ارز دیجیتال الروند (Elrond) چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال الروند (Elrond) یک شبکه بلاکچین جدید است که‌ از طریق مکانیسم الگوریتم اثبات سهام (PoS) به صورت غیرمتمرکز فعال است. این مکانیسم باعث از بین بردن اتلاف انرژی می‌شود.

بلاکچین Elrond در نظر دارد مشکل مقیاس‌پذیری بلاکچین و ‌هزینه بالای بلاکچین‌های قبلی را برطرف کند. همچنین شبکه الروند با تمرکز زیاد بر امنیت، برای اطمینان از مقاومت در برابر مشکلات امنیتی مانند حمله Sybil ساخته شده است. توکن EGLD توکن اختصاصی شبکه ارز دیجیتال Elrond است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

شبکه ارز دیجیتال الروند

ارز دیجیتال Elrond

شبیه‌سازی‌های اولیه و نتایج تست نت (testnet) نشان می‌دهد که سرعت عملکرد شبکه ارز دیجیتال الروند (Elrond) از متوسط سرعت شبکه ویزا نیز فراتر رفته است و در مقایسه با بلاکچین‌های موجود نیز سرعت بلاکچین الروند سرعتی 1000 برابر را نشان می‌دهد. همچنین شبکه ارز دیجیتال Elrond هزینه‌های ذخیره‌سازی را برای داده‌های بلندمدت به شدت کاهش می‌دهد. Elrond معاملات جهانی بدون مرز را امکان‌پذیر می‌کند و عملکرد آن در راستای توسعه اقتصاد تحت وب است. ارز دیجیتال الروند در جریان یک IEO (IEO مخفف پیشنهاد اولیه مبادله (Initial exchange offering) که نوعی سرمایه‌گذاری جمعی مشابه ICO است) در صرافی Binance در جولای ۲۰۱۹ عرضه شد.

ارز دیجیتال الروند (Elrond) خود را به عنوان یک معماری جدید بلاکچین توصیف می‌کند که برای ایجاد توان عملیاتی و سرعت اجرای 1000 برابری تراکنش‌ها طراحی شده است.

برای دستیابی به این هدف، الروند (Elrond) دو ویژگی را معرفی می‌کند: مکانیسم تطبیق وضعیت و الگوریتم اثبات سهام (PoS). این دو ویژگی، مقیاس‌پذیری را با یک سازوکار اجماع سریع، کارآمد و امن امکان‌پذیر می‌کند. بنابراین، طبق گزارشات، الروند (الراند) می‌تواند 10 هزار معامله در ثانیه (10000 TPS) را با تأخیر 5 ثانیه‌ای و کارمزد ناچیز پردازش کند. هدف ارز دیجیتال Elrond تبدیل شدن به پایه‌های اقتصاد اینترنتی غیرمتمرکز و بدون مرز همراه با دسترسی جهانی است.

الروند یک بلاکچین عمومی است که از قرارداد‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند. این یعنی توسعه‌دهنده‌های برنامه‌های غیرمتمرکز، می‌توانند برنامه‌های خود را روی بلاک چین Elrond ایجاد کنند. به خاطر چنین ویژگی‌هایی است که افراد بسیاری Elrond را با پروژه‌هایی مانند اتریوم، کاردانو و ترون مقایسه می‌کنند.

توکن EGLD و توکن ERD

در ابتدای کار، رمزارز الروند با توکن ERD شروع به کار کرد که یک توکن ERC-20 است که تحت بلاک چین اتریوم فعال است. اما با راه‌اندازی شبکه اصلی Elrond، فرآیند انتقال ERD (ERC-20) به EGLD (mainnet) آغاز شده است. EGLD رمزارز اختصاصی شبکه الروند است و تمام توکن‌های ERD به تدریج به توکن‌های EGLD تبدیل می‌شوند.

هیچ تفاوتی در اعتبار EGLD و ERD وجود ندارد به جز در نام و بلاکچین آنها. هر 1000 توکن ERD یک توکن EGLD را تشکلی می‌دهد. می‌توانید به همین نسبت توکن‌های ERD خود را به توکن EGLD تبدیل کنید.

توکن EGLD کاربرد‌های زیادی در شبکه ارز دیجیتال الراند (Elrond) دارد که از جمله آنها می‌توان به پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و کارمزد‌های برنامه‌های غیرمتمرکز که بر بستر بلاکچین Elrond فعال هستند، اشاره کرد. همچنین اگر فردی بخواهد در شبکه الروند به عنوان نود مشارکت کند، لازم است که توکن EGLD را جهت استیکینگ تهیه نماید. مهم‌ترین کاربرد توکن EGLD کاربرد حاکمیتی آن است؛ یعنی از این توکن می‌توان برای رأی‌گیری و تصمیمات مدیریتی در شبکه Elrond استفاده کرد.

جهت مشاهده قیمت توکن EGLD به این صفحه مراجعه نمایید.

تعویض توکن ERD با EGLD

ارز دیجیتال Elrond

آپدیت شبکه ارز دیجیتال Elrond (شبکه الراند) به شکل بسیار جسورانه‌ای شرایط توکن این شبکه را تغییر می‌دهد و مجموع تعداد توکن‌ها را از 20 میلیارد به 20 میلیون کاهش می‌دهد. تا ده سال آینده، نرخ صدور توکن‌ها به تدریج کاهش می‌یابد. در سال اول این مقدار 10 درصد خواهد بود.

دارندگان توکن‌های ERD می‌توانند ERD (ERC-20) خود را مستقیماً از طریق صفحه bridge.elrond.com به EGLD تبدیل کنند.

نرخ تبدیل ERD با EGLD به نسبت 1000 به 1 است. یعنی جهت دریافت 1 واحد توکن EGLD می‌بایست 1000 واحد توکن ERD پرداخت کنید.

کیف پول Elrond

Elrond Wallet یک کیف پول ارز دیجیتال ساده و زیبا است. در هنگام تعامل با پروژه‌های مالی الروند، می‌توانید توکن الروند خود را از طریق این کیف پول انتقال دهید یا دریافت و ذخیره کنید.

همچنین با نصب برنامه Elrond eGold روی کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S یا Ledger Nano X می‌توانید با خیال راحت EGold خود را ذخیره کنید. توصیه می‌کنیم برای مدیریت مقادیر زیاد EGold از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.

با استفاده از کیف پول Elrond (الراند) می‌توانید به راحتی وضعیت سهام خود را بررسی کنید، یا به عنوان اعتبارسنج، شمارش معکوس را تا زمان تغییر دوره و توزیع جوایز در شبکه ارز دیجیتال Elrond مشاهده کنید. (اعتبارسنج‌ها به پردازش تراکنش‌ها و تأمین امنیت شبکه می‌پردازند. همچنین اعتبارسنج‌ها برای ایفای این نقش باید توکن EGold استیک کنند.)

همچنین می‌توانید با استفاده از کارت اعتباری خود از طریق درگاه فیات MoonPay ،eGold را مستقیماً از طریق کیف پول خود خریداری کنید. آخرین نسخه کیف پول Elrond را از wallet.elrond.com دریافت کنید.

سخن پایانی

پروژه‌های بلاکچین نسل جدید همانند Elrond بسیار جذاب هستند و به توسعه‌دهنده‌ها کمک می‌کنند که از کندی سرعت شبکه‌هایی مانند شبکه فعلی اتریوم نجات پیدا کنند. اما مشکل و نگرانی اصلی برای سرمایه‌گذاران در اینجا است که رقابت زیادی در این فضا وجود دارد و هنوز مسیر زیادی تا تحقق اهداف شبکه ارز دیجیتال الروند باقی مانده است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments