شیوه‌های خرج کردن بیت کوین

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر وبلاگ رمزارز را دنبال کرده باشید، مطمئناً با بیت کوین آشنا هستید.در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه خرج کردن بیت کوین آشنا کنیم.

تغییرات 1 ساعته 0.07 %
تغییرات 1 روزه 3.05 %
تغییرات 7 روزه -9.94 %
Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

من تعدادی بیت کوین دارم. آیا می‌توانم هر کجا که بخواهم آن‌ها را خرج کنم؟

خیر، متاسفیم!

متاسفانه بیت کوین هنوز برای تبدیل شدن به ارزی که در سطح جهانی پذیرفته شود راه درازی در پیش دارد. به نظر می‌رسد آلت کوین‌های دیگر (هر کوینی به غیر از بیت کوین) راه درازتری در پیش داشته باشند.

از همان ابتدای شروع این یک مشکل حیاتی برای بیت کوین بوده است. پس پول دیجیتال چه فایده‌ای دارد اگر نتوانید هر زمان که بخواهید آن را خرج کنید؟ بعلاوه اینکه تلاش جامعه برای بهبود شرایط یکی از نیرو محرکه‌های اصلیِ افزایش پذیرش بیت کوین و دیگر رمزارزها است.

آیا موضوع خرج کردن بیت کوین همیشه سخت بوده؟

راستش را بخواهید این موضوع قبلا سخت‌تر بود.

در روزهای ابتداییِ بیت کوین، وقتی فقط برای تعداد کمی از علاقه‌مندان چیزی بیشتر از یک سرگرمی بود، تقریبا تنها راه خرج کردن بیت کوین از طریق انجمن‌های آنلاین بود.

یک نمونۀ مهم آن، معاملۀ معروف 10,000 بیت کوین به ازای پیتزا است. حتی یک مناسبت رسمی دارد که به این اسم نام گذاری شده است. در اوایل سال 2010، دو کاربر در انجمن Bitcointalk.org بر سر این موضوع توافق کردند که یکی از کاربرها 10,000 بیت کوین برای دیگری ارسال کند، و او در عوض دو پیتزا به او تحویل دهد.

تصور می‌شود که این قضیه، اولین خریدی باشد که با بیت کوین انجام شده است. پرواضح است که این راهِ خریدی نیست که بتواند برای مخاطبان در مقیاس بزرگ قابل اعتماد باشد.

آیا از زمان معاملۀ پیتزا در ازای بیت کوین تا حالا شرایط بهتر شده است؟

بله، آن هم به طور قابل توجهی.

در همان زمان، در سال 2010، این فراید با ظهور تعداد زیادی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال آسان‌تر شد. در این صرافی‌ها کاربران می‌توانستند – و البته هنوز هم می‌توانند – با یکدیگر معامله کنند و کوین‌های خود را به پول فیات تبدیل کنند.

این یک راه حل کامل نبود، چرا که مردم مقداری از پول‌های خود را برای پرداخت کارمزد صرافی‌ها از دست دادند. اما با این وجود، یک روش آسان و در دسترسی را برای تبدیل رمزارزها به پول‌های معمولی که به راحتی قابل مصرف هستند فراهم کرد.

یکی دیگر از پیشرفت‌ها در سال 2014 اتفاق افتاد. وقتی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ شروع به پذیرش مستقیم بیت کوین به ازای کالاها و خدمات خود کردند. شرکت دل، مایکروسافت و Overstock تنها تعدادی از آن‌ها هستند.

این یک فرایند تدریجی است، و شرایط سال به سال بهتر می‌شود. حقیقتا از زمانی که مذاکرات اولیه در انجمن Bitcointalk انجام می‌شد تا این لحظه، راه درازی را طی کرده‌ایم. اما همچنان راه زیادی تا پذیرش در سطح جهانی در پیش است.

خرج کردن بیت کوین

در حال حاضر چه گزینه‌هایی موجود است؟

هم اکنون راه‌های زیادی برای پرداخت از طریق رمزارزها وجود دارد، اما همه‌گیر نیستند.

امروزه راه‌های خیلی خیلی زیادی برای خرج کردن بیت کوین وجود دارد. می‌توانید آن‌ها را در صرافی‌های آنلاین به پول فیات تبدیل کنید یا در سرویس‌هایی مثل LocalBitcoins با دیگر کاربران مبادله کنید، یا می‌توانید محصولات را به صورت آنلاین از وبسایت‌هایی که مستقیما بیت کوین را قبول می‌کنند، یا از طریق سرویس‌های پردازندۀ پرداخت مثل BitPay، خریداری کنید. همچنین می‌توانید خرید خود را از طریق معاملات ساده و قدیمی انجمن‌ها انجام دهید. همچنین تلاش‌هایی برای ساخت ترمینال‌های فروش برای تاجران وجود داشته است که بدین وسیله بیت کوین را در فروشگاه‌های واقعی (غیرمجازی) نیز قبول کنند.

بعضی از این راه‌حل‌ها رایج‌تر و آسان‌تر از بقیه هستند. اما هیچ کدام جهانی نشده‌اند. بدین معنا که هنوز شما نمی‌توانید وارد هر فروشگاهی که می‌بینید شوید و به راحتی با بیت کوین پرداخت کنید.

خرید با بیت کوین

آیا به زودی خرج کردن بیت کوین آسان‌تر خواهد شد؟

با توجه به سرعت بالای پیشرفت آن، یقینا.

یکی از تازه‌ترین نوآوری‌ها در زمینۀ پرداخت رمزارزها، کارت‌های پلاستیکی است. یکی از نمونه‌های آن کوینِ موناکو (Monaco) است که عرضه اولیه آن در حال اتمام است.

موناکو مثل ویزا کارت‌های معمولی کار می‌کند و هر جایی که پایانه‌های کارت بانکی باشد، می‌توانید از آن استفاده کنید. تفاوت در این است که شما می‌توانید موجودی موناکوی خود را با استفاده از بیت کوین یا اتریوم افزایش دهید.

سیستم به طور خودکار بیت کوین یا اتریوم شما را با یک نرخ تبدیل بین بانکیِ بسیار خوب، به مقادیر متناسب ارز فیات تبدیل می‌کند.

شما به غیر از واریز رمزارز خود به حساب کارت موناکوی خود کار دیگری لازم نیست انجام دهید. هر زمان که برای پرداخت چیزی در فروشگاه از آن استفاده کنید، سرویس خودش بقیه کارها را انجام می‌دهد. از برداشت مقدار کوین مورد نیاز از حساب شما و تبدیل آن به ارز فیات گرفته تا ارسال پولِ به دست آمده به تاجر.

اگر مونا در توسعه و تحویل کالای خود به بازارها موفق عمل کند، ممکن است انقلابی در پرداخت از طریق بیت کوین و آلت کوین‌ها ایجاد شود. چرا که در این صورت در تمام نقاطی که ویزا کارت قبول می‌کنند، چه آنلاین و چه آفلاین، رمزارزها قابل خرج خواهند بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments