معرفی صرافی های خارجی بدون احراز هویت (KYC)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

آیا می‌خواهید بدون پاسخ ‌دادن به سؤالات طولانی احراز هویت (KYC) به خرید آلت‌ کوین‌ها بپردازید؟ آیا از گذراندن پروسه احراز هویت و سیاست‌های ضدپولشویی (AML) در صرافی‌های رمزارزی خسته شده‌اید و به دنبال صرافی خارجی بدون احراز هویت می‌گردید؟ اگر جواب شما مثبت است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی چند صرافی رمزارز که امکان برداشت و سپرده‌گذاری آلت ‌کوین‌ها را بدون نیاز به انجام بررسی‌های KYC و AML برای کاربران فراهم کرده‌اند، بپردازیم.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

صرافی خارجی بدون احراز هویت

قانون مشتری خودت را بشناس (KYC) برای نخستین بار در سال 2001 در ایالات متحده مطرح شد و از آن پس بانک‌ها ملزم به تأیید اطلاعات هویتی افراد شدند. از آن هنگام، اجرای این اصل، تأثیرات خود را بر مؤسسات مالی، از جمله صرافی‌های رمزارز گذاشته است

انتظار می‌رود عدم نیاز به قوانین مبارزه با پولشوی (AML) و KYC، روز به روز گسترده‌تر شود؛ زیرا ظهور صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) و استقبال هر چه بیشتر کاربران از آنها، می‌تواند صرافی‌های متمرکز را نیز به حذف سیاست‌های KYC خود وادار کند.

صرافی خارجی بدون احراز هویت

همچنین، سیاست‌های AML و KYC، مغایر با ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است. به همین دلیل، روز به روز شاهد توسعه‌ بی‌سابقه زیرساخت‌های غیرمتمرکزی هستیم که حریم خصوصی را در اولویت خود قرار می‌دهند.

برای افزایش هر چه بیشتر امنیت در صرافی‌های خارجی بدون احراز هویت (KYC) و جلوگیری از ردیابی فعالیت‌های خود توسط هکرها، بهتر است که از حساب ایمیل ایجادشده توسط سرویس پروتون‌میل (proton.me)، مرورگر حریم-خصوصی-محور بریو (Brave) و سرویس‌های VPN استفاده کنید.

در اینجا 7 صرافی خارجی بدون نیاز به احراز هویت را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. بایننس (Binance)

صرافی خارجی بدون احراز هویت

در لیست چند صرافی خارجی بدون احراز هویت، اولین صرافی، صرافی بایننس است. بایننس یکی از بهترین صرافی‌های رمزارزی است که از تمام آلت ‌کوین‌های محبوب پشتیبانی می‌‌کند و امکان استفاده از پلتفرم به ‌صورت ناشناس را برای مشتریان فراهم می‌آورد. در صورتی که برداشت روزانه شما بیشتر از ۲ واحد بیت‌ کوین (BTC) نباشد، در این صرافی نیازی به انجام بررسی‌های KYC یا احراز هویت نخواهید داشت. در این پلتفرم علاوه‌ بر معاملات آنی، انجام معاملات مارجین و آتی نیز امکان‌پذیر است. دفتر مرکزی این صرافی، در کشور مالت قرار دارد.

۲. بای‌بیت (Bybit)

صرافی خارجی بدون احراز هویت

صرافی محبوب اوراق مشتقه بای‌بیت (Bybit)، یک صرافی خارجی بدون احراز هویت و سیاست‌های KYC است که از قراردادهای دائمی و قراردادهای دائمی معکوس ارز دیجیتال پایدار تتر (USDT) پشتیبانی می‌کند. در این صرافی، شما می‌توانید به معامله ارزهای دیجیتالی همچون بیت ‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، ایاس (EOS) و تتر (USDT) بپردازید.

۳. چنجلی (Changelly)

چنجلی، یک صرافی خارجی بدون احراز هویت و متمرکز است که برای ارائه خدمات خود، مشتریان را وادار به تکمیل KYC یا AML نمی‌کند. در این صرافی، هیچ ثبت‌نامی برای تأیید شناسه وجود ندارد. برای امنیت بیشتر، حتی می‌توان از VPN برای کار با این پلتفرم استفاده کرد.

با این حال، برای خرید بیت‌ کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری در این صرافی، شما باید از آلت‌ کوین‌هایی مانند لایت‌ کوین (LTC)، اتریوم، دَش (DASH) و … استفاده کنید. با در اختیار داشتن این آلت ‌کوین‌ها، خرید بیت ‌کوین در چنجلی ظرف چند ثانیه و بدون انجام بررسی‌های KYC امکان‌پذیر خواهد بود.

۴. بیت‌مکس (Bitmex)

چهارمین صرافی خارجی بدون احراز هویت، صرافی بیتمکس (Bitmex) است. بیتمکس یکی دیگر از صرافی‌های متمرکز است که در آن برای برداشت یا واریز وجوه، نیازی به انجام AML و KYC نیست. با این‌که بیت‌مکس بیشتر به‌ عنوان یک صرافی بیت ‌کوین شناخته می‌شود، اما از برخی از آلت ‌کوین‌ها مانند دَش، کاردانو (Cardano)، بیت‌ کوین کش (BCH)، اتریوم، اتریوم کلاسیک (ETC) و … نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از بیتمکس، دیگر نگران نقدینگی نخواهید بود؛ زیرا حجم معاملات در این صرافی بیش از ۱۲۶ هزار بیت‌ کوین گزارش شده است.

بیتمکس در میان صرافی‌های رمزارزی برتر، جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.

۵. بیت‌شیرز (BitShares)

بیت‌شیرز، یک صرافی غیر متمرکز (DEX) و مبتنی ‌بر فناوری بلاکچین گرافین (graphene) است. با توجه به غیرمتمرکز بودن این صرافی، برای استفاده از آن نیازی به تأیید KYC یا AML نیست. بنابراین، ایجاد یک حساب کاربری در صرافی بیت‌شیرز بسیار آسان است. تنها چیزی که باید از آن مراقبت کنید، رمز ورود و نام کاربری شما است؛ زیرا در صورت بروز هر گونه مشکل، تنها به آنها احتیاج خواهید داشت.

حجم معاملات صرافی بیت‌شیرز ، ۱،۹۰۰ بیت ‌کوین گزارش شده که برای یک صرافی غیر متمرکز بدون AML یا KYC، نسبتاً مناسب است.

۶. بیت‌اسکوئر (BitSquare)

یکی دیگر از صرافی های خارجی بدون احراز هویت، بیت‌اسکوئر (BitSquare) است. بیت‌اسکوئر، یک صرافی رمزارزی همتا به همتا (p2p) است که کاملاً غیرمتمرکز است. بنابراین، به هیچ ‌گونه بررسی KYC یا AML نیاز ندارد. از آنجایی که این صرافی از شبکه‌ تور (Tor) استفاده می‌کند و ارز فیات یا بیت ‌کوین را روی سرور یا حساب خود نگهداری نمی‌کند، حریم خصوصی شما ایمن خواهد بود.

در حال حاضر، صرافی BitSquare از ۱۲۶ ارز دیجیتال، از جمله بیت ‌کوین و اتریوم، پشتیبانی می‌کند و برای سیستم عامل‌های ویندوز، مَک و لینوکس در دسترس است.

با این حال، حجم معاملات این صرافی، کم و برابر با ۴ بیت‌ کوین به ازای ۱۱ جفت‌ارز است.

۷. اتردلتا (EtherDelta)

اتردلتا (EtherDelta)، صرافی رمزارزی است که فقط از توکن‌های مبتنی‌ بر اتریوم، که به ‌عنوان توکن‌های ERC-20 نیز شناخته می‌شوند، پشتیبانی می‌کند. با توجه به ماهیت غیرمتمرکز این صرافی، هیچ محدودیتی برای برداشت یا سپرده‌گذاری در آن، بدون نیاز به AML یا KYC، وجود ندارد.

تنها اشکال‌ این صرافی، سرعت آن است؛ زیرا تمامی فعالیت‌های آن مبتنی ‌بر قراردادهای هوشمند است و شما را ملزم به پرداخت هزینه گس (GAS) می‌کند. گس در شبکه‌ اتریوم‌، به ‌عنوان کارمزد تراکنش‌ها شناخته می‌شود.

صرافی رمزارزی EtherDelta به‌منظور افزایش امنیت دارایی‌ مشتریان خود، از کیف پول لجر نانو اِس (Ledger Nano S) پشتیبانی می‌کند. حجم معاملات روزانه این صرافی حدود ۱،۳۰۸ بیت ‌کوین می‌باشد و بیش از ۳۳۵ جفت ارز لیست‌شده در آن گزارش شده است.

سخن پایانی

باید این نکته را در نظر گرفت که در صورت عدم شناسایی هویت مشتریان در صرافی‌ها، احتمال انجام فعالیت‌های غیرقانونی مانند هک، عدم پرداخت ارزهای دیجیتال، عدم پرداخت مالیات و پولشویی توسط مجرمان بیشتر می‌شود. بنابراین، برای محافظت از دارایی‌های دیجیتال خود در برابر کلاهبرداری‌های مختلف، انجام پروسه‌ احراز هویت ضروری به نظر می‌رسد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

کوینکس بهترین صرافی بین صرافی های خارجی هست و از ازرزهای زیادی هم پشتیبانی میکنه و خداروشکر با ایرانی ها هم هیچ مشکلی نداره.

به نظر بنده بهترین صرافی خارجی موجود کوینکس هست.
چون هم احراز هویت نیاز نداره
هم امنیت مالی داره
هم اپلیکیشن داره
زبان فارسی هم که پشتیبانی میکنه
خودم هم دارم استفاده میکنم و راضیم