ایردراپ های فعال و معتبر (جدیدترین لیست رایگان ۲۰۲۴)

# نام ایردراپ پاداش نیازمندی ها
1 Moongate - ایمیل
2 PlanetQuest - توییتر
3 XSwap - -
4 Base Name Service - -
5 Haven1 - -
6 DFlow - -
7 Mode - -
8 Zircuit - -
9 Param Gaming - توییتر
10 Blast - -
11 Rabby Wallet - -
12 Dymension - -
13 Layer3 - -
14 Parcl - -
15 Celestia - -
16 Scroll - -
17 Grass - -
18 Kinza Finance - -
19 marginfi - -
20 EigenLayer - -
21 LayerZero - -
22 Maverick Protocol - -
23 Data Ownership Protocol - -
24 zkSync - -
25 EtherMail - ایمیل
26 Vela Exchange - -
27 Arbitrum - -
28 Aptos - -
29 Across - -
30 Bluefin - -
31 INIT Capital - -
32 Plenty - -
33 Zoth - -
34 Renzo - -
35 Revolving Games - توییتر
بررسی صحت و اعتبار ایردراپ های معرفی شده به عهده کاربران گرامی است.

ایردراپ چیست؟

در حوزه رمزارزها، اصطلاح (Airdrop) برای توصیف نوعی رویداد توزیع برای رمزارزها استفاده می‌شود که در طی آن، توکن‌ها به کیف پول‌های ثبت‌شده واریز می‌شوند. به عبارت ساده‌تر، رویدادی است که کوین‌ها و توکن‌های رایگان یا پیش‌فروش شده به کیف پول‌های ثبت شده واریز می‌شوند. ایردراپ یک رویداد توزیع توکن را توصیف می‌کند. این رویداد زمانی اتفاق می‌افتد که فرد یا شرکت مالک یک ارز دیجیتال، به هر دلیلی تصمیم به توزیع توکن‌های خود بین کاربران می‌گیرد.

همچنین ببینید: ایردراپ چیست؟

به طور مثال پس از فعال شدن عرضه اولیه یا ICO یک ارز دیجیتال، آن رمزارز توکن‌های جدیدی به آدرس‌های موجود کاربرانی که در پیش‌فروش شرکت کرده‌اند، ارسال می‌کند. به عنوان مثال، شخصی با خرید ICO های مبتنی بر اتریوم می‌تواند در تاریخ مشخص‌شدۀ Airdrop، توکن خود را از کیف پول خود برداشت کند. توجه کنید که در برخی مواقع ممکن است که این کار با کمی تأخیر مواجه باشد.

چطور در ایردراپ شرکت کنم؟

معمولاً ایردراپ‌ها زمان خاصی دارند و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه زمانی شروع می‌شوند و چه زمانی به پایان می‌رسند؛ مگر اینکه در سایت مرتبط با یک رمزارز همه اطلاعات به صورت کامل گفته شده باشد. توجه کنید که شرکت در همه ایردراپ‌ها به شما سود نمی‌رساند و در برخی مواقع فقط وقت شما را تلف می‌کند، بنابراین سعی کنید که در ایردراپ‌های خوبی شرکت کنید که از سود آن مطمئن هستید.

آشنایی با انواع ایردراپ

ایردراپ های فعال و معتبر به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

۱. ایردراپ برگشت پذیر

ایردراپ برگشت پذیر (Retroactive Airdrops) زمانی است که تیم توسعه اعلام می‌کند توکن بومی راه‌اندازی شده است و به افرادی که قبلاً با پروژه تعامل داشته‌اند، این توکن تعلق می‌گیرد. همیشه تضمینی برای توسعه و دریافت این ایردراپ‌ها وجود ندارد اما معمولاً شایعات و اخبار زیادی در مورد توکن‌های هر پروژه شنیده می‌شود. Retroactive Airdrops یکی از سودآورترین انواع Airdrop است اما شرایط و زمان عرضه مشخصی ندارد.

برای مثال یونی‌سواپ (Uniswap) ۱۰ هزار دلار توکن UNI را بین کاربرانی که در روزهای ابتدایی گشایش این صرافی معاملات خود را در این پلتفرم انجام داده بودند، توزیع کرد. پروتکل Ethereum Name Service هم توکن‌های ENS را به کاربرانی هدیه داد که قبلاً دامنه‌های NFT اتریوم را ثبت کرده بودند. پروتکل اپتیمیسم (Optimism) نیز تا ۵۰ هزار دلار توکن OP را بین کاربرانی که در این بستر فعالیت داشتند، تقسیم کرد.

2. هولدر ایردراپ

در هولدر ایردراپ (Holder Airdrops) توکن‌ها بین افرادی توزیع می‌شود که رمزارز خاصی را در کیف پول خود ذخیره کرده‌اند. بسیاری از پروژه‌ها با استفاده از این روش ایردراپ‌های خود را توزیع می‌کنند تا جامعه و کاربران فعلی پروژه را به استفاده بیشتر از سرویس‌ها تشویق کنند. با توجه به اینکه موجودی کیف پول‌ها در دفتر کل عمومی (public ledger) ثبت شده است، بنابراین توزیع Airdrop به این روش به راحتی انجام می‌شود.

برای مثال Yuga Labs حدود ۱۰ هزار توکن اپ کوین (Apecoin) را بین دارندگان توکن‌های NFT کالکشن میمون‌های خسته (BAYC) توزیع کرد. ارزش این توکن‌ها در زمان توزیع ایردراپ حدود ۲۷۰ هزار دلار بود.

تیم توسعه استلار نیز در سال ۲۰۱۶ سه میلیارد توکن XLM را به کاربرانی که در والت‌های خود BTC‌ داشتند اهدا کرد.

آشنایی با انواع ایردراپ

3. بانتی ایردراپ

بانتی ایردراپ (Bounty Airdrops) یا ایردراپ جایزه و پاداش بر اساس فعالیت‌های تشویقی و تبلیغاتی کاربران توزیع می‌شود. دنبال کردن حساب توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام یا دعوت چند کاربر به شبکه‌های اجتماعی، از جمله راهکارهای دریافت این ایردراپ است. مراحل و شرایط ایردراپ جایزه‌ای معمولاً از قبل مشخص است. تکمیل مراحل Bounty Airdrops تنها چند دقیقه زمان می‌برد. پس از پایان مراحل، کافی است آدرس کیف پول خود را در فرم‌های آماده‌شده وارد کنید تا در زمان توزیع توکن‌ها، کیف پول شما هم جزو دریافت‌کنندگان Airdrop باشد.

۴. ایردراپ انحصاری

در ایردراپ انحصاری (Exclusive Airdrops) یک پروژه بلاکچین با یک سایت دیگر همکاری تجاری را آغاز می‌کند تا توکن‌های رایگان خود را به جامعه مورد نظر اهدا کند. برای مثال کاربران وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) بیش از ۴۰۰ ایردراپ مختلف را از طریق همکاری این وب‌سایت با پروژه‌های رمزارزی دریافت کرده‌اند. معمولاً این ایردراپ‌ها رایگان هستند یا در ازای چند فعالیت ساده مثل عضویت در شبکه‌های اجتماعی به کاربران اهدا می‌شوند.

۸ وب‌سایت برای دریافت ایردراپ های فعال و معتبر

حالا از بین بهترین پلتفرم ها برای دریافت ایردراپ های فعال و معتبر ۸ گزینه را با هم بررسی می‌کنیم.

کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

آشنایی با انواع ایردراپ

از زمان شروع به کار وب‌سایت کوین مارکت کپ تا به امروز، ۴۲۵ ایردراپ مختلف بین اعضای این پلتفرم توزیع شده است. مراحل دریافت اکثر Airdrop‌های این وب‌سایت با انجام چند فعالیت ساده تکمیل می‌شود. دنبال کردن حساب پروژه در پلتفرم CoinMarketCap یکی از این اقدامات است. البته بیشتر ایردراپ‌های کوین مارکت کپ حجم محدودی دارند. بنابراین دریافت توکن قطعی نیست و باید در قرعه‌کشی برنده شوید. برای شروع می‌توانید به آدرس CoinMarketCap.com/airdrop بروید و ایردراپ های فعال و معتبر این وب‌سایت را بررسی کنید.

وب سایت Earni.Fi

وب‌سایت Earni.fi مانند یک موتور جست‌وجو برای یافتن ایردراپ های فعال و معتبر است. کافی است در این وب‌سایت آدرس کیف پول خود را وارد کنید تا از تمام ایردراپ های رایگان و کم‌هزینه مطلع شوید. اگر قبلاً در دنیای ارزهای دیجیتال مبادلات مالی انجام داده‌اید یا با شبکه‌ها و صرافی‌های مختلف تعامل داشته‌اید، ممکن است واجد شرایط دریافت ایردراپ‌هایی باشید که حتی از آنها اطلاع ندارید. برای آگاهی از چنین ایردراپ‌هایی، وب‌سایت Earni.fi یکی از بهترین منابع خواهد بود.

دپ رادار (DappRadar)

آشنایی با انواع ایردراپ

پلتفرم دپ‌رادار (DappRadar) یک بستر تجمیع‌کننده است که مهم‌ترین پروژه‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را فهرست می‌کند. کاربران می‌توانند برای دریافت بازی‌های رمزارزی، توکن‌های NFT، عضویت در بهترین پروژه‌های متاورسی و … به این پلتفرم مراجعه کنند. علاوه بر این کاربران با اتصال والت رمزارزی خود به این پلتفرم می‌توانند در ایردراپ‌های متنوعی شرکت کنند.

دریافت Airdrop از DappRadar مانند کوین مارکت کپ است. در واقع تضمینی در ارسال ایردراپ برای کیف پول کاربران وجود ندارد. برای شروع می‌توانید به آدرس Dappradar.com/hub/airdrops مراجعه و در این پلتفرم ثبت‌نام کنید. دقت داشته باشید که تعداد ایردراپ‌های Dappradar کمتر از CoinMarketCap است.

وب‌سایت Airdrops.io

وب‌سایت Airdrops.io بزرگ‌ترین و دقیق‌ترین مرجع برای اطلاع از تمام ایردراپ‌های کریپتوکارنسی است. در صفحه اصلی این وب‌سایت می‌توانید آخرین رویدادهای تأییدشده و اطلاعاتی در مورد آنها را پیدا کنید. این پلتفرم ایردراپ‌ها را بر اساس انواع مختلف (هولدر، جایزه‌ای و … ) لیست می‌کند. پیش‌بینی ایردراپ‌های بعدی، دیگر ویژگی پلتفرم Airdrops.io است.

وب سایت AirdropAlert.com

آشنایی با انواع ایردراپ

وب‌سایت AirdropAlert.com بستری برای تجمیع ایردراپ‌های مختلف است. در این وب‌سایت انواع مختلف پروژه‌ها مثل ایردراپ‌های NFT، ایردراپ‌های دیفای، ایردراپ‌های متاورس و … را مشاهده می‌کنید. حدود ۴۰۰ هزار نفر در سرویس خبرنامه هفتگی این پلتفرم عضو شده‌اند که نشان‌دهنده اعتبار بالای AirdropAlert.com است.

گرچه این وب‌سایت بستر مناسبی برای شناسایی ایردراپ های فعال و معتبر است اما یک نقطه ضعف دارد. هر شخصی می‌تواند در این وب‌سایت شروع به عرضه Airdrop کند. بنابراین کاربران باید به شدت مراقب باشند تا اطلاعات خود را در اختیار پروژه‌های کلاهبرداری قرار ندهند.

آلت کوین تریدینگ

پلتفرم آلت‌کوین تریدینگ (AltcoinTrading) ایردراپ های فعال و معتبر کریپتوکارنسی را لیست می‌کند. معمولاً ایردراپ‌های لیست‌شده در این پلتفرم جزو بهترین و آینده‌دارترین پروژه‌ها هستند. یکی از مزیت‌های این پلتفرم، بررسی و گزینش بهترین ایردراپ ها برای معرفی به کاربران است.

پلتفرم AltcoinTrading از طریق بسترهایی مثل تلگرام، مهم‌ترین و آخرین رویدادها را به کاربران اطلاع‌رسانی می‌کند. ارائه دستورالعمل‌های امنیتی، یکی دیگر از مزیت‌های این پلتفرم رمزارزی است. برای شرکت در ایردراپ‌ها کافی است به آدرس AltcoinTrading.net/airdrops مراجعه کنید.

وب‌سایت ICOmarks.com

وب‌سایت ICOmarks.com پلتفرمی برای برگزاری رویدادهای عرضه اولیه رمزارزها (ICO) و همچنین توزیع Airdrop است. این پلتفرم به پروژه‌های معتبر اجازه می‌دهد که فعالیت‌های تبلیغاتی داشته باشند. یکی از نکات جالب این پلتفرم، تخمین ارزش تقریبی Airdrop است. در واقع ICOmarks تنها مرجع محاسبه‌کننده ارزش واقعی ایردراپ‌ها محسوب می‌شود.

ایردراپ باب

وب‌سایت AirdropBob.com جزو پلتفرم‌های جدید اما کاربردی در حوزه Airdrop محسوب می‌شود که با ارائه تقویم برگزاری رویدادهای مختلف، اطلاعات کاملی در مورد بهترین پروژه‌ها ارائه می‌کند. مزیت اصلی این وب‌سایت، بررسی صرافی‌ها و کمپین‌های متعدد برای لیست کردن هر چه بیشتر ایردراپ‌ها است. به کمک تقویم سایت AirdropBob.com می‌توان در ایردراپ های فعال و معتبر کریپتوکارنسی در روزها و هفته‌های مختلف شرکت کرد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

26 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

با سلام و خسته نباشید به تیم رمز ارز نیوز
یه سوال ؟
اینکه نوشتین ایردراپ ها و پروزه های معتبر
یعنی لیستی که گذاشتین قطعی معتبر هستن و احتمال اسکم بودنشون صفره ؟
راستش من یکی از ارزای لیست شما رو دارم و فکر میکردم اسکمه ولی الان دیدیم داخل لیست شما هم هست

سلام. هیچ قطعیتی در بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد و باید تمام موارد را مد نظر قرار دهید.

با سلام مجدد
بله متوجه حرف شما هستم
فقط میخوام بدونم که تیم شما با بررسی این لیست رو اینجا قرار داده یا خیر

چطوری متونم صفت نام کنم

ثبت یا صفت؟!!!!

سلام در مورد ایردراپ اسارا assara کسی اطلاعاتی داره

فقط دوج کویین ویا لایت کویین به اوج خودش در این ۲سال خواهد رسید تا روزها ویا ساعاتی دیگر
اگر درست گفتم رحمت کنید وگرنه لعنت

کسی تا حالا درآمد از ایردراپ داشته؟

سلام
از ایردراپ سخته. OMN یک ماینر داشت مدتی و دنبالش کردم و نشد. باید کانال یا گروه داشته باشی تا بتونی دعوت کنی و رنکینگتو بالا ببری
اما از بازی داشتم. بازی هم که زیاد هست. اما یکی جدید پیدا کردم ک هم بازیش راحته و هم درامد خوبی داره
فقط بدی بازی این هست که برای هر برداشتی باید به میزان مشخصی تبلیغات ببینی
یک بازی راحت، با کسب درآمد خیلی راحت
بازی Fish Jump

ممنون از سایت و مطالب خوبتون

من پنج ساله تواین بازارم کسانی که تازه میخان وارداین بازاربشن واردنشن خیلی به نفعشونه

ارزهای دیجیتال روبااین چندکلمه میشه کامل توضیح دادهمه مردم عادی بازنده هستندهیچ وقت نمیشه ازاین افعیها پول دراورد تنهاکسانی برنده هستندکه ارزهاروعرضه میکنن یانهنگ هستند ماهامثل ماهیهای کوچکی هستیم درمقابل کوسه ونهنگها تمام فقط یه شانس میتونه پول به ادم برسونه اونم خرید یاشرکت درایردارپ خوبه اونم ازهرهزارایردراپ یکیش خوب درمیادمثل اربیتروم اول اخر در اسپات فیوچرز هولد بردفقط بانهنگهاست تواین دنیا هیچ کس پول مفت به هیچ کس نمیده

چه خوبه که این موارد رو اطلاع رسانی می کنید.

با سلام مطلب خوبی بود

دوستانی که میخواهند در حوزه کسب درآمد از ارزهای دیجتال کار کنند

و یا برای ثبت نام در صرافی راهنمایی نیاز دارند

پیام دهند

سلام روز بخیر توی کیف پول ترست ولت آن آف تی رایگان برام اومده Erc1155 آیا میشه با usdc سواپ کرد ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام من یه مقدار ایردراپ خریداری کردم چند سال پیش از کجا متوجه بشم قیمت گذاری شده اند یا نه.ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام به صفحه یا سایت پروژه مروبطه مراجعه کنید

به نظر من ویدیو ثبت نام کامل ایردراپ ها رو بزارید چون ما نمیدونیم الان باید چیکار کنیم

ممنون از تیم رمز ارز نیوز

چگونه می شود به در ایردراپ ها شرکت کرد

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط مجتبی

سلام دوستان خسته نباشید.
ایردراپ اورلاین چگونه بعداز ارزش گزاری میشه دریافتش کرد

عجب ایردراپایی.. ممنون واقعا

برای بالانس تراست والت برشبکه اتریوم چه ایردراپی و حداقل چه مقدار از صرافی شما باید بخرم به غیر از جایزم

ما صرافی نداریم

من حداقل چه مقدار ایردراپ بر ای تراست و شبکه اتریوم بخرم حداقل ؟

داداش ایردراپ خرید نداره.. فقط ثبت نامه رایگانه.. الکی پول به کسی نده