ارز دیجیتال سیف مون چیست؟ آشنایی با پروژه SafeMoon

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon) بسیار جدید است اما سرعت رشد آن بسیار بالا بوده و می‌توان آن را سریع‌ترین ارز دیجیتال از نظر رشد در بازار دانست. جدید بودن این رمزارز، افرادی را که به سرمایه‌گذاری روی ارزهای جدید علاقه دارند، به سمت این ارز دیجیتال جذب کرده است.

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات ذاتی در بازار جزو سرمایه‌گذاری‌های پرریسک به حساب می‌آیند. بسیاری از ثروت‌ها یک‌ شبه از بین رفته‌اند. هرگز بیش از توان مالی و تحملتان در از دست دادن پول، سرمایه‌گذاری نکنید و در مورد هر ارزی ابتدا تحقیق کنید. برای اینکه با ارز دیجیتال سیف مون آشنا شوید، حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon) چیست؟

رمزارز سیف مون یک آلت کوین است. این ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است و کاملاً شبیه بیت کوین عمل می‌کند؛ البته تفاوت‌هایی نیز دارد. این ارز دیجیتال در مارس سال 2021 راه‌اندازی شد و بیش از 1 میلیون کاربر جمع‌ کرده است.

ویژگی منحصربه‌فرد SafeMoon این است که از هر کسی که توکن خود را بفروشد 10٪ کارمزد دریافت می‌کند. سپس 5٪ از این کارمزد را میان سایر دارندگان SafeMoon توزیع می‌کند. در واقع به کسانی که توکن‌های خود را نگه می‌دارند پاداش می‌دهد و باعث می‌شود انگیزه برای فروش توکن کم شود.

what-is-safemoon

یکی از انتقادات به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین این است که آنها از هدف اصلی خود یعنی ایجاد یک ارز غیرمتمرکز و کارا که به راحتی قابل سرمایه‌گذاری باشد، دور شده‌اند. هر چند هنوز مشخص نیست که در واقع با SafeMoon چه چیزهایی را می‌توانید خریداری کنید، اما کارمزد فروش، مالکان را تشویق می‌کند که فعلاً توکن‌های خود را نفروشند.

ایلان ماسک در مورد دوج کوین در توئیتی گفت دوج کوین ارز دیجیتال موجود در ماه است. ارز دیجیتال سیف مون یک پروژه جدی‌تر از دوج کوین است و شعار آن این است که این یک ارز دیجیتال ایمن در ماه است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه رسمی ارز دیجیتال سیف مون مراجعه کنید.

آیا واقعاً ارز دیجیتال SafeMoon امن است؟

ارزهای دیجیتال اغلب پرنوسان هستند و بر اساس شواهد موجود به نظر نمی‌رسد SafeMoon تفاوت زیادی با سایر ارز‌های دیجیتال داشته باشد؛ حتی با افزایش ارزش آن همچنان مستعد اصلاح‌های بزرگ است (یکی از آنها در آوریل 2021 رخ داده و دیگری هم 19 می‌2021).

برخی ارز دیجیتال سیف مون را یک طرح پانزی می‌دانند؛ زیرا سود شما وقتی بیشتر می‌شود که زود‌تر خرید کرده باشید و وقتی کسی مقدار توکن بیشتری بعد از شما می‌خرد، شما هم سود می‌کنید. همچنین کارمزدی که برای فروش وجود دارد و مدل توزیع این ارز بیشتر به نفع افراد اولیه‌ای است که این ارز را خریداری کرده‌اند و آنها هستند که از خرید و فروش بیشتر سود می‌کنند. البته برخی دیگر با این نظریه مخالف هستند و سیف مون را یک طرح پانزی نمی‌دانند.

what-is-safemoon

لارک دیویس (Lark Davis)، سرمایه‌گذار و فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در توئیتر نسبت به SafeMoon هشدار داد و گفت:

به خاطر داشته باشید فقط به این دلیل که از طریق پانزی پول به دست می‌آورید، واقعیت پانزی بودن را تغییر نمی‌دهد.

دیویس همچنین سیف مون را با طرح پانزی BitConnect مقایسه کرد؛ ارز دیجیتالی که در سال 2018 پس از آنکه دو ناظر امنیتی اوراق بهادار در سطح ایالات متحده علناً به سرمایه‌گذاران از شباهت‌های آن به یک طرح پانزی هشدار دادند، متوقف شد.

همچنین WarOnRugs، یک مجموعه ضد کلاهبرداری متمرکز روی ارزهای دیجیتال، از صاحبان ارز دیجیتال سیف مون به دلیل قفل کردن بیش از 50٪ از حجم نقدینگی خود انتقاد کرده است. مدیر عامل SafeMoon، جان کارونی (John Karony) اظهار داشت که نقدینگی برای امنیت بیشتر ارز دیجیتال نگه داشته می‌شود.

قیمت ارز دیجیتال سیف مون

ارزش کل بازار یا مارکت کپ پروژه رمزارز سیف مون با نام توکن SAFEMOON در حدود 2 میلیارد و 900 میلیون دلار است. این ارز دیجیتال مانند دوج کوین در ماه‌های اخیر رشد بسیار سریع و زیادی داشته است. نمودار قیمت این ارز دیجیتال را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

what-is-safemoon

برای مشاهده قیمت لحظه ای این ارز دیجیتال می‌توانید به صفحه قیمت ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon) مراجعه کنید.

ارز دیجیتال سیف مون چگونه خریداری می‌شود؟

اگر می‌خواهید ریسک کنید، پس می‌توانید SafeMoon را از یکی از چهار صرافی ارز دیجیتال مثل گیت آی‌او، پنکیک سواپ ،BitMart ،WhiteBit و Bakery Swap خریداری کنید. خرید از برخی صرافی‌های DEX کمی پیچیده‌تر از خرید ساده رمزارزهایی مانند بیت کوین از صرافی های معمولی است.

برای مثال، برای استفاده از PancakeSwap، ابتدا باید برنامه Trust Wallet را دانلود کنید، سپس BinanceCoins  (BNB یا BSC) را بخرید و آنها را به کیف پول خود اضافه کنید. سپس از طریق برنامه Trust Wallet به صرافی PancakeSwap مراجعه و صفحه SafeMoon را پیدا کنید و رمزارز Binance خود را در آنجا معاوضه نمایید.

what-is-safemoon

البته کیف پول اختصاصی ارز سیف مون در دست ساخت است که ممکن است روند کار را ساده کند. فقط به یاد داشته باشید که استفاده از ارزهای دیجیتال در بهترین زمان‌ها هم ریسک دارد؛ آنها معمولاً بسیار بی‌ثبات‌تر از سهام‌های سنتی هستند و در حال حاضر بازار بی‌نظم است و به ثبات نرسیده است. در پایان، این پولِ خود شما است؛ فقط ما پیشنهاد می‌کنیم هرگز بیش از توان مالی خود برای از دست دادن، سرمایه‌گذاری نکنید.

سخن پایانی

سیف مون را ارز دیجیتالی با رشد سریع می‌نامند. این ارز دیجیتال جزء آلت کوین‌هایی است که ویژگی منحصربه‌فردی دارد و آن اینکه هنگام فروش توکن باید 10 درصد کارمزد پرداخت کنید و 5 درصد از این کارمزد پرداختی میان تمام دارندگان توکن پخش می‌شود. به خاطر این استراتژی، برخی این رمزارز را یک طرح پانزی می‌نامند ولی بنیانگذاران این ارز دیجیتال می‌گویند این طرح برای تشویق دارندگان توکن به نگهداری توکن‌ها است و هولد بیشتر توکن باعث افزایش امنیت کل شبکه می‌شود.

این ارز دیجیتال در عمر کوتاه خود تا کنون نوسانات بسیار زیادی را تجربه کرده است. بازار ارزهای دیجیتال جزو بازار‌های پرنوسان است و ارزهای جدیدی مثل ارز سیف مون که خبرساز می‌شوند و توجهات زیادی را به خود جلب می‌کنند، نوسانات بسیار بیشتر و شدید‌تری را تجربه می‌کنند. بنابراین هنگام سرمایه‌گذاری روی این ارزها باید دقت کنید که از روی هیجان و همچنین با تمام سرمایه خود وارد این بازار‌ها نشوید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments