چرا اتریوم بخریم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

از زمان ورود اتریوم به عرصه رمزارز‌ها و ارز‌های دیجیتال زمان زیادی نگذشته است، رمزارزی که توانسته است با ایجاد ویژگی‌های منحصر به فرد، محبوبیت و مقبولیت زیادی را بدست آورد. خرید اتریوم می‌تواند به دلایل مختلفی صورت بگیرد. ما در این مقاله به پاسخ سوال چرا اتریوم بخریم می‌پردازیم. آنچه در پیش نگاه شما قرار دارد اطلاعاتی در مورد اتریوم و مزایای آن نسبت به سایر رمزارز ها ازجمله بیت کوین است. پس با ما همراه باشید.

حقایقی در مورد اتریوم (Ethereum)

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اتریوم ملکه رمز‌ارز‌ها: اتریوم با استفاده از مزیت‌های ذاتی خود، فراتر از یک رمزارز عادی عمل می‌کند و با این حربه در میان بیش از 1000 ارز دیجیتالی به رتبه دوم در این جدول دست یافته است.

اتریوم فرای محدودیت‌ها: احتمالا شنیده‌­اید که کار استخراج بیت کوین تا سال 2140 میلادی به پایان ‌می‌رسد. زمانی که همه 21 میلیون کوین این رمزارز استخراج شود، بسیاری از ماینر‌ها خاموش می‌شود. در آن زمان بیشتر، افرادی در شبکه باقی خواهند ماند که بیت کوین در اختیار داشته باشند. اما این مساله در مورد اتریوم متفاوت است. در حال حاضر 5.5 میلیون حساب اتریوم نزدیک به 100 میلیون اتریوم را در خود ذخیره کرده‌اند. البته ویتالیک بوترین خالق اتریوم در رابطه با این موضوع گفته است: در صورتی که نیاز به تعیین سقف برای اتریوم باشد من 144 میلیون اتریوم را پیشنهاد می‌­دهم.

این نکات بیانگر آن است که احتمالا اتریوم محدودیتی از نظر تعداد نداشته باشد و از این نظر از بیت کوین پادشاه رمزارز‌ها جلوتر بزند کما اینکه در حال حاضر سکه‌های استخراج شده اتریوم نزدیک به 5 برابر بیت کوین است. البته فراموش نکنید که برخی کارشناسان این عدم محدودیت در تعداد را دلیلی بر کم ارزش شدن اتریوم در طولانی مدت می‌دانند، با این حال اتریوم همچنان بدون محدودیت در تعداد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اتر با اتریوم متفاوت است: بهتر است بدانید که اتر با اتریوم تفاوت‌هایی دارد. اتر، کوین و رمزارز شبکه اتریوم است که از آن برای خرید و یا دریافت خدمات می‌توانید استفاده کنید ولی اتریوم شبکه پایه‌ریزی شده بر بستر بلاکچین است که در زمینه‌های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلاکچین یا زنجیره بلوک به مثاله یک دفتر کل عمل می‌کند که در آن اطلاعات دقیق هر تراکنش در آن ذخیره و برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود. اطلاعات ذخیره شده در بلاکچین به هیچ عنوان قابل تغییر نیست. از طرفی نه تنها کاربران بلکه افراد عادی هم امکان پیگیری تراکنش‌ بیت کوین و اتریوم را دارند و همین مساله امنیت شبکه را تضمین می‌کند.

حال که با برخی از این حقایق آشنا شدیم بیشتر می‌توانیم در مورد اینکه چرا اتریوم بخریم صحبت کنیم.

چرا اتریوم

چرا اتریوم بخریم؟

ما در ادامه به صورت تیتروار به بیان این دلایل می‌پردازیم.

اتریوم بخریم، چراکه قیمت اتریوم بیسار پایین‌تر از قیمت بیت کوین است. بنابراین ریسک کمتری متوجه سرمایه ما خواهد بود.

اتریوم بخریم زیرا رمزارزی است که از پلتفرمی قوی‌تر و جدید‌تر نسبت به بیت کوین استفاده می‌کند.

اتریوم امکان هوشمند سازی قرار‌داد‌ها را برای ما فراهم آورده است. قرارداد‌های هوشمند‌سازی شده توسط اتریوم می‌تواند به حذف واسطه‌ها و در نتیجه کاهش قیمت تمام‌شده قرارداد‌ها منجر شود. علاوه بر این هوشمند‌سازی قرارداد‌های اتریوم می‌تواند باعث ایجاد تحول در ارتباط بین دستگاه‌ها و در یک کلام آسان‌سازی پروسه اینترنت اشیا شود.

با توجه به آنچه گفته شد احتمالا متوجه شده‌اید که چرا اتریوم را ملکه رمزارز‌ها می‌دانند. حال بهتر است تا با هم ببینیم که چطور می‌شود اتریوم خرید؟

چگونه اتریوم بخریم؟

کاربران حوزه رمزارز برای خرید اتریوم از 2 شیوه کلی استفاده می‌کنند.

اول، خرید از دست فروش: همانطور که در بازار ارز‌های فیات مانند یورو دلال و دست فروش وجود دارد، در بازار ارز‌های دیجیتالی نیز افرادی هستند که اقدام به فروش اتریوم از طریق فضای مجازی می‌کنند. فقط تعداد کمی از این افراد بصورت حقیقی صاحب اتریوم هستند و این ریسک خرید اتریوم از طریق شبکه‌های مجازی را افزایش می‌دهد. بیشتر این افراد شیادانی هستند که یا بعد از واریز پول توسط شما اتریوم مورد توافق را به حسابتان واریز نمی‌کنند و یا مقدار کمتری از این میزان را برای شما واریز می‌کنند و در نهایت این معامله به ضرر شما تمام می‌شود.

دوم، خرید از صرافی‌های دیجیتالی: این مسیر کوتاه‌ترین و بهترین مسیر شما برای خرید اتریوم است. این صرافی‌ها که بیشتر در غالب سایت فعالیت می‌کنند در کشور‌های مختلفی اقدام به ارائه خدمت می‌کنند. برخی از این سایت‌ها شهرت جهانی پیدا کرده‌اند و کاربران بسیار زیادی در آنها مشغول به ترید و خرید و فروش رمزارز هستند.

چرا اتریوم

یکی از این صرافی‌ها، بایننس (Binance) است که نامی آشنا برای همه تریدر‌های ارز‌های دیجیتال است. برای خرید اتریوم از این صرافی می توانید از ارز‌های فیات قابل قبول این صرافی استفاده کنید. علاوه بر این شما در این صرافی امکان تبادل و یا به عبارتی خرید از طریق دیگر ارز‌های دیجیتالی را نیز دارید. با تمام این تفاسیر بایننس مانند بسیاری از صرافی‌های دیگر، هرگونه معامله با اتباع و آی پی ایرانی را ممنوع اعلام کرده است و بنابراین برای ایرانی‌ها گزینه مناسبی برای خرید ارز نیست.

در ایران نیز صرافی‌های مختلفی اقدام به خرید و فروش اتریوم و دیگر ارز‌های دیجیتالی می‌کنند که با جستجوی عباراتی مانند خرید اتریوم لیستی از آنها ظاهر می‌شود. خرید رمز‌ارز‌ها در این صرافی‌ها نیازمند تکمیل فرایند احراز هویت است که امنیت خرید و فروش‌ها را تضمین و دست کلاهبرداران و هکر‌ها را از دارایی‌های دیجیتالی شما کوتاه می‌کند.

به هر حال چه تصمیم برای خرید اتریوم از طریق صرافی‌های خارجی گرفتید و چه صرافی‌های ایرانی را برای این کار انتخاب کردید حتما در اسرع وقت اقدام به انتقال رمزارز خود از صرافی به والت شخصیتان کنید تا امنیت آن بیش از پیش تضمین شود.

سخن پایانی

ویژگی‌های اتریوم و همچنین قدرت آن به قدری است که توانسته بسیاری از علاقمندان حوزه ارز‌های دیجیتال را بر سر 2 راهی انتخاب بیت کوین یا اتریوم در زمان خرید قرار دهد و جایگاه خود را در صدر جدول محبوب‌ترین رمزارز‌ها تثبیت کند. بعید نیست در آینده‌ای نه چندان دور اتریوم با رونمایی و تکمیل پرو‌ژه‌های در دست اقدام خود مانند کسپر بتواند بیت کوین را نیز پشت سر بگذارد. شاید تکمیل پروژه‌های اتریوم پاسخی گویا برای سوال چرا اتریوم بخریم باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments