دیوید مارکوس (David Marcus) کیست؟ بیوگرافی سرپرست پروژه لیبرا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
سن 47
محل تولد پاریس، فرانسه
محل اقامت آمریکا، سانفرانسیسکو
دسته بندی تکنولوژی
محل تحصیل دانشگاه ژنو (ترک تحصیل)
علت شهرت هدایت رمزارز شرکت فیسبوک، لیبرا
شبکه‌های اجتماعی

وقتی حدود شش ماه پیش این سفر را شروع کردیم، ایده‌ای برای چگونگی انجام کارها وجود نداشت؛ جلسات ما بیشتر در زمینه دور هم جمع شدن و تلاش برای فهمیدن راهکاری برای مشکلات غیر قابل حل بود. 1.7 میلیارد نفر در دنیا هم‌اکنون از خدمات بانکی استفاده نمی‌کنند و به این خدمات دسترسی ندارند و میلیاردها کمبود دیگر که هنوز وجود دارد.

بیوگرافی دیوید مارکوس

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

دیوید مارکوس در شهر پاریس متولد و در ژنو بزرگ شده است. این شخص در پست‌های اجرایی در زمینه‌های فناوری در سطح جهانی ایفای نقش کرده است که از جمله آنها می‌توان به پی‌پال (PayPal) و فیسبوک (Facebook) اشاره کرد. دیوید مارکوس پیش از فعالیت حرفه‌ای خود در حوزه رمزارزها، مدت‌ها به عنوان یک طرفدار بیت کوین در میان نخبگان سیلیکون ولی (Silicon Valley) شهرت داشت. مارک زاکربرگ در حالی که برای توسعه فیسبوک مسنجر در تلاش بود، از دیوید مارکوس استفاده کرد تا فرآیندهای تحقیق و توسعه فیسبوک در بلاکچین و رمزارزها را هدایت کند که در نهایت موجب ایجاد پروژه لیبرا شد.

عملکرد دیوید مارکوس در سال 2019 و 2020

در حالی که شایعات زیادی از پروژه فیسبوک به گوش می‌رسید، ساخت رمزارز لیبرا (Libra) که با پشتیبانی از دارایی‌های ذخیره‌شده کنسرسیوم شرکت‌های سراسر جهان همراه بود، تا اواسط ژوئن 2019 اعلام نشد. این خبر باعث ترس دولت آمریکا از توسعه این پروژه شده بود؛ زیرا فیسبوک سوابق مناسبی در زمینه عدم استفاده و رازداری نسبت به داده‌های کاربران نداشت و همچنین این کار می‌توانست سبب تأثیر بر امور مالی جهانی و احتمال سقوط وضعیت دلار آمریکا به عنوان یک ارز جهانی شود.

در ماه ژوئیه، دیوید مارکوس برای پاسخ دادن به سؤالات مربوط به این رمزارز، اقدامات حریم خصوصی و سایر موضوعات مربوط به آن، در کمیته خدمات مالی مجلس آمریکا برای ارائه شهادت حاضر شد و مسائل زیادی را مطرح کرد. در حالی که شبکه آزمایشی لیبرا و کیف پول کالیبرا (Calibra) در حال کار هستند، با توجه به فشارهای گسترده نظارتی و عدم قطعیت‌های موجود، این پروژه متوقف شده است.

در ژانویه 2020، مجمع جهانی اقتصاد در داووس، دستور تشکیل کنسرسیومی برای حاکمیت ارزهای دیجیتال را داد. این کنسرسیوم از رهبران جهان، سیاست‌گذاران و کارآفرینان تشکیل شده که دیوید مارکوس نیز جزو آنها است. کنسرسیوم جدید به ایجاد سیاست‌های پایدار و شفاف برای دارایی‌های دیجیتال در اقتصاد جهانی اختصاص یافته است. با ورود دولت‌ها و شرکت‌ها به فضای ارزهای دیجیتال، این فضا واقعاً جالب خواهد شد. انتظار می‌رود که لیبرا و دیوید مارکوس در مرکز این اتفاقات قرار داشته باشند.

انتظارات از دیوید مارکوس در آینده

فاش شدن پروژه لیبرا در فیسبوک، باعث بحث بین‌المللی در مورد نقش ارزهای دیجیتال در جامعه شد. پس از اعلام انتشار این رمزارز، برخی از قدرتمندترین کشورها اقدام به تحقیق و توسعه در زمینه چارچوب ارزهای دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی خود کرده‌اند. اگرچه لیبرا در وضعیت نامشخصی قرار دارد، ولی هم‌اکنون در حال ارزیابی و سازگاری با شرایط نظارتی کشور آمریکا است و انتظار می‌رود در سال 2021 وضعیت پروژه لیبرا تعیین تکلیف شود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments