ارز دیجیتال کومودو (Komodo) چیست؟ معرفی توکن KMD

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

ارز دیجیتال کومودو (Komodo) یک رمزارز غیرمتمرکز و مبتنی بر یک مدل بلاکچین متن باز است که در سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی راه‌اندازی شد. این پلتفرم از زی کش (Zcash) فورک شده است؛ ارز دیجیتالی که امکان انجام تراکنش‌های ناشناس را برای کاربران فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال Komodo با توجه به الگوریتم خود، امکان انجام تراکنش‌های قابل تعویض، بسیار ایمن و ناشناس را برای کاربران فراهم می‌کند. برای این منظور، کومودو از مدل اجماع اثبات کار با تأخیر (dPoW) استفاده می‌نماید. به این ترتیب، تمامی تراکنش‌ها با کارمزد بسیار کم تأیید می‌شوند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

برای آشنایی بیشتر با پلتفرم و ارز دیجیتال کومودو (KMD) تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پلتفرم کومودو چگونه کار می‌کند؟

بسیاری پلتفرم کومودو را ترکیب موفقیت‌آمیز سه الگوریتم می‌دانند: زی کش، اثبات کار با تأخیر و سوپرنت (SuperNET). برای درک هرچه بیشتر موضوع، در ادامه این سه الگوریتم و اهمیت آن در پلتفرم کومودو را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

ارز دیجیتال کومودو

 

زی کش (Zcash)

زی کش (ZEC) یک ارز دیجیتال است که با پروتکل اثبات دانش صفر (Zero Knowledge Proof) کار می‌کند. به این معنا که تمام اطلاعات شخصی شما _از جمله آدرس خصوصی، مقدار دارایی معامله‌شده و سایر اطلاعات_ برای سایر معامله‌گران ناشناس باقی می‌ماند.

پروتکل اثبات کار با تأخیر (dPoW)

پروتکل اثبات کار با تأخیر توسط تیم کومودو توسعه یافته است. این پروتکل با توجه به محافظت دو لایه‌ای که در سیستم تراکنش‌های آن تعبیه شده، امنیت بسیار بالاتری را ارائه می‌دهد.

سوپرنت (SuperNET)

کومودو بخشی از پروژه گسترده‌تری به نام سوپرنت است. در واقع، ارز دیجیتال کومودو، توکن رسمی پروژه سوپرنت است. این پروژه با استفاده از الگوریتم اثبات کار با تأخیر به کاربران اجازه می‌دهد که با در نظر گرفتن امنیت به عنوان یکی از عناصر مهم، تراکنش‌های خود را میان پلتفرم‌های متمرکز و غیرمتمرکز انجام دهند.

ارز دیجیتال کومودو (Komodo) چیست؟

توکن کومودو که با نماد KMD شناخته می‌شود، ارز دیجیتال اختصاصی شبکه کومودو است و به دلیل الگوریتم اجماع اثبات کار با تأخیر، بخش جدایی‌ناپذیر این شبکه به شمار می‌رود. به عبارت دیگر، این الگوریتم اجماع بدون یک ارز دیجیتال کار نخواهد کرد.

توکن KMD قابلیت استخراج دارد و حداکثر عرضه در نظر گرفته شده برای آن، ۲۰۰ میلیون واحد است. ۱۰۰ میلیون واحد از توکن‌های کومودو از قبل استخراج شده و در عرضه اولیه فروخته شدند. البته از این ۱۰۰ میلیون واحد، ۹۰ درصد میان سرمایه‌گذاران اولیه توزیع شد و ۱۰ درصد مابقی برای هزینه‌های توسعه و بازاریابی این پلتفرم اختصاص یافت.

 

ارز دیجیتال کومودو

همانند زی کش (ZEC)، کومودو نیز با استفاده از الگوریتم Equihash استخراج می‌شود. در حال حاضر، حدود ۱۲۵ میلیون واحد (۶۳ درصد) از توکن‌های KMD در گردش هستند و پیش‌بینی می‌شود که توکن‌های باقی‌مانده تا سال ۲۰۳۰ استخراج شوند.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال کومودو

عرضه اولیه (ICO) ارز دیجیتال کومودو از ۱۵ اکتبر تا ۲۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ انجام شد و طی آن، توسعه‌دهندگان موفق به جمع‌آوری ۲،۶۳۹ واحد بیت کوین (در آن زمان، به ارزش تقریبی ۲ میلیون دلار) از طریق فروش توکن‌های خود شدند. در زمان عرضه اولیه، هر واحد KMD با قیمت ۰٫۳۷۶ دلار معامله می‌شد.

این ارز دیجیتال در ماه‌های اولیه خود با استقبال زیادی روبه‌رو شد و یک روند صعودی به خود گرفت. در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۷، کومودو موفق شد بالاترین قیمت تاریخی خود را در ۱۱٫۶۱ دلار به ثبت برساند. پس از آن، توکن KMD وارد یک چرخه پرنوسان و نزولی شد، تا اینکه در نوامبر سال ۲۰۱۸، قیمت کومودو به حدود ۰٫۵ دلار رسید.

با این حال، تلاش‌های کومودو برای افزایش قیمت همچنان ادامه داشت و در ۷ جولای سال ۲۰۱۹، قیمت ارز دیجیتال کومودو به حدود ۱٫۸ دلار صعود کرد. اما، پس از آن و تا فوریه سال جاری، کومودو یک روند تقریباً خنثی به خود گرفت و تغییرات قیمتی چندان محسوسی برای آن مشاهده نشد.

در فوریه سال ۲۰۲۱ و همزمان با آغاز رالی صعودی بازار ارزهای دیجیتال، کومودو نیز وارد یک چرخه صعودی شد و در ۹ آوریل، قیمت Komodo به حدود ۴٫۴۶ دلار رسید.

در صفحه قیمت ارز دیجیتال کومودو (Komodo) می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت توکن KMD و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.
نمودار قیمت ارز دیجیتال کومودو (KMD) از ابتدا تا کنون

ارز دیجیتال کومودو را از کجا خریداری کنیم؟

بیشتر تراکنش‌های ارز دیجیتال کومودو در صرافی بایننس (Binance) پردازش می‌شود. علاوه بر این، شما می‌توانید این ارز دیجیتال را از صرافی‌های شناخته‌شده دیگری مانند کریپتو ایکس (Cryptox)، کریپتوپیا (Cryptopia)، کوین اکسچنج (CoinExchange) و بیترکس (Bittrex) نیز خریداری کنید.

در این صرافی‌ها، شما می‌توانید با استفاده از ارزهای دیجیتال دیگری مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) یا لایت کوین (LTC)، به خرید و فروش کومودو بپردازید.

ارز دیجیتال کومودو را کجا نگهداری کنیم؟

در این بخش، سه مورد از بهترین کیف پول‌ها را برای نگهداری توکن‌های کومودو به شما معرفی می‌کنیم.

اولین مورد، کیف پول سخت افزاری لجر نانو مدل اس (Ledger Nano S) است که یکی از ایمن‌ترین کیف پول‌ها به شمار می‌رود.

گزینه دوم، کیف پول کاغذی کومودو است. همان‌طور که از نام آن پیدا است، شما می‌توانید اطلاعات خصوصی خود را روی یک برگه کاغذی نگهداری کنید.

آخرین گزینه، کومودو سوئینگ والت (Komodo Swing Wallet) نام دارد که کیف پول رسمی کومودو است. توسعه‌دهندگان توصیه می‌کنند که برای ذخیره توکن‌های کومودو خود از این کیف پول استفاده کنید؛ چون تمام ویژگی‌هایی که به دنبال آن هستید را به شما ارائه می‌دهد. این کیف پول برای سیستم‌های عامل لینوکس، مک و ویندوز در دسترس است.

کیف پول کومودو سوئینگ والت را از سایت komodoplatform.com دانلود کنید.

مزایا و معایب پلتفرم رمزارز کومودو

 

از جمله مزایای استفاده از پلتفرم کومودو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دلیل ارتباط با پروتکل‌های زی کش، اثبات کار با تأخیر و سوپرنت، از امنیت بالایی برخوردار است.
  • یک پلتفرم بلاکچینی غیرمتمرکز و متن باز است.
  • در این پلتفرم می‌توان تراکنش‌ها را به صورت قابل تعویض، بسیار ایمن و ناشناس انجام داد.
  • این پلتفرم از فناوری پیشرفته‌تری نسبت به شبکه‌های بلاکچینی زی کش یا ان ایکس تی (Nxt) برخوردار است.
  • شما می‌توانید برای حفظ امنیت توکن‌های کومودو خود از سه کیف پول ایمن استفاده کنید.

تنها نکته منفی پلتفرم کومودو این است که خرید توکن‌های کومودو با ارزهای فیات دشوار است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی پلتفرم کومودو و ارز دیجیتال اختصاصی آن، KMD، پرداختیم. طی سال‌های گذشته، کومودو یک فناوری پیشرفته و انقلابی را توسعه داده است. همان‌طور که گفته شد، کومودو ترکیبی از سه پروتکل زی کش، اثبات کار با تأخیر و سوپرنت است و تمام آنچه را که کاربران به دنبال آن هستند، به آنها ارائه می‌دهد. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که این پروژه در آینده بیشتر توسعه یابد و موفقیت‌های بیشتری کسب کند.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

در رابطه با کمودو مصافا از اینکه تمرکز بر حفظ حریم خصوصی و امنیت شبکه دارد و اتحاد پریویسی ها را ایجاد کرده باید این را هم اضافه کرد که این پروژه تنها پروژه است که تکنولوژی منحصربفرد اتمیک سواپ Dpow را دارد. که این تکنولوژی را در کیف پول و صرافی غیرمتمرکز خودش بنام AtomicDex ایجاد کرده
و جدیدا هم در اتحاد UTXO کاردانو هم عضو شده که عضویت او اصلی و اساسی بحساب میاد
و تکنولوژی قرارداد هوشمند داره!
و NFT خودش را رونمایی کرده با اسم Tokel
و خیلی ویژگی های دیگر …
Komodo پروژه بسیار فعال و بی نظیریه