آینده ارز دیجیتال تزوس (Tezos) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

آینده تزوس (Tezos) چگونه است؟ پیش ‌بینی قیمت تزوس صعودی است یا نزولی؟ مسیری که رمزارز تزوس (XTZ) از گذشته تا به امروز طی کرده، به هیچ وجه آسان نبوده است. با این وجود، علی‌رغم همه موانعی که بر سر راه این رمزارز قرار گرفته است، تزوس به رشد خود ادامه داد. دو سال پس از راه‌اندازی، رمزارز تزوس (XTZ) در بیش از ده صرافی بزرگ رمزنگاری از جمله صرافی چنجلی (Changelly) لیست شده است. در ادامه به معرفی بیشتر این رمزارز و پیش‌ بینی قیمت آینده تزوس می‌پردازیم.

رمزارز تزوس (Tezos) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

رمزارز تزوس به دست آرتور بریتمن (Arthur Breitman) تحلیلگر سابق شرکت مورگان استنلی (Morgan Stanley) توسعه یافت و در سال 2017 میلادی منتشر شد. این پروژه مدتی را صرف سر و سامان دادن مسائل حقوقی خود کرد؛ از جمله ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و کناره‌گیری یوهان گور (Johann Gever). بنیاد تزوس حسابرسان حرفه‌ای را از شرکت معروف PwC استخدام کرد تا تمام مسائل آینده ارز دیجیتال تزوس (XTZ) را در زمینه حقوقی حل کنند.

تزوس در اواخر سال 2018 به موفقیت رسید و شبکه اصلی خود را در هفدهم سپتامبر همان سال منتشر کرد. کدهای پایه تزوس روی OCaml، یک زبان برنامه‌نویسی کاربردی، نوشته شده و کار می‌کنند. این زبان بستری برای برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند است.

آینده تزوس

نماد کوین تزوس، XTZ است و یک فرآیند استخراج به نام بیکینگ (Baking) دارد که با الگوریتم اثبات سهام (Proof Of Stake) کار می‌کند. کسانی که می‌خواهند در این فرآیند شرکت کنند، حداقل باید 10 هزار تزوس را سرمایه‌گذاری کنند تا به عنوان سرمایه‌گذار در روند تأیید و انتشار بلوک‌ها شرکت داده شوند.

تزوس در مقابل اتریوم

برای بررسی آینده تزوس آن را با اتریوم مقایسه می‌کنیم. در وایت پیپر پروژه تزوس، به نقش ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار رمزارز اتریوم (Ethereum)، اشاره شده است که روی الگوریتم اثبات سهام، جریمه‌ای به نام اسلشر (Slasher) را ایجاد کرده است. اما تزوس دارای یک بلاکچین است که ویژگی‌های مختص به خودش را دارد. در ادامه به آن ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

یکی از ویژگی‌های بلاکچین تزوس، اصلاح‌شوندگی خودکار است و می‌تواند با رأی‌گیری غیرمتمرکز، پیشنهادهای جدید برای کاربران ایجاد کند.
آینده تزوس

این پیشنهاد باید از یک درگاه که پروتکل‌های متفاوتی دارد گذر کند و همین امر باعث می‌شود که یک چرخه را برای تأیید بگذراند. بنابراین در بلاکچین تزوس نیازی به هارد فورک نیست و فقط با تأیید اکثریت سهامداران تزوس، بلاک به طور خودکار تأیید می‌شود.

اطلاعات بازار تزوس

نام پروژه Tezos
نماد  XTZ
نوع ارز کوین (Coin)
نوع شبکه بلاکچین (Blockchain)
تاریخ عرضه و شروع به کار 2017 میلادی
وبسایت رسمی tezos.com

تجزیه و تحلیل قیمت آینده تزوس (Tezos)

قبل از اینکه شروع به تجزیه و تحلیل کنیم، بیایید به روند قیمت آینده ارز دیجیتال تزوس روی نمودار نگاهی بیندازیم.

رمزارز تزوس نسبت به گذشته، روندی صعودی را طی می‌کند. بنابراین، سرمایه‌گذاری بلندمدت قطعاً روی این رمزارز جواب می‌دهد.

این پیش‌ بینی از روی نمودارها است.

آینده ارز دیجیتال تزوس

کاهش سپرده سهام، افزایش محدودیت‌های انرژی و بنزین، و اولین پیشنهاد توسعه جامعه‌محور، همه با هم قیمت آینده تزوس را از 0.4 دلار به 1.08 دلار آمریکا رساندند. بالاترین قیمت این رمزارز، 12.19 دلار در 17 دسامبر 2017 بود که در آن تاریخ، بازار رمزارزها به طور کلی با افزایش قیمت روبه‌رو بود.

موارد مؤثر بر قیمت تزوس (XTZ)

بدون شک، مشکلات و فرصت‌های بیشتری برای رشد قیمت آینده تزوس وجود خواهد داشت؛ زیرا برخی از وقایع اخیر تأثیر مثبتی بر قیمت این رمزارز گذاشته است. این یعنی رمزارز تزوس یک ارز دیجیتال وابسته و نیمه‌وابسته به وقایع مختلف است و خبرها و اتفاقاتی که رخ می‌دهد در نرخ آینده آن تأثیر دارد. البته به طور کلی روند بازار نیز روی قیمت آن تأثیرگذار خواهد بود. اخیراً صرافی‌های بایننس (Binance)، کراکن (Kraken) و کوین بیس (Coinbase) اعلام کرده‌اند که تزوس را به لیست فروش خود اضافه کرده‌اند.

سخن پایانی

رمزارز تزوس (Tezos) که با کوین XTZ شناخته می‌شود، یک رمزارز وابسته است؛ یعنی اتفاقات بازار روی قیمت تزوس تأثیرگذار است. با این وجود، اکثر تحلیلگران و متخصصان ارزهای دیجیتال، آینده تزوس را صعودی و موفقیت‌آمیز پیش‌بینی می‌کنند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments