آموزش کامل صرافی بیت فینکس (Bitfinex)

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

صرافی Bitfinex یک صرافی رمزارز پیشرفته و کهنه‌کار است که گذشته تاریکی را پشت سر گذاشته است. این صرافی برای معامله‌گران پیشرفته مناسب است و گزینه معاملات مارجین و وام‌ها را نیز فراهم می‌سازد. صرافی بیت فینکس در سال 2012 تأسیس و در جزایر ویرجین انگلیس ثبت شده است. این صرافی اکنون در هنگ کنگ فعالیت می‌کند.

در آگوست 2016، Bitfinex اعلام کرد که نقض امنیتی در آن ایجاد شده است. در آن زمان 72 میلیون دلار بیت کوین از حساب‌های مشتریان صرافی Bitfinex به سرقت رفت. بلافاصله پس از این سرقت، قیمت معاملاتی بیت کوین 20 درصد سقوط کرد. Bitfinex پس از اطلاع از این نقض امنیتی، همه برداشت‌ها و خرید و فروش بیت کوین را متوقف کرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در حالی که تمام کاربران در تمام کشورهای جهان می‌توانند از خدمات این صرافی، مثل تبدیل رمزارزها به یکدیگر یا تبدیل رمزارزها به دلار استفاده کنند، از سال 2018 کاربران آمریکایی با محدودیت‌هایی مواجه شدند و Bitfinex مشتریان ایالات متحده را قبول نمی‌کند.

معرفی صرافی Bitfinex

صرافی Bitfinex

علاوه بر هک شدن بیت فینکس در سال 2016، صرافی Bitfinex یک صرافی پرحاشیه است که به علت عدم شفافیت و فعالیت‌های پشت پرده، با انتقادات زیادی روبه‌رو شده است. برای مثال، ارتباط نزدیک این صرافی با ارز دیجیتال تتر باعث شد که اتهاماتی به آن وارد کنند؛ اتهاماتی مثل چاپ تتر جدید که موجب Pump بیت کوین شده است. از آنجایی که مشخص نیست چه کسی Bitfinex را اداره می‌کند، بارها تتر و Bitfinex به داشتن یک تیم مدیریتی و سهام‌داران مشترک متهم شده‌اند.

در سال 2019، دادستان ایالت نیویورک یک دادخواست علیه Bitfinex مطرح کرد و این شرکت را متهم به سوءاستفاده از ذخایر تتر برای پوشاندن ضرر 850 میلیون دلاری خود کرد.

ویژگی‌های اصلی صرافی Bitfinex

در صرافی Bitfinex انواع سفارشات مانند سفارشات Limit یا Stop در دسترس هستند. با این حال صرافی بیتفینکس گزینه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در صرافی‌های دیگر پیدا نمی‌کنید. از جمله: trailing stop، fill iceberg و …

کارمزد‌های پایین Bitfinex بسیار شگفت‌انگیز و وسوسه‌کننده است. Marker fee بین 0.1 درصد تا 0 درصد است. کارمزد‌های taker نیز بین 0.2 تا 0.1 درصد است. این کارمزدها تقریباً پایین‌تر از هر صرافی دیگری است و همین پایین بودن کارمزدها، دلیل محبوبیت صرافی Bitfinex تا امروز بوده است.

به عنوان یک صرافی با ابزارهای ترید حرفه‌ای، صرافی بیتفینکس طراحی بسیار خوبی دارد. همچنین شما می‌توانید از اپلیکیشن اندروید و iOS این صرافی نیز بهره‌مند شوید.

در صرافی Bitfinex کاربرانی که احراز هویت شده‌اند می‌توانند با دریافت وام تا 3.3 برابر دارایی خود، به خرید و فروش بپردازند. همچنین در این صرافی، بازار تأمین مالی همتا به همتا (P2P) به کاربران این امکان را می‌دهد که به دیگر کاربرانی که با ابزار لوریج (Leverage) خرید و فروش می‌کنند وام بدهند.

در کنار داد و ستد و بازار معاملات لوریج، کاربران در بیتفینکس می‌توانند سفارش خود را از گونه‌های limit، market، stop، trailing stop، fill or kill، iceberg، OCO، hidden و post-only limit ثبت کنند.

امنیت صرافی Bitfinex

در پی هک‌های گسترده‌ای که برای این صرافی پیش آمد، بیتفینکس روی بخش امنیت خود بسیار کار کرد. برخی از این گام‌ها، نگهداری 99.5% دارایی کاربران در کیف پول‌های سرد، جلوگیری از حملات DDoS، رمزنگاری بانک داده‌ها و نسخه پشتیبان زمانی هستند. کاربران می‌توانند نشانی آی‌پی‌های مجاز را برای ثبت درخواست برداشت تنظیم کنند و از طریق فعالسازی ورود دومرحله‌ای (2FA) و بررسی فعالیت حساب کاربری خود و دیگر گزینه‌های امنیتی، اکانت خود را ایمن‌سازی کنند.

در صرافی Bitfinex تنها 0.5% از رمزارزها برای حفظ فعالیت‌‌های روزانه آنلاین نگه‌ داشته می‌‌شود و اکثریت مابقی به صورت آفلاین در کیف پول‌های سرد (Cold Wallet) و خارج از دسترس هکرها نگه داشته می‌‌شود.

این ویژگی در کنار سایر ویژگی‌های امنیتی صرافی بیت فینکس سبب شده احتمال پیش آمدن مواردی همچون هک سال 2016 به پایین‌ترین حد برسد.

ثبت‌نام در Bitfinex

به سایت رسمی Bitfinex به آدرس Bitfinex.Com رفته و روی گزینه Sign Up کلیک کنید.

صرافی Bitfinex

در این قسمت User Name، آدرس ایمیل و یک پسورد وارد کنید. در قسمت منطقه زمانی، آن را روی ایران قرار دهید. Captcha را وارد و سپس روی Open Account کلیک کنید.

صرافی Bitfinex

بعد از انجام این مرحله می‌توانید از صرافی استفاده کنید. قبل از هر اقدامی جهت استفاده از Bitfinex باید احراز هویت دوعاملی (2FA) یا Google Authenticator را فعال کنید تا به بخش‌های مختلف سایت دسترسی پیدا کنید.

صرافی Bitfinex

برای آغاز کار در صرافی بیتفینکس نیازی به تأیید بیشتر هویت نیست. با وارد کردن همین اطلاعات می‌توانید به حساب خودتان ارز دیجیتال واریز کنید و سپس معاملات خود را انجام دهید.

اگر بخواهید ارزهای فیات را به حساب خودتان واریز کنید، باید احراز هویت یا KYC را انجام دهید که شامل ارسال اسکن مدرک هویتی عکس‌داری است که دولت آن را صادر کرده. همچنین برای استفاده کردن از تتر و دیگر استیبل کوین‌ها، انجام فرآیند KYC ضروری است.

صرافی Bitfinex

برای تکمیل کردن KYC باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • سن حداقل 21 سال
  • شماره تلفن، آدرس ایمیل و محل سکونت معتبر
  • مدرک شناسایی معتبر عکس‌دار مانند کارت شناسایی ملی، گواهینامه رانندگی و …
  • یک تصویر سلفی
  • یک مدرک برای اثبات آدرس
  • یک اظهارنامه بانکی که نام شما در آن به عنوان دارنده حساب آمده. واریزهای بانکی شما به Bitfinex باید از همین حساب بانکی باشد.

توکن UNUS SED LEO

صرافی Bitfinex

اونوس سد لئو یا UNUS SED LEO با نماد LEO یک ارز دیجیتال یا ارز رمزنگاری‌شده است. ارز اونوس سد لئو (UNUS SED LEO) در عمل، یک توکن غیرقابل استخراج است. توکن‌های غیرقابل استخراج در ابتدا توسط خالق آن توکن استخراج شده‌اند و سپس به عموم عرضه می‌شوند. صرافی Bitfinex با UNUS SED LEO قصد دارد بودجه خود را تأمین کند. در نتیجۀ مبادلۀ اولیه، یک میلیارد دلار جمع‌آوری شد. تحریم ICO یا عرضه‌های اولیه توسط چین در اواخر 2017 باعث شد که استارت‌آپ‌های رمزارز در این کشور سعی کنند راه‌حل‌های دیگری برای جمع‌آوری وجوه مورد نیاز برای پروژه‌هایشان پیدا کنند. این پروژه‌ها روند جدید دیگری به نام عرضه مبادله اولیه را کشف کردند. این نوآوری باعث شد که آنها بدون ترس از قانون یا مقامات، به جمع‌آوری وجوه مورد نیاز خود بپردازند. لیو یا لئو (LEO) یک توکن چندمنظوره است که می‌توانید از آن در تمام پلتفرم‌های آیفینکس از جمله بیتفینکس و اتفینکس استفاده کنید. اسم این توکن از unus sed leo، شعار شرکت آیفینکس، گرفته شده است. هرکس لئو (LEO) داشته باشد می‌تواند به طور خودکار 15 درصد تخفیف کارمزد تراکنش را در هر معامله دریافت کند. در صورتی هم که ارزش موجودی‌های لئو (LEO) بیش از 5 هزار دلار باشد، علاوه بر تخفیف قبلی، 10 درصد تخفیف دیگر نیز در کارمزد تراکنش‌ها دریافت می‌کنند. قیمت توکن LEO را می‌توانید به همراه نمودار قیمت آن در صفحه قیمت لحظه‌ای UNUS SED LEO مشاهده کنید.

سخن پایانی

اگر شما یک معامله‌‌گر یا تریدر با اطلاعات کافی هستید که در ترید خود از معاملات پیشرفته استفاده می‌کنید، صرافی بیت فینکس یک انتخاب مناسب برای شما است. با توجه به سابقه این صرافی، صرافی Bitfinex بیش از هر صرافی دیگری به امنیت اهمیت می‌دهد و بیشترین احتیاط‌های امنیتی را به‌کار می‌گیرد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments