ارز دیجیتال آراگون (Aragon) چیست؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال آراگون (Aragon) یک برنامه غیرمتمرکز بر بستر بلاکچین اتریوم است. Aragon به سازمان‌ها و شرکت‌های فعال بر بستر اینترنت قدرت مدیریت بر منابع و داده‌های به اشتراک گذاشته شده را می‌دهد. در حالی که جوامع آنلاین نحوه زندگی ما را تغییر داده اند، روزانه مردم ایده‌هایی جهت تغییر جهان در درون این جوامع به اشتراک می‌گذارند. ارز دیجیتال آراگون فرصتی را ایجاد کرده تا این ایده‌های مجازی را به تغییرات در دنیای واقعی تبدیل کنیم. این پروژه به صورت متن باز توسط بنیاد آراگون مدیریت می‌شود. توکنANT توکن اختصاصی آراگون است که بیشتر، ارزش حاکمیتی در شبکه آراگون دارد. این پروژه توسط لوئیز کوئنده (Luis Cuende) هدایت می‌شود که در فهرست ۳۰ فرد برتر زیر ۳۰ سال فوربس (Forbes 30 under 30) حضور دارد.

آراگون راه حل ورود آسان به بلاک چین

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

تکنولوژی بلاک چین با ارائۀ یک اکوسیستم غیر‌متمرکز، امن و قدرتمند، قادر است بسیاری از فرآیند‌ها و سیستم‌های متمرکز کنونی را متحول کند. اما ورود به بلاک چین نیاز به دانش خواندن و نوشتن اولیۀ کد‌های زبان‌های برنامه‌نویسی و درک چگونگی عملکرد درخواست‌های HTTP برای ساختن شبکۀ بلاکچین دارد. بنابراین بزرگترین مانع جهت ورود سازمان‌ها و شرکت‌ها به عرصه بلاکچین را می‌توان عدم وجود متخصصان عنوان کرد. اکثر شرکت‌ها در میان کارمندان خود، فرد متخصص بلاکچین ندارند. در نتیجه نمی‌دانند توسعه قراردادهای هوشمند، برنامه‌ها و سازمان‌های غیرمتمرکز را از کجا شروع کنند.

از طرفی، وجود دفترکل غیرقابل‌تغییر در بلاکچین‌ها و عدم امکان اصلاح اشتباهات، مقداری نگران کننده می‌شود. همچنین در مورد توسعه قراردادهای هوشمند نیز همواره احتمال وجود باگ در کدها وجود دارد. بدین ترتیب، بلاک چین‌ها باید به آسانی قابل به‌روزرسانی باشند و باید مکانیزم باگ‌یابی همراه با جایزه وجود داشته باشد تا کاربران به کشف و اصلاح باگ‌ها تشویق شوند. این‌ در حالی است که توسعه‌دهندگان آراگون راهکارهایی را جهت حل اینگونه موارد مطرح کرده‌اند.

نوآوری‌های آراگون (Aragon)

آراگون

همان‌طور که گفته شد، پروژه آراگون چندین ویژگی اصلی و مهم را ارائه می‌دهد و دارای ویژگی مدیریت هویت و ویژگی‌های مرتبط با مالکیت و کنترل دسترسی است. سایر ویژگی‌ها شامل رأی‌گیری سهامدارن، جذب سرمایه از طریق تولید توکن ANT، ارائه لیست و پرداخت حقوق نیروهای انسانی و پرداخت‌ها یا دریافت‌های حساب‌ها می‌باشد. با در نظر گرفتن تمام این ویژگی‌ها، عملکرد اصلی آراگون شامل جنبه‌های مهم حسابداری، نظارت و هویت است که باعث فعال بودن شرکت‌های مدرن می‌باشد. تمامی خدمات آراگون بر اساس نیاز شرکت‌ها قابل شخصی‌سازی است. با توجه به این که تمام کدهای آراگون به صورت متن باز می‌باشد، تیم توسعه‌دهنده شرکت موردنظر می‌تواند این کدها را بر اساس نیازهای شرکت، ویرایش و به‌روزرسانی کند.

چشم‌انداز بنیاد آراگون این است که نرم افزار اصلی بتواند کاربردهایی فراتر از کسب و کارهای سنتی فعلی داشته باشد و سیستم‌های فراگیری مانند برگزاری انتخابات کشوری یا انجام امور حسابرسی شرکت‌های بزرگ و نظایر اینها، بر بستر این نرم افزار اجرا شود.

پروژه Aragon One

آراگون وان یک شرکت سوئیسی است که توسط بنیانگذاران پروژه آراگون و همچنین به وسیله ابزارها و خدمات مربوط به آراگون، ساخته شده است. بودجه این شرکت اساساً از طریق کمک‌های مالی اعطاشده توسط انجمن آراگون و مدیر غیرانتفاعی پروژه آراگون است. آراگون وان که اولین قدم در غیرمتمرکزسازی این پروژه بود، جایگزین بنیاد آراگون شد. آراگون وان شامل تیم بنیاد آراگون از جمله Luis Cuende مدیرعامل آراگون و سرپرست سابق پروژه می‌باشد. در آینده، این پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز و توسط جامعه کنترل خواهد شد. دارندگان توکن ANT حق رأی در خصوص تمام مسائل پیرامون این پروژه خواهند داشت. تیم توسعه‌دهنده آراگون وان، این‌گونه در خصوص این پروژه اظهار نظر کرده است:

سازمان‌های غیرمتمرکز می‌توانند بدترین مشکلات جهان را حل کنند. به همین دلیل ما در حال ساخت آراگون هستیم.

تیم توسعه‌دهنده Aragon

سرپرستی پروژه آراگون را Luis Cuende به عهده داشت. در سال ۲۰۱۱ وی جایزه بهترین برنامه‌نویس زیر ۱۸ سال اروپا را کسب کرد و در فهرست ۳۰ فرد برتر زیر ۳۰ سال فوربس قرار گرفت. اگرچه وی فردی جوان است اما قابلیت‌های فنی و رهبری خوبی دارد. وی به قائم مقام کمیسیون اروپایی مشاوره ارائه داده است و از منتخبان خلاق زیر ۳۵ سال دانشگاه MIT است. همچنین چندین استارت آپ ت‌سیس کرده و اولین توزیع لینوکس دارای تشخیص چهره را ایجاد کرده است.

آراگون

هرچند هدف نهایی این پروژه این است که این ارز دیجیتال نیازی به تیم توسعه‌دهنده نداشته باشد، توسعه‌دهندگان امیدوارند که اعضای جامعه وارد این موضوع شوند و از برنامه‌های آتی پشتیبانی کنند و بنیاد نیز صرفاً نقش کوچکی در هماهنگی‌های مورد نیاز خواهد داشت.

توکن ANT

ANT توکن اختصاصی شبکه آراگون است. ANT برای بهره‌مندی از خدمات شبکه اختصاصی استفاده می‌شود و همچنین یک توکن جهت حکمرانی و مدیریت کل شبکه است و دارندگان ANT می‌توانند با مشارکت در حاکمیت، نقش مستقیمی در تکامل شبکه داشته باشند.

توکن ANT برای پشتیبانی از توکن‌های ANJ مورد استفاده در دادگاه آراگون و همچنین رأی دادن به پیشنهادات، در صندوق حمایت مالی جامعه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از ANT برای به دست آوردن ANJ استفاده کنید و همچنین می‌توانید از ANT برای رأی دادن به پیشنهادات در Community Funding DAO استفاده کنید. در اختیار داشتن توکن ANT دسترسی به پروتکل‌های اقتصادی خاص را در شبکه فراهم می‌کند.

قیمت ارز دیجیتال آراگون (ANT)

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، قیمت آراگون از زمان عرضۀ اولیۀ آن تا سال 2020 نوسانات زیادی را تجربه کرده است. قیمت Aragon در بیشترین مقدار خود در 13 آگوست 2020 به میزان 11.45 دلار رسید. همچنین در کمترین حالت، قیمت آراگون در تاریخ 25 نوامبر 2018 به 0.285 دلار رسید که نشان‌دهنده نوسانات زیاد قیمت آن می‌باشد.

نحوه خرید توکن ANT

برای خرید ارز دیجیتال Aragon ابتدا باید از بین صرافی‌های آنلاین یک صرافی معتبر را انتخاب کنیم. شما برای خرید از صرافی‌های آنلاین، برخلاف صرافی‌های ارز فیات، نیازی به مراجعه حضوری ندارید و در هر لحظه از شبانه‌روز که بخواهید می‌توانید از این صرافی‌ها اقدام به خرید ارز دیجیتال موردنظر خود کنید. برای خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های خارجی، شما فقط به یک ثبت‌نام ساده نیاز دارید و فرآیند احراز هویت فقط در معاملات خاص ممکن است لازم باشد. برای خرید اغلب آلت کوین‌ها شما نمی‌توانید از ریال، دلار یا به طور کلی ارزهای فیات استفاده کنید. البته برخی صرافی‌های ایرانی تعداد معدودی از این آلت کوین‌ها را که در بازار ایران بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به فروش می‌رسانند، ولی برای خرید اکثر آلت کوین‌ها مانند ارز دیجیتال ANT نمی‌توان از آنها استفاده کرد. برای این منظور شما باید بعد از مراجعه به سایت یا اپلیکیشن اختصاصی یک صرافی خارجی، از طریق خدمات جفت ارز اقدام به خرید ارز دیجیتال Aragon (ANT) کنید. در حال حاضر بیشترین مبادلات آراگون در صرافی‌های بایننس (Binance)، Huobi Global، OKEx و BitZ انجام می‌شود. شما با مراجعه به این صرافی‌ها می‌توانید اقدام به خرید توکن ANT نمایید.

کیف پول توکن ANT

با توجه به اینکه توکن ANT یک توکن ERC-20 بر بستر بلاکچین اتریوم است. شما می‌توانید از تمامی کیف پول‌های اتریوم جهت ذخیره یا انتقال ارز دیجیتال آراگون (ANT) استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید از کیف پول‌های کوینومی، تراست والت، اکسودوس و جکس جهت ذخیره‌سازی و مبادله ارز دیجیتال Aragon (ANT) بهره بگیرید.

سخن پایانی

ایجاد بستری جهت مدیریت سازمان‌ها در بلاک چین، اقدامی مهم برای کاربردهای آراگون است. این فناوری در مأموریت خود، اقدامات رو به جلوی بسیاری انجام داده است تا سازمان‌های مختلفی را به سمت پلتفرم خود بکشاند. هم‌اکنون بیش از 1500 شرکت از خدمات شرکت آراگون بهره می‌گیرند. البته این آغاز کار آراگون است و به گفتۀ توسعه‌دهندگان آراگون، تنها 30 درصد از مسیر برنامه‌ریزی‌شده را طی کرده‌اند و هنوز به 20 درصد از اهداف تعیین‌شده خود در سال 2020 نرسیده‌اند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments