قیمت لحظه ای پالی گان (ماتیک) + نمودار قیمت MATIC 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Polygon
MATIC
رتبه: 20
$ 0.712861
45,250 تومان
0.98%
ارزش کل بازار
$ 6,604,740,742
حجم معاملات 24 ساعته
$ 307,077,878
عرضه در گردش
9,282,943,566 MATIC
عرضه کل
10,000,000,000 MATIC


نوسانات و اطلاعات قیمت پالی گان (ماتیک)

هر واحد پالی گان (ماتیک) (MATIC) در این لحظه با قیمت 0.712670 $، معادل 45,250 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال پالی گان (ماتیک)، معادل $ 6,604,740,742 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 307,077,878 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 0.98% افزایش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت پالی گان (ماتیک) یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره پالی گان (ماتیک)

پالیگان که قبلا با نام متیک (MATIC) شناخته می‌شد، راه‌حلی پیشگامانه برای مقیاس‌پذیری و توسعه زیرساخت اتریوم (ETH) ارائه می‌کند. هسته اصلی آن، بسته توسعه نرم‌افزاری (SDK) پالیگان است که یک چارچوب انعطاف‌پذیر برای ساخت انواع مختلف برنامه‌ها به شمار می‌رود.
پالیگان به توسعه‌دهندگان امکان ساخت زنجیره‌های رول‌آپ (Rollup)، زنجیره‌های دانش صفر (ZK)، زنجیره‌های مستقل یا هر زیرساخت دیگری که برای توسعه‌دهندگان ضروری است را می‌دهد. پالیگان با تبدیل موثر اتریوم به یک بلاکچین چندزنجیره‌ای، شبیه پروژه‌هایی مانند پولکادات (DOT)، کازماس (ATOM) و آوالانچ (AVAX) عمل می‌کند و امنیت، اکوسیستم و متن‌باز بودن اتریوم را به ارمغان می‌آورد.
توکن MATIC نقشی مهم در امنیت و حکمرانی پالیگان ایفا می‌کند. پالیگان با پشتوانه بایننس و کوین ‌بیس، قصد دارد مشکلات مقیاس‌پذیری را در بلاکچین‌های متعدد برطرف کند و بدین ترتیب پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال را ترویج دهد.
همانطور که ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، طرفدار آن است، پالیگان با ترکیب چارچوب پلاسما با معماری بلاکچین اثبات سهام (PoS)، اجرای قراردادهای هوشمند مقیاس‌پذیر و خودمختار را تسهیل می‌کند. اکوسیستم موجود که روی زنجیره پلاسما- اثبات سهام ساخته شده است، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، در حالی که پالیگان ویژگی‌های جدیدی را برای پاسخگویی به نیازهای متنوع توسعه‌دهندگان و در عین حال حفظ مقیاس‌پذیری معرفی می‌کند.
پالیگان با توان عملیاتی چشمگیر تا ۶۵۰۰۰ تراکنش در ثانیه روی یک زنجیره جانبی واحد و زمان تأیید بلاک کمتر از دو ثانیه، زیربنایی مستحکم برای برنامه‌های غیرمتمرکز مالی (DeFi) در دسترس جهانیان قرار می‌دهد. چارچوب پلاسما امکان میزبانی تعداد نامحدودی از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را بدون معایب رایج در بلاک‌چین‌های اثبات کار (PoW) فراهم می‌کند.
از زمان راه‌اندازی در اکتبر ۲۰۱۷، پالیگان بیش از ۵۰ برنامه غیرمتمرکز را به زنجیره جانبی اتریوم خود که با اثبات سهام ایمن شده، جذب کرده است.
تلاش‌های جمعی تیم پالیگان آن را به عنوان راه‌حلی برای مقیاس‌پذیری لایه ۲ تبدیل کرده است که بر روی مقیاس‌پذیری و تراکنش‌های بلاکچینی فوری بدون ارتقاء لایه بلاکچین اساسی تمرکز دارد.
در حالی که پالیگان در ابتدا فقط از بلاکچین اصلی اتریوم پشتیبانی می‌کرد، قصد دارد با توجه به بازخورد جامعه، پشتیبانی خود را به بلاکچین‌های بیشتری گسترش دهد. در واقع، این قابلیت همکاری، جایگاه پالیگان را به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز بلاک‌چین لایه ۲ محکم می‌کند.
استیکینگ بخش جدایی‌ناپذیر از پالیگان است، به گونه‌ای که اعتبارسنج‌ها با استیک کردن توکن‌های MATIC برای مشارکت در سازوکار اجماع اثبات سهام و کسب پاداش، حضور به عمل می‌آورند. کسانی که نمی‌خواهند اعتبارسنج شوند، می‌توانند توکن‌های خود را به دیگران واگذار نمایند و همچنان پاداش دریافت کنند.
تولیدکنندگان بلاک در این لایه با استفاده از سازوکار اثبات تقلب (FoP)، نهایی‌سازی تراکنش‌ها را تضمین می‌کنند که منجر به افزایش تمرکززدایی می‌شود. این ترکیب از فناوری‌ها و انگیزه‌ها، پالیگان را به عنوان یک راهکار پیشگام برای مقیاس‌پذیری اتریوم و توسعه زیرساخت معرفی می‌کند که می‌تواند زمینه‌ساز پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال شود.

تاریخچه قیمت پالیگان

هرگونه پیشرفت یا خبر مثبت از پروژه پالیگان می‌تواند به افزایش تقاضا برای MATIC و در نتیجه افزایش قیمت آن منجر شود. در ماه می 2021، پالیگان از همکاری با شرکت Stripe خبر داد که باعث افزایش تقاضا برای MATIC و رشد قیمت آن شد. در مثالی دیگر، در ماه جولای 2021، چین برای معاملات ارزهای دیجیتال ممنوعیت اعمال کرد که باعث سقوط قیمت MATIC و سایر ارزهای دیجیتال شد.
قیمت MATIC به طور کلی از روند کلی بازار ارزهای دیجیتال پیروی می‌کند. به عبارت دیگر، اگر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بزرگ افزایش یابد، قیمت پالیگان نیز به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.
تقاضا برای MATIC از سوی کاربران و سرمایه‌گذاران، یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت آن است. علاوه‌بر موارد ذکرشده، عواملی مانند اخبار و رویدادهای مربوط به پالیگان، مقررات دولتی و وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال نیز می‌توانند بر قیمت MATIC تاثیر بگذارند.
ارز دیجیتال MATIC در سال ۲۰۱۷ با قیمتی معادل ۰.۰۰۲۶ دلار به دنیای ارزهای دیجیتال قدم گذاشت. در سال ۲۰۱۸، این ارز نوپا طعم صعود را چشید و در ماه می به ۰.۰۸۸ دلار رسید، اما دیری نپایید که با رکود بازار، قیمت آن تا ۰.۰۰۳۸ دلار در پایان سال سقوط کرد. سال ۲۰۱۹ برای MATIC با ثبات نسبی همراه بود. تنها نوسان قابل توجه قیمت این رمزارز این بود که در دسامبر ۲۰۱۹ به ۰.۰۳۹ دلار رسید.
سال ۲۰۲۰ نیز برای پالیگان بدون تغییر خاصی گذشت. ارز MATIC در سال ۲۰۲۱ بین ۰.۰۳ و ۰.۰۰۸ دلار در نوسان باقی ماند، اما سال ۲۰۲۱ نقطه عطفی در تاریخچه قیمت MATIC بود. قیمت این ارز در سال ۲۰۲۱ به طور پیوسته و آهسته افزایش یافت و در می به سقف جدید ۲.۰۳ دلار رسید، اما پس از آن با اصلاح بازار به ۰.۷۳۳ دلار در ماه جولای سقوط کرد. در ادامه سال، MATIC دوباره رشد داشت و در ماه دسامبر به ۲.۷۲ دلار، بالاترین قیمت خود در تاریخ، دست یافت.
سال ۲۰۲۲ با نوسانات زیادی برای MATIC همراه بود. قیمت این ارز در اوایل سال به ۲.۶۸ دلار رسید، اما با شروع زمستان ارزهای دیجیتال، به ۰.۳۸۲ دلار در ماه ژوئن سقوط کرد. تنها سقف قیمتی که ارز دیجیتال MATIC در سال ۲۰۲۲ به خود دید، قیمت ۱.۲۵ دلار در ماه نوامبر بود.
سال ۲۰۲۳ با روندی صعودی برای MATIC آغاز شد و فوریه به ۱.۵۲ دلار رسید. سپس قیمت در بازه ۱.۵ تا ۰.۵ دلار کل سال ۲۰۲۳ را نوسان کرد.

پیش‌بینی قیمت پالیگان

پیش‌بینی قیمت پالیگان به عوامل مختلفی از جمله شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال، پیشرفت‌های صنعت بلاکچین و میزان پذیرش آن توسط کاربران و توسعه‌دهندگان بستگی دارد. با توجه به توان بالای پالیگان، انتظار می‌رود که قیمت MATIC در بلندمدت افزایش یابد.
تحلیل‌گران Changelly پیش‌بینی می‌کنند که قیمت رمزارز MATIC در پایان سال ۲۰۲۴ پایین‌تر از ۱.۲۲ دلار نخواهد آمد. با بررسی روند قیمت‌ ارز دیجیتال پالیگان در سال‌های گذشته، فرض بر این است که در سال ۲۰۲۵، حداقل و حداکثر قیمت توکن MATIC حدود ۱.۷۵ و ۲.۱۱ دلار باشد. بر اساس تحلیل کارشناسان Changelly، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ توکن پالیگان حداقل ۲.۵۷ دلار و حداکثر ۲.۹۹ دلار قیمت داشته باشد. از سوی دیگر، در سال ۲۰۲۷، حداقل قیمت ارز دیجیتال MATIC ممکن است به ۳.۷۳ دلار کاهش یابد، در حالی که حداکثر آن می‌تواند به ۴.۴۸ دلار برسد. در نهایت، برآورد شده است که قیمت رمزارز پالیگان در سال ۲۰۳۰ بین ۱۱.۱ دلار و ۱۴.۲۲ دلار معامله شود.

توکنومیک پالیگان

عرضه کل پالیگان ۱۰ میلیارد MATIC است. MATIC برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در شبکه پالیگان استفاده می‌شود. دارندگان MATIC می‌توانند در مورد آینده پالیگان رأی دهند و توکن‌های خود را استیک کنند تا به تأمین امنیت شبکه کمک نمایند و پاداش بگیرند.
توکن‌های MATIC به صورت ماهانه عرضه می‌شوند. در فروش اولیه در سال ۲۰۱۷، ۳.۸ درصد از کل عرضه MATIC توزیع شد. همچنین در فروش لانچ‌پد آوریل ۲۰۱۹، ۱۹ درصد دیگر از کل عرضه به فروش رسید. قیمت هر توکن MATIC در آن زمان ۰.۰۰۲۶۳ دلار بود و ۵ میلیون دلار سرمایه جذب شد.
۲۶ درصد از توکن‌ها در زمان راه‌اندازی شبکه به تیم پالیگان تعلق گرفت. ۱۸ درصد نیز به بنیاد پالیگان اختصاص داده شد تا برای توسعه و پشتیبانی شبکه از آن استفاده شود. ۲۲.۴ درصد از توکن‌ها در طول ۴ سال به صورت خطی به فروش عمومی تخصیص داده شد. ۴ درصد به مشاوران پروژه تعلق گرفت و ۱۲ درصد به اکوسیستم پالیگان اختصاص داده شد تا برای جذب پروژه‌ها و توسعه‌دهندگان جدید از آن استفاده شود. ۱۷.۶ درصد باقی‌مانده نیز به عنوان ذخیره در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز به اکوسیستم پالیگان تزریق شود.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2404 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

از این ارز جالب ک خود ویتالیک برای مشکل اتریوم گفته سراغ اون باید برید. و تاییدش کرده بنابراین حداقل ۱۰۰۰ تا باید خرید و گذاشت کنار. توصیه من به دوستان. من اطمینان دارم بصورت فاندامنتال ده دلار رو خواهد دید.قیمت فعلی هم ۰.۷۳ سنت هست. زیر یک دلار.

آخرین ویرایش 3 ماه پیش توسط علی بابا

بهترین استراتژی بیرون گود نظاره گر بودن است