قیمت لحظه ای بایننس کوین + نمودار قیمت BNB 🖥️ فروردین ۱۴۰۳

BNB
BNB
رتبه: 4
$ 559.39
37,162,616 تومان
1.79%
ارزش کل بازار
$ 86,072,898,357
حجم معاملات 24 ساعته
$ 1,659,746,152
عرضه در گردش
153,856,150 BNB
عرضه کل
153,856,150 BNB


نوسانات و اطلاعات قیمت بایننس کوین

هر واحد بایننس کوین در این لحظه با قیمت 559.24 $، معادل 37,162,616 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال بایننس کوین، معادل $ 86,072,898,357 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 1,659,746,152 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 1.79% افزایش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت بایننس کوین یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره بایننس کوین

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان بر اساس حجم معاملات روزانه، در جولای ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. هدف صرافی بایننس این است که صرافی‌های ارز دیجیتال را در خط مقدم فعالیت‌های مالی در سطح جهان قرار دهد. در واقع، ایده پشت نام بایننس، نشان دادن این الگوی جدید در امور مالی جهانی است: باینری فایننس (Binary Finance) یا به اختصار بایننس.
علاوه بر اینکه بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان به شمار می‌رود، این صرافی یک بستر کامل از قابلیت‌ها را برای کاربران خود راه‌اندازی کرده است. زنجیره بایننس (BNB)، زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، آکادمی بایننس، کیف پول تراست ولت و ... از پروژه‌های بایننس است که همگی از قدرت فناوری بلاکچین برای ارائه امور مالی مدرن به جهان استفاده می‌کنند. علاوه بر این، ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) بخشی جدایی‌ناپذیر از عملکرد موفق بسیاری از پروژه‌های این صرافی است.
بنیان‌گذار بایننس، چانگ‌پنگ ژائو است. ژائو در سال ۲۰۰۱ به عنوان رئیس توسعه قراردادهای آتی در بلومبرگ مشغول به کار شد. او چهار سال در این موقعیت کار کرد و بعداً به عنوان شریک به Fusion Systems پیوست. از سال ۲۰۱۳، چانگ‌پنگ ژائو به طور جدی درگیر فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال بوده است و در سال ۲۰۱۷ رسماً بایننس را راه‌اندازی کرد.
بایننس یک بستر منحصربه‌فرد از شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین است. این صرافی به عنوان پیشرو در زمینه صرافی‌های ارز دیجیتال در تعدادی از کشورها شناخته می‌شود و سازمان‌های جانبی آنها نیز توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند.
یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های رقابتی بایننس، تلاش برای توسعه است. در حالی که این صرافی در سال ۲۰۱۷ تنها به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال کار خود را آغاز کرد، امروزه خدمات خود را در حوزه‌های مختلف گسترش داده است. طبق تارنمای این صرافی، مأموریت آن تبدیل شدن به ارائه‌دهنده خدمات زیرساختی برای کل بستر بلاکچین است.
در ابتدا، BNB به عنوان یک توکن ERC-20 روی بلاکچین اتریوم شروع به کار کرد. بعداً، این صرافی بلاکچین اختصاصی خود را معرفی کرد و توکن‌ها از بلاکچین بایننس که با سازوکار اجماع تحمل خطای بیزانسی (BFT) تندرمنت (Tendermint) ایمن شده بود، صادر شدند.
از زمان راه‌اندازی این صرافی، علاقه سرمایه‌گذاران به توکن BNB افزایش یافته و اقداماتی مانند BEP-95، باعث کاهش کارمزد تراکنش در زنجیره هوشمند بایننس شده است؛ زیرا این شبکه بخشی از کارمزدها را برای غیرمتمرکزسازی بیشتر می‌سوزاند. شایان ذکر است که این پیشنهاد با الهام از EIP-1559 معروف اتریوم بود.
این اقدامات به بایننس کمک کرده است که بر چندین سوءاستفاده از پروتکل‌ها در BSC، مانند سوءاستفاده ۲۰۰ میلیون دلاری از Pancake Bunny و چندین هک غلبه کند. با وجود این حملات، کاربران به دلیل کارمزد پایین و وفور ارزهای دیجیتال سرگرم‌کننده در اکوسیستم آن، به بایننس وفادارند.
در دنیای ارزهای دیجیتال، سوزاندن توکن یک سازوکار ضدتورمی است که برای حذف دائمی توکن‌ها از عرضه در گردش استفاده می‌شود. بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال، از جمله بایننس، برای حفظ ارزش دارایی دیجیتال خود و ایجاد اثر ضدتورمی، به طور دوره‌ای توکن‌های خود را از بین می‌برند.
بایننس این برنامه را از اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز نمود و تا کنون بیش از ۳۸ میلیون توکن را از همین طریق از گردش خارج کرده است. هدف صرافی بایننس این است که از طریق فرآیندهای توکن‌سوزی سه‌ماهه تا ۱۰۰ میلیون توکن BNB را از بین ببرد که معادل ۵۰ درصد از کل عرضه در گردش آن به شمار می‌رود.
بایننس کوین از دو سازوکار برای توکن‌سوزی استفاده می‌کند. سازوکار اول شامل سوزاندن بخشی از توکن‌هایی است که برای کارمزد تراکنش در زنجیره بایننس خرج می‌شوند و دومی رویدادهای سه‌ماهه سوزاندن BNB است.
پیش از این، رویداد توکن‌سوزی سه‌ماهه بر اساس درآمد حاصل از صرافی متمرکز بایننس انجام می‌شد، اما تحت برنامه جدید سوزاندن خودکار BNB، تعداد توکن‌هایی که باید سوزانده شوند با استفاده از فرمولی محاسبه می‌شود که بر اساس تعداد کل بلاک‌های تولید‌شده در زنجیره هوشمند بایننس و میانگین قیمت دلاری BNB در طول سه‌ماهه است.

تاریخچه قیمت بایننس کوین

بایننس کوین که با نماد اختصاری BNB شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۷ با هدف ارائه تخفیف در کارمزد معاملات در صرافی بایننس عرضه شد. قیمت BNB در زمان عرضه اولیه (ICO) در سال ۲۰۱۷ حدود ۰.۱ دلار بود. در سال ۲۰۱۹، با افزایش محبوبیت صرافی بایننس، قیمت رمزارز BNB نیز به طور پیوسته افزایش یافت و به سقف حدود ۳۹ دلار رسید.
در سال ۲۰۲۰، با شیوع بیماری کووید-۱۹ و افزایش توجه به بازار ارزهای دیجیتال، قیمت بایننس کوین به طور قابل توجهی افزایش یافت و در اوایل سال ۲۰۲۱ به حدود ۳۴۰ دلار رسید. در سال ۲۰۲۱، قیمت ارز دیجیتال بایننس کوین به نوسانات خود ادامه داد و سقف تاریخی ۶۹۰ دلار را لمس کرد. در نهایت، با ورود به زمستان ارزهای دیجیتال، قیمت BNB تا ۱۸۵ دلار افت کرد. با توجه به رشد و توسعه صرافی بایننس و همچنین کاربردهای متنوع BNB، انتظار می‌رود که قیمت بایننس کوین در آینده به رشد خود ادامه دهد.

پیش بینی قیمت بایننس کوین

پیش بینی قیمت بایننس کوین به عوامل مختلفی از جمله شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال، پیشرفت‌های صنعت بلاکچین و میزان پذیرش آن توسط کاربران و توسعه‌دهندگان بستگی دارد. با توجه به توان بالای بایننس کوین، انتظار می‌رود که قیمت BNB در بلندمدت افزایش یابد.
تحلیل‌گران Changelly پیش‌بینی می‌کنند که قیمت رمزارز بایننس کوین در پایان سال ۲۰۲۴ پایین‌تر از ۲۵۹.۲۷ دلار نخواهد آمد. با بررسی روند قیمت بایننس کوین در سال‌های گذشته، فرض بر این است که در سال ۲۰۲۵، حداقل و حداکثر قیمت BNB حدود ۶۹۴.۶۷ و ۸۴۹.۲ دلار باشد. بر اساس تحلیل کارشناسان Changelly، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ بایننس کوین حداقل ۱۰۴۲ دلار و حداکثر ۱۲۳۴ دلار قیمت داشته باشد. از سوی دیگر، در سال ۲۰۲۷، حداقل قیمت بایننس کوین ممکن است به ۱۵۷۵ دلار کاهش یابد، در حالی که حداکثر آن می‌تواند به ۱۸۳۰ دلار برسد. در نهایت، برآورد شده است که BNB در سال ۲۰۳۰ بین ۴۷۸۵ دلار و ۵۷۶۸ دلار معامله شود.

توکنومیک بایننس کوین

بایننس تا کنون بیش از ۳۰ رویداد توکن‌سوزی BNB را اجرایی کرده است. در مجموع، ۳۸,۶۸۳,۴۴۷.۶۶ توکن BNB سوزانده شده که عرضه اولیه ۲۰۰ میلیون واحدی آن را ۱۹.۳۴ درصد کاهش داده است.
عرضه اولیه BNB حداکثر ۲۰۰ میلیون کوین بوده و طبق وایت پیپر بایننس کوین، دقیقاً نیمی از حداکثر عرضه توکن‌های BNB به عرضه اولیه و فروش عمومی اختصاص یافته است. این عرضه اولیه در جولای ۲۰۱۷، کمی پس از راه‌اندازی صرافی، برگزار شد و بایننس توانست ۱۵ میلیون دلار با قیمت ۰.۱ دلار برای هر واحد BNB در آن زمان، سرمایه جذب کند. با در نظر گرفتن قیمت فعلی BNB، این رقم نشان‌دهنده بازگشت سرمایه (ROI) تقریباً ۴۲۰۰ برابری است. ۴۰ درصد دیگر از کل عرضه، یا حدود ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد BNB، بین اعضای مؤسس و تیم توزیع شد. در نهایت، ۱۰ درصد باقی‌مانده از حداکثر عرضه بین سرمایه‌گذاران فرشته (Angel Investors) تقسیم شد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2397 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments