۱۰ روش برای کسب درآمد از رمزارزها

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

اگر معاملات رمزارزها برایتان جالب است، ممکن است به این سؤال فکر کرده باشید که آیا می‌توانید از طریق آنها کسب درآمد کنید؟ بهترین روش کسب درآمد از رمزارزها چیست؟ بهترین راه سرمایه‌گذاری در رمزارز چیست؟

در این مقاله به شما می‌آموزیم که چه موانعی بر سر راه کسب درآمد از رمزارز برای افراد تازه‌وارد و مبتدی وجود دارد. همچنین 10 روش مناسب و امن را معرفی خواهیم کرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

آیا یک فرد مبتدی می‌تواند از سرمایه‌گذاری در رمزارز درآمد به دست آورد؟

سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز می‌تواند سود هنگفتی ایجاد کند، اما به هر حال ریسک بالایی دارد. ممکن است به سرعت پول زیادی به دست آورید یا از دست دهید.

معاملات رمزارز هیجان‌انگیز است و حفظ آرامش ذهنی تحت فشار بالای چنین شرایطی دشوار است.

10 روش برای کسب درآمد از رمزارزها

روش‌های فراوانی برای کسب درآمد از رمزارزها وجود دارد اما تمام آنها مؤثر و امن نیستند. در اینجا 10 روش معتبر برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها معرفی خواهیم کرد:

1. سرمایه‌گذاری بلند‌مدت

این روش ساده‌ترین راه برای کسب درآمد از رمزارزها است. برخی افراد به جای اینکه به معاملۀ رمزارزها بپردازند، تعدادی کوین خریداری کرده و در کیف پول خود نگهداری می‌کنند تا قیمت افزایش یابد و به سود برسند.

پیش‌شرط سرمایه‌گذاری بلند‌مدت این است که تحقیق کنید و به این نتیجه برسید که آن رمزارز مشخصی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید، در آینده سهم بیشتری از بازار را تصاحب خواهد کرد.

با اینکه کوین‌های دیجیتالی متفاوت و متنوعی وجود دارد اما پیشنهاد می‌کنیم ارزهایی با امنیت و نقدینگی بالا مانند بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC) و ریپل (XRP) انتخاب کنید. این کوین‌ها در بازار رایج و محبوب‌اند. اگر روی یک کوین جدید سرمایه‌گذاری ‌کنید، گرچه ممکن است ارزان ‌قیمت باشد اما احتمال دارد بعد از مدتی از بازار ناپدید شود.

در حال حاضر افراد زیادی از بیت کوین سودهای‌ هنگفت به دست می‌آورند؛ زیرا آن را بین سال‌های 2011 تا 2012 خریداری کرده‌اند و برای مدت چند سال، حتی پس از آنکه قیمت بیت کوین به 8000 دلار رسید، آن را نگه داشته‌اند.

مزایا:

  • آسان بودن
  • مناسب مبتدیان

معایب:

  • بلند‌مدت بودن

2. معاملۀ قرارداد مابه‌التفاوت رمزارز (Trade crypto CFDs)

روش کسب درآمد از رمزارزها

هر کالایی که نوسانات قیمت داشته باشد، می‌تواند به شکل قرارداد مابه‌التفاوت (CFD) معامله شود. CFD در واقع ابزاری مالی محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید معاملات لوریج (Leverage) و مارجین را روی بیت کوین انجام دهید. در معاملات مارجین، سرمایه از صرافی قرض گرفته شده و به وسیله‌ قابلیت لوریج افزایش می‌یابد.

CFD نوعی معامله مارجین با تاریخ تسویۀ به‌روز است. با استفاده از این معامله، می‌توانید دارایی خود را به منظور بازخرید آن، در قیمت پایین‌تر بفروشید و همچنین به منظور افزایش قیمت در آینده، بخرید. همچنین می‌توانید از نوسانات قیمت، هم در موقعیت کاهش قیمت و هم در موقعیت افزایش قیمت، سود ببرید. تحرک بازار اهمیتی ندارد؛ شما فرصت‌هایی دارید برای به دست آوردن عواید ریسکی ناشی از نوسانات بازار.

استفاده از CFD  برای پوشش پرتفوهای فیزیکی، خصوصاً در بازارهای پرنوسان، در بین سرمایه‌گذاران امری رایج است.

از طریق قرارداد مابه‌ا‌لتفاوت (CFD) رمزارز می‌توانید با سپرده‌ای اندک به عنوان وجه تضمین اولیه، تا یک دهم بیت کوین معامله کنید.

مزایا:

  • کسب سود از نوسانات قیمت رمزارز بدون مالکیت آن.
  • امکان انجام معاملات مارجین که نسبت به معاملات معمولی سود بیشتری دارد.
  • افزایش سود از طریق به‌کارگیری لوریج.
  • توانایی استفاده از موقعیت Long و Short بدون محدودیت (کسب سود از طریق خرید و فروش رمزارز با پیش‌بینی افزایش و کاهش قیمت آن در قراردادهای آتی).
  • معاملات با تاریخ تسویه به‌روز معامله
  • (T+0) انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سایر معاملات دارند.

معایب:

  • ریسک اصلی مرتبط با معاملات CFD لوریج را نیز در بر ‌می‌گیرد.
  • برای بلندمدت مناسب نیست.

3. معاملات روزانه (Day Trading)

اگر بخواهید در مدت زمان کوتاهی از ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنید، پس بهتر است ترید روزانه را امتحان کنید. ترید روزانه، نوعی استراتژی معاملاتی محسوب می‌شود که سرمایه‌گذاران طی آن در یک روز چندین مرتبه اقدام به خرید و فروش سفارشات می‌کنند. ترید کردن هم یک روش کسب درآمد از رمزارزها است.

نوسانات بیت کوین و سایر رمز‌ارزها باعث می‌شود که بازار ارزهای دیجیتال به یک ترن هوایی شباهت پیدا کند که برای معاملات روزانه ویژگی ایده‌آلی محسوب می‌شود. شما به عنوان یک معامله‌گر در طول روز آن‌قدر بالا و پایین می‌روید تا به سود برسید. در این شرایط، قیمت‌های پایین را جست‌وجو می‌کنید تا بتوانید در قیمت بالاتری بفروشید. اگرچه ممکن است که درآمد در این وضعیت کم باشد اما در بلندمدت به سود قابل‌توجهی برای سرمایه‌گذاران تبدیل خواهد شد.

ترید روزانه یک مهارت است که اگر برای درک چگونگی کارکرد آن وقت کافی بگذارید، به یک ماجراجویی تمام عیار تبدیل خواهد شد.

واضح است که در تمامی معاملات، هیچ کس نمی‌تواند برای همیشه برنده باشد؛ اما هدف معاملات روزانه این است که بیشتر برنده شوید.

سرمایه‌گذاران برای اینکه در معاملات روزانه موفق شوند، به دانش و مهارت بیشتری نیاز دارند. می‌توانید با یک حساب مجازی این نوع معاملات را تمرین کنید و هنگامی که تجربه کافی به دست آوردید، با حساب واقعی معامله کنید.

4. استخراج بیت کوین

روش کسب درآمد از رمزارزها

استخراج یا ماینینگ (Mining) رمزارز ممکن است از سایر روش‌ها دشوارتر باشد؛ اما اگر استخراج موفقیت‌آمیز انجام شود، از سایر روش‌ها سودآور‌تر است. در واقع، استخراج بهترین روش کسب درآمد از رمزارزها است.

فرآیند استخراج رمزارز به وسیله دستگاه رایانه انجام می‌گیرد و به غیر از آن به نرم‌افزار، تجهیزات مخصوص، کیف پول رمزارز و مقدار زیادی برق نیاز دارید. در نظر بیشتر افراد، استخراج یک حرفۀ تخصصی محسوب می‌شود که برای سرمایه‌گذاران انفرادی مناسب به نظر نمی‌رسد.

استخراج بیت کوین اکثراً در انبار‌ها و سوله‌های بزرگی که از برق ارزان‌قیمت برخوردارند، انجام می‌شود. بعضاً تجهیزات مورد استفاد برای استخراج، گران‌قیمت هستند. برای مثال در سال 2017 که بازار صعودی بود، قیمت GPU به شدت افزایش یافت. هنگامی که بازار فرو می‌ریزد، می‌توانید تجهیزات استخراج را با قیمت کمتر خریداری کنید.

ماینرهای بیت کوین در سال‌های قبل نسبتاً سریع‌تر کوین استخراج می‌کردند، اما در سال 2019 استخراج ارزهای دیجیتال پیچیده‌تر شد. ماینر حرفه‌ای در مقیاس کلان فعالیت می‌کند که این مسئله کار را برای ماینرهای تازه‌وارد دشوار کرده است. البته شما هم می‌توانید با پرداخت حق عضویت به یک استخر ماینینگ ملحق شوید. تعدادی اپلیکیشن برای استخراج رمزارز وجود دارد که می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند اما بیشتر جنبه سرگرمی دارد و نباید به چشم کسب درآمد هنگفت به آنها نگاه کنید.

مزایا:

  • پتانسیل درآمدزایی بالایی دارد.

معایب:

  • هزینه بالای راه‌اندازی
  • استفاده از آن نسبتاً دشوار است.

5. آربیتراژ (Arbitrage)

بعضی از سرمایه‌گذاران از روش آربیتراژ برای کسب درآمد از رمزارزها استفاده می‌کنند. آربیتراژ به این معنی است که به قصد سود، از یک صرافی ارز دیجیتال کوین خریداری کنید و با قیمت بیشتری به صرافی دیگر بفروشید.

آربیتیراژ به ندرت وجود دارد و نمی‌تواند شما را به سرعت پولدار کند.

مزایا:

  • کسب سود آنی
  • شرایط لازم حداقلی برای ورود

معایب:

  • فرصت خوب به ندرت وجود دارد
  • ریسک بالای از دست دادن سود به خاطر نوسانات بازار رمزارزها

6. فاسِت رمزارز (Cryptocurrency faucet)

روش کسب درآمد از رمزارزها

اگر به دنبال یک روش مؤثر و عملی برای کسب درآمد از مقادیر اندک رمزارزها می‌گردید، فاست رمزارز می‌تواند انخاب مناسبی برای شما باشد.

فاست رمزارز همانند شیر آبی در حال چکه کردن قطرات آب است. فاست در واقع وب‌سایتی است که هر چند دقیقه یکبار مقادیر نسبتاً کمی رمزارز مانند بیت کوین را به عنوان پاداش جهت بازدید یا وظایفی دیگر، طبق نیازمندی‌های وب‌سایت، برای کاربران آزاد می‌کند. این گونه وب‌سایت‌ها، به وسیله تبلیغات و بازدید ایجاد درآمد می‌کنند.

مزایا:

  • استفاده آسان
  • کسب درآمد آسان

معایب:

  • مقادیر نسبتاً اندک کوین
  • نیاز به صرف ‌کردن زمان زیاد
  • نمی‌تواند شما را پولدار کند

7. عرضۀ اولیۀ کوین (ICO)

ICO به معنی عرضه اولیۀ کوین است که به تأمین مالی جمعی شباهت دارد. ICO به کارآفرین‌ها این امکان را می‌دهد که منابع مالی خود را از طریق فروش ارزهای مجازی، بدون ریسک سرمایه افزایش دهند.

این روش می‌تواند بازدهی سرمایه‌گذاریتان را افزایش دهد، اما ریسک و نوسان بالایی دارد. ICO روشی پرچالش است و به همین دلیل باید در انتخاب ICO مناسب احتیاط کنید.

اگر کوین‌هایی که در ICO عرضه می‌شوند به اندازه کافی ارزشمند نباشند، ممکن است پولتان را از دست بدهید.

به دلیل مخاطرات این روش، بهتر است زمانی آن را انتخاب کنید که از مناسب بودن آن اطمینان حاصل کرده و به گونه‌ای سرمایه‌گذاری کنید که توانایی پذیرفتن زیان احتمالی را داشته باشید.

مزایا:

  • فرصت سرمایه‌گذاری در مرحله نخستین کسب و کارها
  • شرایط حداقلی برای ورود

معایب:

  • امکان کلاهبرداری
  • حملۀ هکرها
  • ریسک بالا

8. بازی‌های مبتنی بر رمزارز (Crypto gaming)

بازی‌ ‌های رمزارز نیز یکی از روش‌های نسبتاً رایج برای به دست آوردن بیت کوین است. در این روش، کاربران باید عناوین جدید بازی‌های خاصی را دانلود کرده و بازی کنند و به عنوان پاداش، بیت کوین دریافت کنند. شما نیز به راحتی می‌توانید با استفاده از یک گوشی تلفن همراه این بازی‌ها را دانلود کرده و بازی کنید. بعد از تکمیل کردن بازی، مقدار مشخصی بیت کوین دریافت می‌کنید.

مزایا:

  • آسانی روش

معایب:

  • زمان‌بر بودن بازی
  • کم ‌بودن مقدار بیت کوین

9. توسعه‌ دادن بلاک‌چین

توسعه بلاکچین تفاوت چندانی با توسعه‌ وب معمولی ندارد. بسیاری از توسعه‌دهندگان، اپلیکیشن خود را روی پلتفرم‌های مختلف مانند اتریوم و نئو (NEO) توسعه داده‌اند. شما می‌توانید با مشاهده تبلیغات، خرید، اشتراک و… از این برنامه‌ها پول به دست آورید.

باید توجه داشت که احداث و پیشتیبانی یک بلاکچین، کار آسانی نیست. این کدها برای همه قابل مشاهده و عمومی است. هر کس می‌تواند کدها را ببیند و خطاها و آسیب‌پذیری‌ها را بررسی کند. در واقع هر برنامه‌نویسی می‌تواند به آن تجاوز کند.

مزایا:

  • دستمزد بالا
  • روشی امن برای به دست آوردن کوین

معایب:

  • حتماً باید برنامه‌نویسی بلد باشید.

10. تبلیغ رمزارز از طریق بازاریابی پورسانتی

اگر صاحب یک وب‌سایت یا وبلاگ در مورد رمزارز‌ باشید، می‌توانید از این روش به درآمد برسید.

صنعت رمزارزها، به خصوص بیت کوین، در حال رشد است. اما محتوای مربوط به بیت کوین هنوز محدود و کمیاب است. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و وبسایت ویژه‌ای در این مورد  بسازید و تلاش کنید مطالبی پیرامون موضوع بیت کوین به بصورت اخبار، نکات، اطلاعات ویژه و معرفی معاملات مربوط، منتشر کنید.

مزایا:

  • هزینه اندک برای سرمایه‌گذاری
  • ایجاد درآمد
  • برنامه کاری منعطف

معایب:

  • حتماً باید یک وبسایت داشته باشید.
  • نمی‌توانید برنامه‌های بازاریابی پورسانتی را در کنترل داشته باشید.
  • شغل آزاد برای هر کسی مقدور نیست.

سخن پایانی

با اینکه سرمایه‌گذاری در حوزۀ ارزهای دیجیتال روندی صعودی پیدا کرده، اما هنوز کسب درآمد در این مسیر آسان نیست. تا دو سال پیش عده‌ای توانستند صرفاً با خوش‌شانسی در این حوزه کسب درآمد داشته باشند، اما امروز زمین بازی دگرگون شده و اکثر برندگان به وسیلۀ قدرت تجزیه و تحلیل، مهارت عالی و تجربه ارزشمند خود می‌توانند به سود برسند.

در این مطلب، 10 روش کسب درآمد از رمزارزها معرفی شد. بهتر است برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، عجله نکنید و سعی کنید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments