آموزش ساخت کیف پول بیت کوین با استفاده از کیف پول Blockchain.com

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

برای نگهداری از ارزهای دیجیتال، نیاز به استفاده از کیف پول‌ ارز دیجیتال داریم. کیف پول‌های ارز دیجیتال، انواع مختلفی دارند؛ از جمله کیف پول‌های سخت افزاری، نرم افزاری و … . استفاده از هر کدام از این کیف پول‌ها مزایا و معایبی دارد که کاربران با توجه به نیاز و هدف خود می‌توانند از یکی از آنها استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به آموزش ساخت کیف پول بیت کوین با استفاده از کیف پول بلاکچین در وبسایت Blockchain.com بپردازیم. کیف پول بلاکچین یکی از کیف پول‌های محبوب و شناخته‌شده در میان کاربران این حوزه است.

کیف پول بلاکچین (BlockChain) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

کیف پول بیت کوین Blockchain.com که قبل‌تر با نام و آدرس Blockchain.info در میان کاربران شناخته و استفاده می‌شد، یکی از کیف پول‌های محبوب و معتبر در زمینۀ نگهداری بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر همچون اتریوم، بیت کوین کش و استلار است. در حال حاضر تعداد کاربرانی که از این کیف پول استفاده می‌کنند به صدها هزار نفر می‌رسد.

از این کیف پول در ابتدا به عنوان یک مرورگر یا اکسپلورر بیت کوین و با هدف رهگیری تراکنش‌های بیت کوین استفاده می‌شد. ممکن است دلیل انتخاب چنین نامی نیز، به همین دلیل باشد. اما اکنون از آن برای ساخت کیف پول بیت کوین که محیط کاربری و دسترسی بسیار ساده‌ای دارد نیز استفاده می‌شود.

فناوی بلاکچین، تکنولوژی زیرساختی بیت کوین و ارزهای دیجیتال است، اما کیف پول بلاکچین، فقط یک کیف پول ارز دیجیتال است که افراد می‌توانند از آن برای ذخیره‌سازی دارایی‌های رمزارزی خود استفاده کنند. تنها شباهتی که بین آنها وجود دارد، شباهت میان نام این تکنولوژی و نام برند این کیف پول است.

توجه داشته باشید که مانند بسیاری از کاربران، کیف پول بلاکچین را با فناوری بلاکچین اشتباه نگیرید و این دو مفهوم را معادل یکدیگر در نظر نگیرید.

با توجه به اینکه کلیدهای خصوصی کاربران در این کیف پول، روی سرورهای اینترنتی ذخیره می‌شوند، اما این وبسایت توانسته است به کاربران این اطمینان را بدهد که تمامی کلمات عبور به صورت رمزنگاری‌شده هستند و این پروژه هیچ گونه دسترسی به دارایی‌های رمزارزی کاربران خود ندارد.

مراحل آموزش ساخت اکانت در کیف پول بلاکچین

ایجاد یک کیف پول یا یک حساب کاربری در وبسایت Blockchain.com بسیار ساده است و وقت چندانی نمی‌گیرد. در ادامه به صورت مرحله به مرحله چگونگی ایجاد حساب کاربری و ساخت کیف پول بیت کوین در این وبسایت را به شما آموزش خواهیم داد:

1. به وبسایت رسمی این کیف پول به آدرس Blockchain.com وارد شوید و گزینۀ Signup یا Get Started را انتخاب نمایید.

ساخت کیف پول بیت کوین

2. در مرحلۀ بعدی باید یک آدرس ایمیل و یک پسورد وارد کنید. با توجه به اینکه از شما خواسته می‌شود که ایمیل واردشده را تأیید نمایید، پس حتماً از یک آدرس ایمیل معتبر، که به آن دسترسی دارید، استفاده کنید.

ساخت کیف پول بیت کوین

3. در این مرحله ثبت نام شما صورت گرفته است. فقط کافی است وارد ایمیل خود شوید و با بازکردن ایمیل ارسال‌شده از طرف وبسایت Blockchain.com، مراحل تأیید و ساخت کیف پول بیت کوین خود را تکمیل نمایید.

ساخت کیف پول بیت کوین

علاوه بر این، در متن ایمیل یک شناسۀ کیف پول (Wallet ID) وجود دارد که باید برای ورود به کیف پول خود از این شناسه استفاده نمایید.

ساخت کیف پول بیت کوین

دریافت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

برای دریافت بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگری که این کیف پول از آنها پشتیبانی می‌کند، تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1. در قسمت بالای صفحه، گزینۀ Request را انتخاب کنید.

ساخت کیف پول بیت کوین

2. سپس آدرسی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید آن را به دیگران بدهید و از آنها بخواهید که رمزارز مورد نظر شما را به آن آدرس واریز کنند.

آموزش ارسال بیت کوین و ارزهای دیجیتال

برای ارسال و انتقال بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال برای فرد دیگر، مراحل زیر را طی کنید:

1. از قسمت بالای صفحه، گزینۀ Send را انتخاب کنید.

2. سپس در صفحۀ مربوطه، آدرس فرد دریافت‌کننده، مقدار و کارمزد تراکنش را تعیین کنید.

در صورتی که با کارمزد تراکنش‌ها آشنایی ندارید، مبلغ پیش‌فرض مربوط به این بخش را تغییر ندهید؛ چرون ممکن است اگر این مبلغ پایین باشد، تأیید تراکنش شما زمان‌بر شود.

آموزش بک آپ گرفتن بعد از ساخت کیف پول بیت کوین

بک آپ گرفتن یکی از مراحل مهم و اصلی بعد از ساخت کیف پول بیت کوین است. در این کیف پول، عبارتی 12 کلمه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید در صورتی که رمز عبور یا دسترسی خود را از دست بدهید، با استفاده از این عبارات بازیابی یا نسخۀ پشتیبان تهیه‌شده، به کیف پول خود مجدداً دسترسی پیدا کنید.

اگر به هر دلیلی دسترسی به کیف پولتان را از دست بدهید و از کیف پول خود نسخۀ پشتیبان (بک‌آپ) نگرفته یا به عبارات بازیابی خود دسترسی نداشته باشید، تمام دارایی‌هایتان از دست می‌رود و دیگر نمی‌توانید آنها را بازیابی کنید.

برای گرفتن بک آپ و عبارات بازیابی باید به قسمت Security مراجعه نمایید.

سپس گزینۀ Backup Funds را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه، عبارات 12 کلمه‌ای برای شما نمایان می‌شود. این کلمات در 3 مرحلۀ 4 تایی نمایش داده می‌شوند و شما باید این کلمات را با همان ترتیبی که نمایش داده شده‌اند، یادداشت کنید و در جای امنی نگه دارید.

در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که 4 کلمه را از میان عبارات بازیابی و با همان جایگاهی که از شما خواسته شده است، وارد نمایید. این کار برای این صورت می‌گیرد که اطمینان حاصل شود شما تمامی واژه‌ها را با ترتیب درست یادداشت کرده‌اید.

بعد از اینکه واژه‌ها را به درستی وارد و تأیید کردید، تیک کنار این بخش به رنگ سبز در می‌آید.

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش ساخت کیف پول بیت کوین در وبسایت Blockchain.com پرداختیم. همان‌طور که می‌دانید، کیف پول‌های مختلفی وجود دارند که از خرید و فروش و نگهداری بیت کوین پشتیبانی می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای نگهداری بیت کوین، کیف پول تحت وب بلاکچین است. در این مقاله علاوه بر آموزش مرحله به مرحلۀ ساخت کیف پول بیت کوین در این وبسایت، به چگونگی واریز و برداشت از آن نیز پرداختیم.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

7 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام تشکر فقط جدیدا موقع ثبت نام , میگه کشور محل اقامت رو انتخاب کنید که ایران هم جزوشون نیست, کدوم رو باید انتخاب کرد؟ ممنون

سلام . یکی از کشور های همسایه رو انتخاب کنید

بسیار ممنون

خواهش می کنم

جسارتا شما کدوم کشور رو پیشنهاد میدید چون حتی عراق و افغانستان هم جزو گزینه ها نیستند؟

کشور های عربی حاشیه خلیج مثلا امارات

بسیار ممنون از راهنمایی