زمان مطالعه: 5 دقیقه

دریافت ارز دیجیتال سان (SUN) با استیکینگ ترون

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

استیکینگ یکی از روش‌های کسب درآمد در ارزهای دیجیتال است که توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. بسیاری از ارزهای دیجیتال فعلی در حال استفاده از پروتکل گواه اثبات سهام (POS) هستند و به همین دلیل پاداش‌هایی را به نگه‌دارندگان توکن‌های خود می‌پردازند. این کار باعث می‌شود انگیزۀ لازم برای خرید و نگهداری توکن‌ها برای کاربران ایجاد شود و از این طریق امنیت شبکۀ بلاکچین نیز فراهم می‌شود. در این مقاله به چگونگی دریافت ارز دیجیتال سان (SUN) از طریق استیکینگ ترون خواهیم پرداخت.

ترون چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال ترون (TRON) در سال 2017 لانچ شد. در ابتدا با توکن TRX که یک توکن ERC-20 بود، لانچ شد و بعد از گذشت مدتی به شبکه اصلی خود منتقل شد.

ترونیکس یا TRX توکن اختصاصی شبکۀ ترون است. از این توکن به عنوان روش پرداخت در پروژه‌های جدید بر بستر ترون استفاده می‌شود. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال از این توکن پشتیبانی می‌کنند.

چگونگی دریافت SUN

جامعۀ ترون یک روش استیکینگ جدید برای هولدرهای خود در سال 2020 ارائه داد. در این روش هولدرها می‌توانند با نگهداری توکن‌های TRX خود، به دریافت ارز دیجیتال سان بپردازند. امکان استفاده از این روش برای تمامی هولدرهای ترون در انواع مختلف کیف پول‌ها یا وبسایت اصلی Sun.io وجود دارد.

با توجه به رشد بسیار پروژه‌های دیفای، بسیاری از پروژه‌های بلاکچینی تصمیم به ارائۀ برنامه‌های جدید گرفته‌اند. جامعۀ ترون نیز از این موضوع مستثنی نیست و با تمرکز بر توسعۀ دیفای (DeFi) توکن جدید خود را ارائه داده است.

ارز دیجیتال سان (SUN) چیست؟

در نتیجۀ برنامه‌های جدید جامعۀ ترون و با تمرکز بر ساخت اکوسیستم دیفای، ارز دیجیتال سان (SUN) به وجود آمد. این پروژه را می‌توان به نحوی یک آزمون اجتماعی در نظر گرفت. تیم ترون سعی دارد که توکن سان را به توکنی منحصربه‌فرد با حاکمیتی جامعه‌محور تبدیل کند و این توکن به عنوان یکی از اجزای اولیه و بنیادی اکوسیستم دیفای عمل نماید.

بر اساس وبسایت اصلی پروژۀ سان، این توکن با هدف ایجاد چیزی شبیه به بیت کوین در شبکۀ ترون ایجاد شده است. از ویژگی‌های این پروژه می‌توان به ریسک پایین سرمایه‌گذاری‌ اشاره کرد.

همچنین هیچ توکن از پیش استخراج‌شده یا رزرو شده‌ای برای اعضای تیم سان در نظر گرفته نشده است و تمامی فرآیندهای مربوط به ایجاد توکن‌های جدید، به طور کامل توسط جامعۀ سان و با استفاده از قراردادهای هوشمند متن باز صورت می‌گیرد. توکن SUN یک توکن TRC-20 و عرضۀ کل این توکن معادل 19,900,730 توکن است.

امکان به دست آوردن توکن‌های سان با استیکینگ توکن‌های LP و TRX وجود دارد. این توکن‌ها به عنوان مجوز ورود به پروسۀ استخراج توکن سان هستند. یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن توکن سان، استیکینگ TRX است و تنها لازمۀ این کار، داشتن یک کیف پول ترون (TRX) است.

استخراج اولیه سان (Genesis Mining)

جامعۀ ترون روش ساده‌ای برای دریافت توکن سان به کاربران خود ارائه داده است. جنسیس ماینینگ (Genesis Mining) نامی است که برای این پروسه در نظر گرفته شده است. این پروسه مربوط به فاز یک است و تنها لازمۀ آن، واریز توکن‌های TRX به کیف پول‌هایی شبیه به TronLink، imtoken، TokenPoket، BitPiewallet و BitKeep است. کاربران می‌توانند به سادگی توکن‌های ترون خود را به یکی از این کیف پول‌ها منتقل کنند و از طریق مراجعه به وبسایت اصلی پروژۀ سان، استیکینگ را آغاز نمایند.

در حال حاضر استخراج اولیه یا جنسیس ماینینگ پایان یافته و امکان استخراج عادی برای کاربران وجود دارد. این نوع استخراج نیز نسبتاً به استخراج اولیه شباهت دارد. تنها تفاوت مهمی که در استخراج عادی وجود دارد این است که کاربران می‌توانند هر زمان که تمایل دارند توکن‌های خود را از حالت فریز خارج کنند و توکن سان را به عنوان پاداش دریافت نمایند.

توکن سان برای دارندگان آن به منزلۀ نوعی توکن مدیریتی عمل می‌کند. هر چه موجودی توکن‌های سان کاربر بیشتر  باشد، نقش پررنگ‌تر و قدرت بیشتری در مدیریت شبکه خواهد داشت.

چگونگی دریافت ارز دیجیتال سان با استیکینگ ترون

در ادامه به آموزش استیکینگ ترون در کیف پول ترون لینک (TronLink Wallet) می‌پردازیم:

  1. افزونۀ کروم کیف پول ترون لینک را از وبسایت اصلی آن دانلود و نصب نمایید.

stake-tron-to-earn-sun

2. پس از نصب افزونه با استفاده از گزینه‌های Log-in یا Sign-up به کیف پول وارد شوید.

3. مقدار ترون (TRX) مورد نظر خود برای استیکینگ را از کیف پول قبلی به این کیف پول منتقل نمایید.

4. اگر توکن TRX ندارید می‌توانید با استفاده از صرافی Just swap یا هر صرافی دیگری به خرید آن اقدام کنید.

5. وارد وبسایت رسمی پروژۀ سان شوید و در قسمت سمت راست بالای صفحه، گزینۀ اتصال به کیف پول را انتخاب نمایید.

stake-tron-to-earn-sun

6. اگر به درستی به کیف پول ترون لینک خود متصل شده باشید، می‌توانید موجودی خود را ببینید.

7. گزینۀ Mining را انتخاب کنید. پنجرۀ جدیدی باز می‌شود.

8. مقدار TRX را در صفحۀ بازشده وارد نمایید و با دنبال کردن مراحل خواسته‌شده و نهایی کردن مراحل، گزینۀ Accept را بزنید.

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش دریافت ارز دیجیتال سان با استیکینگ ترون پرداختیم. جاستین سان و جامعۀ ترون تمام تلاش خود را برای پیوستن به دنیای دیفای به کار گرفته است. توکن سان (SUN) یکی از حرکات بزرگ این تیم برای دستیابی به هدف ایجاد پروژه‌های دیفای با مدیریتی جامعه‌محور، در شبکۀ ترون است. ساده‌ترین راهی که این تیم برای استخراج اولیه به کاربران خود ارائه داده است، استخراج و دریافت ارز دیجیتال سان با استیکینگ ترون است.

سیستم‌های مالی غیر متمرکز (DeFi) بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و برای آیندۀ بلاکچین و ارزهای دیجیتال بسیار مهم و کاربردی هستند. روی کار آمدن پروژه‌های بلاکچینی جدید شبیه به ترون، قدرت آن را بیشتر می‌کنند. پروژه‌هایی شبیه به سان قدم‌های اولیه برای رسیدن به این اهداف است و با گسترش استفاده از این پروژه و اکوسیستم دیفای ترون، رسیدن به این اهداف راحت‌تر خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

13 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

با سلام
ممنون از مطلبی که در مورد سان گذاشتید.

سلام، خسته نباشید.
ممنون از مطلبی که گذاشتین.
اما من چندتا سوال برام پیش اومده و ممنون میشم راهنماییم کنید.
توی کیف پول نانو اس هم نگه داری کنیم میشه این کارو کرد و سان بهمون بده یا نه؟
به ازای نگهداری چه تعداد ترون چه تعداد سان بهمون تعلق میگیره؟
چه مدت باید ترون ها نگهداری بشه که سان بهمون تعلق بگیره؟! یعنی این که دوره ی پرداختش به چه شکل هست؟!
و این که یه مطلب جدا هم برای سان توی سایت قرار بدین.
ممنون.

سلام
درصد سود پرداختی و مقدار توکن سان دریافتی شما در زمان های مختلف و پلتفرم های مختلف متفاوته .
البته زمان این کار هم محدوده .

درود
بزرگوار من زده بودم استخراج سان، الان نمیتونم برگردونم به حالت عادی. فقط بیشترکردن موجودی جهت استخراج هست. لطفا راهنمایی کنین. باتشکر

هنوز فرصت استیک کردن هست؟ یا تموم شده دیگه؟

سلام.من ده روز است برداشت زده ام اما به کیف پول ترون لینک واریز نشده.در justlend نوشته شده در حال پرداخت (pending withdrawal)..
یعنی کی برمی گرده به کیف پول؟

سلام. مورد رو در این صفحه گزارش کنید. معمولا سریع پاسخ میدن
https://tron7010.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

سلام درباره ترون لینک ولت موبایلی توضیح دهید مرحله به مرحله لطفا

سلام.چند روز طول میکشد تا ترون ها آزاد شوند؟
از استخراج سان در استخر justlend

سلام اگر در زمان مقرر استیک رو انجام داده باشید قابل برداشت هست

سلام ،من سرمایه گذاری کردم حدود ۳۰تتر از ارز ترون،برای استخراج sun حدود ۲۰ روز پیش ،فقط نمیدونم چطور باید خارج کنم پولم رو واریز نمیشه به کیف پولم ممنون میشه راهنمایی کنین

سلام. در بخش Stake استیک رو انجام دادید، از بخش Claim میتونید unstake کنید.