استفاده از زباله و پسماند انسانی برای استخراج بیت کوین

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با ظهور تکنولوژی بلاکچین (BlockChain) و به دنبال آن بیت کوین (Bitcoin) که می‌توان گفت یکی از محصولات بلاکچین است، بسیاری از افرادی که دیدگاهی نسبت به آینده اقتصاد جهان داشتند، در آن سرمایه‌گذاری کردند و به سود‌های هنگفتی رسیدند. بیت کوین یکی از موفق‌ترین اختراعات عصر حاضر بشریت است که البته مخترع آن نامشخص است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بیت کوین، مصرف بالای برق آن است! ماینینگ (Mining) یا استخراج بیت کوین بسیار هزینه‌بر است، برق زیادی در راه استخراج هر بیت کوین صرف می‌شود و این مسئله می‌تواند ضرر بسیاری به محیط زیست وارد کند. تا‌کنون راه‌حل‌های زیادی برای برطرف کردن این مشکل مطرح شده است. یکی از بهترین راه‌حل‌های پیشنهادشده، استفاده از زباله برای استخراج بیت کوین است!

بررسی چگونگی استفاده از زباله برای استخراج بیت کوین!

یکی از منابع انرژی که به چشم نمی‌آید و در عین حال می‌شود از آن به عنوان منبع انرژی برای تولید بیت کوین استفاده کرد، مدفوع انسانی است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ترکیبات شیمیایی مدفوع دارای انرژی است و می‌توان از این انرژی برای استخراج بیت کوین استفاده کرد! در اغلب موارد این انرژی هدر می‌رود و استفاده نمی‌شود. در ضمن این انرژی یکی از ارزان‌ترین انرژی‌های ممکن برای استخراج بیت کوین خواهد بود.

به‌ طور کلی و برای تأمین انرژی، فرآیند‌های پیچیده مهندسی نیاز است. برای تولید انرژی از طریق نیروگاه‌های هسته‌ای، توربین‌های بادی یا حتی پالایشگاه‌ها، به صرف هزینه و دانش مهندسی بالایی نیاز است. این در حالی است که فرآیند تأمین انرژی از مدفوع و زباله‌های انسانی، بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

استفاده از زباله برای استخراج بیت کوین

مدفوع انسانی می‌تواند در تصفیه‌‌خانه‌های فاضلاب مورد تصفیه قرار بگیرد و انرژی درونی آن استخراج شود. جالب است که مدفوع انسانی جزو منابع انرژی تجدیدپذیر لیست شده است.

تبدیل زباله‌های انسانی به بیوگاز نیز روشی بسیار عالی برای تأمین انرژی است که می‌تواند بسیار برای شهر‌های کوچک و کشور‌های در حال توسعه مفید باشد.

طلای کثیف!

منظور از طلای کثیف در تیتر بالا همان زباله است. زباله به دلیل ارزش بالایی که دارد و همچنین به دلیل کاربرد‌هایی که می‌تواند برای انسان داشته باشد، طلا نامیده شده است.

تبدیل زباله به بیوگاز (Bio Gas) یکی از بهترین و حتی کم‌هزینه‌ترین روش‌های تولید انرژی است. در این روش هیچ نیازی به ساخت نیروگا‌ه‌های پیچیده یا نصب و راه‌اندازی توربین‌های بادی یا ساخت سد برای تولید برق نیست. بنابراین می‌توان با استفاده از زباله و پسماند‌های انسانی و تبدیل آنها به بیوگاز، در نهایت برق تولید کرد.

اگر انرژی مورد نیاز بیت کوین از این روش تأمین شود، می‌توان گفت که بیت کوین دیگر هیچ آسیبی به محیط زیست نخواهد زد و دیگر تهدیدی برای جامعه بشریت به حساب نخواهد آمد!

با وجود مزایای بالای تولید انرژی از این روش، هم‌اکنون مقدار کمی از انرژی مورد نیاز از این راه تأمین می‌شود. همان‌طور که گفته شد، این روش یکی از بهترین روش‌های تامین انرژی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین است. همچنین استخراج بیت کوین با استفاده از این روش می‌تواند صرفه اقتصادی بالایی هم داشته باشد و باعث افزایش ارزش بیت کوین نیز بشود.

استخراج بیت کوین با پسماند انسانی

استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تامین انرژی بیت کوین، به محیط زیست آسیب وارد می‌کند. همین مسئله نیز تا حدی جلوی رشد بیت کوین را گرفته است.

با بررسی‌‎های انجام‌شده، می‌توان گفت که استفاده از زباله برای استخراج بیت کوین یکی از بهترین راه‌های پیش روی ما است!

چقدر می‌توانیم از مدفوع انرژی به دست آوریم؟

به طور متوسط و با توجه به داده‌های ثبت‌شده، می‌توان از هر 1 میلیون گالن، روزانه حدود 26 هزار کیلووات برق تولید کرد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، در ایالات متحده حدود 10 درصد نیروگاه‌ها بیوگاز تولید می‌کردند و از آن 10 درصد نیز حدود 10 درصدشان اقدام به تبدیل این بیوگاز به برق و گاز می‌کردند.

طبق بررسی‌های انجام‌شده، می‌توان روی تامین انرژی مورد نیاز ماینر‌ها از مدفوع انسانی حساب باز کرد. ولی در کل به یک حرکت عظیم‌تر نیاز است تا بتوانیم مقدار مورد نیاز انرژی برای استخراج بیت کوین را از این راه تأمین کنیم.

نیاز به بیت کوین در حال گسترش است!

شاید در سال 2009 که اولین بلوک بیت کوین ساخته شد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که بیت کوین این قدر بزرگ شود و این‌ قدر طرفدار پیدا کند. با افزایش پذیرش رمزارزها در سراسر جهان و قانونی شدن آن‌ها در بعضی از کشورها، نیاز به تزریق بیت کوین بیشتر به جامعه حس می‌شود.

تعداد کل بیت کوین‌های موجود حدود 21 میلیون است. این مقدار بیشتر نخواهد شد و هیچ بانکی نمی‌تواند بیت کوین اضافه‌تر تولید کند و ارزش آن را پایین بیاورد. با توجه به افزایش روزافزون تقاضای بیت کوین، نیاز به عرضه آن هم بیشتر می‌شود، همچنین باید توجه داشت که بخش عمده‌ای از عرضه این رمزارز از طریق استخراج انجام می‌شود.

بنابراین چه بخواهیم و چه نخواهیم، باید راهی برای استخراج کم‌هزینه‌تر و بهینه‌تر بیت کوین پیدا کنیم. یک انرژی جایگزین می‌تواند به این مسئله کمک کند. استفاده از انرژی تولیدشده از فاضلاب برای استخراج بیت کوین اجتناب‌ناپذیر خواهد بود؛ چرا‌که بیت کوین نیاز به مصرف برق بسیار بالایی دارد و طبیعتاً برق گران‌قیمت به درد استخراج نمی‌خورد و صرفه اقتصادی ندارد.

استخراج بیت کوین با پسماند انسانی

همچنین این مسئله را نباید نادیده گرفت که استفاده از زباله برای استخراج بیت کوین نه‌تنها باعث عدم آسیب به محیط زیست می‌شود، بلکه باعث از بین رفتن زباله‌هایی می‌شود که خود، به محیط زیست آسیب می‌زده است!

به نظر می‌آید که صنعت رمزارزها در حال سوق دادن جوامع بشری به سمت استفاده از انرژی‌های پاک‌تر و بهینه‌تر است. استفاده از انرژی سوخت‌های فسیلی اولین راه و شاید ساده‌ترین راه برای تولید انرژی است ولی قطعاً بهترین نیست!

سخن پایانی

استخراج بیت کوین جزو فعالیت‌های پرمصرف امروزی است که پس از افزایش ارزش هر واحد بیت کوین، به شدت افزایش یافت.

به نظر می‌رسد که استخراج بیت کوین با استفاده از سوخت‌های فسیلی دیگر به‌صرفه نیست و صرفه اقتصادی ندارد. استفاده از زباله برای استخراج بیت کوین یا استخراج بیت کوین با پسماند انسانی، می‌تواند بهترین روش برای استخراج بیت کوین باشد.

بنا بر بررسی‌های انجام‌شده، استخراج تمام بیت کوین‌های موجود، تا سال 2140 به طول خواهد انجامید و طبیعتاً ما نمی‌توانیم تا آن زمان به استخراج بیت کوین با استفاده از سوخت‌های فسیلی بپردازیم.

همچنین ببینید: قیمت لحظه ای بیت کوین + نمودار قیمت

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments