آینده ارز دیجیتال وی چین + پیش بینی قیمت VeChain

زمان مطالعه: 10 دقیقه

وی چین (VeChain-VET) پروژه‌ای است که از یک سیستم لجستیکی بلاکچین خصوصی به یک پلتفرم بلاکچین چندکارکردی عمومی ارتقا یافته است. تیمی که در پشت توسعه ویچین قرار گرفته، این توانایی را داشته است که محصولی پرتقاضا تولید کند که یک پلتفرم جهانی ویژه برای کسب و کارها شود. این شرکت، مجموعه‌ای از راهکارها را برای ساده‌ کردن یکپارچه‌سازی بلاکچین در میان کسب و کارها ارائه می‌دهد. انعطاف این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد یک محصول را از کارخانه تا مصرف‌کننده نهایی پیگیری کنید؛ فرقی هم نمی‌کند این محصول یک لباس برند، نوشیدنی یا دارو باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که وی چین چیست، چه کسی در آن سرمایه‌گذاری کرده و چه انتظاری از آینده ارز وی چین می‌توان داشت؟

همچنین سعی می‌کنیم به پیش ‌بینی قیمت آینده ویچین بپردازیم و به جلو نگاهی کنیم تا بفهمیم آیا این پروژه می‌تواند به توسعه و نوآوری خود در آینده نیز ادامه بدهد؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

وی چین (VeChain) چیست؟

ویچین یک پروژه بلاکچین است که در سال 2015 طراحی شد. این پروژه در ابتدا به عنوان یک سیستم مدیریت زنجیره تأمین و یک سیستم ضد تقلبِ مبتنی بر تکنولوژی‌های بلاکچین و اینترنت اشیا مطرح شد. در ماه دسامبر 2017 اما این محصول باز برندسازی شده و از نو تحت عنوان بلاکچین ویچین‌تور (VeChainThor) برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) مورد افتتاح مجدد قرار گرفت.

در ابتدا وی چین به خاطر تکنولوژی بلاکچین مورد استفاده قرار گرفت و چیپ یا تراشه‌های پیگیری محصول هوشمندش که می‌توانست با دستگاه‌های مختلف، مثل چیپ‌های ان‌اف‌سی (NFC)، کدهای کیو آر (QR)، و یابنده‌های اراف‌آی‌دی (RFID) یکپارچه شود، مشهور بود. نوشتن تمام محصولات در چیپ‌های هوشمند، قابل اطمینان بودن داده‌های کاربر را تضمین می‌کرد.

اهداف اولیه ویچین شامل بهینه‌سازی زنجیره تأمین، محافظت در مقابل تقلب، اطمینان از ایمنی محصول و شناسایی اصالت محصول، و موارد مشابه دیگر بود. روند توسعه آینده ویچین نیز با این قابلیت‌ها پیوند دارد.

با وجود موفقیت اولیه در زمینه لجستیکی، ویچین حالا خودش را به عنوان یک تأمین‌کننده خدمات بلاکچین برای کسب و کارها در هر صنعتی معرفی کرده است. هدف آینده ویچین ایجاد یک اکوسیستم توزیع‌یافته قابل اتکا برای شرکت‌هایی است که جریان شفاف اطلاعات ایجاد کرده و نیاز به همکاری کافی میان طرفین دارند. این پروژه به خاطر همکاری با شرکت‌های کلانی مثل مایکروسافت، گاز شانگهای، والمارت چین، گروه بی‌ام‌و، برند اچ‌اندام (H&M) و شرکت‌های مشابه، شناخته شده است.

بنیاد ویچین (VeChain)

بنیاد ویچین یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال 2017 در سنگاپور ثبت شده و پروژه را مدیریت می‌کند. یک تیم حرفه‌ای روی پشتیبانی قانونی از این پروژه کار می‌کند تا کاملاً در محدوده قانون فعالیت کند. این تیم، گزارش‌های مالی فصلی را روی وبسایت آن منتشر می‌کند. بنیاد VeChain به شکل مداوم در حال ایجاد شراکت‌های جدید است. آینده ویچین توسط این شراکت‌ها تأمین می‌شود.

برای مشاهده تحلیل تکنیکال وی چین کلیک کنید.

پیش از افتتاح رسمی بلاکچین عمومی، یکی از اولین پروژه‌های وی چین، ادغام تکنولوژی بلاکچین در بخش عمومی چین برای حکومت چین بود. در حالی که ویچین یک عرضه اولیه (ICO) کوین ارائه داد، حکومت چین عرضه اولیه کوین و فروش توکن‌های دیجیتال به شهروندان چینی را به خاطر جایگاه نامشخص قانونی این توکن‌ها ممنوع کرد. برای همین ویچین مطابق ضرورت‌های قانونی مجبور به بازگرداندن پول شهروندان چینی شد که در عرضه اولیه کوین مشارکت کرده بودند.

معماری و کارکرد ویچین

بلاک‌چین ویچین‌تور بر پایه بلاکچین اتریوم، که بیش از همه به عنوان پلتفرمی برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شناخته می‌شود، استوار شده است. ویچین برخی از بلاک‌های فنی خود را از اتریوم وام گرفته، که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: مدل حسابداری‚ توازن بلاکچین، روش‌های کدگذاری مجدد آرال‌پی (RLP)، ماشین مجازی اتریوم (EVM)، و مواردی مانند این.

ایجاد یک بلاک جدید در ویچین، 10 ثانیه طول می‌کشد. این بلاکچین می‌تواند تا 10.000 تراکنش در ثانیه را با مکانیسم توافق جمعی پی‌او‌ای (PoA) پردازش کند.این پلتفرم در ابتدا با ظرفیت 50 تراکنش در ثانیه افتتاح شد، که مطابق نیاز این شبکه در آن مرحله بود.

ویژگی اصلی ویچین (VET) در این است که برای یکپارچه‌سازی کلان تکنولوژی بلاکچین در کسب و کارها طراحی شده است. برای همین است که این شرکت به دنبال توسعه عناصری است که استفاده واقعی از تکنولوژی‌های کسب و کار را ساده می‌کنند، تا آنها را به کارکرد اولیه بلاکچین، یعنی انتقال ارزش، اضافه کنند.

روشن بودن آینده ویچین از آنجا است که تمام سازمان‌های سنتی با استفاده از ارزهای دیجیتال راحت نیستند، و ویچین راهکاری برای این موضوع دارد.

مدل چندمرحله‌ای پرداخت ویچین به کاربر اجازه می‌دهد تا با استفاده از حساب اسپانسر با هر ارزی که بخواهد تراکنش داشته باشد. هنگامی که حساب اسپانسر، ارز خود را به عنوان ارز اصلی متصل کرده باشد، ارز دیجیتالی که در حساب کاربر وجود دارد مستقیماً به حساب اسپانسر تبدیل و انتقال داده می‌شود. این کارکرد هنگامی که چندین طرف در یک کسب و کار باشند، و تمام آنها مایل به کار با ارزهای دیجیتال نباشند، کارایی دارد. تمام چیزی که کاربر در این موارد نیاز دارد، یک کلید خصوصی و عمومی برای استفاده از پلتفرم و راه‌اندازی قراردادهای هوشمند از طریق یک حساب اسپانسردار است.

قواعد کار ویچین

قواعدی که بلاکچین ویچین و به این ترتیب آینده ویچین بر اساس آنها ایجاد شده است، شامل موارد زیر می‌شود:

  • استانداردسازی، هماهنگ‌سازی و انعطاف سیستم
  • معماری چند لایه، با لایه‌های معماری مستقل و به هم پیوسته
  • پروتکل‌های باز برای اتصال به سیستم‌ها و تکنولوژی‌های دیگر
  • توسعۀ سریع و آسان

مدل اقتصادی دوتوکنی

ویچین از یک سیستم دوتوکنی مشابه بلاکچین نئو (NEO) استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، از یک توکن خاص (VTHO) برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها استفاده می‌کند. توکن ویچین (VET) که یک نوع پول هوشمند است، به عنوان توکن اولیه برای انتقال ارزش بین حساب‌ها در یک بلاک چین کار می‌کند. نقش و جایگاه یک کاربر روی این شبکه، به میزان توکن ویچین او بستگی دارد. این قابلیت نقش مهمی در آینده ویچین دارد.

شراکت‌های ویچین

این شرکت دارای فهرست تأثیرگذاری از شراکت‌هایی است که منجر به کارایی بهتر آن می‌شوند. بزرگ‌ترین شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از زمینه‌های مختلف که به ویچین پیوسته‌اند، شامل موارد زیر می‌شود:

  • شرکت پرایس‌واترهاوس‌کوپرز ((PriceWaterhouseCoopers (PwC). یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مالی چند ملیتی و جهانی که مشتریانی مثل دل، سیسکو، آی‌بی‌ام، و فورد دارد.
  • صرافی بیت‌اوشن (BitOcean). یکی از اولین صرافی‌های ارز دیجیتال که مجوز کامل وزارت امور مالی ژاپن را به دست آورده است. این شرکت راهکارهای مبتنی بر عابربانک (ATM) را برای خرید و فروش ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.
  • گروه بی‌ام‌و. ویچین در حال توسعه یک راهکار بلاکچین برای ذخیره اطلاعات وسیله نقلیه و انتقال امن آن به مراکز دیگر است.
  • شراکت ملی چین. شرکت ویچین و حکومت چین برای به‌کارگیری تکنولوژی بلاکچین در منطقه تازه‌تأسیس گوئیان (Guian)، که یک منطقه اقتصادی ویژه است، همکاری دارند. از جمله شرکت‌هایی که قرار است در این منطقه فعال باشند، می‌توان به آی‌بی‌ام، مایکروسافت، اپل، هوآوی، تنسنت، و فاکس‌کام اشاره کرد.

وبسایت رسمی ویچین شامل فهرست 39 شراکت استراتژیک این مؤسسه است. این کار سختی است که بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توانند آن را انجام دهند، و نقش مهمی در آینده ویچین دارد.

نام پروژه VeChain
نماد VET
تاریخ عرضه اولیه 2017
وبسایت رسمی www.vechain.org

تاریخچه قیمت ویچین (VET)

پیش از رسیدن به تحلیل آینده ویچین و پیش‌بینی قیمت آن، اجازه دهید با تحلیل اطلاعات تاریخی شروع کنیم. ویچین یک پروژۀ به نسبت جوان است که در سال 2018 وارد بازار شد. این سال به عنوان شروع دوره بازار خرسی یا افت ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. اما این تیم توانست در سال‌های 2018 و 2019 به توسعه ادامه دهد تا نتایج عالی آن را در سال 2020 و 2021 به نمایش بگذارد.

تحلیل قیمت ویچین در سال 2018

در اواخر ماه ژولای سال 2018 ویچین در فهرست صرافی‌های ارز دیجیتال ظاهر شد و در رده قیمت 026‚0-02‚0 دلار معامله گردید. اما ویچین به سرعت از این رده قیمتی خارج شده و نوسان قیمت را تجربه کرد. از اوایل تا اواسط ماه اوت، قیمت ویچین تا 006‚0 دلار افت کرد. این افت بلافاصله با یک اصلاح همراه شد و قیمت در تاریخ 4 سپتامبر به رقم 0198‚0 دلار رسید. متأسفانه این اصلاح هم موقتی بود و با یک افت طولانی ادامه پیدا کرد. در تاریخ 16 دسامبر آن سال، قیمت آن تا سطح 0033‚0 دلار افت کرد. قیمت ویچین در سال 2018 با نرخ 004‚0 دلار بسته شد.

تحلیل قیمت ویچین در سال 2019

آینده ویچین اما به همین افت‌ها محدود نشد. در شروع سال 2019 قیمت ویچین در رده 005‚0-0036‚0 دلار گیر کرده بود. در 12 مارس، این ارز دیجیتال توانست از این رده خارج شود و در 3 آوریل به نرخ 0079‚0 دلار رشد کرد. بعد از یک برگشت به نرخ 0056‚0 دلار، این دارایی دیجیتال به رشد ادامه داد و در 25 ژون به اوج 0098‚0 دلار رسید. اما ویچین نتوانست این اوج را نگه دارد و دچار افت شد تا در اواخر اکتبر به سطح حمایت 0028‚0 دلار رسید.

همین که این ارز دیجیتال به سطح کف تازه‌ای رسید، به سرعت به بازار برگشت و در 15 نوامبر وارد سطح مقاومتی 008‚0 دلار شد. اولین تقلای آن برای رشد بیشتر از این سطح نتیجه نداد و منجر به کاهش تا نرخ 0046‚0 دلار گردید. دومین تقلا نیز به همین نتیجه منجر شد. بعد از مقابله با سطح مقاومتی نرخ 008‚0 دلار، ویچین به سطح حمایت قبلی خود یعنی 0046‚0 عقب‌نشینی کرد. قیمت این ارز دیجیتال در سال 2019 با نرخ 0056‚0 دلار بسته شد.

تحلیل قیمت ویچین در سال 2020

از شروع سال 2020، ویچین به رشد ادامه داد و توانست در 15 فوریه سطح مقاومتی 0082‚0 دلار را دوباره بیازماید. متأسفانه در آن نقطه تمام بازار با یک افت سریع مواجه شد. در 13 مارس، ویچین یک سطح کف قیمتی جدید را با نرخ 0016‚0 دلار تجربه کرد.

اما بعد از آن، این ارز دیجیتال شروع به رشد آهسته اما مطمئن کرد. در 11 ژوئن، ویچین سطح مقاومتی خود را با نرخ 0082‚0 شکست و خریداران، قیمت آن را تا ماه ژولای به رقم 022‚0 دلار بالا کشیدند. یک اصلاح قیمت در پی این رشد، قیمت ویچین را به رقم 0146‚0 دلار کاهش داد. در نهایت، ویچین سال 2020 را با قیمت 0.019 به پایان برد.

تحلیل تکنیکال ویچین

شکی نیست که ویچین جذاب به نظر می‌رسد. تمام نمودارها بر سر رشد گاوی قیمت آن، که می‌توان در یک نمودار 4 ساعته آن را دید، توافق دارند. ویچین در یک روند رو به رشد قوی قرار دارد و پیش‌بینی‌ها یک رشد گاوی را مشخص می‌کنند.

به عقیده کارشناسان، آینده ویچین به احتمال زیاد مثبت است. ویچین با موفقیت بلاکچین را با فرآیندهای کسب و کار فعلی یکپارچه می‌سازد؛ به این ترتیب آنها را بهینه می‌کند و منابع جدیدی را آزاد می‌سازد. فهرست تأثیرگذار شراکت‌ها نشان می‌دهد این شرکت در ادامه دادن رشد خود مصمم است.

خدمات پیش‌بینی قیمت والت‌اینوستور (WalletInvestor) می‌گوید:

ویچین، یک ارز دیجیتال با سود خوب است.

آنها پیش‌بینی می‌کنند که ویچین یک سرمایه‌گذاری بلندمدت عالی باشد.

سخن پایانی

تیمی که در پشت توسعه ویچین قرار گرفته، توان مناسبی در دستیابی به نتایج تأثیرگذار نشان داده است. شراکت‌های ویچین نشان می‌دهد که فعالان بزرگ بازار، در کل به توسعۀ این پروژه و تکنولوژی آن علاقه‌مند هستند و آینده ویچین را مثبت ارزیابی می‌کنند. یکی از مزایای مهم این پروژه این است که فقط برای بهبود بلاکچین و زنجیره تأمین فعالیت نمی‌کند، بلکه در توسعه سنسورها و میکروچیپ‌ها که برای اجرای امور مربوط به بلاک چین نیاز هستند نیز فعال است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

8 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

مرررررسی

به نظر پیش بینی ایندتون یکمی اشتباه چون تا پایان ۲۰۲۱احتمال ۱دلار خیلی منطقی تره

سلام ممنون
این پیش بینی تحلیلگران مطرح خارجی هست

مسخره کردین ملت. شما تا دیروز قیمت پایان سال زده بودین ۶ سنت حالا شد ۸ سنت. خیلی ادم های باحالی هستین. اینا پیش بینی نیست مسخره بازی. فک کنم اگه قیمتشبرسه به ۲۰ سنت شما بزنید تا پایان سال ۵۰ سنت. خیلی باحالید به مولا😂😂

سلام
جدول پیش بینی قیمت به صورت داینامیک از سایت های forecast معتبر هر روز به روزرسانی میشه
و دقیقا همینطوره که گفتید، پیش بینی و تحلیل قیمت یک دارایی، به صورت لحظه ای هست

سلام. دوست عزیز همین کارشناس ها ۶ ماه قبل پیش بینی کردن قیمت ویچین در سال ۲۰۲۵ حداکثر به ۵ سنت میرسه. که دو هفته پیش ۶ سنت هم زدیا بیت کوینی که ۵۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۸ پیش بینی کرده بودن که اونم ۲۰۲۱ زد. دوست گرامی همهذچیز به عرضه و تقاضا است و به ۴ تا کارشناس فس فسو نیست. همین کارشناسا پیش بینی کردن تا سال ۲۰۲۲ بلاکچین ویچین جز ۱۰ بلاکچین اول کریپتو میشه و اگر قطعا بخواد جز ۱۰ تای برتر باشه تا یکسال دیگه باید قیمتی حداقل بالای ۵۰ سنت داشته باشه. دوم اینکه خیلی از کارشناس ها تا دسامبر ۲۰۲۱ قیمت ۷۰ تا ۸۰ سنت پیش بینی کردن و در آخر بگم من دقیقا نمیدونم این کارشناس هایی که میگین کیه اگه یکیش مثل استین ارنولد که گفته سال ۲۰۲۱ سال ویچین است. حالل دقیقا کارشناس هایی که میگین ممنون میشم اسم دو نفرشو بگین ما هم بشناسیم. البته فک میکنم اینو کارسناسای وطنی گفته باشن بیشتر 😁

اون جدولتون کاملا غلطه بیت کوین سال ۸۸قیمتش صفر بوده یعنی درون هر سایتی که ویدو تبلیغاتی میدیدی عوضش ۲۵تا بیت کوین میداد حالا الان قیمت بیت کوین طوریه که زده تو سر دلار، این وی چین یه زمانی هشت دلار بوده و برمیگره به ده برابر قیمت اولیش بعد شما میگی تا سال ۲۰۲۸زیر یه دلاره واقعا خنده داره شما همون کسایی هستین به بیت کوین میگفتین کلاه بردار سایبری پس دهنتونو درباره وی چین ببندید و کسانی که میخوان این ارزو خریداری کنن تو شک نندازید

سلام. از لطف شما سپاسگزاریم
این تحلیل قیمت مربوط به تحلیلگران مشهور حوزه رمز ارز هست. ما هیچ پیشنهادی نسبت به خرید یا عدم خرید نداریم.
ضمن اینکه وی چین از قوی ترین رمز ارزهاست و در مقالات مختلف درباره اش توضیح داده ایم.