ارز دیجیتال Genopets چیست؟ بررسی آینده جنوپتس

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

آیا دوست دارید هم ورزش کنید و هم کسب درآمد داشته باشید؟! فرض کنید برنامه‌ای را روی موبایل خود نصب کرده‌اید که هم شما را وادار به تحرّک و جنب‌وجوش می‌کند و هم به ازای این تحرّک به شما پول می‌دهد! در این مقاله قصد داریم به معرفی ارز دیجیتال Genopets که یکی از جالب‌ترین پروژه‌های اجراشده بر بستر بلاکچین سولانا است بپردازیم و در ادامه آینده ارز دیجیتال جنوپتس را پیش‌بینی کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی پروژه جنوپتس و توکن آن

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

پروژه Genopets یکی از جذاب‌ترین پروژه‌هایی است که در آینده‌ای نزدیک روی شبکه بلاکچین سولانا راه‌اندازی خواهد شد. این پروژه در واقع یک بازی بلاکچینی است که به شما برای تحرک بیشتر و داشتن جسم و ذهنی سالم‌تر انگیزه می‌دهد. این بازی از دسته بازی‌های Play to earn است. این بدان معنی است که شما به ازای اجرای دستورات این بازی که در راستای سلامتی خودتان است، پول نیز دریافت می‌کنید!

ارز دیجیتال جنوپتس توکن اختصاصی پروژه جنوپتس است که در ادامه با کاربرد‌های آن آشنا خواهیم شد.

این اولین بار است که از فناوری بلاکچین و توکن‌های غیرمثلی، برای پاداش دادن به کاربران، در راستای سلامتی خودشان استفاده می‌شود! در واقع بازی و پروژه Genopets کاملاً نوآورانه و خلاقانه است. تاکنون بازی‌های زیادی بر بستر بلاکچین راه‌اندازی شده‌اند، اما این یکی با بقیه فرق دارد.ارز دیجیتال genopets

اکثر بازی‌های بلاکچینی، دو توکن متمایز دارند که یکی را به عنوان توکنی که در صرافی‌ها قابل خرید و فروش است منتشر می‌کنند و دیگری را به عنوان توکن قابل استفاده در بازی. در پروژه جنوپتس، ارز دیجیتال Genopets یا همان توکن GENE رمزارز اصلی به حساب می‌آید که قابلیت خرید و فروش در صرافی‌ها را نیز دارد. از توکن KI نیز به عنوان ارز داخل بازی استفاده می‌شود. با این حال بیشتر دارایی‌های داخل بازی مانند دیگر بازی‌های بلاکچینی به صورت توکن NFT ارائه می‌شود.بنابراین باتوجه به ماهیت NFTها، مالک اصلی دارایی‌های داخل بازی، خود کاربر است.

کارکرد جنوپتس چگونه است و چه هدفی را دنبال می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید، جنوپتس یک بازی بلاکچینی است که روی شبکه بلاکچین سولانا را‌ه‌‌اندازی شده است. در شروع این بازی، یک موجود جنوپتسی به شما داده می‌شود که هرچقدر فعال‌تر باشید و چالش‌ها را بهتر به پایان برسانید، پتانسیل‌ها و قدرت آن موجود یا کاراکتر جنوپتسی شما نیز بیشتر می‌شود.

این بازی در واقع مفهومی جدید را به بازی‌های تحت بلاکچین اضافه کرده است: مفهوم Move To Earn، به معنای حرکت کن و جایزه بگیر! این بازی با استفاده از سرویس‌هایی مانند Google Fit اقدام به جمع‌آوری داده‌های بیومتریک شما می‌کند. بنابراین داده‌هایی همچون ضربان قلب، فعالیت‌های بدنی و ساعات خواب شما تحت کنترل این بازی خواهد بود.

با انجام دادن چالش‌های درون بازی و به اتمام رساندن ‌آنها، به شما توکنی تحت عنوان توکن KI داده می‌شود.

هر کاراکتر جنوپتس، با توجه به ویژگی‌های فیزیکی و ذهنی شما شخصی‌سازی می‌شود و بازی با توجه به همان اطلاعات، شما را از لحاظ ذهنی و بدنی به چالش می‌کشد. همین قضیه نیز باعث می‌شود هم خودتان از لحاظ ذهنی و فیزیکی پیشرفت داشته باشید و هم کاراکتر جنوپتسی شما.

علاوه بر آن شما می‌توانید به 3 روش دیگر از این بازی کسب درآمد داشته باشید و این خود یکی از مواردی است که این بازی را بسیار جذاب و کاربرپسند می‌کند. در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

  1. با تمرین دادن و قدرتمند کردن کاراکتر جنوپتسی خود و سپس فروش آن می‌توانید به کسب درآمد از این بازی بپردازید.
  2. بیشتر دارایی‌های درون بازی به صورت توکن‌های غیرمثلی (NFT) است؛ بنابراین به راحتی می‌توانید این توکن‌ها را در بازار‌های آزاد به فروش برسانید.
  3. درست مانند دنیای واقعی، در این بازی قادر هستید با خرید یکی از زیستگاه‌های بازی و اجاره دادن آن به دیگر بازیکنانی که زیستگاهی ندارند، به کسب درآمد بپردازید. در ضمن، ارزش زیستگاهی که خریداری کرده‌اید نیز به مرور زمان افزایش می‌یابد!

ارز دیجیتال genopets

فرض کنید مدت زیادی را صرف قدرتمند کردن کاراکتر جنوپتسی خود کرده‌اید و پتانسیل‌های آن را افزایش داده‌اید. اکنون زمان نبرد با دیگر بازیکنان فرا رسیده است! به نبرد با دیگر بازیکنان بپردازید و با پیروزی بر آنان توکن KI دریافت کنید! میزان موفقیت شما در بردن نبرد‌ها، تا حد زیادی به میزان فعال بودن شما در چالش‌های ارائه‌شده از سمت بازی بستگی دارد؛ زیرا همین چالش‌ها هستند که جنوپتس شما را قوی‌تر می‌کنند!

توکن KI در خرید‌های درون برنامه‌ای بازی بسیار مؤثر است. با استفاده از این توکن می‌توانید درون بازی، دارایی‌هایی مانند لباس، غذا و ویژگی‌هایی خاص را برای جنوپتس خود خریداری کنید.

یکی از مشکلاتی که در جوامع مدرن‌تر بسیار شایع است، مشکل چاقی و عدم تحرک است که سالانه مخارج زیادی بر دولت‌ها تحمیل می‌کند. جنوپتس به دنبال ایجاد انگیزه در جهت سوق دادن مردم به سمت ورزش و تحرک است و سلامتی عموم مردم، یکی از هدف‌های اصلی این پروژه است.

پیوند جنوپتس و توکن‌های غیر قابل تعویض

توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFT ها، توکن‌هایی پرکاربرد در صنعت بازی‌های بلاکچینی هستند. همانند دیگر بازی‌ها در جنوپتس نیز بسیاری از دارایی‌های داخل بازی مانند زمین، غذا، تجهیزات مختلف، منابع و بسیاری دیگر از امکانات به صورت توکن NFT هستند. یعنی وقتی شما یک زمین در این بازی خریداری می‌کنید، آن زمین تماماً برای شما است و حتی تیم سازنده بازی نیز نمی‌تواند آن را از شما بگیرد.

خرید و فروش این توکن‌های غیرمثلی، از طریق بازارهایی مانند Open Sea یا دیگر بازار‌های NFT انجام می‌شود. همچنین خود اکوسیستم جنوپتس نیز محلی برای خرید و فروش این توکن‌ها درون بازی ایجاد کرده است.ارز دیجیتال genopets

دو نوع از توکن‌های NFT مهم در بازی عبارتند از:

  • کریستال‌های تصفیه شده (Refined Crystals): از این توکن برای بهبود تکامل کاراکتر‌های جنوپتسی درون بازی و تقویت فیزیکی و ظاهری آنها استفاده می‌شود.
  • توکن زیستگاه (Habitats): این توکن‌ها در واقع زیست‌گاه‌هایی هستند که جنوپتس‌ها در آن زندگی می‌کنند. تکامل و افزایش پتانسیل‌های جنوپتس شما درون این زیستگاه‌ها انجام می‌شود. یکی از مزیت‌هایی که این توکن برای شما به ارمغان می‌آورد، پاداش‌های روزانه در قالب توکن درون بازی یا همان KI است.
 همچنین ببینید: قیمت لحظه‌ای ارزهای NFT

یکی از ویژگی‌هایی که اکثر بازی‌های تحت بلاکچین از آن پشتیبانی می‌کنند، امکان رأی‌گیری است! بازیکنانی که توکن اصلی این بازی یعنی ارز دیجیتال Genopets یا همان توکن GENE را نگهداری می‌کنند، می‌توانند در نظرسنجی‌هایی که از سوی تیم توسعه‌دهنده بازی ارائه می‌شود شرکت کنند و در توسعه و بهبود بازی مورد علاقه خود سهیم باشند.

گفتنی است که این بازی هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است و در حال حاظر فقط نسخه آزمایشی آن در دسترس است. در نسخه آزمایشی این بازی نیز می‌توانید با محیط بازی آشنا شوید و ویژگی‌های آن را بررسی کنید تا در هنگام منتشر شدن نسخه اصلی بازی، دچار سردرگمی نشوید. بر اساس وایت پیپر این بازی، تیم توسعه دهنده قرار است بازی را در چندین مرحله منتشر کند. باید ببینیم که در نسخه اصلی چه ویژگی‌هایی به بازی افزوده و کدام ویژگی‌ها حذف خواهند شد.ارز دیجیتال جنوپتس

معرفی تیم توسعه دهنده بازی بلاکچینی جنوپتس

پروژه جنوپتس به دست آلبرت چن (Albert Chen) و بنجامین تسه (Benjamin Tse) تأسیس شد. آلبرت چن یکی از کارآفرینان موفق است که در رشته‌های مهندسی، اقتصاد و بازاریابی نیز تخصص دارد.

بنجامین تسه نیز تجربه بالایی در زمینه بلاکچین دارد و از سال 2016 در زمینه صنعت بلاکچین فعالیت دارد. همچنین فعالیت 16 ساله او در زمینه طراحی محصول، UI/UX و SaaS و همچنین کار به عنوان مشاور فروش یک بازار زنجیره‌ای NFT از تجربیات قابل بحث اوست.ارز دیجیتال جنوپتس

چه ویژگی‌هایی بازی جنوپتس را از دیگر بازی‌های بلاکچینی متمایز ساخته است؟

یکی از پارامتر‌هایی که این بازی را متمایز کرده، خلاقیتی است که در سبک بازی به کار رفته است. تیم توسعه‌دهنده این بازی، برای سلامتی و وقتی که برای بازی می‌گذارید ارزش قائل است.

اگر نگاهی به اکثر بازی‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم بیندازیم، متوجه می‌شویم به جز سرگرمی مقطعی و هدر دادن وقت، چیزی را به دست نیاورده‌ایم. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌های جذاب این بازی می‌پردازیم:

رایگان بازی کنید!

این بازی برخلاف بسیاری از بازی‌های دیگر، برای خالی کردن جیب شما ساخته نشده است. برای شروع بازی شما نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای نخواهید داشت. با این حال ممکن است برخی از کاربران مایل باشند برای پیشرفت سریع‌تر در بازی، اقدام به خرید اقلام گوناگون درون بازی نمایند.

ساخته‌شده بر بستر سولانا

این بازی برخلاف اکثر بازی‌های بلاکچینی، روی بلاکچین سولانا راه‌اندازی شده که این قضیه پیامدهای مثبتی همچون افزایش سرعت تراکنش‌ها، ناچیز بودن هزینه تراکنش‌ها و امکان توکنیزه کردن (Tokenize) اقلام درون بازی را داشته است. امروزه مشکل کارمزد شبکه اتریوم و همچنین شلوغی بلاکچین آن، باعث نارضایتی‌های بسیاری شده است. بلاکچین سولانا از این نظر، یک سروگردن از بلاکچین اتریوم بالاتر است.

نحوه خرید و نگهداری ارز دیجیتال Genopets

برای خرید ارز دیجیتال Genopets، می‌توانید از طریق صرافی‌های معتبر FTX، ByBit و PancakeSwap اقدام کنید. همچنین برای نگهداری این رمزارز، می‌توانید از کیف‌پول‌های معتبری مانند کیف پول کوینومی (Coinomi)، کیف پول تراست والت (Trust Wallet) و اکسودوس (Exodus Wallet) استفاده کنید.

برای خرید این ارز دیجیتال با ریال، ابتدا باید با استفاده از یک صرافی داخلی دارایی ریالی خود را به بیت کوین یا دیگر رمزارزهای موجود تبدیل کنید و بعد از انتقال به یکی از صرافی‌های نامبرده در بالا، اقدام به خرید ارز دیجیتال Genopets نمایید.

آینده ارز دیجیتال Genopets

توکن این پروژه که با نماد GENE معامله می‌شود، حدود 2 ماه است که در صرافی‌های معتبری مانند FTX خرید و فروش می‌شود. بر اساس داده‌های سایت کوین مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بالاترین قیمت برای ارز دیجیتال (GENE) Genopets تاکنون، حدود 37.79 دلار بوده است. همچنین پایین‌ترین قیمتی که این رمزارز آن را تجربه کرده است 12.06 دلار بوده است.ارز دیجیتال جنوپتس

در ادامه پیش بینی قیمت ارز دیجیتال Genopets تا سال 2025 را بررسی خواهیم نمود. این پیش بینی بر اساس داده‌های سایت معتبر priceprediction.net است.

سال حداقل قیمت پیش بینی شده حداکثر قیمت پیش بینی شده
2022 20.79 دلار 24.92 دلار
2023 30.01 دلار 35.92 دلار
2024 43.17 دلار 52.90 دلار
2025 62.74 دلار 73.03 دلار

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بازی و ارز دیجیتال Genopets و آینده جنوپتس پرداختیم. صنعت گیمینگ و بازی‌سازی در حال تغییر است. همچنین صنعت بلاکچین نیز در حال تغییر تمام ابعاد زندگی بشر است و این تغییر، صنعت بازی‌سازی را نیز دستخوش تغییر کرده است.

بازی بلاکچینی جنوپتس یکی از نوآورانه‌ترین و آینده‌دار‌ترین بازی‌های بلاکچینی است که قبل از انتشار نسخه رسمی‌اش با استقبال زیادی مواجه شده است. این بازی، ترکیبی از تناسب اندام و درآمدزایی را برای کاربرانش فراهم کرده است. این نوع بازی، چه در دنیای بازی‌های غیربلاکچینی و چه در دنیای بازی‌های بلاکچینی بی‌سابقه بوده است.

با توجه به نوظهور بودن این حوزه و همچنین زمان کمی که از ایجاد این بازی می‌گذرد، بهتر است قبل از اختصاص وقت، انرژی و دارایی خود به قصد سرمایه‌گذاری، تمامی جوانب آن را بسنجید!

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments