آموزش کامل خرید شیبا (SHIBA) در تراست ولت + ویدئو

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

از زمانی که صرافی بایننس با لیست کردن شیبا اینو (SHIB) قدرت این میم کوین را نشان داد، خرید شیبا در تراست ولت شدت بسیار زیادی گرفت. این میم کوین که خود را قاتل دوج کوین (DOGE) می‌نامد، در سال 2021، رشد فوق‌العاده‌ای را ثبت کرد و حتی توانست به جمع 10 کوین برتر وبسایت CoinMarketCap از نظر ارزش کلی برسد. از این رو ما هم در این مقاله قصد داریم نحوه خرید ارز شیبا در تراست والت را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

در ویدیوی زیر آموزش کامل خرید شیبا در تراست ولت به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

شیبا اینو (SHIB) چیست؟

پس از افزایش محبوبیت دوج کوین (DOGE) به خاطر تبلیغات و حمایت‌های ایلان ماسک (Elon Musk)، شیبا اینو اولین میم کوینی بود که با الهام از دوج کوین، از یک نژاد سگ به عنوان لوگوی خود استفاده کرد. شیبا اینو در واقع یک توکن ERC-20 بر بستر شبکه اتریوم است. تعداد کل توکن‌های شیبا یک کوادریلیون است که 50 درصد از آن در صرافی Uniswap قفل شده است و 50 درصد دیگر هم طی یک اقدام عجیب و با قصد سوزاندن به کیف پول ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) _خالق اتریوم_ منتقل شد.خرید شیبا در تراست ولت

ویتالیک هم 90% از این حجم عظیم دارایی را که ارزشی حدود 6.7 میلیارد دلار داشت، سوزاند و 10% باقی را هم به یک خیریه هندی و به منظور مبارزه با کرونا در این کشور، اهدا کرد.

راه‌های خرید شیبا اینو

توکن شیبا مثل هر دارایی دیجیتال دیگری، از طریق صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز قابل خریداری است. کیف پول Trust Wallet که یکی از بهترین و امن‌ترین گزینه‌ها برای خرید و ذخیره دارایی‌ها است، از خرید، فروش و نگهداری این میم کوین پشتیبانی می‌کند. در ادامه روش‌های خرید شیبا اینو را توضیح خواهیم داد.

خرید شیبا در تراست ولت

برای خرید ارز شیبا در تراست والت، باید از صرافی‌های غیر متمرکزی مثل Uniswap یا Sushiswap استفاده کنید. با توجه به اینکه پایگاه اصلی شیبا و استخر نقدینگی آن در صرافی Uniswap قرار دارد، بهتر است این گزینه را انتخاب کنید.

بعد از دانلود و راه‌اندازی کیف پول تراست، اولین کار برای خرید شیبا در این پلتفرم، مراجعه به بخش مرورگر یا DApp Browser است. البته ممکن است این بخش برای تلفن شما در دسترس نباشد. اگر در بخش پایینی اپلیکیشن Trust Wallet نتوانستید لوگوی مرورگر را ببینید، به آدرس Settings > Preferences > DApp Browser بروید و گزینه Enable را انتخاب کنید.خرید شیبا در تراست ولت با bnb

برای ساده و سریع کردن پروسه خرید، روی آیکون سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید و در کادر جست‌وجو عبارت‌های “Ethereum” و “Shiba Inu” را جست‌وجو و هر دو را به لیست صفحه اصلی اضافه کنید.

حالا کافی است مقداری اتریوم به کیف پول تراست خود اضافه کنید. بهتر است اتریوم را از صرافی‌های ایرانی بخرید و آن را به کیف پول خود بریزید. حالا کافی است به بخش DApp بروید و صرافی Uniswap را انتخاب کنید.

در بخش Swap صرافی یونی سواپ می‌توانید اتریوم خود را با توکن SHIB سواپ یا تعویض کنید. تنها کافی است در بخش بالایی توکن اتر (ETH) و در بخش پایینی شیبا (SHIB) را انتخاب کنید.

پس از وارد کردن مقدار اتریوم مورد نظر خود، کادر پایینی به صورت خودکار، بسته به قیمت لحظه‌ای شیبا، پر خواهد شد. حالا فقط کافی است روی دکمه “Swap” بزنید و پس از آن نیز در پنجره به نمایش در آمده، دکمه “Confirm Swap” را انتخاب کنید تا فرآیند سواپ این دو توکن آغاز شود.خرید شیبا در تراست ولت با bnb

در صفحه بعدی، اطلاعات کامل تراکنش مورد نظر شما به نمایش در خواهد آمد. آدرس فرستنده، آدرس گیرنده، مقدار کارمزد شبکه و کل مقدار پرداختی شما در این بخش به نمایش در می‌آید. برای نهایی‌سازی تراکنش، تنها کافی است روی دکمه “Send” کلیک کنید.

خرید ارز شیبا در تراست والت

خرید شیبا از صرافی‌های متمرکز

همان‌طور که در تصاویر بالا مشاهده کردید، خرید شیبا در تراست ولت به خاطر کارمزد بسیار بالای شبکه اتریوم، چندان هوشمندانه نیست. بنابراین می‌توان توکن شیبا را در صرافی متمرکز (CEX) خرید. پلتفرم‌های معاملاتی زیادی مثل بایننس، Hotbit ،Kucoin ،Coinbase و … این میم کوین محبوب را عرضه می‌کنند.

بنابراین می‌توانید با سادگی از یک صرافی ایرانی تتر (USDT) خریداری کنید و آن را به یک صرافی دیگر منتقل کنید. سپس با انتخاب جفت ارز SHIB/USDT شیبا بخرید.

خرید شیبا در تراست ولت با BNB

یک روش به‌صرفه، کم‌هزینه و مناسب برای سرمایه‌گذاری مطمئن روی دومین میم کوین محبوب بازار کریپتو، خرید شیبا در تراست ولت با توکن BNB است. البته سواپ کردن توکن BNB با SHIB در تراست ولت، باید با زنجیره هوشمند بایننس انجام شود تا کارمزد پرداختی بسیار کمتر شود. برای این کار می‌توانید از صرافی PancakeSwap که متعلق به بلاکچین بایننس است، استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که شیبای دریافت‌شده با این روش، از نوع BEP20 خواهد بود نه ERC20. با اینکه هیچ تفاوتی بین این دو نوع وجود ندارد، ولی اگر قصد انتقال آن را داشته باشید، حتماً باید به این نکته توجه کنید.

در صفحه قیمت لحظه ای شیبا اینو می‌توانید قیمت Shiba Inu و توکن SHIB را مشاهده کنید.

سخن پایانی

با اینکه شیبا اینو (SHIB) در نگاه اول یک میم کوین بی‌پشتوانه و به اصطلاح شت کوینی به نظر می‌رسد که ارزش خرید و سرمایه‌گذاری ندارد، ولی به لطف جامعه قدرتمند، پویا و بسیار بزرگ خود، شیبا تاکنون پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است و تیم توسعه‌دهنده آن هم برنامه‌های زیادی برای آینده دارند.

سیستم توکن سوزی شیبا اینو هم یکی از مزیت‌های مهم آن محسوب می‌شود. شرکت Bigger Entertainment با برنامه‌های متنوع خود هر روز مقدار بیشتری توکن شیبا را می‌سوزاند و این با توجه به محدود بودن تعداد کل توکن‌های در شبکه، به مرور زمان تأثیر زیادی روی قیمت SHIB خواهد گذاشت.

خرید شیبا در تراست ولت به خاطر سطح امنیتی بسیار بالای این کیف پول نرم‌افزاری، گزینه بسیار خوبی است. البته باید به این نکته توجه کنید که اگر نمی‌خواهید کارمزدهای سرسام‌آور شبکه اتریوم را پرداخت کنید، باید نسخه BEP20 این میم کوین را با زنجیره هوشمند بایننس بخرید. با خرید شیبا در تراست ولت با BNB هم از سطح امنیتی بالای این کیف پول بهره خواهید برد و هم کارمزد بسیار کمی برای خرید و انتقال دارایی خود پرداخت خواهید کرد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments