پروژه ونوس بایننس چیست؟ سیستم دیفای در بایننس با توکن‌های اختصاصی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

پروژه ونوس بایننس (binance venus) یک سیستم معاملاتی غیرمتمرکز (Defi) در بلاکچین هوشمند اختصاصی بایننس است که امکان اعطا و دریافت وام و همچنین ایجاد و عرضه استیبل کوین‌های ترکیبی را برای کاربران فراهم می‌کند. توکن XVS توکن اختصاصی شبکه ونوس بایننس و رمزارز VAI استیبل کوین این شبکه است. این شبکه چهارمین محصول ارائه شده توسط لانچ پول بایننس (binance launchpool) است. مانند دیگر پروژه‌های دیفای، این پروژه نیز، غیرمتمرکز است و سهام‌داران آن به اندازه سهام خود می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند.

هدف پروژه ونوس بایننس چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

پروژه ونوس بایننس یک سیستم معاملاتی غیرمتمرکز (Defi) در بلاکچین اختصاصی بایننس است که امکان وام دهی، وام گیری، ایجاد و عرضه استیبل کوین‌های ترکیبی را فراهم نموده است.

ونوس بایننس پروتکلی است برای ساخت یک سیستم معاملاتی الگوریتمی، که به طور انحصاری بر بلاکچین اختصاصی بایننس قرار گرفته و با هدف وام دهی (لندینگ) و عرضه استیبل کوین‌ها ایجاد شده است.

شبکه ونوس بایننس چهارمین محصول ارائه شده توسط لانچ پول بایننس (launchpool) است.

ونوس بایننس نیز، همچون دیگر شبکه‌های دیفای به طور غیرمتمرکز بوده و همه افراد فعال در این شبکه، به اندازه دارایی ذخیره‌شده خود، در مدیریت و تصمیمات این شبکه نقش دارند. توکن XVS به عنوان توکن اصلی در این شبکه تعیین کننده مشارکت کاربران است و از همین رو این توکن، یک توکن مدیریتی به شمار می‌رود. شبکه ونوس بایننس مانند بسیاری از پروتکل‌های دیفای، برنامه اعطای وام دارد.

ونوس بایننس

سود دریافتی در ازای این وام، به صورت خودکار محاسبه و میان تأمین‌کنندگان نقدینگی این پروژه تقسیم می‌شود. وثیقه‌های موجود در پروژه ونوس بایننس به صورت Vtoken مانند VBTC (که معادل یک بیت کوین در این شبکه است) نشان داده می‌شوند و به کاربران این امکان را می‌دهند که به بازپرداخت وجه یا وام‌گیری با استفاده از آنها بپردازند.

نرخ بهره در پروتکل وام‌دهی ونوس با توجه به نوع بازار مصرفی و منحنی تغییرات قیمتی، تعیین می‌گردد.

این پروتکل همچنین برای کاربران امکان استخراج VAI را که اولین استیبل کوین در پروژه ونوس بایننس است و ارزشی معادل یک دلار دارد، فراهم نموده است.

XVS رمزارز شبکه ونوس بایننس چیست؟

XVS رمزارز شبکه ونوس، توکن اختصاصی این شبکه است که بر بستر بلاکچین اختصاصی بایننس راه‌اندازی شده است. این توکن، یک توکن مدیریتی در پلتفرم دیفای است. کاربرانی که توکن XVS را ذخیره و نگهداری کرده‌اند، به عنوان هولدر‌های این توکن مدیریتی، در تصمیم‌گیری‌ها و نظرسنجی‌هایی که در پلتفرم‌های مختلف رخ می‌دهد مشارکت دارند.

این نظرسنجی‌ می‌تواند در مواردی مثل تصمیم‌گیری برای اضافه کردن یک ارز جدید برای وثیقه‌گذاری، تغییر اِلِمان‌ها و پارامتر‌ها، توسعه و پیشرفت پروژه و ایجاد محصولات نوآورانه رخ دهد.

توکن VAI، استیبل کوین شبکه Venus چیست؟

از دیگر ویژگی‌های این پروتکل، تولید و عرضه استیبل کوین‌ها است.

رمزارز VAI اولین استیبل کوین ترکیبی در شبکه ونوس بایننس است که با توجه به پشتوانه‌اش، ارزشی معادل 1 دلار آمریکا خواهد داشت.

این استیبل کوین مانند دیگر استیبل کوین‌ها نیاز به پشتوانه دارد. پشتوانه این ارز دیجیتال، از وثیقه‌هایی تأمین می‌شود که کاربران در پروتکل ونوس (Venus) ذخیره کرده‌اند.

ونوس بایننس

در پروژه‌های دیفای (Defi)، امکان ایجاد و عرضه استیبل کوین‌های کاملاً غیرمتمرکز وجود دارد. VAI نیز چنین نقشی در شبکه ونوس بایننس ایفا می‌کند. افراد در این شبکه می‌توانند بیش از ۵۰ درصد از دارایی ذخیره‌شده خود در پروتکل ونوس را به صورت استیبل کوین VAI و تحت عنوان وام دریافت نمایند. تولید و عرضه این استیبل کوین بدین شکل اتفاق خواهد افتاد.

همچنین ببینید: قیمت لحظه‌ای ارزهای DeFi

مسائل مالی و تأمین موجودی

فروش توکن

این پروتکل دیفای توسط تیم SWIP ایجاد شده و توسعه آن به طور کلی تحت پشتیبانی پروژه سوییپ است. از آنجا که این شبکه توسط هولدرهای توکن XVS مدیریت می‌شود، لذا نحوه توزیع این توکن بسیار اهمیت دارد.

تیم توسعه شبکه ونوس هیچ توکنی را برای خود نگهداری نکرده‌اند و تمام توکن‌ها به صورت عمومی عرضه خواهد شد.

عرضه توکن های XVS

کل توکن‌های موجود در این شبکه ۳۰ میلیون بوده و به صورت زیر عرضه خواهد شد:

  • 20 درصد از توکن‌ها توسط لانچ پول بایننس توزیع خواهد شد.
  • 1 درصد از توکن‌ها متعلق به اکوسیستم بلاکچین هوشمند بایننس است.
  • 79 درصد از توکن‌ها در اکوسیستم، تولید و عرضه خواهند شد.

نحوه توزیع توکن XVS توسط بایننس

عرضه این توکن به وسیله لانچ پول بایننس انجام خواهد گرفت. صرافی بایننس به عنوان پاداش به افرادی که سه ارز دیجیتال BNB، BUSD و SXP را خریداری و نگهداری کنند، رمزارز جدید XVS را ارائه خواهد داد. این رویداد از تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ ( ۸ مهر) آغاز و به مدت ۳۰ روز ادامه خواهد داشت. جزئیات مربوط به چهارمین پروژه لانچ پول بایننس (launchpool)، شبکه ونوس، را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

نام توکن: ونوس Venus با نماد XVS

پاداش لانچ پول توکن: ۶ میلیون رمزارز XVS، معادل ۲۰ درصد کل توکن‌های موجود.

کل توکن‌های موجود: ۳۰ میلیون

قیمت توکن پیش از آغاز: هیچ فروشی انجام نشده است.

تاریخ: ۲۹ سپتامبر الی ۲۹ اکتبر ۲۰۲۰ – ۸ مهر الی ۸ آبان ۱۳۹۹.

قوانین استیکینگ: کاملاً آزاد، حتی برای کاربرانی که احراز هویت نکرده‌اند.

ونوس بایننس به عنوان یک رقیب جدی برای پروژه فیسبوک (لیبرا)

بایننس با ایجاد این پروژه در حال حاضر به عنوان رقیب اصلی در مقابل غول اینترنتی جهان قرار گرفته است. پروژه فیسبوک (لیبرا) به تازگی قصد عرضه استیبل کوینی به نام Libra را دارد که یک روش پرداخت جهانی در نرم افزارهای واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر (Facebook messenger) و اینستاگرام است. در حال حاضر بایننس با ارائه چنین پروژه‌ای به عنوان رقیب اصلی در مقابل آن قرار گرفته است.

چگونه و از کجا می‌توانید رمزارز ونوس (XVS) را بخرید؟

امکان خرید رمزارز ونوس از نوامبر سال 2020 تنها در صرافی بایننس امکان‌پذیر است. شما می‌توانید در این صرافی، این رمزارز را با جفت‌های تتر (USDT)، بیت کوین (BTC)، بایننس کوین (BNB) و استیبل کوین بایننس (BUSD) خریداری کنید. در حال حاضر امکان خرید این رمزارز با هیچ گونه پول فیاتی وجود ندارد.

برای اطلاع از قیمت ونوس (XVS) به این صفحه بروید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی پروژه ونوس بایننس، رمزارز اختصاصی این شبکه و استیبل کوین آن پرداختیم. ونوس یک سیستم معاملاتی غیرمتمرکز (Defi) در بلاکچین هوشمند اختصاصی بایننس است که امکان اعطا و دریافت وام و همچنین ایجاد و عرضه استیبل کوین‌های ترکیبی را برای کاربران فراهم می‌کند. توکن XVS رمزارز اختصاصی این شبکه و رمزارز VAI استیبل کوین مربوط به این شبکه است. بایننس با ارائه چنین پروژه‌ای در حال حاضر به عنوان یکی از رقبای جدی در مقابل پروژه‌ی لیبرا قرار گرفته است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments