بازیابی کیف پول ارز دیجیتال چگونه است؟ نحوه بازیابی والت کوینومی، تراست والت و اتمیک

زمان مطالعه: 11 دقیقه

مقدمه

موقعیت‌هایی پیش می‌آید که ممکن است لازم باشد با استفاده از عبارت بازیابی 12 یا 24 کلمه‌ای (Seed)، والت خود را بازیابی کنید. مثلاً یکی از آن موقعیت‌ها می‌تواند گم کردن رمز والت باشد یا زمانی که قصد دارید کیف پول خود را روی یک دستگاه جدید نصب کنید. همچنین خراب شدن یا گم کردن گوشی، یکی از دلایل عمده نیاز به بازیابی کیف پول است. قبلا در مقاله بازیابی بیت کوین‌های گمشده روش کلی بازیابی کیف پول‌ها را توضیح دادیم. همچنین در مقاله بازیابی کیف پول بیت کوین تمامی روش‌های بازیابی کیف پول را بررسی کردیم. در این مقاله به بررسی گام به گام چگونگی بازیابی والت با استفاده از عبارت بازیابی 12 یا 24 کلمه‌ای برای والت‌های پرکاربردی همچون کوینومی، تراست والت و اتمیک می‌پردازیم.

اهمیت عبارت بازیابی

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

عبارات بازیابی شما تنها راه دسترسی به رمزارزهای شما است. پیشنهاد می‌کنیم آن را به صورت آفلاین روی یک تکه کاغذ و در دو مکان متفاوت نگهداری کنید یا این که آن را به صورت دیجیتالی و آفلاین در یک فایل رمزگذاری‌شده با استفاده از یک پسورد قوی ذخیره کنید. اگر قصد ذخیره دیجیتالی آن را دارید، باید بیشتر مراقب باشید و از یک دستگاه امن استفاده کنید که هیچ‌گاه آنلاین نمی‌شود.

هیچ وقت عبارت بازیابی خود را فقط در همان دستگاهی که برنامه نصب است نگهداری نکنید. اگر دستگاهتان گم شود، همه چیز را گم کرده‌اید.

هرگز این عبارت بازیابی را در اختیار هیچ فردی قرار ندهید؛ چون هر کسی که به آن دسترسی داشته باشد، مالک آن رمزارز محسوب می‌شود. در نهایت، هرگز از آن بک‌آپ (نسخه پشتیبان) آنلاین نگیرید.

برای بازیابی کوین‌ها، دانستن پسورد یا آدرس‌هایی که قبلاً برای ورود به والت خود استفاده می‌کردید کفایت نمی‌کند؛ بلکه باید عبارت بازیابی را داشته باشید.

اکنون به آموزش گام به گام چگونگی بازیابی والت ارز دیجیتال در کیف پول‌های مختلف می‌پردازیم.

بازیابی کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

  1. آخرین ورژن برنامه اتمیک والت (Atomic Wallet) را از لینک زیر دانلود کنید:

https://atomicwallet.io/downloads

  1. برنامه را اجرا کنید.
  2. روی RESTORE FROM BACKUP کلیک کنید.بازیابی والت
  3. اگر عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای نزدیک شماست و آماده وارد کردن هستید، کلیک کنید.
  4. عبارت بازیابی را کلمه به کلمه و با زدن فاصله وارد کنید. مطمئن شوید قبل از کلمه اول و بعد از کلمه آخر فاصله نباشد. حروف بزرگ و کوچک را چک کنید. رمز را دوباره بخوانید و روی RESTORE کلیک کنید.
  5. سپس روی SET PASSWORD کلیک کنید. پیشنهاد می‌شود پسوردهای متفاوتی داشته باشید؛ حتی اگر یک والت روی چند دستگاه دارید. رمز منحصربه‌فرد و امنی را انتخاب کنید. بهتر است از یک «پسورد منیجر» مثل KeePass استفاده کنید.بازیابی والت
  6. در پنجره بعدی می‌توانید ورود به سیستم را فعال یا غیرفعال کنید.
  7. چند ثانیه اجازه دهید تا والت بارگذاری شود.
  8. در نهایت والت Atomic آماده استفاده است.

بازیابی والت

بازیابی کیف پول کوینومی (Coinomi)

از آنجا که کوینومی (Coinomi) یک والت HD است، برای بک‌آپ تنها به عبارت بازیابی نیاز دارید. این عبارت کل تاریخچه معاملات و موجودی تمام کوین‌های شما را بازیابی می‌کند. می‌توانید با رفتن به قسمت Settings و بعد Manage wallets این عبارت را مشاهده کنید. والتی که می‌خواهید از آن بک‌آپ بگیرید را انتخاب کنید و بعد روی Recovery Phrase کلیک کنید. برای iOS به قسمت Settings و بعد Show recovery phrase بروید. هر مدخل در قسمت manage wallets عبارت مخصوص به خود را دارد. از همگی بک‌آپ بگیرید. شما می‌توانید نمونه‌ای از عبارت بازیابی و ترتیبی که کلمات باید استفاده شوند را مشاهده کنید.

بازیابی والت

کل 24 کلمه باید به ترتیب نوشته شود. بعداً اپلیکیشن از شما می‌خواهد که درستی ترتیب این کلمات را تأیید کنید. این ترتیب، عبارت به هم ریخته است و برای بک‌آپ نمی‌باشد.

بازیابی والت

باید از عبارت بازیابی خود بک‌آپ بگیرید و آن را در جای امن و خصوصی نگه دارید. چنانچه هر اتفاقی برای دستگاه شما بیفتد، بک‌آپ تنها راه حل برای دسترسی مجدد به سرمایه‌های شماست.

روند بازیابی

اگر موبایل خود را گم یا عوض کردید یا مایلید از چندین دستگاه به طور همزمان استفاده کنید، کوینومی را نصب و روی گزینه restore a wallet کلیک کنید و همه کلمات را به ترتیب وارد نمایید. مطمئن شوید تمام کلمات با حروف کوچک تایپ شوند و بین هر کلمه یک فاصله وجود داشته باشد. 3 یا 4 حرف اول هر کلمه را تایپ کنید و پیشنهادی که نشان داده می‌شود را انتخاب کنید تا از تایپ اشتباه کلمات پرهیز شود.

بازیابی والت

بازیابی والت

اگر رمزعبور BIP39 دارید، Advanced Settings زیر کیبورد را فعال کنید. گزینه BIP39 یک لایه امنیتی اضافی برای عبارت بازیابی شماست. این رمز، پسورد شما نیست و می‌توانید در صفحه بعد آن را تنظیم کنید. والت‌ها در کوینومی به صورت پیش‌فرض بدون این رمز ایجاد می‌شوند. اگر اطلاعات کافی در این خصوص ندارید، این گزینه را فعال نکنید.

پسوردها برای هر دستگاهی منحصربه‌فرد است. شما نمی‌توانید از یک پسورد در هر دستگاهی استفاده کنید و تغییر یک پسورد روی دستگاه‌های دیگر اعمال نمی‌شود. بعد از انتخاب یک پسورد و کوین‌های مد نظر، موجودی شما باید در ظرف چند ثانیه و بعد از به‌روزرسانی سرور کوینومی قابل مشاهده باشد. توکن‌ شما هم به همین روش ذخیره می‌شود و می‌توانید آنها را از لیست Add tokens اضافه کنید.

امکان بک‌آپ‌گیری از برخی اطلاعات غیرضروری همچون دفتر آدرس و تاریخچه صرافی وجود ندارد. بکاپ کامل در آپدیت‌های بعدی نرم افزار کوینومی اضافه خواهد شد.

پیام‌های خطا در زمان بازیابی

ممکن است نسخه‌های دسکتاپ یا iOS پیام‌های خطای متفاوتی داشته باشند، ولی دلایل همۀ خطاهای احتمالی و راه‌حل‌های آنها در پایین لیست شده است.

  1. Word list is empty (لیست کلمات خالی است)

راه حل: اگر از گوشی اندروید استفاده می‌کنید، قبل از وارد کردن عبارت خود، کیبورد معمولی گوشی را ببندید. فقط از کیبورد امن و آبی رنگ کوینومی که پایین باکس عبارت مشاهده می‌شود و از کلمات پیشنهادی آن استفاده کنید. با این کار از ذخیره عبارت در کیبورد و آپلود احتمالی آن به سروری خارج از کنترل، جلوگیری کرده‌اید.

  1. Could not verify your recovery phrase. Word list size must be multiples of three words

(امکان تأیید عبارت بازیابی وجود ندارد. تعداد کلمات باید مضربی از سه باشد.)

بازیابی والت

راه حل: عبارت بازیابی تنها می‌تواند 12، 15، 18، 21 یا 24 کلمه با تک فاصله بین کلمات باشد. چک کنید که حتماً یک فاصله بین هر کلمه باشد. بررسی کنید که هیچ کلمه‌ای را دو بار وارد یا فراموش نکرده‌اید. اگر عبارت بازیابی شما این مقدار نیست، شاید عبارت خود را با پسورد BIP39 ساخته‌اید. اگر چنین است، تیک Use a BIP39 passphrase را بزنید و پسورد یا پسوردهای اضافه خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که کوینومی به صورت پیش‌فرض والت‌ها را بدون پسورد BIP39 ایجاد می‌کند.

  1. کیبورد تایپ نمی‌کند.

کیبورد آبی داخل برنامه طوری برنامه‌نویسی شده است که تنها عبارات بازیابی معتبر را بپذیرد. اگر کلمه‌ای که در صدد نوشتن آن هستید پذیرفته نمی‌شود، به این خاطر است که عبارت خود را به درستی کپی نکرده‌اید. می‌توانید لیست کاملی از کلمات معتبر را اینجا مشاهده کنید. دنبال کلماتی باشید که در یک یا دو کاراکتر متفاوت باشد، کلماتی که مشابه کلمات شما باشد یا کلماتی که امکان تصحیح اتوماتیک برای کیبوردهای هوشمند را داشته باشد.

  1. Recovery phrase contains unrecognized words

(عبارت بازیابی، کلمات ناشناخته دارد.)

بازیابی والت

راه حل: این خطا به این معنا است که حداقل یکی از کلمات عبارت شما در لیست رسمی کلماتِ معتبر نیست یا شاید یک حرف بزرگ وارد کرده‌اید. اول مطمئن شوید همه کاراکترها با حروف کوچک باشند. سپس عبارت خود را در اینجا تست کنید تا به شما بگوید کدام کلمه ناشناخته است.

  1. Recovery phrase is not valid. Check if some words are misspelled

(عبارت بازیابی معتبر نیست. بررسی کنید کلمه‌ای اشتباه نوشته نشده باشد.)

راه حل: این خطا به این معنا است که همه کلمات در عبارت شما معتبر هستند اما یا ترتیب درستی ندارند یا یک خطای تایپی، کلمه‌ای را به کلمه معتبر دیگر تغییر داده است. این کار کل عبارت را نامعتبر می‌کند. در این قسمت کلماتی که ممکن است اشتباهی تایپ کرده باشید را بررسی کنید. برای مثال ممکن است grid را grit یا awake را aware یا bind را bird تایپ کرده باشید. تک تک این کلمات معتبر هستند.

بازیابی کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

تراست والت (Trust Wallet) برای حفاظت از کلیدهای خصوصی شما استانداردِ تأییدشده‌ای را دنبال می‌کند. این والت از یک عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای برای ایمنی و راحتی بیشتر برای مدیریت چندین دارایی استفاده می‌کند. کلید خصوصی هر کوین و توکنی که این والت از آن پشتیبانی می‌کند، از این عبارت بازیابی ساخته می‌شود. به محض ایجاد یک والت، عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای به شما نشان داده می‌شود.

می‌توانید این والت را از سایت رسمی تراست والت (trustwallet.com) دانلود کنید.

قدم اول: تراست والت را اجرا کنید.

تراست والت را باز کنید و به قسمت Settings بروید.

 بکاپ گیری از کیف پول

قدم دوم: دسترسی به والت‌ها

در قسمت Settings، قسمت Wallets را پیدا کنید. وارد آن شوید تا والت‌های فعلی شما نمایش داده شوند.

 بکاپ گیری از کیف پول

قدم سوم: دسترسی به صفحه import والت

روی علامت “+” در گوشه بالا سمت راست بزنید و به صفحه واردکردن (import) وارد شوید. روی گزینه Multi-Coin Wallet ضربه بزنید.

 بکاپ گیری از کیف پول بکاپ گیری از کیف پول

قدم چهارم: عبارت بازیابی را وارد کنید.

کار تقریباً تمام است. عبارت بازیابی را با دقت وارد کنید، نام والت را بنویسید و روی import ضربه بزنید.

تذکر:

اگر هنوز به سایر دستگاه‌های خود دسترسی دارید، امکان نمایش QR کد معادل با عبارت بازیابی وجود دارد. خیلی ساده با زدن ضربه روی دکمه QR کد در گوشه بالا سمت راست در صفحه Import Multi-Coin Wallet، می‌توانید QR کد را اسکن کنید.

 بکاپ گیری از کیف پول بکاپ گیری از کیف پول

قدم پنجم: بازیابی والت انجام شد.

توانستید والت خود را بازیابی کنید و سرمایه‌های شما امن هستند.

 بکاپ گیری از کیف پول

تذکر:

بازیابی والت‌های دارای چند کوین (Multi-Coin Wallets)، سایر والت‌های مرتبط با عبارت بازیابی را نیز بازیابی می‌کند. نیازی به داشتن کلیدهای خصوصی مجزا برای هر رمزارز نیست.

سخن پایانی

عبارت بازیابی والت، تنها راه دسترسی به رمزارزهای شما است. هرگز عبارت بازیابی را در اختیار هیچ فردی قرار ندهید. همچنین هیچ‌گاه از آن بک‌آپ آنلاین نگیرید. توصیه می‌شود آن را به صورت آفلاین ذخیره و نگهداری کنید.

اگر پسورد والت خود را فراموش کردید یا خواستید والتی دیگر را روی دستگاهی دیگر نصب کنید، با داشتن عبارت بازیابی، دوباره می‌توانید به رمزارزهای خود دست پیدا کنید. درنهایت برای کاربرانی که در مورد بازیابی کیف پول مشکلاتی دارند، این جملات خلاصه را بیان می کنیم:

1-اگر عبارت بازیابی خود را یادداشت نکرده اید (یا گم کرده اید) ولی به هنوز به کیف پول خود دسترسی دارید، میتوانید می توانید عبارت بازیابی خود را از داخل کیف پول ببینید و آن را یادداشت کنید.
2-اگر عبارت بازیابی خود را یادداشت نکرده اید و به کیف پولتان هم دسترسی ندارید (مثلا پسورد کیف پول خود را هم فراموش کرده اید، یا گوشی شما دزدیده یا فلش شده)، دیگر راهی برای بازیابی دارایی تان وجود ندارد!
3-اگر از ابتدای نصب کیف پول، پسورد انتخاب نکردید ولی حالا موقع ورود از شما پسورد پرسیده می شود، می توانید پسوردهای دیفالت کیف پولتان را وارد کنید. مثلا پسورد coinomi برای کیف پول کوینومی.
4-اگر موقع بازیابی کیف پول به وسیله عبارت بازیابی، یک کیف پول خالی برای شما نمایان می شود، ابتدا مطمئن شوید که عبارت بازیابی تان را به درستی و با ترتیب صحیح وارد می کنید. اگر مشکل حل نشد، احتمالا به دلیل فعال بودن تیک BIP39 موقع استخراخ عبارت بازیابی است. در اینصورت باید موقع بازیابی هم این تیک را بزنید. (و برعکس این مورد هم وجود دارد)

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

105 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

من رمز رو دارم وارد مرحله بعد میشم ولی کد ۲ مرحله ای رو ندارم چطور میتونم بازیابی کنم؟

با سلام آیا بدون اینکه ترون انتقال بدی ترون های حسابت صفر بشن راه کاری برای بازگشتش هست

سلام کیف پولم روی تراست ولت ایجاد کردم اما وقتی رو کیف پول کوینومی ۱۲ کلمه رو وارد میکنم فقط موجودی بیت کوین رو نشون میده و موجودی اتر رو نشون نمیده آدرس اتر هم تغییر کرده ممنون میشم راهنمایی کنید

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط محمد

سلام. به این موضوع توجه داشته باشید که هر دو کیف پول از شبکه‌هایی که دارایی شما بر روی آن است پشتیبانی کنند.

کیف پولم پاک شده و الان دانلود کردم ولی به طور کل باز نمیشه که رمز رو وارد کنم و فقط بعد از آرم اتومیک، صفحه ابی باقی میمونه و بدون فضایی واسه جای رمزها، کسی میتونه کمک کنه؟ ممنون میشم

سلام.بعد از پاک کردن ولت و نصب مجدد از شما رمز عبور خواسته نمیشه بلکه باید عبارت بازیابی خود را وارد کنید در صورتی که اصلا اجازه وارد کردن عبارت بازیابی یا رمز عبور به شما داده نمیشه مشکل از دیوایسی هست که ولت رو بر روی آن نصب کردین.در صورت امکان از یک دیوایس دیگر برای نصب استفاده کنید

سلام وقت بخير وخسته نباشید… تعدادزیادی بیت تورنت داخل کیف پول اتمیک والتم داشتم الان که کیف پولموبازکردم موجودیم صفرشده،یعنی چی؟امکان برگشتش هست؟؟؟

سلام
شما میتونین آدرس ولت بیت تورنت خود را در اکسپلورر ترون اسکن وارد کنین ، در صورتی که حساب شما موجودی داشته باشد برای شما نمایش داده خواهد شد .

سلام
من الان میخوام دوباره کیف پول تراست والتم رو بازیابی کنم اما ازم Passcod میخواد؟ این در صورتیکه من اصلا Passcod ندادم بهش. لطفا راهنمایی کنید.

سلام . حتما رمز ورود گذاشتین . همه کیف پول ها رمز ورود دارند

سلام خسته نباشید ۳بار طی این مدت از تراست ولتم برداشت میشه راهی برای جلوگیری از این موضوع هست

سلام یعنی کسی به کیف پولتون دسترسی پیدا کرده ؟

سلام کیف پول کوینومی من تا جایی که یادم هست پسوردی زمان نصب بهش ندادم ولی الان برای انتقال پول پسورد ازم میخواد و متاسفانه عبارت بازبابی رو گم کردم ولی برنامه رو روی گوشیم دارم روشی هست برای انتقال یا بدست اوردن رمز ،،، ممنون میشم کمکم کنید

سلام زمان نصب یک پسورد از شما خواسته حتما پسورد دادین ولی فراموش کردین. برای بازیابی کیف پول عبارت بازیابی رو باید حتما داشته باشید.

این مطلب روهرکی گذاشته خداخیرش بده ودرپناه حق باشه، امشب نزدیک بودهمه چی بره به فنا،دست مریزاد 🙏🙏

خواهش می کنم رسالت رمزارزنیوز افزایش آگاهی و حل مشکل کاربر فارسی زبان هست.

سلام
من کیف اتمیک و بازیابی کردم هم با کد ۱۲ رقمی تست کردم یکبار هم با QR ولی موجودی صفر نشون داده میشه و حتی ادرس ارزهایی که قیلا بود و به اون ادرس ها ارز انتقال داده بودم عوض شده، مطمینم که درست وارد میکنم ۱۲رقم و چون قبلا ازش اسکرین شات گرفته بودم حتی با کد QR هم نشد
لطفا اگر میتونید راهنمایی کنید

احتمالا درست بازیابی کردین ولی بعد از بازیابی موجودی همه ارزها رو نمایش نمیده. برای اینکه همه ارزهای قبلی بیان تو کیف پولتون نیازمند طی کردن چند مرحله تخصصی و زمانبر هست.

به پشتیبانی هم ایمیل زدم ولی هیچ کمکی نکردن فقط میگن باید با ۱۲ کلمه بازیابی کنید، اینکه ادرس عمومی ارزها عوض شده نگرانم کرده، ادرسی نیس که من ارز انتقال داده بودم ی ادرس جدید میده
ا

مشکل خاصی نیست وقتی که کیف پول جای دیگه بازیابی شود آدرس عمومی تغییر می کند.

خب پس چطور میتونم‌ ارزهارو بازیابی کنم؟ چون موجودی همچنان صفره

مشکلتون تقریبا با این مورد مشابه هست، لطفا این مقاله رو بخونین
https://ramzarz.news/coinomi-wallet-problem/

خسته نباشبن میشه راهنمایمون کنین ما اکانتمون کلا حذف شده ولی گوشی قبلا بکاپ گرفته بود چجوری بریم از بکاپ برگردونیم میشه مراحلشو بگین

فقط کافیه که عبارات بازیابی یعنی همون ۱۲ تا یا ۲۴ کلمه ای که اولش نمایش داده را داشته باشید.

سلام خسته نباشید کیف پول کیونومی بازیابی کردم ولی خالی نشون میده
داخل برنامه کیف پولم زده این عبارت بازیابی با رمز BIP39 محافظت میشه
نمیدونم چجوری رمز BIP39 بدست بیارم

با وی پی ان متصل شین به کیف پول و مجددا موجودیتون را مشاهده کنید

سلام
وقت بخیر
من ۵۰۰ تتر از نوبیتکس تو بستر trc20 فرستادم به ولت کوینومیم اما هیچی نشون نمیده
هم عبارات بازیابی رو دارم هم رمز bip39
نمیدونم چطور به تتر ها دسترسی پیدا کنم ممنون میشم راهنماییم کنین

سلام متاسفانه کوینومی از تتر trc20 پشتیبانی نمیکنه

سلام منم به همین مشکل بر خوردم اگه راه حلی داره ممنون میشم جواب بدید

سلام اگر تتر trc20 به کوینومی ارسال کردید، متاسفانه از دست رفته
مگر اینکه کوینومی در آینده اضافه کنه و دریافت های قبلی رو اعمال کنه که اصلا معلوم نیست

سلام، کلمات بازیابی ولت توسط سرور ولت ایجاد میشن یا بلاک چین هر رمز ارز؟ ایا این کلمات بر روی سرور شرکت ولتمون ذخیره میشه؟ نحوه عملکرد این کلمات بازیابی چطوری هست که کلیه ولت های رمز های مختلف ک دارای بلاک چین مختلف هستن رو بازیابی میکنه؟

سلام. عملکرد والت ها در خصوص ایجاد و ذخیره عبارات بازیابی متفاوت هست . بعضیاشون کیف پول آفلاین و غیر متصدی هستن و خودشون عبارات بازیابی را ذخیره نمیکنن. اما بعضی ها هم کلید خصوصی و عمومی شما رو دز سرورهاشون ذخیره میکنن.
این عبارات بازیابی از طریق علمیات رمزنگاری به کلید خصوصی و کلید عمومی شما بر روی بلاکچین متصل میشن .

ممنون از جوابتون میشه بگید کدوم ولت به صورت تصادفی و امن تولید میکنن و ذخیره نمیکنن این عمل بازیابی رو و کلید ها رو روی سرورشون ذخیره نمیکنن؟ ایا میشه خودمون ب بلاک چین متصل بشیم و کیف پول بسازیم ، و اگر جواب مثبته روشش رو میشه لطف کنید بگید

بله شما میتونید کل بلاکچین رو دانلود کنید و با راه اندازی نود، یک کیف پول مستقل داشته باشید.
میتونید مقالات فول نود بیت کوین و نود اتریوم را در سایت مطالعه کنید.
در حال حاضر کیف پول هایی مثل اتمیک والت و تراست والت و متامسک و .. به صورت non-custodial فعالیت میکنن.
https://ramzarz.news/bitcoin-full-node-setup-part1/

سلام وقت بخیر
عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای کجای ولت اتمیک هست
من این عبارتو ندارم میترسم کیف پولم بپره

سلام از قسمت setting، گزینه private key رو انتخاب کنید بعد از وارد کردن پسوردتون عبارت ۱۲ کلمه ای بهتون نمایش داده میشه

سلام من والت اتومیک دارم چند روز پیش گوشیم و ریست کردم و بعد از نصب دوباره اتومیک با عبارت ۱۲ کلمه ای والت رو بازیابی کردم ولی یا اینکه مقداری xem دارم موجودیمو صفر نشون میده و هر کاری تا این لحظه انجام دادم بی نتیجه بوده لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام از وی پی ان استفاده کنید.

با سلام و خسته نباشید . آیا میشه با عبارت ۱۲ كلمه والت بلاکچین ٫دارایی بیت کوین و اتریوم داخل اون رو در والت کوینومی بازیابی کرد ؟ و آیا اصلا همچین امکانی هست که ۱۲ کلمه یک والت رو در یک والت دیگه ریکاوری کرد؟ اگه هست ممنون میشم راهنمایی بکنین والت بلاکچین رو در کدوم والت امن میشه ریکاوری کرد؟ ممنون

بله شما با استفاده از عبارات بازیابیتون میتونین کیف پولتون رو در جای دیگه ای بازیابی کنین

من کیف پول اتمیک دانلود کردم ناوارد بودم اولش اون ۱۲ کلمه یاد داشت نکردمم نمیدونم پرا چنین گاف بزرگی دادم با اینکه خودم استاد کامپیوترم رفتم داخل نرم افزار اومدم بیرون پسورد چک کنم دیدم پسور هم قبول نمیکنه اون لحظه متاسفانه یه برداشت هم زدم داخلش که معلقه هر کاری میکنم نه کیف باز میشه نه پشتیبانی درست حسابی داره همش چرت و پرت مینیویسن یه ایمیل ساده از طرف نمیگیره اولش فراموش کرد بتونه راحت باز یابی کنه بنظرم این کیف پولا دزدن به روش مدرن دزدی میکنن یعنی چی واقعا

سلام ، مم کیف پول فری ولت دارم و باید بکاپ رو ازش پیدا کنم، راهنمایی میکنید چجوری بکاپ از فری ولت رو بدست بیارم؟

سلام از بخش Import و Export میتونید.
آموزش کامل اینجا هست:
support.freewallet.org/support/solutions/articles/9000162846-how-do-i-import-or-export-my-coins

آخرین ویرایش 2 سال پیش توسط محمد عبادی

سلام‌من کیف اتومیک داشتم و گوشیم ریست شد و متاسفانه کلمات رمز ندارم.ولی آدرس کیف پولم که واریز داشتم بهش را دارم.آیا روشی هست پولم را برداشت کنم ؟

سلام خیر متاسفانه

سلام .من توی کیف پول تراست دوازده کلمه رمز رو باز یابی کردیم که اونا رو یادداشت کنم ….و وقتی بازیابی کردم بعدش متوجه نبودم و با وی پی آن وارد شدم الان کلا رمز ارز هامو هر چی که داشتم صفر نشون میده …..باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید….

سلام متوجه نشدم. اگر کلمات رو دارید که میتونید بازیابی کنید. وی پی ان هم ارتباطی به نمایش دادن یا ندادن ارزهاتون نداره

سلام من تراست ولت رو بازیابی کردم و کلمات رو با دقت وارد کردم کیف پول اومد ولی موجودی صفره و هیچی نیست در صورتی که ۲ هزارتا ترون داشتم. مشکل چیه؟

سلام . احتمالا کلمات رو اشتباه وارد کردید. چک کنید که آیا آدرس ترونی که براتون نمایش میده، همون آدرسی که موجودی داشته یا خیر

نه آدرس ها فرق داره. ولی کلمات مطمئنم همونه چون همین یک ولت رو ساخته بودم.

هیچکس عبارات کلیدی من رو نمیدونست

سلام من تراست والتم رو بازیابی کردم ولی گوشیم خیلی دیر بازیابی کرد و وقتی چک کردم حسابم صفر شده بود
چطور میتونم پولم رو برگردونم؟
از ۱۶۰۰ دلار الان هیچی نمونده
توروخدا راهنماییم کنید

آدرس کیف پولتون رو در اکسپلورر چک کنید
احتمالا کلمات بازیابی رو اشتباه وارد میکنید

سلام من رمز دوازده کلمه رو گم کردم ولی ایدی اتمیکم رو دارم تموم داریم اونجاست روشی هست بتونم پیدا کنم تورو خدا کمکم کنین

اگر هنوز به کیف پولتون دسترسی دارید میتونید عبارت ۱۲ کلمه ای رو بردارید ولی اگر به کیف پولتون دسترسی ندارید، دارایی تون از دست رفته

سلام من میرم که ۱۲ کلمه رو بردارم ولی اونجا کلی کلمست مثلا ۵۰ تا کلمه است

سلام، بنده یک ارز رو از روی صفحه اصلی نرم افزار کوینومی با وجود داشتن موجودی حذف کردم، آیا حتما باید ریکاوری کنم یا با اضافه کردن ارز مربوطه، موجودی نمایش داده میشه

سلام وقتی دوباره یک ارز رو اضافه میکنید، یک کیف پول جدید میسازه. اگر میخواهید کیف پول قبلی رو داشته باشید باید ریکاور کنید. ضمن اینکه میتونید چند کیف پول برای هر ارز همزمان داشته باشید

سلام من توی تراست ولت ۱۲ کلمه رو میزنم ولی ارور pharse میده و مطمئنم کلمات درستن‌

سلام ، میتونین به روش بروت فورس مشکل لیست کلماتتون رو پیدا کنید البته اگر به مقدار پول موجودیش بیارزه این زحمت ، چقدر موجودی داره ؟

سلام اگر مقدار پول داخل کیف پول تون مقدار ارزنده هست میتونید اون رو از طریق بود فورس بازیابی کنید

سلام.من کیف پول اتمیک دارم و عبارات بازیابی هم موجوده.منتهی وقتی که بازیابی کردم موجودی ام صفر نشون داده شد در صورتی که تاریخچه مبادله و اکسچنج ها درست سرجاش بود.
کسی هست راهنمایی کنه

سلام من کیف پول اتمیک رو نصب کردم ولی بعد از مدت که خرید کردم بنا به علتی پاک کردم که دوباره نصب کنم ولی کلمه بازیابی رو یادداشت نکردم الان با داشتن رمز ورود نمیتونم وارد حسابم بشم لطفا راهنمایی کنید

سلام وقتی کیف پول رو پاک میکنید، دیگه فقط به وسیله عبارت بازیابی میتونید ریکاورش کنید. راه دیگری نیست

جسارتا نمیشه با مکاتبه با شرکت اتمیک طوری این مشکل رو حل کرد

سلام بعیده کاری بشه کرد چون این قانون کیف پول هاست. اگر بتونید گوشی تون رو ریکاور کنید ممکنه درست بشه

سلام در صورتي كه در نصب اوليه ۱۲ كلمه در اتميك والت را برنداشته باشيم چظور مي توانيم اكنون به آن ۱۲ كلمه دسترسي پيدا كنيم (نرم افزار فعال ميباشد ولي ۱۲ كلمه را ندارم). با تشكر

در کوینومی، از بخش Settings ، بعد بخش Manage wallets ، سمت راست هز ارزی که میخواهید کلیک کنید، گزینه wallet backup رو که بزنید میتونید عبارت بازیابی رو ببینید

سلام در صورتي كه در نصب اوليه ۱۲ كلمه در اتميك والت را برنداشته باشيم چظور مي توانيم اكنون به آن ۱۲ كلمه دسترسي پيدا كنيم (نرم افزار فعال ميباشد ولي ۱۲ كلمه را ندارم). با تشكر

سلام. از قسمت settings سپس بخش private key میتونید عبارت بازیابی کیف پولهای مختلفتون رو ببینید و یادداشت کنید.

سلام من کیف پول کوینومی رو در گوشی خودم از دست دادم و در زمان بازیابی بعد از وارد کردن ۱۲ عبارت در مرحله بعد پسوورد می خواد که فراموش کردم و وقتی در قسمت تنظیمات پسورد جدید تعریف می کنم اونو قبول نمیکنه. چه کار باید بکنم

حتی در نرم افزار تراست والت هم بازیابی کردم ولی فقط امکان مشاهده هست و نمی توان خرید و فروش کرد آیا برای این راه حلی هست؟ ممنون

سلام. با عبارت ۱۲ کلمه ای، روی نسخه ویندوزی کیف پولتون رو بازیابی کنید. اگر درست شد، اپ موبایلتون رو پاک کنید و دوباره نصب کنید و همین کار رو توی اپ تکرار کنید.

سلام من گوشیم(آیفون) خراب شد و مجبور به تعمیرش شدم و کل اطلاعاتش پرید،الان که دوباره با استفاده از ۲۴ عبارتی که دارم کیف پولم کوینومی رو دوباره نصب کردم کیف پولم خالیه انگار که تازه نصب کردی،باید چیکار کنم؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام. اگر درست بازیابی کرده باشید ، دارایی هاتون رو میبینید. اگر حل نشد میتونید به پشتیبانی کوینومی پیام بدید:
https://coinomi.freshdesk.com/support/tickets/new
با آی پی ایران نمیتونید وارد بشید

سلام بر همه ی بزرگواران.من چند وقت قبل کیف پول کوینومی ویندوز نصب کردم.ولی کد ۲۴کلمه رو بهم ریخته برداشتم.پسوردم فراموش کردم.راهی هست کیف پولمو باز کنم

سلام. بدون پسورد و عبارت بازیابی قابل بازیابی نیست.

میشه رباتی طراحی کرد و با وارد کردن کلمات بازیابی و نصب روی ویندوز به کد برسیم؟

سلام. با وارد کردن عبارت بازیابی به چه کدی برسیم؟

منظورم اینه که رباتی طراحی بشه که با وارد کردن ۲۴کلمه بازیابی بشه به عبارت بازیابی برسیم.شاید چندماه زمان ببره ولی این ربات بتونه با تغییر حالات قرار گیری عبارات به حالت اصلی قرارگیری کیف پول برسه؟

سرویسهایی موجود هست که این عبارت بازیابی (۱۲ یا ۲۴ کلمه ای) رو به کلید خصوصی واقعی تبدیل میکنن. یعنی میتونید کیف پول تراست خودتون رو در هر پلتفرم دیگه ای بازیابی کنید.

کیف پول من کوینومی هست.همچین سرویسی برای این کیف هم وجود داره؟

اولا تشکر میکنم بابت راهنمایی های سازنده و کاربردی تون.چندتا سوال دارم.گفتید((سرویسهایی موجود هست که این عبارت بازیابی (۱۲ یا ۲۴ کلمه ای) رو به کلید خصوصی واقعی تبدیل میکنن. یعنی میتونید کیف پول تراست خودتون رو در هر پلتفرم دیگه ای بازیابی کنید))یعنی چی؟میتونید نحوه کار با این سرویس رو توضیح بدید؟بازم ممنونتون میشم

سلام. کار با این سرویس ساده است. عبارت ۱۲ کلمه ای رو وارد میکنید و کلید خصوصی رو استخراج میکنید.
https://www.youtube.com/watch?v=nfdOeTsJH-4

لطفا در صورت امکان یه شماره تماس به جیمیلم بفرستید تا با شما تماس بگیرم.ممنونم

خدمت شما
https://t.me/ramzarz_news

سلام ، بله بعضی از این الگوریتم های رندوم برگشت پذیر هستن ، باید دید اونقدری موجودی داره که به زحمتش بیارزه یا نه !

سلام کارشناس عزیز
من قبلا تروست والت داشتم و مبلغ قابل توجهی ارز در ان داشتم متاسفانه ائلیکیشن تروست والتم حذف شد و کلید ۱۲ کلمه ای ای که هنگام نصب در جهای مختلف مثل گوشی و لبتاب و دیگر اوراق ذخیره کرده بودم به کلی از بین رفته است. خواهشا اگر مقدور است راهی نشان دهید تا بتوانم دوباره به سرمایه ام دسترسی ئیدا کنم.
ارادتمندتان: ذرضا اکبری

سلام . متاسفانه بدون داشتن عبارت ۱۲ کلمه ای، نمیشه کیف پول رو بازیابی کرد.

سلام وقت بخیر من کیف پول yoroi رمز عبور رو فراموش کردم و بدون رمز عبور فروش نمیتونم بزنم میشه راهنمایی کنید چطور رمز عبور رو پیدا کنم

سلام. اگر پسورد رو فراموش کردید، فقط در صورت داشتن عبارت بازیابی تون میتونید کیف پول رو Restore کنید.

سلام قربان وقت بخیر
من از بایننس مقداری اتریوم به کوینومی فرستادم ولی متاسفانه اشتباها از شبکه ی bsc ارسال کردم که کوینومی از اون پشتیبانی نمیکنه … الان طور میتونم کیف پول کوینومی رو روی تراس ولت یا متا مسک بازیابی کنم در صورتی که کد بازیابی کوینومی ۲۴ کلمه داره ولی تراس ولت ۱۲ کلمه
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام . بازیابی یک کیف پول روی یک کیف پول دیگه معمولا درست کار نمیکنه. هر کیف پول رو روی پلتفرم خودش بازیابی کنید.
در مورد ارسال روی بستر اشتباه هم میتونید به پشتیبانی کیف پول مقصد تیکت بدید

با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم من یک کیف پول کوینومی رو بازیابی کردم ولی وقتی ارز مورد نظرم رو انتخاب میکنم بدون موجودی نمایش میده. میتونین راهنمایی کنید لطفا

سلام خسته نباشید.
من در کیف پول اتمیک بکاپ (همان ۱۲ کلمه) کیف پول کوینومی خودم را وارد میکنم چون میخوام ارزهایی که در کوینومی دارم در اتمیک هم مشاهده شوند همه مراحل بدرستی انجام میشود ولی در آخر در کیف اتمیک موجودی ۰ است !
دلیلش چیه ؟
یعنی امکانش نیس که بتونم مثلا مقدار لایت کوینم که در کیف کوینومی دارم را در اتمیک هم مشاهده کنم و اونجا هم داشته باشم ؟!!
اگر چنین چیزی امکان ندارد و نمیشود پس چرا تمام مراحل بکاپ کوینومی در اتمیک بدرستی انجام میشود ؟!!
با تشکر

سلام
امکان ایمپورت در بین برخی از کیف پول های مختلف درست انجام نمی شود. مدتی پیش اتمیک اعلام کرد که امکان ایمپورت فقط در بخش atomic swap وجود داره.
ولی میتونید تست کنید: کیف پول اتمیک ویندوز با وی پی ان اگر استفاده کنید، احتمالش هست که مشکل حل بشه.

اتفاقا اتمیک در ویندوز دارم با vpn هم تست کردم اما هیچکدوم از ارزهایی که در کوینومی دارم رو نشون نمیده!!
حتی ارز دوج کوین که فقط یک نوع آدرس داره هم نشون نمیده
یعنی در واقع اون بکاپی که از روی کوینومی انجام میده سوری هستش و عملا هیچ اتفاقی رخ نمیده و این خیلی مسخرس!

درسته بعضی کیف پولها این فانکشن رو درست انجام نمیدن

حالا یه مورد دیگه اینکه مثلا بعضی ارزها (نظیر بیت کوین) چون ۳ مدل آدرس دارن
Default که با bc1 شروع میشه
Legacy یا همون سگویت که با ۱ شروع میشه و
Compatibility که با ۳ شروع میشه
مثلا کیف پول کوینومی هر سه نوع این آدرس ها رو پشتیبانی میکنه اما کیف اتمیک یا تراست ولت فقط از ادرس دیفالت که با bc1 شروع میشه پشتیبانی میکنن
مثلا اگر بکاپ کوینومی روی تراست ولت و اتمیک انجام نشه میشه گفت خب اینها فقط یک نوع ادرس را پشتیبانی میکنن ولی مثلا ارز دوج کوین که همیشه یک نوع ادرس در تمام کیف پولها داره هم اتمیک نمیتونه بکاپش رو از روی کوینومی برگردونه!!

به خاطر نوع آدرس نیست. کلا قابلیت ایمپورت رو بعضی کیف پولها ساپورت نمیکنن. به فرض fail شدن کیف پول اتمیک، میشه به وسیله کلید خصوصی یا همون عبارت بازیابی، از طریق بلاکچین هر رمز ارز، اون دارایی رو ریکاور کرد.

سلام دوست عزیز
اگه چند تا کیف پول اتومیک ولت در یک گوشی نصب کنم، میشه؟
مثلاً همسرم رمز ورود به اتومیک ولت خودشو فراموش کرده ، منم لنگه همون ولت رو دارم ، آیا میشه اون یکی ولت رو تو گوشی خودم بازیابی کنم ؟ اتفاقی برای موجودی اتومیک ولت خودم نمیفته؟
ممنون میشم اگه جواب بدین

سلام. خیر روی هر گوشی فقط ۱ کیف پول اتمیک قابل نصبه ولی رو دسکتاپ یا لپتاپ میتونید چندتا کیف پول اتمیک نصب کنید.

سلام خسته نباشید
مدتیه دارم در این مورد تحقیق میکنم تا با اطلاعات کامل بتونم وارد دنیای رمزارزها بشم
مشکل من این بود که در صورت پاک شدن نرم افزار و …
چطور باید بازیابی کنم کیف پول رو
که کامل و مفید توضیح دادین
خوشحال شدم که باز هم توی این سایت جوابمو گرفتم

سلام و خسته نباشید بنده چند ماه قبل اتریوم برای کیف پول یکی از دوستانم ارسال کرده بودم بعد از ۴ ماه از حساب من کسر شد و لی به کیف پولی که ارسال کرده بودم نرفته چطور میشه اینو پیگیری کرد؟ لطفا راهنمایی بفرمائید

سلام. از روی لینک تراکنشتون دقیقا مشخصه که چه اتفاقی براش افتاده.