آیا اکنون زمان خرید بیت کوین و آلت‌کوین‌ها در کف قیمت است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر معروف بازار رمزارزها، با انتشار پستی در تاریخ ۲۴ ژانویه، اعلام کرد که اصلاح گسترده آلت‌کوین‌ها می‌تواند فرصتی برای خرید در کف باشد. به گفته وی، احساسات منفی فعلی را نباید نشانه از دست دادن اعتماد به رمزارزها تلقی کرد. در عوض، او عقیده دارد که این فرصت می‌تواند بهترین زمان برای انباشت قبل از رالی بعدی باشد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

این تحلیلگر همچنین در پست دیگری در مورد بیت کوین (BTC) صحبت کرده است. به گفته وی، بیت کوین در مرحله نهایی اصلاحات خود قرار دارد؛ زیرا نوسانات در حال کاهش است. با این حال، او اشاره کرد که قیمت بیت کوین همچنان می‌تواند تا ۳۶ هزار دلار کاهش یابد. در همین حال، او معتقد است که قبل از هاوینگ، ممکن است شاهد یک رالی دیگر باشیم.

منتظر افزایش قیمت بیت کوین باشیم؟

اخیراً بیت کوین در کنار بسیاری از آلت‌کوین‌های برتر، بخش قابل‌توجهی از ارزش خود را از دست داده است. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده ۴۰ هزار دلار در نوسان است. در همین حال، داده‌ها نشان می‌دهند که تسلط یا دامیننس بیت کوین به ۴۸٫۴ درصد رسیده است.

آیا اکنون زمان خرید بیت کوین و آلت‌کوین‌ها در کف قیمت است؟

تسلط بیت کوین یک معیار کلیدی است که قدرت بیت کوین را در مقایسه با بقیه ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد. وقتی تسلط بیت کوین بالا باشد، به این معنی است که بیت کوین از نظر ارزش بازار، از سایر آلت‌کوین‌ها بهتر عمل کرده است. با این حال، تسلط کمتر نشان می‌دهد که آلت‌کوین‌ها می‌توانند عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشند.

اخیراً تسلط بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید. اگر این شاخص بالاتر رود، قیمت بیت کوین هم ممکن است افزایش یابد. با این حال، سقوط بیشتر از این برای دامیننس بیت کوین، می‌تواند منجر به چرخش نقدینگی به بازار آلت‌کوین‌ها و افزایش قیمت‌ آنها شود.

در زمان نگارش این خبر، شاخص انباشت/توزیع (A/D) هم متوقف شده است. وضعیتی مانند این نشان می‌دهد که اکثر فعالان، منتظر و در حال نظارت بر عملکرد گاوها و خرس‌های بازار هستند.

در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که گاوها ممکن است شانس بیشتری برای تأثیرگذاری بر قیمت داشته باشند. در زمان نگارش این خبر، شاخص RSI در سطح ۴۵٫۸۸ قرار دارد که نشان می‌دهد شتاب خرید ملایمی وارد بازار شده است.

نمودار کندل ۴ ساعته BTC/USD.

اگر خریداران بیشتری به بازار برگردند، قیمت بیت کوین ممکن است تا ۴۲ هزار دلار افزایش یابد. با این حال، عدم فعالیت مناسب از طرف گاوها می‌تواند باعث سقوط بیشتر قیمت بیت کوین شود و در عین حال، به آلت‌کوین‌ها اجازه رشد دهد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین‌ادیشن

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

وقتی در تکنیکال اندیکاتور استوکاستیک در تایم ماهیانه روی چارت هر رمز ارز یندازی میبینی ک تازه آغاز خرید هست و احتمالا دو سه سال دیگه این خرید به قله خودش میرسه…بله عزیزان هر نزول االان وقت خریده بجهت بلند مدت و دید بلند مدت دو سه ساله.

بیت کوین کمی پر ریسک برای نگهداری ولی مناسب برای نوسانگیری
بعضی از آلت کوین ها مناسب برای نگهداری هستند

سلام، عزیزان فعلا خرید نکنید که بیت کوین همچنان ریزشی است، دوستان من در اروپا و آمریکا که کارشان خریدوفروش انواع ارزهاست مدعی ریزش قیمت بیت کوین هستند واعلام کردند که دارندگان ارز این روزها فروشنده و نظاره‌گر بازارند وتوصیه میکنند که مردم البته با نظر خودشان ترجیحا فروشنده ونظاره گر باشند تا از ضرر احتمالی جلوگیری شود