تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و اتریوم (تاریخ ۱۰ خرداد)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بسیاری از آلت کوین‌ها قدرت قابل‌توجهی را نشان می‌دهند، چراکه میانگین‌های حرکتی 200 روزه خود را افزایش داده‌اند و این نشان می‌دهد که احساسات درمورد این بخش همچنان گاوی (صعودی) است. در ادامه، تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم را در تاریخ 10 خرداد (30 می) مطالعه خواهید کرد.

وضعیت کلی بازار رمزارزها

تقاضا برای بیت کوین از سمت نهادها، همچنان بالاست، حتی با وجود این‌که قیمت بعد از هاوینگ و نصف شدن پاداش، کاهش پیدا کرد. بسیاری از افراد این حوزه معتقدند که اگر تقاضای خرد و نهادی افزایش پیدا کند، کمبود عرضه بیت کوین رخ می‌دهد که سریعاً موجب افزایش بیشتر قیمت خواهد شد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

یک مثال کوچک، شرکت سرمایه‌گذاری و مدیریت مالی کریپتو گری اسکیل است که تعداد بسیار زیادی بیت کوین جمع‌آوری می‌کند. بعد از هاوینگ، گری اسکیل به تنهایی یک و نیم برابر تعداد بیت کوین‌هایی که به تازگی استخراج شده‌اند را خریداری کرده است! اگر این فضای خرید چند هفته دیگر هم ادامه پیدا کند، احساسات تریدرها قطعا گاوی (صعودی) خواهد شد.

سهام‌ها معمولا نسبت به اظهارنظرهای صعودی یا نزولی کارگزاری‌های بزرگ یا بانک‌های سرمایه‌گذاری شدیدا واکنش نشان می‌دهند. با این وجود، جامعه رمزارز تصمیم گرفت که برخلاف هشدار جدید گلدمن، که به مشتری‌هایش گفته بود در بیت کوین سرمایه‌گذاری نکنند، عمل کند. این بدان معناست که تریدرهای رمزارز، ارزش زیادی برای گزارشات کارگزاری‌های سنتی قائل نیستند.

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

افزایش شدید قیمت بیت کوین در دهه اخیر، با حمایت حکومت یا کارگزاری‌ها به‌دست نیامده است. بلکه زمانی رخ داده، که مردم آن را به عنوان یک فرصت برای ایجاد یک جهان غیرمتمرکز دیدند. مدیرعامل Digital Assets Data (داده‌های دارایی‌های دیجیتال)، Mike Alfred، اخیرا به کوین‌تلگراف گفت همینطور که جهان بیشتر دیجیتالی و مجازی می‌شود، نسل جوان بیشتر از طلای فیزیکی، به طلای دیجیتال علاقه نشان می‌دهند.

امروز همچنین شاهد انقضای قراردادهای CME با بیت کوین بودیم. این انقضا معمولا باعث 2.3 درصد کاهش قیمت بیت کوین می‌شود. معمولا، نوسانات ناشی از انقضای قراردادهای مشتقات رمزارز، کوتاه مدت هستند و روند کلی را تغییر نمی‌دهند. درنتیجه، تریدرهای نوسان‌گیر، باید معاملات خود را بر اساس روند اصلی انجام دهند، نه انقضای قرارداد CME.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

بیت کوین در 27 می به بالاتر از EMA بیست روزه (9,151 دلار) حرکت کرد و در 28 می، آن را با یک حرکت صعودی قوی دیگر ادامه داد. این نشان می‌دهد که الگوی حداقل مقاومت (نقاط کف) صعودی است.

نمودر روزانه قیمت بیت کوین. منبع: Tradingview

با این وجود خرس‌ها (کسانی که معتقدند بازار نزولی است) به سادگی ناامید نمی‌شوند. آن‌ها یک سطح مقاومت قوی در 9,600 دلار ایجاد کرده‌اند. اگر قیمت به این سطح دست پیدا کند، حرکتی به سمت خط مقاومت مثلث متقارن محتمل است.

گذشتن از این مثلث، نشانه‌ای از شروع یک روند صعودی خواهد بود. هدف الگوی پس از شکستن مثلث، رسیدن به 11,828 دلار است.

درمقابل، اگر جفت ارز بیت کوین و دلار آمریکا از سطح فعلی پایین‌تر برود، بازار نزولی سعی می‌کند آن را به کمتر از EMA بیست روزه برساند. اگر این تلاش موفقیت‌آمیز باشد، نقطه توقف بعدی خط حمایت مثلث متقارن خواهد بود. شکستی به پایین‌تر از این سطح، موجب یک روند منفی عظیم می‌شود که هدف روند بعد از آن، رسیدن به 6,752 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

در روز 28 می، اتریوم به بالای خط گردن الگوی سر و شانه معکوس رسید، که یک نشانه مثبت است. یک مقاومت کوچک در 227.097 دلار وجود دارد که درصورت حرکت به بالای آن، صعود می‌تواند تا 257 دلار ادامه پیدا کند.

نمودار روزانه قیمت اتریوم. منبع: Tradingview

در حال حاضر، خرس‌ها (بازار نزولی) درحال حمله برای رساندن دوباره دومین رمزارز برتر دنیا به پایین‌تر از خط گردن هستند. اگر قیمت به پایین‌تر از خط گردن برسد، نشان می‌دهد که این افزایش فعلی، یک تله صعودی بوده است.

کاهشی به کمتر از EMA بیست روزه و ناحیه حمایتی 191.692 دلاری، می‌تواند نشانه شروع یک روند نزولی باشد. به همین دلیل، تریدرهایی که براساس سفارشی که در تحلیل قبلی شده بود، خرید انجام دادند، می‌توانند حد توقف خود را در 200 دلار نگه دارند.

به هرحال، اگر جفت ارز اتریوم و دلار آمریکا از خط گردن رد شود، بازار صعودی تلاش دیگری می‌کند تا 220.097 دلار را به عنوان مانعی قرار دهد. اگر این تلاش موفقیت آمیز باشد، ممکن است روند صعودی بازگردد. میانگین‌های حرکتی صعودی و شاخص RSI بالای سطح 60، نشان می‌دهند که بازار صعودی غالب است.

منبع
کوین تلگراف

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments