کینگ مانی (King Money) کلاهبرداری جدید یا شت کوین!

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

به دلیل نوپا بودن دنیای رمزارزها و همچنین ناشناخته بودن این عرصه، فضای مناسبی برای کلاهبرداران فراهم آمده است. بازار جهانی ارز دیجیتال حدود 10 سال است که تشکیل شده است. در طی این مدت زمان کم، پروژه‌های کلاهبرداری زیادی از نداشتن اطلاعات کافی کاربران سوءاستفاده کرده و موجب ضررهای مالی فراوان برای افرادی که فریب این پروژه‌ها را خورده‌اند شده است. اکثر پروژه‌های کلاهبرداری دنیای رمزارزها با استفاده از نام قردادهای هوشمند و وایت پیپر، به وقوع پیوسته است و کاربران با دیدن این نام‌ها و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، فریب کلاهبرداران را خورده‌اند. تعداد پروژه‌های اسکم در حال افزایش است و هرچه جلوتر می‌رویم، کلاهبرداران از روش‌های متنوع‌تر و جدید‌تری استفاده می‌کنند. کینگ مانی (King Money) نیز یکی از این پروژه‌ها است که از سال 2018 کار خود را آغاز کرده و احتمال کلاهبرداری یا شت کوین بودن آن وجود دارد. ما در این مقاله پروژۀ کینگ مانی (King Money) را بررسی خواهیم کرد.

کینگ مانی چیست و چگونه کار می‌کند؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

کینگ مانی

برای بررسی جواب این سؤال، نخست باید به وب سایت رسمی کینگ مانی (King Money) سر بزنیم. طبق گفته‌های این وب سایت، کینگ مانی (King Money) یک ارز دیجیتال است که برای انتقال آسان‌تر دارایی در صنعت نتورک مارکتینگ به وجود آمده است.

پس کینگ مانی (King Money) یک ارز دیجیتال محسوب می‌شود. در قدم بعدی باید نقشه راه، حجم بازار، حجم در گردش و حجم معاملات کینگ مانی (King Money) را بررسی کنیم. به منظور بررسی دقیق‌تر این موضوعات، از وب سایت کینگ مانی و سایت کوین مارکت کپ استفاده می‌کنیم.

بررسی وایت پیپر کینگ مانی (King Money)

کینگ مانی

هنگامی که وارد سایت کینگ مانی (King Money) می‌شوید، می‌توانید از قسمت About به وایت پیپر کینگ مانی دسترسی پیدا کنید.

وایت پیپر، یک سند است که پروژه در تلاش است آن را حل کند. همچنین وایت پیپر یک پروژه، شامل تعریف کردن دقیق پروژه، تمام اطلاعات در مورد توکن‌ها، نوع استفاده از مبلغ جمع‌آوری شده از طریق فروش توکن‌های پروژه، معرفی تیم توسعه دهندۀ پروژه و … است.

وایت پیپر پروژه‌ها معمولاً طولانی و مفصل است. به عنوان مثال می‌توانید وایت پیپر اتریوم را مورد بررسی قرار دهید. در وایت پیپر کینگ‌مانی (King Money) که 6 صفحه است، بیان شده که این پروژه توسط شرکت‌های نتورک مارکتینگ پشتیبانی می‌شود و همچنین تمرکز آن روی حوزۀ نتورک مارکتینگ است. در این وایت پیپر آمده که نام کوین‌های این پروژه KIM است و تعداد کل آنها چیزی حدود 747437165 کوین در طی 40 سال خواهد بود.

الگوریتم کینگ مانی SHA-256 است که این الگوریتم در شبکۀ بیت کوین نیز استفاده می‌شود. این الگوریتم به افراد این اجازه را می‌دهد که با دستگاه‌های ایسیک، به استخراج ارز دیجیتال بپردازند.

تمام توضیحات استخراج کینگ مانی (king money) در 4 پاراگراف بیان شده و این نشان‌دهندۀ ابتدایی بودن این توضیحات است.

نوع الگوریتم شبکه کینگ مانی

کینگ مانی

همان‌طور که گفته شد، در بخشی از وایت پیپر این پروژه آمده است که کینگ مانی توسط شرکت‌های نتورک مارکتینگ پشتیبانی می‌شود. کینگ مانی یک صرافی پایدار است که نسبت به بیت کوین سرعت بیشتری دارد و در برابر حمله ۵۱٪ مقاوم می‌باشد.

حمله ۵۱٪ زمانی به وقوع می‌پیوندد که بیشتر از پنجاه درصد مقدار توان محاسباتی یک بلاکچین در اختیار یک ماینر (استخراجگر) یا گروهی از ماینرهای مشخص قرار گرفته باشد. برای مقاوم بودن در برابر این حمله، باید شبکه بلاکچین تماماً غیرمتمرکز باشد.

کینگ مانی در وایت پیپر خود توضیحی دربارۀ اجماع بلاکچین خود نداده اما در اکسپلورر بلاکچین آن که در سایت کینگ مانی وجود دارد، می‌توان وضعیت بلاک‌های استخراج شده را دید. هنگامی که اکسپلورر بلاکچین کینگ مانی را مورد بررسی قرار بدهید، متوجه خواهید شد که در تمام بلاک‌های استخراج شده، پاداش استخراج کردن را به 2 یا 3 نفر از ماینرها داده است.

همان‌طور که گفته شد، برای مقابله با حمله‌ 51 درصد، باید یک شبکه به طور کامل غیرمتمرکز باشد. اما کینگ‌مانی یک شبکه متمرکز است و این سؤال به وجود می‌آید که کینگ‌مانی با داشتن یک شبکۀ متمرکز چگونه می‌خواهد از حمله 51 درصد جلوگیری کند؟

کینگ مانی (king money) شبکه خود را با رمزارزهای محبوب و مشهور همچون بیت کوین و ریپل مقایسه می‌کند، اما در یک بررسی ساده متوجه می‌شوید که حداقل‌های لازم را هم برای مقایسه ندارد.

نقشه راه کینگ مانی

کینگ مانی

نقشه راه کینگ‌مانی (king money) بسیار ناقص است. رودمَپ یا همان نقشه راه، نشان دهندۀ هدف یک پروژه، اقدامات انجام شده و اقداماتی که در آینده برای رسیدن به هدف باید انجام شود، است. اما در نقشه راه کینگ مانی، به اقداماتی که انجام شده و اقداماتی که قرار است انجام شود، پرداخته نشده است. در این نقشه، تنها نوشته شده که کینگ مانی در تلاش است که بهترین صنعت نتورک باشد؛ ولی چگونگی آن نوشته نشده است.

بهتر است بدانید که یک نقشه راه معتبر دارای ویژگی‌های زیر است:

  • داشتن یک هدف اصلی و نوشتن اقدامات انجام‌شده
  • بیان کردن یک برنامه زمانی در آن
  • بیان کردن ریسک‌های احتمالی موجود در مسیر آینده پروژه

در قسمت About سایت کینگ مانی نیز به رودمَپ کینگ مانی پرداخته شده است. در این قسمت تاریخ شروع پروژه کینگ‌مانی، تاریخ نگارش وایت پیپر، تاریخ تکمیل شدن پروژه و وب سایت کینگ‌مانی، تاریخ شروع به کار بلاکچین توکن KIM، تاریخ آغاز فروش محدود توکن، تاریخ راه‌اندازی پروژه، تاریخ قرار گرفتن کوین KIM در صرافی White Bit، تاریخ قرار گرفتن در صرافی کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)، وجود دارد.

با مقایسه نقشه راه کینگ مانی (king money) با رمزارزهای دیگر نظیر کاردانو، متوجه خواهید شد که نقشه راه کینگ مانی بسیار ساده، ابتدایی و غیرقابل‌اعتماد است.

چگونگی وضعیت معاملات کینگ مانی در بازار

شاید با خود بگویید چون سایت کوین مارکت کپ این رمزارز را در لیست رمزارزهای خود قرار داده است، پس کینگ‌مانی معتبر است. اما این‌گونه نیست. سایت کوین مارکت کپ یک سری قوانین دارد که هر رمزارزی با به وجود آوردن آن قوانین می‌تواند در این سایت لیست شود.

کینگ مانی به دلیل فراهم کردن یک سری شرایط برای لیست شدن در سایت معتبر کوین مارکت کپ، در این لیست قرار گرفته است. کوین KIM در میان یکی از چند کوینی است که لیست شده و برای افراد کمی در جهان اهمیت دارد و احتمال دارد که در آینده‌ای نزدیک به دلیل از دست دادن بعضی حداقل‌ها، خودبه‌خود از لیست کوین مارکت کپ حذف شود.

با بررسی توکن KIM در سایت کوین مارکت کپ متوجه خواهید شد که هیچ آماری از حجم بازار و حجم گردش این کوین ارائه نشده است. حجم بازار می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم برای نشان دادن ارزش یک کوین باشد. حجم گردش یک کوین نیز عامل مهمی در ارزش‌گذاری یک کوین است.

معرفی اعضای تیم پروژه کینگ مانی

هنگامی که صحبت از مشخص بودن یک تیم می‌شود، همگی به این نکته اشاره می‌کنند که خالق بیت کوین نیز ناشناس مانده است. اما این نکته را بدانید که بیت کوین دارای یک وایت پیپر بسیار دقیق و ارزشمند است. خالق بیت کوین وایت پیپر خود را در دسترس عموم قرار داد و بعد ناپدید شد.

همچنین کاردانو و اتریوم نیز به دلیل داشتن یک تیم قدرتمند، مدام در حال تلاش برای پیشرفت بیشتر هستند و به دلیل ناشناس بودنشان، دست از توضیحات فنی پروژه خود بر نمی‌دارند.

در سایت کینگ مانی در قسمت وایت پیپر، نام سه فرد به نام‌های lucas، torn و saga به عنوان توسعه‌دهنده ثبت شده است، اما هویت این افراد نامشخص است.

کینگ‌مانی توسط نتورک مارکتینگ پشتیبانی می‌شود و این شرکت‌ها توصیه دارند که از کیف پول مخصوصی برای ذخیره KIM ها استفاده شود.کیف پول یو تی بایت (UTByte) کیف پول پیشنهادی این شرکت‌ها است. آمار سایت کینگ‌مانی در سایت الکسا، نشان‌دهندۀ این است که تمام ورودی‌های این سایت از کشور ما است و در واقع این پروژه به ظاهر گسترده و جهانی، مخصوص کاربران ایرانی می‌باشد!!

معرفی کیف پول یو تی بایت (UTByte)

همان‌طور که گفته شد، شرکت‌های نتورک که مسئولیت سرمایه گذاری روی کینگ‌مانی را بر عهده گرفته‌اند، پیشنهاد می‌کنند که از کیف پول UTByte برای ذخیره کوین‌های خود استفاده کنند. کیف پول یو تی بایت خودش را به عنوان کیف پول معتبر و رسمی کینگ مانی معرفی کرده است.

با بررسی وضعیت سایت یو تی بایت در الکسا نیز درمی‌یابیم که 87 درصد ورودی این سایت از ایران است.

کینگ مانی، کلاهبرداری است!

با مطالعه بررسی‌های انجام‌شده درمی‌یابید که کینگ مانی کلاهبرداری یا مشکوک به کلاهبرداری است. این پروژه در کیف پول خود اعداد و ارقام ساختگی را وارد می‌کند. این اعداد به گونه‌ای نمایش داده می‌شوند که کاربر را جذب خود کند و به دروغ ارزش خود را از ریپل و بیت کوین بالاتر نشان می‌دهد؛ اما ارزشی که به صورت دستی در کیف پول خاصی ثبت شود، چه ارزشی دارد؟!

همچنین هیچ سایت خارجی حتی یک مقاله در این مورد ننوشته است؛ زیرا کینگ‌مانی مخصوص ایرانی‌ها است. در مقابل، در ایران مقاله‌های زیادی در این باره نوشته شده است. شرکت‌هایی که زیرمجموعه شرکت‌های نتورک مارکتینگ قرار ندارند، همگی به این پروژه مشکوک هستند. اما در مقابل، سایت‌هایی نیز هستند که از این پروژه حمایت می‌کنند و معتقد هستند که این پروژه آیندۀ خوبی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که اکثر نکات مربوط به پروژه کینگ مانی (king money) را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم. با خواندن مطالب این مقاله متوجه خواهید شد که کینگ مانی ارزش فنی بسیار پایینی دارد و در بهترین حالت، یک شت کوین است. توصیه می‌کنیم برای ورود به بازار رمزارزها به سمت پروژه‌های معتبر و قابل دفاع بروید.

همان‌طور که گفته شد، کینگ‌مانی (king money) یک پروژه متمرکز است و یک کیف پول مختص به خود را نیز به وجود آورده است. این امر باعث می‌شود که امکان بر باد رفتن سرمایه شما در این پروژه قوت بگیرد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

خریدار کینگ مانی هستم . @mehrdadkin تلگرام

با توجه به مشکلات صرافی یوتی بایت برای هموطنان ایرانی و بسته شدن امکان برداشت در این صرافی ، کاربران میتوانند از ربات جهت خرید و فروش کینگ مانی استفاده نمایند.

چطوری لطفاً به من بگین
rezashydaei@gmail.com