افرادی که با بیت‌کوین ثروتمند شدند، معرفی میلیونرهای بیت کوین!

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

چندی پیش برای بار سوم هاوینگ بیت کوین رخ داد و پاداش استخراج بیت کوین نصف شد. قبلا پاداش ایجاد یک بلوک جدید در شبکه، 12.5بیت کوین بود که به 6.25 بیت کوین رسیده است. به همین ترتیب، قبلا امکان استخراج 1800 بیت کوین در روز وجود داشت که امروز تبدیل به 900 بیت کوین شده است. هر چقدر شبکه بیت کوین به سمت نصف شدن می‌رود، به پایان عصر استخراج بیت کوین نزدیک می‌شویم. با این حال، تعداد افرادی که پیش از این هاوینگ‌ها به درآمد بالایی رسیده‌اند، بسیار زیاد هستند. آمارها نشان می‌دهد که نزدیک به 8 میلیون نفر از طریق این رمزارز میلیونر شده‌اند. افرادی که با بیت‌کوین ثروتمند شدند اکثرا جزو افرادی هستند که زودتر از دیگران اقدام به استخراج بیت کوین کردند.

ما در این مطلب قصد داریم مروری بر روند رشد بیت کوین بی‌اندازیم و ببینیم که برخی افراد چگونه به چنین ثروتی دست یافتند. همچنین قصد داریم مروری بر روند هاوینگ بیت کوین و تاثیر آن بر عملکرد بازار بیت کوین داشته باشیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا به بسیاری از رازهای دنیای این رمزارزها آگاه شوید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

توزیع ثروت در دنیای رمزارزها

با نگاه به لیست آدرس‌های دنیای بیت کوین، متوجه خواهیم شد که بیش از 8 میلیون آدرس یکتای میلیونر بیت کوین وجود دارد. این 8318579 آدرس می‌تواند متعلق به همین تعداد افراد باشد. به نوعی می‌توان گفت که این رقم، می‌تواند به ما تعداد افرادی که با بیت‌کوین ثروتمند شده‌اند را نشان دهد. از آن جایی که این رقم مرتبا در حال افزایش است، احتمالا وقتی شما این مطلب را می‌خوانید، این رقم بیشتر نیز شده است.

قیمت بیت کوین در طی ماه‌های اخیر همواره در حال نوسان بوده است. اگر میانگین قیمت بیت کوین در یک ماه گذشته یعنی 9100 دلار را در نظر بگیریم (قیمت بیت کوین در زمان نگارش مقاله 9066 دلار بوده است)، برای این که شما بتوانید لقب یک میلیونر بیت کوینی را به دست آورید، باید حداقل 110 بیت کوین داشته باشید. البته این ارقام همگی به صورت تقریبی ذکر شده‌اند و ممکن است با کوچکترین تغییر در داخل سیستم بیت کوین (مانند هاوینگ) این رقم افزایش دچار تغییر شود. بنابراین بهتر است که به جای این که به این اعداد به شکل دلار نگاه کنید، به آن‌ها طبق سیستم بیت کوین نگاه کنید.

محدودیت تعداد بیت کوین‌ها

همانطور که می‌دانید، بلاک‌های بلاکچین محدود هستند و فقط امکان ایجاد 21 میلیون واحد از آن‌ها وجود دارد. این بلاک‌‎ها به هشت قسمت مساوی نیز تقسیم می‌شوند. کوچکترین بخش هر بیت کوین، ساتوشی یا سات نام دارد که از روی نام کوچک مخترع اسرارآمیز آن ساتوشی ناکاموتو برداشته شده است و خود ساتوشی ناکاموتو در صدر لیست افرادی است که با بیت‌کوین ثروتمند شدند. هر ساتوشی و بیت کوین طبق محاسبات زیر به دست می‌آیند:

  •  1Satoshi = 0.00000001 BTC
  •  1BTC = 100,000,000 Satoshi

افرادی که با بیت‌کوین ثروتمند شدند

بطور خلاصه هر بیت کوین معادل 100 میلیون ساتوشی است. از آن جایی که ارزش بیت کوین روز به روز بالاتر می‌رود، امکان استفاده از بیت کوین به عنوان واحد جا به جایی وجود ندارد چرا که رقم بسیار بالایی است. علت این مسئله این است که افرادی که روز اول بیت کوین را ایجاد کردند، هرگز تصور نمی‌کردند روزی برسد که ارزش بیت کوین اینقدر بالاتر برود و افرادی که با بیت‌کوین ثروتمند شدند نیز هرگز چنین تصوری نمی‌کردند. بنابراین، به احتمال فراوان در آینده نزدیک استفاده از ساتوشی به عنوان یک واحد شمارش پرکاربردتر از یک کوین از رمزارز بیت کوین خواهد شد.

8 میلیون آدرسی که میلیونر محسوب می‌شوند

داشتن 1 میلیون ساتوشی معادل داشتن 0.01 بیت کوین است. احتمالا حالا بیشتر خواهید فهمید که چرا می‌گوییم که 8 میلیون آدرس یکتای بیت کوینی با بیش از 1 میلیون ساتوشی وجود دارد. نگاهی به ارقام زیر بیاندازید:

افرادی که با بیت‌کوین ثروتمند شدند

 با نگاهی به این ارقام و ردگیری توزیع ثروت از طریق این آدرس‌ها متوجه خواهید شد که تعداد آدرس‌هایی که حداقل 0.01 بیت کوین دارند، بسیار زیاد است. از آنجا که یک شخص می‌تواند بیش از یک آدرس را در شبکه بیت کوین داشته باشد، ممکن است تعداد افرادی که در واقع 0.01 بیت کوین دارند، کمتر باشد. با این وجود، نکته اصلی که می‌خواهیم با شما در میان بگذاریم این است که تعداد افرادی که با بیت‌کوین ثروتمند شدند و دارای آدرس‌های یکتا هستند، زیاد هستند یا کم.

تعداد میلیونرهای بیت کوینی در حال حاضر زیاد است. اطلاق واژه ثروتمند به افرادی که فقط چند ساتوشی دارند امکان پذیر نیست ولی با افزایش ارزش بیت کوین این تعداد قرار است در هفته‌ها و ماه‌های بعدی به طرز چشمگیری افزایش داشته باشد.

افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین

افزایش شدید تقاضا برای بیت کوین باعث افزایش افرادی که با بیت‌کوین ثروتمند شدند خواهد شد. بنابراین با خرید بیت کوین امروز، هنوز فرصتی برای تبدیل شدن به یک میلیونر بیت کوین دارید. در آینده، پاداش ماینرهای بیت کوینی برای بار چهارم نصف خواهد شد (هاوینگ چهارم) و در آن زمان امکان ثروتمند شدن از طریق بیت کوین بسیار کاهش پیدا می‌کند. اگر شما مالک یکی از 3،013،121 آدرس با حداقل 0.1 بیت کوین هستید، از آنجا که صاحب حداقل 10 میلیون ساتوشی هستید، یک میلیونر بیت کوینی محسوب می‌شوید.

افرادی که با بیت‌کوین ثروتمند شدند

آدرس‌هایی با حداقل 1 بیت کوین، مالک 100 میلیون ساتوشی هستند و با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که طیف وسیعی از مالکان بیت کوینی در این زمره قرار می‌گیرند. در زمان نوشتن این مطلب 812216 آدرس با بیش از 1 بیت کوین وجود دارد. در آینده‌ای نزدیک تعداد این افراد از یک میلیون نفر نیز بیشتر خواهد شد، تعداد افرادی که اهمیت بیت کوین را درک می‌کنند روز به روز بیشتر می‌شود و آن‌ها سرمایه خود را افزایش می‌دهند و همین مسئله باعث خواهد شد که برای درک بهتر، این افراد را در گروه میلیاردرهای بیت کوینی قرار بدهیم.

تعداد میلیاردرهای بیت کوین در حال حاضر 154،431 نفر است. مطمئن نیستیم که آیا در آینده این تعداد افزایش می‌یابد یا خیر. میلیاردر شدن با بیت کوین معادل با داشتن حداقل 10 بیت کوین است که معادل با 1 میلیارد ساتوشی خواهد بود.

جمع کردن ساتوشی‌ها

حال که با مرور اعداد دیدیم که داشتن حتی 0.1 بیت کوین چقدر می‌تواند برای افراد حائز اهمیت باشد، باید ارزش ساتوشی‌ها را نیز بدانید. همین مسئله رمز موفقیت افرادی که با بیت‌کوین ثروتمند شدند است. امروز یک بیت کوین حدود 9100 دلار ارزش دارد. دقت داشته باشید با توجه به نوسان بسیار زیاد قیمت بیت کوین، قطعا در زمان مطالعه این مقاله، قیمت آن متفاوت خواهد بود. بنابراین، 1 ساتوشی 0.000091 دلار ارزش دارد. جمع آوری ساتوشی‌های ریز در بلند مدت بسیار ارزشمند است و باعث می‌شود که روز به روز به ثروت شما افزوده شود. توجه داشته باشید که با جمع آوری اندک اندک ساتوشی در 5 سال می‌توانید به یک میلیونر بیت کوین تبدیل شوید. این مسئله باید به شما ارزش صبر در دنیای بیت کوین را نشان بدهد. اگر قرار است که در دنیای رمزارزها فعالیت کنید، باید به آن به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت نگاه کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب نگاهی به شبکه بیت کوین داشتیم و دیدیم که توزیع ثروت در این شبکه چگونه است. با نگاهی به آدرس‌ها و ارزش بالای بیت کوین، می‌توان گفت تعداد افرادی که به بیت کوین دسترسی دارند، بسیار زیاد هستند. این رقم را ما به طور کلی نزدیک به 8 میلیون نفر برآورد کردیم و هر کدام از آن‌ها در یک نقطه از کره زمین حضور دارند.

دیدیم افرادی که به نوعی میلیونر یا میلیاردر بیت کوینی محسوب می‌شوند، کاری خارق العاده انجام نداده‌اند بلکه فقط از فرصت‌های برابر استفاده کرده‌اند. همچنین ورود به عرصه میلیونرهای بیت کوینی باعث افزایش بیش از پیش ثروت شما خواهد شد چرا که بیت کوین همیشه در حال افزایش است. اگر قصد دارید جزو افرادی باشید که با بیت‌کوین ثروتمند شدند، همین امروز برای ورود به این بازار اقدام کنید.

منبع

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments