ساده‌ترین شیوه خرید اتریوم

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

در حال حاضر خرید اتریوم که در پله دوم محبوبیت در میان رمزارز‌ها قرار دارد می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ارز‌های دیجیتالی باشد. چرا‌که قیمت اتریوم این ملکه رمزارز‌ها به مراتب پایین‌تر از قیمت بیت کوین است و در مقابل خدمات بسیار بیشتری را نسبت به بیت کوین ارائه می‌کند. اگر‌چه اتریوم نام شبکه‌ای بر بستر بلاکچین است و قابلیت‌هایی فراتر از یک ارز مبادله‌ای دارد، با این وجود بسیاری از افراد آن را معادل اتر می‌دانند. اتر را می‌توان واحد پول اتریوم نامید، زیرا شما می‌توانید با اتر خرید خود را انجام ‌دهید یا در زمان انتقال پول این اتر است که جابجا می‌شود نه اتریوم.

نمای کلی خرید اتریوم

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

برای خرید اتریوم شیوه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر شیوه‌های خرید بیت کوین را می‌توان برای خرید اتریوم نیز به کار برد. ما در این مقاله سعی می‌کنیم تا شما را بیشتر با این مقوله آشنا کنیم.

راه‌های خرید اتریوم

برای خرید اتریوم شما 2 راه کلی در پیش رو دارید.

  1. خرید اتریوم بصورت مستقیم از صاحب اتریوم: خرید اتریوم بصورت مستقیم می‌تواند خرید از یک شخص حقیقی یا یک هویت کاملا مجازی باشد. خرید با این شیوه را می‌توان به خرید از بازار سیاه تشبیه کرد. خریدی که از ریسک بالایی برخوردار است. در بازار ارز‌های فیات خرید از بازار سیاه، خطراتی مانند از دست دادن سرمایه و یا دریافت ارز‌های تقلبی را می‌تواند به همراه داشته باشد. در بازار رمز‌ارز‌ها این ریسک به شکل دیگری ظاهر می‌شود. به عنوان مثال در زمان خرید اتریوم در بازار سیاه به دلیل آنلاین بودن پروسه ممکن است شما بهای اتریوم را بپردازید ولی اتریوم خود را دریافت نکنید. یا به بهانه تغییر و نوسان قیمت، اتریوم دریافتی کمتر از میزان مورد توافق با طرف مقابل باشد. تاکید می‌کنیم خطر‌پذیری این نوع خرید بسیار بالاست. فراموش نکنید اگر واقعا به اتریوم نیاز داشتید و خواستید از این شیوه استفاده کنید حتما با افراد با تجربه مشورت کنید.
  2. خرید اتریوم از طریق صرافی‌های آنلاین: با قاطعیت تمام می‌توان گفت که بهترین شیوه خرید ارز‌های دیجیتالی مانند اتریوم را می‌توان خرید از صرافی‌های آنلاین دانست. صرافی‌های آنلاین سایت‌هایی هستند که شما می‌توانید بعد از ثبت‌نام و قبول قوانین مدنظر آنها اقدام به خرید اتریوم کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. برای یافتن نام این صرافی‌ها می‌توانید از جستجو در فضای اینترنت کمک بگیرید. به عنوان مثال با جستجوی کلماتی مانند بهترین صرافی خرید اتریوم یا خرید و فروش بیت کوین یا خرید پرفکت مانی می‌توانید به لیستی از این صرافی‌ها دسترسی پیدا کنید.

اکنون زمان آنست که با نگاهی جزئی‌تر به این موضوع بپردازیم.

خرید اتریوم

یپش‌نیاز‌های شما برای خرید اتریوم در 2 مورد خلاصه می‌شود:

والت سخت افزاری یا نرم‌افزاری

برای مدیریت رمز‌ارز‌هایی که قصد خرید و استفاده از آنها را دارید شما به یک کیف‌ پول دیجیتال نیاز دارید. کیف پول‌ها یا همان والت‌ها با تمام ویژگی‌­های مشترکی که با یکدیگر دارند، دارای تفاوت‌هایی نیز هستند که همین امر سبب افزایش تنوع آنها شده است. والت‌ها با ارائه کلید‌های عمومی به تعبیری نقش شماره ‌حساب‌ را ایفا می‌کنند. امنیت رمزارز‌های شما بستگی مستقیمی به والت شما دارد. پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید. امنیت والت‌های شما را کلید‌های خصوصی تامین می‌کنند. اگر کلید‌های عمومی را همان شماره حساب بانکی یا شماره کارت عابر بانک شما تلقی کنیم، کلید‌های خصوصی نقش رمز دوم و رمز امنیتی آن را ایفا می‌کنند. کلید‌های خصوصی امضای شما در تایید تراکنش‌های اتریوم نیز هستند. بنابراین در حفظ و نگهداری آنها باید به شدت کوشا باشید؛ چراکه در صورت دستیابی هکر‌ها و افراد فرصت‌طلب به کلید‌های خصوصی شما، ممکن است تمام دارایی‌های دیجیتالی خود را از دست بدهید. در ادامه و بصورت بسیار مختصر با انواع این کیف‌ پول‌ها آشنا می‌شویم.

والت­‌های نرم‌افزاری: این والت‌ها در پلتفرم‌های مخصوص رایانه، تلفن همراه و همچنین بر بستر سایت ارائه می‌شوند. ویژگی این والت‌ها امکان دسترسی به آنها در هر جا و هر زمان است، فقط کافیست که به اینترنت متصل شوید و تمام. همین ویژگی مثبت می­‌تواند خطری برای دارایی شما باشد، چراکه هکر‌ها از طریق اینترنت می‌توانند به آن نفوذ کنند. البته در صورت رعایت مسائل امنیتی این خطر بسیار کم خواهد بود.

والت سخت‌افزاری: والت‌های سخت‌افزاری بیشتر شبیه فلش مموری‌های معمولی هستند. معروفترین نوع آن “لجر نانو اس” نام دارد که از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. این والت‌ها بصورت آفلاین کار می‌کنند و در صورت مفقود شدن نیز بصورت عادی نمی‌­توان به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند. تنها در صورتی که قبلا کلید خصوصی خود را پرینت و یا جایی ذخیره نموده باشید، امکان بازیابی آن وجود دارد.

والت‌های کاغذی: این والت‌ها را نیز می­توان جزء امن‌ترین و کم‌هزینه‌ترین والت‌ها دانست. چرا که هم آفلاین و هم با چاپ کلید خصوصی بر روی کاغذ می‌توانید از آن استفاده کنید. البته فراموش نکنید امکان گم شدن یک تکه کاغذ بیش از یک والت‌ سخت افزاری است ولی در کل می‌توان به امنیت آن مطمئن بود.

پس از انتخاب والت نوبت به مرحله بعدی کار می‌رسد.

انتخاب صرافی دیجیتال

همانطور که گفته شد خرید اتریوم از صرافی‌ دیجیتال بهترین و بی‌درد‌سر‌ترین شیوه برای این کار است. همانطور که در زمینه انتخاب والت گزینه‌های متعددی پیش رو دارید، برای انتخاب صرافی آنلاین نیز گزینه­‌های متعددی پیش روی شماست.

خرید اتریوم

صرافی‌های خارجی: احتمالا نام Binance یا Bitrex را شما هم شنیده‌اید. اگر با آنها آشنایید که هیچ، ولی اگر در مورد آنها اطلاعی ندارید، باید بدانید که این‌ها، نام 2 صرافی مشهور و محبوب دیجیتالی در این عرصه هستند. خرید از این صرافی‌ها به 2 شیوه صورت می‌گیرد:

اول، خرید از طریق ارز‌های فیات: شما برای خرید از این صرافی‌ها نیازمند ارز‌های فیات قابل قبول مانند دلار یا یورو هستید. اما از آنجا که کلیه مبادلات بصورت آنلاین صورت می‌گیرد و بسیاری از آنها از ریال ایران پشتیبانی نمی‌کنند، شما مجبورید از ویزا کارت، مستر کارت و یا … برای این کار کمک بگیرید. این شیوه برای افرادی که از ایران اقدام به این کار می‌کنند به صرفه نیست چرا که وجود واسطه‌ها در این پروسه موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود. در صورتی که در خارج از کشور زندگی می‌کنید و دسترسی به کارت‌های اعتباری دارید، این موضوع اندکی متفاوت‌تر خواهد بود و قیمت احتمالا متعادل‌تر و به‌ صرفه‌تر خواهد بود.

دوم، خرید از طریق تبادل ارز‌های دیجیتال: در این شیوه شما برای بدست آوردن اتریوم می‌بایست حتما یک ارز دیجیتالی داشته باشید. این ارز دیجیتالی می‌تواند بیت کوین، تتر و یا هر ارز دیگری باشد. ارز‌های مورد قبول صرافی‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است که بسته به سرمایه و نیاز شما قابل انتخاب هستند. از سویی دیگر خرید و فروش در برخی از این صرافی‌ها از طریق آی پی ایران و با هویت ایرانی ممنوع است و در صورتی که مدیران آنها متوجه این موضوع شوند، حساب کاربری شما مسدود و حتی امکان بلوکه شدن دارایی‌های شما نیز وجود دارد. نکته قابل توجه و جالب در این زمینه اینست که شما برای استفاده از این صرافی‌ها یا باید خود استخراج‌گر ارز‌های دیجیتالی مانند بیت کوین باشید، یا باید به صرافی‌های آنلاین ایرانی برای خرید اتریوم و استفاده از آن در صرافی مراجعه کنید.

صرافی‌های ایرانی: مهمترین ویژگی این صرافی‌ها را می‌توان قبول ریال به عنوان وجه قابل معامله دانست. شما در این صرافی‌ها بعد از ثبت‌نام و تکمیل مراحل احراز هویت، می‌توانید با کارت بانکی خود اقدام به خرید ارز مورد نظر کنید. در برخی از این صرافی‌ها شما یک کیف‌ پول ریالی و یا یک کیف‌ پول آنلاین خواهید داشت که می‌توانید آن را شارژ کنید و از این طریق بهای اتریوم خود را بپردازید. این نکته را فراموش نکنید که حتما قبل از شروع به همکاری با این صرافی‌ها از اعتبار آنها مطمئن شوید.

 بنابراین شاید ساده‌ترین شیوه خرید اتریوم را بتوان همان خرید از صرافی‌های آنلاین ایرانی دانست. اگر تا به حال با صرافی های آنلاین ایرانی کار نکرده‌اید، بهتر است ادامه مقاله را از دست ندهید.

اکنون که والت مورد نظر و صرافی معتبر خود را انتخاب کردید، با هم به مرور شیوه کار با آنها می­‌پردازیم. در نظر داشته باشید شیوه کلی اکثر صرافی‌های ایرانی تقریبا مشابه هم هستند و در برخی قوانین با یکدیگر تفاوت­‌هایی نیز دارند.

نحوه خرید اتریوم از صرافی‌های ایرانی

مرحله اول، ثبت نام در صرافی است که مانند اکثر ثبت نام‌های اینترنتی صورت می‌گیرد.

مرحله دوم، تکمیل مراحل احراز هویت پس از ورود به پنل کاربری است که شامل ارسال عکس کارت ملی، شناسنامه، کارت بانکی، تایید تلفن همراه و تلفن ثابت و همچنین ارسال دست‌نوشته و عکس سلفی می‌شود. برخی صرافی­‌ها مدارک دیگری نیز برای احراز هویت دریافت می­‌نمایند و برخی تعدادی از این مدارک را نیز دریافت نمی‌­کنند. در اهمیت این موضوع همین بس که اگر در صرافی مد‌نظر، شما برای خرید ارز، نیازی به احراز هویت نداشتید، احتمالا در دام کلاهبردارن اینترنتی افتاده‌اید. البته برای فروش به این صرافی‌ها نیازی به احراز هویت نیست.

خرید اتریوم

مرحله سوم این فرایند مراجعه به صفحه خرید اتریوم و پرداخت بهای اتریوم مورد نیاز است. در این صفحه شما باید اطلاعاتی از قبیل آدرس کیف‌ پول دیجیتالی و میزان مورد نیاز اتریوم و یا مبلغی ریالی که می‌خواهید به آن میزان اتریوم بخرید را وارد کنید و پس از قبول قوانین آن، منتظر ارسال اتریوم درخواستی از سوی صرافی باشید.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد تفاوتی نمی‌کند که شما به چه دلیلی اقدام به خرید اتریوم می‌کنید، مهم‌ترین نکته در این زمینه خریدی امن و مطمئن است تا بتوانید شیرینی استفاده از اتریوم را بدون دغدغه خاطر بچشید. در این میان به نظر می­‌رسد خرید اتریوم از صرافی‌ها نسبت به بازار سیاه کاری معقولانه‌تر است و خرید از صرافی‌های دیجیتال ایرانی را می­‌توان بهترین گزینه برای خرید اتریوم دانست.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments