آینده ارز دیجیتال ترون (TRON) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال ترون (Tron) پروژه‌ای است که تلاش و همت خود را بر ایجاد اینترنت غیرمتمرکز گذاشته است. چنین هدفی علاوه بر اینکه جذاب است در صورت موفقیت می‌تواند آینده پرباری را برای ترون رقم بزند. در این مقاله قصد داریم آینده ارز دیجیتال ترون را بررسی و قیمت آتی آن را در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت پیش‌ بینی کنیم.

ترون (TRX) چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ترون یک پروژه بلاکچین است که بر ایده شبکه وب تماماً غیرمتمرکز و احداث زیرساخت‌های مربوط به آن طرح‌ریزی شده است. ترون تحت تکنولوژی بلاکچین و سیستم عامل اختصاصی خود اجرا می‌شود که در سال 2017 به دست جاستین سان (یکی از شخصیت‌های مشهور صنعت بلاکچین) معرفی و عرضه شد. شبکه ترون عمومی است؛ مقیاس‌پذیری بالایی دارد؛ دسترس‌پذیری (Availability) سیستم آن بالا است؛ توان محاسباتی زیادی برای اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (Dapp) دارد و می‌تواند بدون‌ خطا 2000 تراکنش را در ثانیه پردازش کند. آینده ارز دیجیتال ترون در سایه چنین مزایایی، امیدوارکننده است.

آینده ارز دیجیتال ترون

ترون در سال 2018 به صورت رسمی بیت تورنت (BitTorrent) را خریداری کرد. بیت تورنت، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دانلود منیجر است که بر اساس سیستم اشتراک‌گذاری غیرمتمرکز فایل طراحی شده. ترون همچنین سرویس ویژه Steemit را خرید. استیمت پلتفرم تولید محتوا است که بر بستر بلاکچین ساخته شده و ترون با استفاده از فناوری آن توانست Hive Blockchain (هارد فورک استیمیت) را عرضه کند.

مروری بر وضعیت ترون (Tron)

نام پروژه ترون (Tron)
نماد TRX
عرضه کل 100,850,743,812
وبسایت رسمی Tron.network
مبتنی بر اینترنت غیرمتمرکز
سال عرضه 2017
اوج قیمت  0.3 دلار
پلتفرم صرافی Binance, OKEx, Huobi Global, HitBTC, Bitrue, Digifinex, binance JEX, BKEX, BitZ, Lbank, CoinBene, Poloniex, Bithumb, Upbit, CoinEx, Hoo, Kucoin
کیف پول Tron Wallet

ترون اخیراً با راه‌اندازی Just Blockchain به حوزه شبکه امور مالی غیر متمرکز یا همان دیفای (DeFi) نیز وارد شده است و این محصول می‌تواند به کاربران در راستای امور مالی غیر متمرکز خدمات ارائه دهد. در نتیجه می‌توان گفت که ترون با چندین پروژه بزرگ بلاکچین درگیر است که تنها سه تا از آنها ارزش میلیون دلاری دارند. پیش ‌بینی قیمت ترون (TRX) به خاطر ماهیت بازار ارزهای دیجیتال کار دشواری است.

ترون در حال حاضر در چین و آمریکا دفتر مرکزی دارد که در هر کدام از آنها بیش از 100 نفر مشغول به کارند. جاستین سان، جکسون سان (Jackson Sun) را به عنوان مدیر عامل و سرپرست اکوسیستم ترون منصوب کرده و اخیراً نیز از اضافه شدن یکی از کارمندان سابق شرکت علی بابا به مجموعه خود خبر داده است. اکثر اعلان‌های مهم در مورد پروژه در حساب توییتر جاستین سان اعلام می‌شود که از طرف کاربران زیادی دنبال می‌شود. آینده ارز دیجیتال ترون (TRX) با توجه به تیم طراح و اعتبار سرپرست آن درخشان به نظر می‌رسد.

آینده ارز دیجیتال ترون

مروری بر عرضه اولیه Tron

پلتفرم ERC-20
سرمایه جذب شده 70,000,000 دلار
تاریخ عرضه اولیه 1 سپتامبر 2017
قیمت عرضه اولیه 0.0015 دلار

 شرکا

Metal Pay, Chinese Netflix, Samsung, Biscuit, Tether, ONErpm, Zelaapay, Gifto, Nexo, BitGuild, Cred, Steemit.

مروری بر وضعیت تکنیکال ترون

ترون ساختاری سه لایه دارد که از لایه هسته (Core Layer)، لایه ذخیره‌سازی (Storage Layer) و لایه اپلیکیشن (Application layer) تشکیل شده است. ترون از مکانیزم اجماع Dpos یا همان گواه اثبات سهام نمایندگی شده (Delegated Proof of Stake) استفاده می‌کند که از برنامه‌های غیر متمرکز (DApp)، سایر پروژه‌های بلاکچین مجهز به قرارداد هوشمند و سایر زبان‌های برنامه‌نویسی پیشرفته پشتیبانی می‌کند. این پروژه به صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) نیز سرویس‌دهی دارد تا بتوانند با استفاده از چندین توکن معامله کنند. ترون علاوه بر توکن TRC20 توکن دیگری هم به نام TRC10 دارد که بر پروژه بلاکچین مبتنی است.

آینده ارز دیجیتال ترون

تحلیل قیمت ترون

ترون (TRX) یکی از ارزهای دیجیتال محبوب است که از روزهای آغازینش تا ابتدای 2021 نرخ بازدهی سرمایه‌ای نزدیک به 900 % داشته است. این یعنی اگر در سال 2017، مثلاً 10 دلار بر آن سرمایه‌گذاری می‌کردید، در ابتدای 2021 می‌توانستید 90 دلار داشته باشید. این نرخ بازدهی سرمایه، سرمایه‌گذاری بر بازار ارزهای دیجیتال را کاملاً توجیه می‌کند.

بیایید قیمت ترون را از سال 2017 تا به امروز تحلیل کنیم. می‌توان گفت که قیمت تمامی ارزهای دیجیتال، مستقیم یا غیرمستقیم، به قیمت بیت‌ کوین وابسته است. TRX نیز از این قاعده مستثنی نیست و در دوره‌های زمانی مختلف به تأثیر از بیت کوین روندهای صعودی و نزولی متعددی داشته است. اما باید توجه داشت که قیمت بیت کوین تنها عامل تأثیر‌گذار بر قیمت ترون نیست و در این میان عوامل دیگری هم هستند که بر ارزش این ارز دیجیتال اثر می‌گذارند: مشارکت با غول‌های تکنولوژی، محبوبیت کوین و روندهای آنی حاکم بر بازار.

در صفحه قیمت ترون (Tron) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت TRX و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

قمیت TRX هنگام عرضه اولیه، چیزی حدود 0.0015 دلار بود که بعد از 4 ماه در ژانویه 2018، یعنی دوران طلایی پیشین ارزهای دیجیتال، به 0.3 دلار رسید. این اوج قیمت تا به امروز پابرجا مانده است. اگر محاسبه کنیم، این یعنی نرخ بازدهی آن از عرضه اولیه تا اوج قیمت در سال 2018، چیزی حدود 2000 % است. رشد فوق‌العاده قیمت ترون در سال 2018 را می‌توان به مشارکت این پروژه با دیگران تحلیل کرد؛ زیرا این فرمول همواره برای کاربران جذاب بوده است. قعر قیمت (All-Time High) ترون اما در دوران عرضه اولیه رخ داد و قیمت آن به 0.0010 دلار رسید. 2019 برای ترون بدترین سال بود؛ روند قیمت در این سال عمدتاً نزولی بود.

آینده ارز دیجیتال ترون

سال 2020 با انتشار چند خبر مهم مبنی بر مشارکت‌های جدید ترون همچنین توفیق پروژه در تسریع انجام تراکنش‌ها، اوضاع به سامان شد و توانست روندی صعودی و ملایم به خود بگیرد. ترون در سال 2021 نیز با رونق کلی بازار، شرایط خوبی داشت اما نتوانست به اوج قیمت سال 2018 خود دست یابد. رشد ترون در سال 2021 نسبت به سایر ارزهای دیجیتال چندان زیاد نبود و این امر می‌تواند به این دلیل باشد که بسیاری از پروژه های نامعتبر و یا کلاهبرداری توانستند به راحتی بر بستر ترون فعالیت کنند.

سخن پایانی

ترون پروژه‌ای ست که قصد دارد اینترنت را غیر متمرکز کند و بستری برای اپلیکیشن‌ها غیر متمرکز بسازد. این پروژه در ابتدا بر بلاکچین اتریوم مستقر بود و با گذشت زمان به بلاکچین اختصاصی خود کوچ کرد. این پروژه دو توکن دارد. ترون موفق شده در انجام تراکنش‌ها به سرعت بسیار بالایی برسد که این امر بر آینده ارز دیجیتال ترون اثرگذار است. مزیت دیگر آن مشارکت‌ با شرکت‌ها و برنامه‌هایی است که برایش اعتبار به ارمغان آورده است و دیگر آنکه در حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای فعال است. برخورداری ترون از گواه اثبات سهام نمایندگی‌شده باعث شده که سرعت تراکنش منحصربه‌فردی داشته باشد. اوج قیمت TRX در سال 2018 ثبت شد و در اوایل سال 2021 که بسیاری از رمزارزها اوج قیمت جدید ثبت کردند ترون نتوانست به رکورد قیمتی جدیدی دست پیدا کند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

10 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

با سلام
شما خرید ترون را پیشنهاد می کنید یا نه؟

صرافی بیت۲۴ اصلا قابل اعتماد نیست

من خیلی روی ترون سرمایه گذاری کردم امیدوارم بیچاره نشم

من بانوویتکس کارمیکنم،خیلی خوبه انی واریز انی برداشت

سلام صرافی ارزجو واقعا خوبه و قابل اعتماد

بهترین صرافی کدومه؟

آخرین ویرایش 3 سال پیش توسط سارا

باسلام به دوستی که دنبال یک صرافی ایرانی خوب بود بنده نیز با صرافی رابکس کار کردم و تا حالا بسیار راضی هستم

سلام من تقريبا هشت ماه هست كه با صرافي رابكس كار ميكنم و هر لحظه از روز و شب سوالي داشتم راهنمايي كردن تشكر ميكنم از كاركنان رابكس

سلام ببخشید صرافی مطمئن در ایران برای خرید رمز ارز چی هست و میتوان سبدی از انواع رمز ارزها را خرید و چگونه نگهداری کنیم و خرید و فروش آن چگونه است

سلام صرافی نوبیتکس صرافی مطمئن و خوبی هست و از طریق لینک زیر میتونید ثبت نام کنید، موفق باشید