زمان مطالعه: 5 دقیقه

کلاه برداری با استفاده از نام دوج کوین!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

تفاوتی نمی‌‌کند که شما دوج کوین را از طریق استخراج ابری بدست آورده باشید یا از طریق دستگاه‌‌های ماینر، مهم این است که با تکمیل هر بلاک دوج کوین شما صاحب 10 هزار دوج کوین می‌‌شوید. این یک ادعای دروغین و کذب نیست. این یک تبلیغ برای محبوب شدن دوج کوین نیست. این یک واقعیت است و همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از کاربران به دنبال کسب دوج کوین بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتر باشند. اما از آنجا که مسئولیت اجتماعی ما ایجاب می‌‌کند که علاوه بر مزایای دنیای رمزارز‌‌ها، معایب و خطرات احتمالی در این حوزه را نیز بازگویی کنیم این مطلب را تهیه کرده و در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

انواع استخراج دوج کوین

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

علاوه بر استخراج ابری دوج کوین ، شیوه‌‌های استخراج دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرد که در ادامه به بیان آنها می‌‌پردازیم.

استخراج مستقیم

بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهد که کمتر کسی اقدام به استخراج مستقیم دوج کوین از طریق ماینر‌‌ می‌‌کند. دوج کوین از الگوریتم scrypt، شناسایی و استخراج می‌‌شود اما استخراج آن مانند ارز‌‌های دیگری که از این الگوریتم استفاده می‌‌کنند سودآور نیست. بنابراین برای استخراج آن بهتر است از شیوه‌‌های جایگزین استفاده کرد. استخراجِ ترکیبی یکی از این شیوه‌‌هاست.

استخراج ترکیبی

استخراج ترکیبی یکی از شیوه‌‌هایی است که برای استخراج برخی ارز‌‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. در این فرایند 2 ارز دیجیتال که از یک الگوریتم مشترک پیروی می‌‌کنند با هم استخراج می‌‌شوند. به عنوان مثال بیت کوین و نِم کوین هر دو از الگوریتم از SHA_256 استفاده می‌‌کنند. از آنجایی که بیت کوین شبکه اصلی محسوب می‌‌شود، بیت کوین را زنجیره مادر و نِم کوین را زنجیره کمکی تلقی می‌‌کنند. در این پروسه همین‌که شما برای استخراج بیت کوین اقدام کنید نِم کوین نیز دریافت می‌‌کنید. کافیست تا در تنظیمات استخر استخراج خود تغییراتی را اعمال کنید و یکسری همسان‌‌سازی‌‌ها و یکپارچه‌‌سازی‌‌ها را انجام دهید. با ایجاد این تغییرات شما همزمان با استخراج بیت کوین به عنوان زنجیره مادر در حال استخراج نِم کوین نیز خواهید بود. به تعبیر ساده‌تر “چون که صد آمد نود هم پیش ماست”. با توجه به این امر شاید به این موضوع فکر کنید که احتمالا این استخراج اضافه نیازمند قدرت پردازشی بیشتر و تحمیل هزینه‌‌های اضافی باشد اما باید بدانید که در اکثر اوقات اینطور نیست و فقط در زمان استفاده از برخی از استخر‌‌ها نیازمند پرداخت هزینه اضافه‌‌تری هستید.

استخراج ابری دوج کوین

این قضیه دقیقا در مورد دوج کوین نیز صدق می‌‌کند. همانطور که گفته شد استخراج دوج کوین به تنهایی چندان هم مثمر ثمر نیست و استخراج ترکیبی آن مقرون به صرفه‌‌تر است. بلاک مادر یا شبکه مادر دوج کوین، شبکه لایت‌ کوین است که از الگوریتم Scrypt برای استخراج استفاده می‌‌کند. با توجه به سختی بیشتر استخراج لایت‌ کوین نسبت به دوج کوین شما می‌‌توانید با اعمال تغییرات گفته شده بر روی ماینر، دوج کوین نیز استخراج کنید. از سویی دیگر در صورتی که شما بخواهید دوج کوین استخراج کنید به محض تکمیل یک بلاک دوج کوین و ارسال آن به شبکه لایت‌ کوین، شبکه، هدررفت و اضافات آن را حذف و پاداش بلاک تکمیل شده را به شما می‌‌دهد. چراکه شما در حال استخراج جزئی از یک کل به نام لایت‌ کوین هستید.

استخراج ابری

حال که با شیوه‌‌های دیگر استخراج دوج کوین آشنا شدید بهتر است تا به سراغ مباحث پیرامون استخراج ابری دوج کوین برویم. استخراج ابری دوج کوین به استخراجی گفته می‌‌شود که نیازی به حضور فیزیکی ماینر نیست و شما با پرداخت هزینه‌‌های مربوطه ماینر را از شرکت‌‌های ارائه‌‌دهنده اجاره می‌‌کنید و آنها در زمان سررسید قرارداد مبلغی را به شما پرداخت می‌‌کند.

حال بیایید ببینیم که آیا اصلا استخراج ابری دوج کوین سودآوری دارد یا خیر؟

گفتیم که استخراج دوج کوین به تنهایی سودآوری نخواهد داشت و از طرفی دوج کوین را می‌‌توان پاداش اضافی شبکه لایت‌ کوین قلمداد کرد. در این میان برخی از افراد سودجو با آگاهی از این موضوع و با تکیه بر عدم آگاهی عامه مردم از این قضیه با تبلیغات بسیار این نکته را به افراد القا می‌‌کنند که می‌‌توانند با استفاده از تجهیزات و دانش فنی خود به استخراج ابری دوج کوین دست بزنند و از این طریق سود کلانی کسب کنند. اما واقعیت پشت پرده این تبلیغات چیست؟

شما برای ورود به دنیای دوج کوین و بهره‌‌مندی از سود آن با فرد آگهی دهنده ارتباط می‌‌گیرید. وی از شما می‌‌خواهد برای شروع کار مبلغی را به یک حساب واریز کنید تا دوج کوین شما را برای شما ارسال کند. شما هم این کار را انجام می‌‌دهید و اتفاقا دوج کوین خودتان را نیز دریافت می‌‌کنید. اما موضوع قابل تامل در این زمینه اینست که شما وارد یک طرح پانزی شده‌‌اید. شما برای چیزی بها پرداخته‌‌اید که صاحب آن تقریبا هیچ هزینه‌‌ای برای استخراج آن نکرده است. بعد از گذشت مدت زمانی از ورود شما به این طرح کم کم ارتباط شما با فروشنده کم و در آخر قطع می‌‌ود. این درست همان زمانی است که سر شبکه این طرح با پول‌‌های بادآورده‌‌ای که از این طریق بدست آورده است در حال خوش‌‌گذرانی است و شما تنها به سرمایه از دست رفته خود فکر می‌‌کنید.

استخراج ابری دوج کوین

سخن پایانی

اگرچه برخی از سایت‌‌هایی که در زمینه استخراج ابری دوج کوین در حال فعالیت هستند به تعهدات خود عمل می‌‌کنند اما از آنجایی که استخراج دوج کوین سودآوری زیادی ندارد مسلما امکان پرداخت سود غیر متعارف را نیز ندارد. بنابراین درصورت برخورد با آگهی‌‌‌های اغوا ‌‌کننده در زمینه استخراج ابری دوج کوین با احتیاط عمل کرده و تا حد ممکن نسبت به این آگهی‌‌ها بی‌اعتنا باشید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments