بازیابی کیف پول بیت کوین – قابلیتی برای بازگرداندن دارایی‌های از دست رفته

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

قبل از اینکه اینترنت با ویدئوهای خود ما را سرگرم کند، از دست دادن پول یک تجربه بسیار تلخ بود. گم کردن 20 دلار از پول خود به این معنی بود که دیگر آن را پیدا نخواهید کرد. تنها چیزی که در ذهن شما تداعی می‌شد، احساس حماقت و پشیمانی بود. تا اینکه قابلیت بازیابی کیف پول بیت کوین و ارزهای دیجیتال، ترس از دست دادن دارایی را از بین برد. نهادهای متمرکز به این معنی هستند که شما می‌توانید با پاسخ دادن به چند سوال امنیتی، کلمه عبور و رمز خود را بازیابی کنید.

متاسفانه، این یکی از عیب‌هایی است که صنعت رمزنگاری همواره تلاش کرده است تا آن را برطرف کند؛ به گونه‌ای که در برخی موارد، عواقب و هزینه آن بسیار زیاد بوده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

مالکیت دارایی‌های دیجیتال متعلق به کسی است که کلید خصوصی آن را در اختیار داشته باشد. به همین دلیل، این کلیدها فراتر ار یک گذرواژه بوده و بسیار مهم هستند. قرار دادن این کلیدها بر روی فضای اینترنت می‌تواند خطر هک شدن را به همراه داشته باشد. همچنین، در صورت مفقود شدن گوشی نیز امکان از دست رفتن دارایی در صورت نداشتن کلیدها وجود داشته و دیگر امکان بازیابی کیف پول بیت کوین و سایر دارایی‌ها میسر نخواهد بود. متخصصان همیشه تاکید کرده‌اند که این کلیدها به صورت آفلاین و در یک USB یا تکه کاغذی نگهداری شوند.

bitcoin waller recover

تجربه تلخ کاربران به خاطر گم کردن کلیدهای خصوصی

داستان‌های دردناکی از به سرقت رفتن دارایی‌های کاربران مستند هستند که به چند مورد از آنها در این مطلب اشاره شده است. جایی که یکی از کاربران به نام والشمن فلش مموری خود را که در آن 7500 بیت کوین به ارزش 47 میلیون دلار ذخیره شده بود را از دست داد. همچنین، یک کاربر استرالیایی ناشناس که هزاران بیت کوین خود را با گم کردن فلش USB از دست داد.

اقلب اوقات، زمانی که کلیدهای خصوصی از بین بروند امکان بازیابی کیف پول بیت کوین وجود نخواهد داشت. جالب است بدانید که یک شرکت دیجیتالی تخمین زد که در سال گذشته حدود 4 میلیون بیت کوین برای همیشه از بین رفته‌اند و امکان دسترسی به آنها غیرممکن است. اما، امروز پس از گذشت چند سال امکان بازیابی کیف پول‌ها و دارایی‌ها با تکنولوژی جدید امکان‌پذیر است؛ اگر چه ممکن است برای افرادی که قبل از طراحی این قابلیت دارایی خود را از دست داده‌اند کمی دیر باشد.

کلیدهای خصوصی خود را برای بازیابی کیف پول بیت کوین بایگانی کنید

برخی از پلتفرم‌های بلاکچین بر این باورند که فرایند “اثبات دانش صفر” مفهومی که از آن به عنوان یک طرح نو یاد می‌شود، مربوط به دهه 80 میلادی است. این طرح به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون در خطر افتادن امنیت دارایی‌ها با استفاده از کلیدهای خصوصی، کیف پول خود را بازیابی کنند.

این مفهوم این گونه تعبیر می‌شود که یک نفر با در دست داشتن یک مدرک محکم بدون آن‌که تخصصی در زمینه تکنولوژی داشته باشد، قادر به اثبات ادعای خود است. به عبارت بهتر، بیایید تصور کنیم که شما یک توپ سبز و یک توپ قرمز با شکلی مشابه در اختیار دارید. دوستی دارید که نمی‌تواند تفاوت آنها را تشخیص دهد چراکه از رنگ آنها مطلع نیست؛ با این حال، شما می‌خواهید ثابت کنید که رنگ توپ‌ها متفاوت هستند.

private key in bitcoin wallet

شما توپ‌ها را پشت خود پنهان و به نوبت آنها را به دوست خود نشان می‌دهید. از او می‌خواهید که تفاوت آنها را بگوید. اما، تشخیص این امر برای او سخت است. تکرار این روند به دوست شما کمک می‌کند تا تفاوت رنگ‌ها را درک کند. او تفاوت رنگ‌ها را متوجه خواهد شد، اما هرگز نمی‌داند که کدام سبز و کدام به رنگ قرمز است.

کیف پول سوورین (Sovereign) از اثبات دانش صفر و همچنین با قرار دادن کلید خصوصی برای بازیابی کیف پول بیت کوین استفاده می‌کند. این کلیدها به صورت رمزنگاری شده در سطح شبکه بلاکچین به طور ایمن ذخیره می‌شوند. کیف پول‌ها نیز عبارات یادآور را با توجه به زمان تولید آنها تجزیه و تحلیل کرده و اقدام به بازیابی دارایی‌ها می‌کنند.

این پلتفرم که به عنوان یک مرجع انتقال دارایی رمزنگاری‌شده به شکل پیام شناخته می‌شود، معتقد است که بلاکچین می‌تواند به کاهش هزینه کارمزدها کمک کند تا کارگران زحمتکش به راحتی بتوانند دارایی خود را از آن سوی جهان به خانواده خود منتقل کنند.

محافظت از دارایی خود

البته دارندگان ارزهای دیجیتال همیشه نگران این موضوع بوده‌اند که پلتفرم‌هایی که امکان بازیابی کیف پول بیت کوین را با استفاده از کلیدهای خصوصی فراهم کرده‌اند، ممکن است توسط سارقان هک شوند. به همین دلیل است که استفاده از عنصر اثبات دانش صفر برای جلوگیری از چنین مسائلی مهم است.

wallet of bitcoin

مثال اخیر را به خاطر بیاورید؛ فرض کنید توپ قرمز و سبز به عنوان رمزهای عبور هستند و شما تنها فردی در جهان هستید که قادر به دیدن رنگ آن هستید. این بدان معناست که کلاهبردار تنها امکان دسترسی به توپ‌های شما را دارد، اما قادر به تشخیص رنگ آن و تفاوت آن نیست. از این رو، هنگام انجام همان آزمایش (نشان دادن مداوم توپ‌ها به دوست خود) اشتباهات زیادی مرتکب می‌شود و نمی‌تواند پلتفرم را متقاعد کند.

کیف پول سوورین برای بازیابی کیف پول بیت کوین در کنار استفاده از این الگوریتم از امنیت یادگیری ماشینی نیز استفاده می‌کند. این فناوری با بهره‌مندی از تکنولوژی‌هایی نظیر پالانتیر، والی و غیره که توسط پیتر تیل طراحی شده‌اند قابل اعتمادتر شده است.

سخن پایانی

کیف پول‌های دیجیتال به‌جای اینکه صرفا به گذرواژه‌ها متکی باشند، الگوها و رفتار کاربر را نیز زیر نظر دارند تا در صورت وجود ناهنجاری و تغییر رفتار فورا وارد عمل شوند. تایید اعتبار دو مرحله‌ای هنگام ورود کاربر از طریق یک تلفن همراه جدید الزامی است. تایید دو مرحله‌ای باعث می‌شود تا اکانت قبلی به صورت خودکار لاگ‌اوت شود. کیف پول سوورین معتقد است که پروژه آنها تلاش می‌کند تا یک “کاربر هوشمند” باشد؛ به گونه‌ای که بتواند به راحتی در مقابل یک سری ویژگی‌های خاص نظیر اپلیکیشن‌های شبیه‌سازی ایستادگی کند تا نتوانند کیف پول را گول بزنند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

من تعدادی بیت داشتم که داخل ایمیلم هست و الان ایمیلم مسدود شده و کل دارای من ازبین رفته.کسی هست کمکم کنه .هزینه اش رو پرداخت میکنم

ممنون از سایت خوبتون

کلاهبرداران تمایل دارند همیشه یک داستان پس زمینه خوب داشته باشند تا به شما بگویند تا شما را وادار به سرمایه گذاری در پلتفرم هایشان کنند. من بیش از ۴۰ هزار دلار به JONELS INVEST برای کمک به سرمایه گذاری در فارکس از دست دادم و کلاهبرداری شدم. اما من پس از تماشای توصیفات آنها در گوگل با JOLLYINVESTIGATORS DOT COM تماس گرفتم. پس از تحقیقات زیادی که توسط JOLLYINVESTIGATERS انجام شد. COM، هم پول سرمایه گذاری شده و هم سود من توسط JOLLY VESTIGATERS به من بازگردانده شد.

سلام علی میتونی منو کمک کنی از یک کلاهبرداری جعلی کلاهبرداری شدم هر چی میخوای میدم برات

سلام. شما با سایت j o l l y i n v e s t i g a t o r s تونستین کاری از پیش ببرین؟ گویا همین سایت خودش کلاهبرداره. درسته؟

نجاتم دادید