری نیز نسبت به آن ارائه می‌دهد. کیف پول Nano X با دارا بودن حافظه بیشتر، بدون نیاز به حذف و نصب مجدد کیف پول‌های دیگر، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند چندین کیف پول را در یک دستگاه واحد داشته باشند. همچنین، این کیف پول می‌تواند از طریق بلوتوث، به تلفن‌های همراه متصل شود.

بهترین کیف پول های نرم ‌افزاری ایاس (EOS)

۱. کیف پول Atomic

اولین والت نرم افزاری که در لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS) قرار دارد، کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) است. اتمیک، از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و پایگاه کاربری آن نیز به صورت فعال در حال رشد است. کیف پول Atomic، در حال حاضر از بیش از ۳۰۰ کوین و توکن برتر پشتیبانی می‌کند که می‌توانند از طریق رابط کاربری کاربرپسند آن مدیریت شوند. لیست دارایی‌های پشتیبانی‌شده در این کیف پول، به صورت هفتگی به‌روز می‌شود.

کیف پول اتمیک برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس و همچنین، برای سیستم عامل‌های تلفن همراه، یعنی اندروید و iOS در دسترس است.

علاوه بر رابط کاربرپسند، کیف پول Atomic قابلیت‌های قابل‌توجه دیگری را نیز ارائه می‌دهد:

  • کلیدهای خصوصی در دستگاه کاربر ذخیره می‌شوند و امکان بازیابی آنها با استفاده از عبارت بازیابی یا یادآور (Mnemonic) وجود دارد.
  • امکان خرید ارزهای دیجیتال را با استفاده از کارت‌های اعتباری و از طریق شرکت سیمپلکس (Simplex) فراهم می‌کند.
  • کوین‌ها، توکن‌ها و ویژگی‌های مفید جدید به صورت هفتگی به‌روز می‌شوند.
  • گزینة Atomic Swaps امکان انجام مبادلات با کارمزد پایین را فراهم می‌کند.
  • با استفاده از ویژگی سفارشی‌سازی توکن‌ها در کیف پول اتمیک، شما می‌توانید در عرض چند ثانیه توکن‌های ERC-20 دلخواه را به صورت دستی اضافه کنید.
  • امکان مبادلة آنی ارزهای دیجیتال از طریق صرافی‌های چنجلی (Changelly) و شِیپ‌شیفت (Shapeshift) وجود دارد.
  • پشتیبانی فوری و ۲۴ ساعته

۲. کیف پول گواردا (Guarda)

کیف پول گواردا (Guarda)، در زمینة ارائة خدمات چندارزی و بدون کاستدی (Custody-free)، یک کیف پول پیشرو است. این کیف پول برای وب، دسکتاپ، افزونة مرورگر Chrome و موبایل ارائه شده و از بیش از ۴۰ بلاکچین اصلی و بیش از ۱۰ هزار توکن رمزارزی پشتیبانی می‌کند. البته، دامنة ارزهای پشتیبانی‌شده توسط این کیف همیشه در حال گسترش است؛ بنابراین حتماً شبکه‌های اجتماعی کیف پول Guarda را دنبال کنید تا از همة به‌روزرسانی‌ها مطلع شوید.

تمامی نسخه‌های کیف پول Guarda بدون کاستدی هستند. به این معنا که کلیدهای خصوصی کاربران توسط سرورهای کیف پول ذخیره نمی‌شود و کاربران، خود مسئولیت وجوه را بر عهده دارند. همچنین، برای شروع به کار با کیف پول گواردا و انجام تراکنش‌ها، به هیچ ثبت‌نام و تأییدی نیاز نیست.

علاوه بر پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متعدد، مانند ایاس (EOS)، بیت‌ کوین (BTC)، بیت‌ کوین کش (BCH)، بیت‌ کوین اِس‌وی (BSV)، اتریوم (ETH)، اتریوم کلاسیک (ETC)، مونرو (XMR)، زِدکش (ZEC)، ریپل (XRP)، لایت ‌کوین (LTC)، استلار (XLM)، دَش (DASH) و …، کیف پول Guarda قابلیت‌های دیگری را نیز به کاربران ارائه می‌دهد که از جملة آنها می‌توان به مبادله و خرید ارزهای دیجیتال در داخل کیف پول و در یک رابط کاربرپسند اشاره کرد.

۳. کیف پول Infinito

کیف پول Infinito یک کیف پول آنلاین چندارزی است که برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است. با استفاده از قابلیت TouchID (حسگر اثر انگشت)، امکان ایمن کردن این کیف پول وجود دارد. کیف پول Infinito (اینفینیتو)، علاوه بر ارز دیجیتال ایاس، از توکن‌های ERC-20 و همچنین، از ۱۲ زبان دنیا پشتیبانی می‌کند. در این کیف پول، کلیدهای خصوصی به صورت آفلاین ذخیره و رمزنگاری می‌شوند. بنابراین، دارایی شما در برابر نقض امنیت در امان خواهد بود.

۴. کیف پول Exodus

در فهرست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS)، Exodus نام محبوب دیگری است که به چشم می‌خورد. کیف پول اکسودوس برای هر دو سیستم عامل دسکتاپ و موبایل در دسترس است. کیف پول Exodus داشبورد جذابی دارد که استفاده و مدیریت ارزهای دیجیتال را برای کاربران آسان می‌کند. در این کیف پول، فقط با چند کلیک امکان مبادلة ارزهای دیجیتال وجود دارد.

۵. کیف پول Lumi

کیف پول Lumi، یک کیف پول چندارزی است که به صورت برنامه‌های اندروید و iOS و همچنین کیف پول تحت وب ارائه می‌شود. این کیف پول در حال حاضر از ارزهای دیجیتال بیت‌ کوین، اتریوم، بیت‌ کوین کش، ایاس و بیشتر توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند.

کیف پول Lumi، پشتیبانی از رمزارز ایاس را به صورت کامل یکپارچه کرده است؛ به این معنا که شما می‌توانید در این کیف پول، از حساب ایاس خود به طور مستقیم استفاده کنید. علاوه براین، تیم Lumi در نظر دارد پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز ایاس را نیز راه‌اندازی کند و امکان رأی دادن به تولیدکنندگان بلاک را فراهم نماید.

کیف پول لومی، گزینه‌هایی را نیز برای خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت‌های اعتباری، مبادلة آنها و جست‌وجو در میان برنامه‌های غیرمتمرکز، بدون نیاز به ترک کیف پول ارائه داده است. این کیف پول، سطح بالایی از امنیت را فراهم کرده، کاملاً ناشناس است و طراحی جذابی دارد. این کیف پول به طور مرتب تعداد توکن‌های تحت پشتیبانی خود را افزایش می‌دهد و قرار است به زودی به صورت متن باز نیز ارائه شود.

۶. کیف پول GreyMass EOS Voter

کیف پولGreyMass EOS Voter ، یک کیف پول کم‌حجم برای دسکتاپ است که رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به کاربران اجازه می‌دهد که رمزارزهای ایاس خود را به راحتی مدیریت کنند. این کیف پول برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوس در دسترس است.

کیف پولGreyMass EOS Voter ، یک کیف پول بسیار ایمن است و امکان نقض امنیتی کلیدهای خصوصی در آن وجود ندارد. در این کیف پول، کلیدهای خصوصی توسط الگوریتم AES-256 رمزنگاری می‌شوند. به این ترتیب، کلیدها در دستگاه شما ذخیره می‌شوند و آنها را از دست نخواهید داد.

۷. کیف پول SimplEOS

کیف پول SimplEOS هم در فهرست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS) جا خوش کرده است. این والت را شرکت EOS Rio ساخته و برای سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک در دسترس است. یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازندة آن، حفظ شفافیت و امنیت است که SimplEOS را به یک کیف پول بسیار محبوب برای ارز دیجیتال ایاس تبدیل می‌کند. همان‌طور که از نام آن پیدا است، این کیف پول تنها از رمزارز ایاس پشتیبانی می‌کند.

در این کیف پول، همة داده‌ها در دستگاه کاربران، و نه سرور SimplEOS، ذخیره می‌شوند. با استفاده از کیف پول SimplEOS، کاربران می‌توانند تاریخ تراکنش‌های خود را مشاهده کنند، چندین حساب ایجاد کنند و فهرستی از مخاطبان را تهیه نمایند.

۸. کیف پول Scatter

کیف پول Scatter، به صورت یک برنامة دسکتاپ و همچنین یک افزونة مرورگر Chrome ارائه شده است. ویژگی Single Sign-On در این کیف پول، به کاربران اجازه می‌دهد که به همة برنامه‌ها و تراکنش‌ها وارد شوند. علاوه ‌بر این، داده‌ها روی دستگاه ذخیره می‌شوند و هیچ اطلاعاتی در وب به اشتراک گذاشته نمی‌شود. برای دسترسی به برنامة Scatter، کاربران باید یک اثر انگشت رمزنگاری‌شده، متشکل از اعداد و حروف را ارائه دهند. Scatter به زودی نسخة دسکتاپ کیف پول خود را نیز راه‌اندازی خواهد کرد.

۹. کیف پول imToken

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS)

آخرین والت نرم افزاری در لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS)، کیف پول imToken است. این والت، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌‌ها برای ارز دیجیتال ایاس محسوب می‌شود. این کیف پول، از چندین ارز دیجیتال، از جمله ایاس و بیت ‌کوین پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با پرداخت اتریوم، کیف پول ایاس خود را ایجاد کنید. همچنین، در صورتی که از قبل یک کیف پول دیگر ایاس داشته باشید، امکان وارد کردن و استفاده از آن در کیف پول imToken نیز وجود دارد. شما همچنین می‌توانید کیف پول imToken خود را به صورت رایگان ایجاد کنید، اما برای این منظور، باید حداقل ۳ توکن TFT در کیف پول خود داشته باشید.

کیف پول های کاغذی ایاس (EOS)

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS)

مانند بیت‌ کوین، ارز دیجیتال ایاس (EOS) نیز کیف پول کاغذی دارد. کیف پول کاغذی، یک کیف پول فیزیکی است که به صورت آنلاین تولید شده و می‌تواند روی کاغذ چاپ شود. از آنجایی که این نوع کیف پول به اینترنت متصل نیست، کاملاً امن در نظر گرفته می‌شود. تا زمانی که کلیدهای خصوصیِ چاپ‌شده روی کیف پول را در یک مکان امن نگه دارید، هیچ راهی برای سرقت دارایی شما توسط هکرها وجود ندارد.

با این حال، کیف پول کاغذی می‌تواند به صورت فیزیکی دزدیده شود یا توسط آتش و آب از بین برود. بنابراین، در صورت استفاده از کیف پول های کاغذی، توصیه می‌شود که چندین نسخه از آن را تهیه و در مکان‌های مختلف و امن نگهداری کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید، کیف پول‌های زیادی در فهرست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ایاس (EOS) قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با توجه به اهداف و نیازهای خود، یکی از این کیف پول‌ها را انتخاب کنید. اگر دسترسی سریع به دارایی‌ها برای شما در اولویت است، به سراغ کیف پول های گرم بروید. اما اگر از جملۀ کسانی هستید که تراکنش روزانه و منظم ندارند و بیشتر به دنبال نگهداری و هودل ارزهای دیجیتال خود هستید، کیف پول های سخت ‌افزاری به شما پیشنهاد می‌شوند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments