مزایا و معایب کیف پول کاغذی | کیف پول کاغذی بهتر است یا سخت افزاری؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

همان‌طور که می‌دانید، برای استفاده، ارسال، دریافت و ذخیره ارزهای دیجیتال به کیف پول رمزارزی نیاز است. در حالت کلی، این کیف پول‌ها به دو گروه کیف پول‌های گرم و کیف پول‌های سرد تقسیم می‌شوند. کیف پول گرم، یک کیف پول آنلاین است که برای استفاده از آن، به اتصال به اینترنت نیاز خواهید داشت. در حالی که برای استفاده از کیف پول سرد، نیازی به اتصال به اینترنت نیست. کیف پول کاغذی و کیف پول سخت افزاری، از متداول‌ترین نوع کیف پول‌های سرد هستند. در این مقاله، به بررسی‌ مزایا و معایب کیف پول کاغذی و تفاوت‌های آن با کیف پول سخت افزاری می‌پردازیم.

کیف پول کاغذی چیست؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

paper-wallet-vs-hardware-wallet

ابتدا ببینیم کیف پول کاغذی چیست تا بعد به مزایا و معایب کیف پول کاغذی بپردازیم. کیف پول کاغذی، یک کیف پول سرد است که مانند یک سند عادی ارائه می‌شود. این سند، حاوی کلیدهای خصوصی، کد QR و آدرس ارز دیجیتال شما است. از آنجایی که این کیف پول به اینترنت متصل نمی‌شود، امنیت بسیار بالایی در برابر حمله هکرها دارد.

با این حال، راه‌اندازی و تولید کیف پول کاغذی می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. البته، این موضوع به نرم افزار استفاده‌شده برای ایجاد کیف پول بستگی دارد. علاوه بر این، از آنجایی که هیچ نسخه پشتیبانی برای کیف پول های کاغذی وجود ندارد، شما باید آنها را به دقت و به صورت ایمن نگهداری کنید.

نحوه ساخت و استفاده از کیف پول کاغذی را در این صفحه مشاهده کنید.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

paper-wallet-vs-hardware-wallet

کیف پول سخت افزاری، دستگاهی مانند درایو USB است. در واقع، کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی است که تمام کلیدهای خصوصی شما را به صورت ایمن ذخیره می‌کند. این دستگاه با استفاده از پورت USB می‌تواند به رایانه شخصی متصل شود.

از آنجایی که کیف پول های سخت افزاری به اینترنت متصل نیستند و کلیدهای خصوصی به صورت آفلاین تولید و ذخیره می‌شوند، یک گزینه امن برای ذخیره ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند.

علاوه بر این، این نوع کیف پول‌ها دارای برخی قابلیت‌‌های امنیتی نیز هستند که از دستگاه و دارایی موجود در آن، در برابر بدافزارها و ویروس‌ها محافظت می‌کنند. بنابراین، سرقت ارزهای دیجیتال ذخیره‌شده در آنها برای هکرها بسیار دشوار است.

در ادامه، مزایا و معایب کیف پول کاغذی در مقایسه با کیف پول سخت افزاری آورده شده است.

مزایا و معایب کیف پول کاغذی در مقایسه با کیف پول سخت افزاری

راحتی در استفاده

در کیف پول سخت افزاری، تمام کلیدهای خصوصی در دستگاهی شبیه USB و به صورت آفلاین ذخیره می‌شوند. اکثر این دستگاه‌ها صفحه نمایشی دارند که اطلاعات کیف پول و منوی کاربری روی آن قابل مشاهده هستند. علاوه بر این، رابط کاربری این نوع کیف پول ها بسیار آسان و کاربرپسند است.

در حالی که در کیف پول کاغذی، کلیدهای خصوصی روی یک برگه کاغذ چاپ می‌شوند. اگر تعداد زیادی کلید خصوصی داشته باشید و اگر همه این کلیدها را روی یک برگه کاغذ چاپ کنید، می‌تواند باعث سردرگمی شما شود. در صورتی هم که کلیدهای خود را روی چند برگه کاغذ چاپ کنید، مدیریت آنها دشوار خواهد شد.

امنیت کیف پول کاغذی و سخت افزاری

وقتی صحبت از امنیت می‌شود، مزایا و معایب کیف پول کاغذی در مقابل کیف پول سخت افزاری بسیار متفاوت خواهد بود. در واقع، هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

کیف پول های کاغذی به دلیل آفلاین بودن، بسیار امن در نظر گرفته می‌شوند و هیچ هکری نمی‌تواند ارزهای دیجیتال ذخیره‌شده در آنها را سرقت کند.

از سوی دیگر، کیف پول های سخت افزاری نیز ایمن هستند، اما از آنجایی که تمام کلیدهای خصوصی به صورت آفلاین روی دستگاه ذخیره می‌شوند، امنیت بالاتری را ارائه می‌دهند. برخی از کیف پول های سخت افزاری، دارای تراشه‌های امنیتی نیز هستند. به این معنا که، حتی در صورت وجود ویروس یا بدافزار در دستگاه، کیف پول سخت افزاری تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و نقض امنیتی رخ نمی‌دهد.

مزیت اصلی کیف پول سخت افزاری این است که بر خلاف کیف پول کاغذی، گزینه پشتیبان‌گیری دارد.

اگر شما کیف پول کاغذی خود را گم کنید و کلیدهای خصوصی را به خاطر نیاورید، دارایی‌های دیجیتال شما از بین خواهند رفت!

مقاومت کیف پول کاغذی و سخت افزاری در برابر صدمات

یک کیف پول کاغذی بیشتر در معرض آسیب قرار دارد. بیشتر مردم به ذخیره‌سازی سرد، به عنوان گزینه‌ای برای نگهداری بلندمدت دارایی‌های خود فکر می‌کنند. در صورت استفاده از کیف پول های کاغذی، با گذشت زمان ممکن است کلیدهای خصوصی چاپ‌شده روی آن محو و کم‌رنگ شوند یا حتی احتمال گم ‌شدن برگه کاغذ نیز وجود دارد.

کیف پول کاغذی در مقابل کیف پول سخت افزاری

اما در صورت استفاده از یک کیف پول سخت افزاری، کلیدهای خصوصی شما به صورت ایمن در یک دستگاه فیزیکی و مقاوم ذخیره می‌شوند که احتمال آسیب دیدن آن کم است.

قیمت کیف پول سخت افزاری و کیف پول کاغذی

وقتی صحبت از قیمت می‌شود، کیف پول کاغذی پیروز ماجرا است؛ چون می‌توان بدون هزینه از آن استفاده کرد. در حالی که برای استفاده از کیف پول های سخت افزاری، هزینه اولیه قابل‌توجهی باید پرداخت شود؛ چون باید دستگاه آن را خریداری کنید.

قیمت کیف پول های سخت افزاری بر اساس ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند، متفاوت است. در صورتی که تنها مقدار ارز دیجیتال محدودی برای ذخیره دارید، کیف پول سخت افزاری یک گزینه گران قیمت برای شما محسوب می‌شود. در حال حاضر قیمت کیف پول های سخت افزاری از حدود 50 دلار به بالا می‌باشد.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال

آخرین مورد برای بررسی مزایا و معایب کیف پول کاغذی در مقابل کیف پول سخت افزاری، بررسی پشتیبانی آنها از ارزهای دیجیتال است. کیف پول های سخت افزاری بسته به انواع آنها، از ارزهای دیجیتال زیاد و مختلفی پشتیبانی می‌کنند. در این کیف پول ها، امکان ذخیره و مدیریت همزمان چندین ارز دیجیتال مختلف وجود دارد. بنابراین، مدیریت دارایی‌های دیجیتال در کیف پول سخت افزاری آسان‌تر است. این گزینه در کیف پول های کاغذی وجود ندارد و برای هر دارایی رمزارزی می‌بایست یک کیف پول کاغذی جداگانه ایجاد و ذخیره کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب کیف پول کاغذی در مقابل کیف پول سخت افزاری پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، کیف پول های کاغذی و کیف پول های سخت افزاری، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند، اما هر دوی آنها امنیت بالایی را ارائه می‌دهند.

کیف پول های کاغذی به دلیل عدم اتصال به اینترنت، در برابر حمله هکرها بسیار ایمن هستند. از سوی دیگر، کیف پول های سخت افزاری نیز تمام کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین و ایمن ذخیره می‌کنند؛ بنابراین امنیت بالایی را در برابر حمله هکرها ارائه می‌دهند.

از این رو، شما می‌توانید بسته به نوع استفاده و هدف خود، کیف پول مناسب برای مدیریت و ذخیره دارایی‌هایتان را انتخاب کنید.

منبع

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

به نظر من کیف پول سخت افزاری سیف پل خوبه همه ارزا رو داره صد درصدم افلاینه من که یکی میخرم