آموزش استخراج دوج کوین (Dogecoin) + راهنمای کامل

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

استخراج دوج کوین (DOGE)، نقطه شروع خوبی برای سرمایه‌گذاری و ورود به بازار ارزهای دیجیتال است. Dogecoin یکی از محبوب‌ترین آلت‌ کوین‌هایی است که درست مانند بیت کوین، قابلیت استخراج، خرید و فروش از طریق بسیاری از صرافی‌های معتبر را دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی در خصوص روش‌های استخراج دوج کوین و تجهیزات مورد نیاز آن در اختیارتان قرار دهیم. همراه ما باشید.

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید، پس به احتمال زیاد با ارز دیجیتال Dogecoin و ویژگی‌های آن آشنا هستید. از زمانی که شاهد افزایش قیمت بیت کوین هستیم، قیمت سایر رمزارزها و آلت کوین‌ها هم افزایش قابل‌توجه‌ای داشته‌اند. همین مسئله باعث شده ‌است که استخراج دوج کوین، به عنوان یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری آینده‌دار، از طرف بسیاری از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، توصیه شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

قبل از آنکه نحوه استخراج دوج کوین را به شما عزیزان آموزش دهیم، به دو مورد زیر توجه داشته باشید:

  1. استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری مانند Ledger Nano X و Trezor مدل T برای ذخیره دوج کوین خصوصاً در دراز مدت.
  2. استفاده از خدمات صرافی‌های معتبر برای خرید و تبدیل دوج کوین به سایر رمزارزها.

تاریخچه بسیار کوتاهی از Dogecoin

در سال 2013، بین دو فرد به نام‌های جکسون پالمر (Jackson Palmer) و بیلی مارکوس (Billy Markus) به دلیل علاقه‌مندی مشترک به بازار ارزهای دیجیتال و هیجانات مربوط به آن، دوستی عمیقی شکل گرفت. بعد از مدتی با توجه به افزایش مقبولیت رمزارزها بین مردم و دولت‌ها، این دو تصمیم به ایجاد یک آلت کوین جدید و منحصر به خود گرفتند.

برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال، هدف پالمر و مارکوس معرفی رمزارزی سرگرم‌کننده و جذاب برای تمامی افراد بود. در واقع هدف اصلی این دو، درگیر کردن افرادی بود که به ارزهای دیجیتال و پیچیدگی مربوط به آن، علاقه زیادی نشان نمی‌دادند. در تاریخ 6 دسامبر 2013 این ارز به صورت رسمی وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و درست مطابق همان هدف اصلی، خیلی زود به محبوبیت زیادی دست یافت و جایگاه 27 مارکت کپ را به خود اختصاص داد.

برخی از رایج‌ترین دلایل محبوبیت Dogecoin عبارت است از:

  • استفاده از دوج کوین برای کارهای خیرخواهانه و پرداخت آنلاین انعام!
  • انتقال دوج کوین توسط کاربران در شبکه اجتماعی ردیت (Reddit)

منظور از استخراج دوج کوین چیست؟

استخراج دوج کوین

استخراج دوج کوین تا حد زیادی شبیه به فرآیند استخراج بیت کوین است. در واقع شما به ازای بررسی و معاملات انجام‌شده توسط Dogecoin، مقداری دوج کوین تحت عنوان پاداش، دریافت خواهید کرد. این فرآیند مانند شرکت در یک قرعه‌کشی است. شما برای شرکت در قرعه‌کشی و افزایش شانس موفقیت، قطعاً باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید. به عنوان مثال، یک کامپیوتر قدرتمند برای بررسی و تأیید تراکنش‌ها در مدت‌زمانی کوتاه!

در هر لحظه، تعداد زیادی کامپیوتر در حال فعالیت در یک بلاک، برای ایجاد یک بلاک جدید و در واقع استخراج یک کوین، هستند. بنابراین دستگاه ماینری موفق به کسب کوین جدید می‌شود که زودتر از بقیه موفق به حل معادلات پیچیده ریاضی بلاک شود.

گرچه فرآیند استخراج دوج کوین تا حد زیادی شبیه به سایر ارزهای دیجیتال است، اما در چند مورد، متفاوت از هم هستند:

  1. الگوریتم: هر رمزارزی مجموعه‌ای از قوانین منحصربه‌فرد برای استخراج کوین جدید دارد. این قوانین را الگوریتم استخراج یا الگوریتم هشینگ می‌نامند.
  2. زمان بلاک: Block Time مدت‌زمانی است که برای ایجاد یک بلوک جدید و اتصال آن به سایر بلاک‌های موجود در بلاکچین نیاز است.
  3. سختی شبکه: این عددی است که نشان می‌دهد استخراج هر بلاک جدید تا چه اندازه دشوار است. با استفاده از این پارامتر می‌توانید احتمال موفقیت‌تان را تا اندازه‌ای برآورد کنید. اما به خاطر داشته باشید که سختی شبکه استراج دوج کوین، تا حدی به تعداد افرادی که مشغول استخراج هستند و به پروتکل DogeCoin بستگی دارد. در واقع هدف این است که مدت‌زمان لازم برای استخراج هر بلاک جدید، در زمان‌های مختلف ثابت باقی بماند.
  4. مقدار پاداش: پاداش بلاک، مقداری است که به ازای استخراج هر بلاک جدید، دریافت خواهید کرد.

استخراج دوج کوین

مقایسه استخراج دوج کوین با دیگر رمزارزها

لایت کوین بیت کوین دوج کوین
الگوریتم Scrypt SHA-256 Scrypt
سختی شبکه 6802626.0955 3511060552899.72 2798252.1991
مدت‌زمان استخراج هر بلاک 2.5 10 1
پاداش استخراج هر بلاک 25 12.5 10,000
پاداش استخراج هر بلاک 3,027.35 86,391.63 27.36

بیت کوین از الگوریتم SHA-256 برای استخراج کوین جدید استفاده می‌کند، در حالی که الگوریتم دوج کوین، الگوریتم Scrypt است. این مسئله یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های استخراج دوج کوین با بیت کوین است؛ چراکه مصرف انرژی با استفاده از الگوریتم Scrypt، به مراتب کمتر از SHA-256 است. این تفاوت برای شما دو مزیت زیر را به همراه دارد:

  1. کاهش هزینه برق
  2. امکان استفاده از تجهیزات ارزان‌تر

توجه: در سال 2014، Litecoin و Dogecoin فرآیند استخراج‌شان را با هم ادغام کردند. این مسئله به این معنی است که استخراج هر دو کوین در یک فرآیند امکان‌پذیر شده است.

بر اساس مقایسه انجام‌شده، فرآیند استخراج Dogecoin بسیار سریع‌تر از لایت کوین و بیت کوین و پاداش استخراج هر بلاک هم خیلی بیشتر است.

اما خیلی هم هیجان‌زده نشوید! قیمت دوج کوین (DOGE) هنوز بسیار کمتر از قیمت بیت کوین و لایت کوین است. اما با توجه به اینکه سختی شبکه دوج کوین کمتر است، شانس شما برای دریافت پاداش بیشتر است.

نحوه استخراج دوج کوین

برای استخراج Dogecoin دو روش وجود دارد:

  1. پیوستن به استخرهای استخراج
  2. ماینینگ به صورت انفرادی.

استخر Dogecoin شامل گروهی از کاربران است که قدرت محاسباتی خود را برای افزایش شانس پیروزی در مسابقه تأیید معاملات، به اشتراک می‌گذارند. در نتیجه هنگامی که یکی از نودهای موجود در یک استخر موفق به حل معادله بلاک شود، این پاداش به طور مساوی بین کاربران استخر تقسیم خواهد شد.

تفاوت استخراج دوج کوین از طریق استخر و انفرادی

  • برای شرکت در یک استخر، نیاز به پرداخت حق عضویت است.
  • هنگامی که یک استخر موفق به استخراج یک بلاک شود، پاداش بین شرکت‌کنندگان تقسیم می‌شود. طبیعتاً این مقدار، جزء کمی از پاداش کل خواهد بود.
  • شانس موفقیت استخرهای استخراج، بسیار بیشتر از افرادی است که به صورت انفرادی برای استخراج اقدام می‌کنند.
  • در حالت انفرادی، مدت‌زمان زیادی برای استخراج نیاز خواهد بود؛ شاید هفته‌ها یا ماه‌ها!
توصیه ما: در صورتی که تجربه زیادی در خصوص روند استخراج ارزهای دیجیتال ندارید و از ماینرهایی با نرخ هش پایین استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما پیوستن به یکی از استخرهای استخراج دوج کوین است.

چه چیزهایی برای شروع استخراج Dogecoin نیاز است؟

اصلی‌ترین تجهیزاتی که قبل از شروع فرآیند استخراج دوج کوین نیاز دارید، عبارت‌اند از:

  • کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز، OS X یا Linux
  • اینترنت پرسرعت و قوی بدون قطعی
  • کیف پول دوج کوین

برای استخراج Dogecoin به یک کیف پول نیاز دارید. استفاده از کیف پول تحت وب به جای کیف پول‌های نرم افزاری یا سخت افزاری توصیه نمی‌شود. بهترین کیف پول‌های موجود، شامل Ledger Nano S، Trezor Model T و Coinbase می‌شوند.

سخت افزار استخراج دوج کوین

برای استخراج Dogecoin می‌توانید از تجهیزات سخت افزاری زیر استفاده کنید:

 CPU: استفاده از CPU کامپیوتر هرچند که خیلی هم قوی باشد، توصیه نمی‌شود؛ چراکه در کوتاه‌مدت باعث گرم شدن و در نهایت آسیب دیدن سیستم می‌شود.

GPU: کارت گرافیک یا GPU یکی از تجهیزات داخلی کامپیوترها است که برای استخراج ارز دیجیتال هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین GPU های موجود در بازار برای شروع فرآیند استخراج عبارت‌اند از:

  • SAPPHIRE Pulse Radeon RX 580
  • Nvidia GeForce GTX
  • ASUS RX Vega 64

ماینر Scrypt ASIC: اسکریپت ایسیک یک وسیله سخت افزاری است که منحصراً برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم scrypt مانند دوج کوین و لایت کوین طراحی شده ‌است. این ماینرها قدرت زیادی دارند و گران‌قیمت هستند. نگهداری از این تجهیزات با توجه به سایز و گرم شدنشان در طول زمان، تقریباً مشکل است.

نرم افزار استخراج دوج کوین

صرف نظر از اینکه کدام یک از تجهیزات سخت افزاری گفته‌شده را انتخاب می‌کنید، به یک یا چند نرم افزار برای شروع استخراج نیاز خواهید داشت. برای بهینه‌سازی فرآیند استخراج ارز دیجیتال، توصیه ما به شما استفاده از نرم افزاری است که با سخت افزار منتخب‌تان بیشترین سازگاری را دارد.

CPU: اگر از CPU برای یک استخراج سریع و ارزان‌قیمت استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده رایگان از CPU miner است.

GPU: اگر از GPU استفاده می‌کنید، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب بهترین نرم افزار استخراج دوج کوین خواهید داشت:

  • CudaMiner: سازگار با محصولات Nvidia
  • CGminer: سازگار با اکثر سخت افزارهای GPU
  • EasyMiner: مناسب برای افراد مبتدی و کم‌تجربه

ماینر Scrypt ASIC: بهترین نرم افزارهای موجود برای این ماینر عبارت‌اند از:

  • MultiMiner: بهترین برای ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم Scrypt مانند دوج کوین و لایت کوین.
  • CGminer
  • EasyMiner
اگر تجربه استخراج ارزهای دیجیتال را ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که همه چیز را ساده نگه دارید و برای شروع هزینه زیادی نکنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از GPU مانند Radeon RX 580 با نرم افزار EasyMiner است.

اگر قصد دارید به یکی از استخرهای استخراج هم بپیوندید، ما استخرهای Multipool یا AikaPool را توصیه می‌کنیم.

درباره استخراج ابری دوج کوین Dogecoin

اگر قصد استخراج دوج کوین را دارید اما نمی‌خواهید برای تجهیزات مورد نیاز هزینه کنید، استخراج ابری گزینه مناسبی خواهد بود. در این روش شما به جای خرید تجهیزات، آنها را برای مدت‌زمان مشخص اجاره می‌کنید. در نتیجه استخراج توسط مرکز داده‌ای که انتخاب کرده‌اید انجام می‌شود و سهم شما به حسابتان واریز خواهد شد.

تمام آنچه که برای استخراج ابری دوج کوین نیاز دارید، یک کیف پول Dogecoin و استخر استخراج است. استخرهای Nice Hash، Eobot و Genesis Mining همگی مبتنی بر استخراج ابری هستند.

مراقب پروژه‌های کلاهبرداری تحت عنوان استخراج ابری باشید، زیرا تقریبا تمامی پروژه های فعال با نام استخراج ابری در ایران با هدف سواستفاده و کلاهبرداری راه‌اندازی شده‌اند.

مزایای استخراج ابری دوج کوین

  • نیازی به پرداخت هزینه راه‌اندازی استخراج نیست.
  • نیازی به نگهداری از سخت افزارهای پرسروصدا و گرم نیست.
  • به عنوان یک فرد مبتدی، نیازی به دانش فنی جهت استخراج نیست.
  • هر ماه مقدار ثابتی ارز دیجیتال دریافت خواهید کرد.

معایب استخراج ابری Dogecoin

  • استخرهای استخراج ابری، اطلاعات زیادی را در مورد خود و نحوه کارشان با شما به اشتراک نمی‌گذارند.
  • در صورتی که قیمت دوج کوین کاهش یابد، مقدار هزینه‌ای که باید ماهیانه پرداخت کنید تغییری نخواهد کرد.

سخن پایانی

استخراج دوج کوین با توجه به آینده روشنی که این ارز دیجیتال پیش رو دارد، احتمالاً ایده خوبی خواهد بود. البته همه چیز به تغییرات بازار رمزارزها و میزان افزایش قیمت Dogecoin بستگی دارد. اما به نظر می‌رسد که در حال حاضر با توجه به اینکه سختی شبکه این ارز دیجیتال کم و مقدار پاداش اعطایی زیاد است، بهتر است شانس‌تان را برای سرمایه‌گذاری در این رمزارز امتحان کنید.

فرآیند استخراج دوج کوین تا اندازه‌ای مشابه با بیت کوین است. به این معنا که برای شروع استخراج، به تعدادی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری نیاز خواهید داشت. اینکه شما کدام یک از انواع تجهیزات معرفی‌شده در این مطلب را انتخاب می‌کنید، به میزان تجربه و سرمایه اولیه‌تان بستگی دارد. اما در نهایت، با هر بودجه و دانشی که دارید، استخراج Dogecoin امکان‌پذیر خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

8 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

ایکاش میگفتید که کارت گرافیک چهار گیگ هم میشه استفاده کرد؟

دریافت رایگان دوج کوین امکان نداره

سلام. در حال حاضر آیا سایت ایرانی استخراج ابری معتبر وجود داره یا خیر. و سوال دوم اینکه اگه بخوام از سایتهای ابری استخراج دوج کوین و لایت کوین استفاده کنم چه سایت خارجی مورد تایید هست و برای ما ایرانیها که تحریم هستیم مشکلی ایجاد نمیکنه. ممنون از شما

سلام متاسفانه تجربه نشون داده که اغلب این سایت های استخراج ابری کلاهبرداری هستن و در نهایت درآمد چندانی برای شما نخواهد داشت.
بهتره که وقتتون رو به راه های ذیگه کسب درآمد از رمزارزها اختصاص بدین

استخراج دوج کوین قطعا سود خوبی داره

سلام ممنون از مطالب خوبتون یه موردی بود میخواستم عنوان کنم بنده ۲۰۱۷ کار با ارزهای دیجیتال رو شروع کردم دوج کوین هم جز اونا بود چون تازه کار بودم، الان که چندین سال میگذره و من مقداری دوج کوین تو حسابم بود دسترسی به اون دیگه واسم مقدور نیست تراکنش های خرید و فروش دوج کوین روی ایمیلم موجوده اما تو شک هستم نمیدونم دقیقا از چه سایتی استفاده می‌کردم اما حدس بنده سایت coinpayment بود یا coinbase اما یادمه در اون سایت ام ریپل خرید و فروش میکردم هم دوج کوین اما هر دو مسدود شده و وقتی هم باز میشه نمیتونم مقدار یا تراکنش‌های که انجام دادم رو ببینم یجوری کلا صفر موجودی نشون میده در صورتی که من مطمنم ۱۵۰۰۰ دوج کوین در حسابم بوده الان نمیدونم باید چکار کنم

سلام یه پیام بهم بدید شاید تونستم برش گردونم
t.me: @EMFI7

خیلی مقاله مفید و جالبی بود 😃 همین حرکت رو برای مونرو هم بزنید لطفا 🥰
ممنون 🎈✨