تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (تاریخ ۱۹ خرداد)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

اگر بیت کوین بتواند ناحیه مقاومتی بالای خود را بشکاند، تعدادی از آلت کوین‌ها ممکن است ممنتوم خود را افزایش داده و فرصت‌های خوبی برای معاملات کوتاه‌مدت ایجاد کنند. در این مطلب، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و قیمت اتریوم را در تاریخ 19 خرداد (8 ژوئن) مطالعه خواهید کرد.

وضعیت کلی بازار رمزارزها

وقتی قیمت یک دارایی در یک مقاومت بحرانی، جهت خود را برعکس نکند، پیش‌بینی می‌شود که تعدادی از تریدرها مواضع خود را در انتظار یک بریک‌اوت یا شکست، نگه داشته‌اند. در ماه گذشته، بیت کوین چندین بار از سطوح 10,000 دلار بازدید کرده است و با وجود این‌که گاوها (طرفداران بازار صعودی)، نتوانسته‌اند قیمت را بالای این سطح حفظ کنند، ناامید هم نشده‌اند و زمین را خالی نکرده‌اند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

این بدان معناست که تریدرها درحال جمع‌آوری در نقاط کف هستند و مواضع (پوزیشن‌های) خود را در 10,000 دلار نبسته‌اند. این یک علامت گاوی (صعودی) است و احتمال وقوع یک بریک‌اوت یا شکست را بالای این مقاومت در کوتاه مدت، افزایش می‌دهد.

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

قبل و بعد از هاوینگ، سرمایه‌گذاران نهادی مواضع بیت کوین بزرگتر و بیشتری را ایجاد کرده‌اند. همان‌طور که قبلا گزارش کردیم، شرکت مدیریت مالی رمزارزی گری‌اسکیل، به‌طور مستمر درحال خرید مقدار بسیار زیادی از رمزارز برتر بازار یعنی بیت کوین است و گزارشات اخیر نشان می‌دهد که آن‌ها همچنین حدود 110 میلیون دلار اتریوم نیز خریداری کرده‌اند. این تزریق قوی پول به بازار دو رمزارز برتر، نشانه خوبی برای این بخش است.

چند روز آینده بسیار حیاتی هستند؛ چراکه تعیین می‌کنند آیا بازار رمزارزها بالاتر می‌رود، یا استراحتی خواهد کرد. اگر قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند، دارایی‌های دیگر رمزارزی فرصت‌های خوبی برای خرید خواهند داشت.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

بیت کوین در یک موقعیت بحرانی قرار دارد. در 1 ژوئن، گاوها قیمت را به بالاتر از خط مقاومت مثلث متقارن کشاندند. با این وجود، به دلیل کمبود حجم خرید، قیمت در 2 ژوئن دوباره به داخل مثلث کاهش پیدا کرد.

نمودار روزانه قیمت بیت‌ کوین. منبع: Tradingview

از آن زمان، جفت‌ارز بیت کوین و دلار آمریکا با قیمتی بین میانگین حرکت 20 روزه (9,423 دلار) و خط مقاومت مثلث متقارن، معامله شده است. این به معنای خرید در کف، در سطوح پایین‌تر است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را دوباره بالاتر از مثلث بکشانند، حرکتی به 10,500 دلار محتمل است. احتمالا خرس‌ها با تلاش زیادی از این سطح دفاع خواهند کرد، اما اگر گاوها قادر به شکست آن‌ها باشند، یک روند صعودی جدید اتفاق خواهد افتاد. هدف الگوی بریک‌اوت از مثلث، 11,778 دلار است.

این دیدگاه گاوی (صعودی) درصورتی بی‌اعتبار می‌شود که این جفت‌ارز به کمتر از شاخص SMA بیست روزه برسد. در این‌صورت، سقوطی به خط حمایت مثلث متقارن امکان‌پذیر است. پایین‌تر از این مثلث، سقوطی به 8,130.58 دلار ممکن است. با این وجود، احتمال وقوع چنین سقوطی کم است.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین. منبع: Tradingview

جدال گاوها و خرس‌ها!

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که گاوها در دو موقعیت می‌توانستند قیمت را به بالای خط مقاومت مثلث برسانند، اما نتوانستند بریک‌اوت را ایجاد کنند. این نشان‌دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

با این وجود، در طرف پایین، گاوها اجازه نمی‌دهند خریداران قیمت را به خط حمایت مثلث برسانند. این یک علامت مثبت است. اگر قیمت از سطوح فعلی خود برگردد، گاوها احتمالا تلاش دیگری برای رساندن قیمت به بالای مثلث خواهند کرد.

اگر این تلاش موفقیت‌آمیز باشد، این جفت‌ارز احتمالا به 10,400 تا 10,500 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. به‌همین دلیل، تریدرها ممکن است به دنبال ورود در بالای 9,900 دلار و حد ضرر 9,500 دلار باشند. کسب سود جزئی در نزدیکی 10,500 دلار عاقلانه است، اگر یک جفت‌ارز سعی کند مقاومت را بشکاند و نقطه توقف سایر مواضع می‌تواند در حالت سربه‌سر (breakeven) نگه داشته شود.

اگر قیمت بیت کوین سطوح 10,500 را فتح کند، ممکن است حرکت بعدی برای افزایش قیمت پایدار آغاز شود.

در مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی کاهش پیدا کند، سقوطی به 9,200 دلار محتمل است. گاوها تلاش مصرانه‌ای را برای دفاع از این ناحیه حمایتی خواهند کرد، چراکه اگر این ناحیه از دست برود، ممکن است یک اصلاح قیمت عمیق‌تر رخ دهد.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

اتریوم در یک روند صعودی قرار دارد و در چند هفته اخیر در کانال صعودی معامله شده است. درحال حاضر، قیمت بین EMA ده روزه (235 دلار) و خط روند نزولی، گیر کرده است.

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: Tradingview

هر دوی میانگین‌های حرکتی درحال حرکت به‌سمت بالا هستند و شاخص RSI در ناحیه مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهد گاوها (طرفداران بازار صعودی) غالب هستند. اگر دومین رمزارز بازار یعنی اتریوم از EMA ده روزه کمانه کند و خط روند نزولی را بشکند، احتمالا روند صعودی ادامه پیدا خواهد کرد.

از طرفی دیگر، اگر خرس‌ها قیمت را تا پایین EMA ده روزه برسانند، سقوطی به SMA بیست روزه (223 دلار) محتمل است. به‌هرحال، از آن‌جایی که گاوها در سه موقعیت قبلی (که در نمودار نشانه‌گذاری شده) خط حمایت کانال را حفظ کرده‌اند، یک بازگشت از آن ممکن است نشان‌دهنده یک فرصت خرید خوب برای تریدرها باشد.

نمودار چهار ساعته قیمت اتریوم. منبع: Tradingview

قیمت اتریوم به کدام سمت حرکت می‌کند؟

خرس‌ها شدیدا تلاش می‌کنند که از خط نزولی دفاع کنند درحالی که گاوها تلاش می‌کنند جفت‌ارز اتریوم و دلار آمریکا را بالای 236 دلار نگه دارند. اگر این جفت‌ارز به کمتر از 236 دلار برسد، ممکن است به 229 دلار و سپس خط حمایت کانال صعودی، سقوط کند.

اگر قیمت از خط حمایت کانال صعودی برگردد، نشان‌دهنده یک موقعیت خرید برای تریدرها خواهد بود و حد ضرر نزدیکی در پایین کانال خواهد داشت.

یک فرصت خرید دیگر نیز اگر قیمت از 236 دلار برگردد و خط روند نزولی را بشکند، ایجاد خواهد شد. تریدرها می‌توانند در کمی بالاتر از خط روند نزولی خرید کنند و حد ضرر پایین‌تر از 229 دلار را حفظ کنند. اولین هدف صعودی 252 و سپس 270 دلار خواهد بود.

همانطور که در تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم قبلی گفتیم، اگر قیمت به پایین‌تر از کانال برسد، تغییری در روند ممکن است اتفاق بیفتد. به همین دلیل، از ایجاد مواضع گاوی (صعودی) در پایین‌تر از کانال، خودداری شود.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments