پروژه بنک آو ترون و اکو اسمارت، کلاهبرداری جدید

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

یک طرح جدید کلاهبرداری که اکو اسمارت (Eco Smart) نام دارد با برچسب «قرارداد هوشمند ترون» مدعی است که با به دست آوردن سرمایه از طریق کاربران، توکن «ECS» را راه‌اندازی می‌کند.

در این طرح کلاهبرداری، از کاربران رمزارز ترون دریافت می‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

یک پروژه دیگر که کاملاً به اکو اسمارت (Eco Smart) شباهت دارد، بنک آو ترون (Bank of Tron) نام دارد. تفاوت این دو پروژۀ کلاهبرداری فقط در نوع پلن‌ها و مقدار درصد سود آنها است. این دو پروژه بسیار شبیه به طرح‌های کلاهبرداری پانزی است.

رمزارزها برای مردم بسیار جذاب هستند ولی متأسفانه اکثر مردم آگاهی کافی را در این زمینه ندارند و همین امر باعث می‌شود که کلاهبرداران در این بازار جولان دهند و طرح‌هایی همچون اکو اسمارت (Eco Smart) و بنک آو ترون (Bank of Tron) را به وجود آورند.

دابل وی (double way)، دگ کوین (Dagcoin) و پای نتورک (Pi Network) نیز از دیگر پروژه‌های کلاهبرداری اخیر هستند و اکو اسمارت (Eco Smart) و بنک آو ترون (Bank of Tron) نیز به جمع این پروژه‌ها افزوده شدند.

سوء‌استفاده از نام قراردادهای هوشمند برای کلاهبرداری

اکو اسمارت

امروزه اسم قرارداد هوشمند به روشی مطمئن برای کلاهبرداری تبدیل شده و با استفاده از ناآگاهی مردم، پروژه‌های کلاهبرداری خود را پیاده‌سازی می‌کنند. در این پروژه‌ها سعی می‌شود که پروژۀ خود را از دیگر پروژه‌های کلاهبرداری متمایز کنند.

قراردادهای هوشمند یک فناوری جدید و فوق‌العاده است اما متأسفانه به دلیل کم بودن آگاهی عموم مردم پیرامون این قراردادها، پروژه‌های کلاهبرداری کلید می‌خورد.

هر فرد می‌تواند با مبالغ کم (گاهی زیر 100 دلار) نیز یک قرارداد هوشمند را ایجاد کند، اما الزاماً هر قرارداد هوشمندی سالم نیست.

برای درک بهتر این مطلب مثالی می‌زنیم. فرض کنید شما یک وب سایت برای خود ساخته‌اید. در نگاه اول، وب سایت شما با دیگر وب سایت‌های معتبر تفاوتی ندارد. ولی آیا به نظر شما سایتی که ساخته‌اید با سایت ارزشمند آمازون (Amazon)، یکی است و تفاوتی با یکدیگر ندارند؟

ایجاد کردن یک قرارداد هوشمند کار سختی نیست و آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از 1 میلیون قرارداد هوشمند ثبت شده است.

پس نتیجه می‌گیریم که قراردادهای هوشمند به خودیِ خود بد نیستند ولی برای فرد کلاهبردار به عنوان یک ابزار استفاده می‌شود و کلاهبردار با استفاده از این ابزار و ناآگاهی مردم، افراد زیادی را جذب سیستم خود می‌کند.

اکو اسمارت چیست؟

اکو اسمارت

اکو اسمارت (Eco Smart) مدعی است که یک قرارداد هوشمند بر بستر ترون (Tron) می‌باشد. در اکو اسمارت (Eco Smart) هر فرد می‌تواند با حداقل 5000 ترون سرمایه‌گذاری خود را شروع کند. سازندگان این طرح ادعا دارند که با این مبالغ سرمایه‌گذاری‌شده، توکن ECS را توسعه می‌دهند. توسعه‌دهنگان ادعا کردند که توکن ECS برای استفاده در پرداخت بازی‌های رایانه‌ای و همچنین پرداخت‌های مربوط به ربات‌های تحلیل تکنیکال بازارهای مالی جهانی و … استفاده می‌شود.

در پروژۀ اکو اسمارت (Eco Smart) نیز مانند تمام طرح‌های کلاهبرداری دیگر، گفته شده است که هر چه سرمایه فرد بیشتر باشد، سود دریافتی نیز بیشتر می‌شود و هیچ سقفی برای میزان سرمایه‌گذاری در این طرح در نظر گرفته نشده است.

چگونگی توزیع سود در اکو اسمارت

اکو اسمارت

اکو اسمارت (Eco Smart) از روش ریفرال یا همان دعوت کردن افراد برای معروفیت و گسترش هر چه بیشتر خود استفاده می‌کند. در اکو اسمارت (Eco Smart) هر فرد با آوردن یک نفر دیگر پورسانت دریافت می‌کند. همچنین اگر نفر دوم، فرد دیگری را دعوت کند، علاوه بر نفر دوم، دوباره فرد دعوت‌کنندۀ اول پورسانت می‌گیرد. این طرح، سازوکار هرمی دارد.

اکو اسمارت یک پروژۀ هرمی ۱۵سطحی است. بدین معنا که هر فرد تا 15 سطح می‌تواند از زیرمجموعه‌های خود پورسانت دریافت کند. فردی که در رأس هرم قرار دارد از افرادی که به تازگی وارد می‌شوند و از رأس دور هستند، سود کمتری دریافت می‌کند.

در طرح اکو اسمارت (Eco Smart) هر فرد می‌تواند دارای 3 زیرمجموعه باشد و آن 3 فرد دیگر نیز می‌توانند هر کدام 3 زیرمجموعه داشته باشند. این روند تا زمانی که به سطح 15 برسند ادامه دارد. همۀ افراد نمی‌توانند از تمام 15 سطح این طرح استفاده کنند. 3 پلن در اکو اسمارت (Eco Smart) وجود دارد که عبارت‌اند از:

  1. افرادی که بیشتر از 5 هزار ترون سرمایه‌گذاری کرده‌اند ( پلن 1)
  2. افرادی که بیش از 10 هزار ترون در این طرح سرمایه‌گذاری کرده‌اند ( پلن 2)
  3. افرادی که 20 هزار ترون یا بیشتر در این طرح سرمایه‌گذاری کرده‌اند ( پلن 3)

افراد پلن 1 مجوز استفاده از 5 سطح را دارند.

افراد پلن 2 مجوز استفاده از 10 سطح را دارند.

افراد پلن 3 مجوز استفاده از 15 سطح را دارند.

جالب است بدانید که برای تکمیل کردن و همچنین پر کردن همۀ 15 سطح، به بیش از 14348000 عضو نیاز است.

در طرح اکو اسمارت (Eco Smart) یه روش دیگر به علاوۀ جذب افراد وجود دارد. در روش دوم تمام افرادی که در شبکه وجود دارند به 3 استخر تقسیم می‌شوند که این 3 استخر عبارت‌اند از:

  1. استخر عمومی: همه افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند حتی اگر اقدام به جذب عضو نیز نکنند، در این استخر قرار می‌گیرند. در این استخر، 10 درصد از مجموع سرمایه‌گذاری در همان هفته را بین افراد حاضر در استخر تقسیم می‌کنند و سود این استخر هفتگی پرداخت می‌شود.
  2. استخر میانی: افرادی که توانسته‌اند 3 سطح از زیرمجموعه‌های خود را تکمیل کنند، در این استخر قرار می‌گیرند. در واقع کسانی در این استخر قرار دارند که 3 زیرمجموعه داشته باشند و هرکدام از آن سه زیرمجموعه نیز، سه زیرمجموعه برای خود جذب کرده باشند. هر ماه 7 درصد از سرمایۀ جدید وارد شده به اکو اسمارت (Eco Smart) بین اعضای این استخر تقسیم می‌شود و پرداختی‌های این استخر به صورت ماهانه است. همچنین اعضای این استخر از مزایای استخر عمومی نیز بهره‌مند می‌شوند.
  3. استخر بازنشستگی: افرادی که 6 سطح خود را توانسته‌اند پر کنند، در این استخر قرار دارند و علاوه بر استفاده از مزایای استخر عمومی و استخر میانی، 3 درصد از همۀ سرمایۀ جدید وارد شده به پروژه بین آنها تقسیم می‌شود.

چرا اکو اسمارت کلاهبرداری است؟

اکو اسمارت (Eco Smart) نیز مانند بنک آو ترون (Bank of Tron) و دیگر طرح‌های پانزی از روش جذب زیرمجموعه برای سودهی استفاده می‌کند. در این طرح‌ها هیچ گونه فعالیت اقتصادی انجام نمی‌گیرد. نداشتن این ویژگی، در تمام طرح‌های پانزی دیده می‌شود. تنها تفاوت آن این است که در طرح‌های دیگر گفته می‌شود که سود آینده شما از طریق سرمایه‌گذاری به دست می‌آید اما در طرح اکو اسمارت (Eco Smart) و امثال آن، به صورت واضح گفته می‌شود که سود هر فرد از پیوستن فرد جدید به سیستم پرداخت می‌گردد. این پروژه بر خلاف پروژۀ دابل وی، ظاهر بهتری دارد. در وب سایت اکو اسمارت (Eco Smart) و همچنین وب سایت توکن ECS ، کارهای گرافیکی به خوبی انجام شده اما در واقع این طرح خالی از محتوا است. وایت پیپر در هیچ کدام از دو وب سایت دیده نشد!

در اکو اسمارت (Eco Smart) نیز مانند همۀ پروژه‌های پانزی یا هرمی دیگر، از ورود کاربران جدید به کاربران قدیمی‌تر سود پرداخت می‌شود و با این شرایط، کاربرانی که جدید هستند ضرر می‌کنند.

در وب سایت اکو اسمارت (Eco Smart) ادعا شده است که توسعه‌دهنگان نمی‌توانند مبالغ سرمایه‌گذاری را برداشت کنند زیرا این پروژه یک قرارداد هوشمند محسوب می‌شود.

با این شرایط این سؤال پیش می‌آید که پس چگونه سرمایه کاربران برای توسعه توکن ECS استفاده می‌شود؟

افرادی که وارد این پروژه می‌شوند راه خروجی ندارند.

بنک آو ترون، طرحی مشابه با اکو اسمارت

پروژۀ بنک آو ترون (Bank of Tron) نقاط بسیار مشابهی با پروژۀ اکو اسمارت (Eco Smart) دارد. در پروژه بنک آو ترون (Bank of Tron) افراد می‌توانند تنها با 10 ترون سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند. در بنک آو ترون (Bank of Tron 4) پلن وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • پلن ‌الماس: در این پلن هر کاربر 3.7 درصد از سرمایه خود را سود می‌گیرد و طبق ادعای این طرح، این سود تا ابد ادامه خواهد داشت!
  • پلن پلاتینیوم: در این پلن هر کاربر 4.7 درصد از سرمایه خود را سود می‌گیرد و طبق ادعای این طرح، این سود تا 45 روز ادامه دارد!
  • پلن طلا : هر کاربر 5.7 درصد از سرمایه خود را سود می‌گیرد و طبق ادعای این طرح، این سود تا 25 روز ادامه دارد!
  • پلن برنز: هر کاربر 6.7 درصد از سرمایه خود را سود می‌گیرد و طبق ادعای این طرح، این سود تا 18 روز ادامه خواهد داشت!

علاوه بر این سودها، یک سود دیگر به کسانی که از دیگران دعوت می‌کنند در سه سطح به ترتیب 5، 2 و 0.5 درصد پرداخت می‌شود.

در طرح بنک آو ترون (Bank of Tron) فعالیت اقتصادی خاصی صورت نمی‌گیرد. این طرح نیز هیچ وایت پیپری ندارد.

سخن پایانی

پایداری طرح‌های هرمی و پانزی و ادامه سودآوری این پروژه‌ها، به جذب افراد جدید وابسته است؛ بدون اینکه هیچ فعالیت اقتصادی انجام شود یا ارزشی در این پروژه‌ها ایجاد گردد.

اگر بهتر به این پروژه‌ها دقت کنید، در واقع شما باید پول را از جیب فرد دیگری خارج کرده و به جیب خودتان وارد کنید تا به سود دست پیدا کنید. این عمل در تمام کشورهای دنیا و تمام حوزه‌های قضایی، نمونه‌ای از کلاهبرداری است.

در طرح‌های پانزی افراد خیلی کمی به سود می‌رسند. بیشتر افرادی که در این طرح‌ها شرکت می‌کنند، در پایان با ضرر سیستم را ترک می‌کنند و در نهایت، سرنوشت خودِ طرح نیز چیزی جز فروپاشی نیست.

هر دو پروژه اکو اسمارت (Eco Smart) و بنک آو ترون (Bank of Tron) کلاهبرداری می‌باشند. یکی از ویژگی‌های مهم این طرح‌ها، دادن وعدۀ سود‌های نجومی و همچنین عدم وجود محتوای علمی و فنی، و علاوه بر آن، نبود نقشۀ راه است. با دقت درمی‌یابید که هر دو پروژه‌‌ای که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند، تمام این ویژگی‌‌ها را دارند و اساس کار آنها، در واقع استفاده از ‌آگاهیِ کمِ افراد در جهت فریب دادن آنها است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

چرا اکو اسمارت کلاه برداری نیست

حدود ۷ ماه از آغاز پروژه اکو اسمارت و پذیره نویسی آن سپری شده است و طی این مدت افراد زیادی بدون اطلاعات از اقتصاد دیجیتال و حوزه رمز ارزها و یا از روی غرض ورزی و متعمدانه در مورد کلاه برداری بودن این پروژه اظهار نظر کرده اند لذا در این مطلب به دلایل زیادی از اینکه پروژه اکو اسمارت یا هر پروژه ای که این خصوصیات را دارا است نمیتواند کلاه برداری باشد اشاره شده است

چرا اکو اسمارت کلاه برداری نیست

دلیل اول :

اکو اسمارت به پشتوانه طرحها و برنامه های خود که تماما در حوزه اقتصاد دیجیتال تعریف شده است شکل گرفته و اولین پروژه خود را در قالب مرکز بازی رونمایی کرده است و طبق برنامه روشن ، طرحهای دیگر خود از جمله صرافی ، شبکه اجتماعی ، مرکز اشتغال و ربات معامله گر را پس از جذب سرمایه کافی برای پشتیبانی از آنها رونمایی خواهد کرد و تمام سهامداران علاوه بر مالکیت پروژه ها از سود اجرای این طرحها در قالب قراردادهای هوشمند در بستر بلاکچین نیز بهره مند میشوند .در صورتیکه اگر اکو اسمارت کلاه برداری بود مرکز بازی که به تنهایی قابلیت این را دارد که پشتوانه یک ارز دیجیتال باشد هیچ گاه راه اندازی نمی شد
میزان توکن اعضاء برتر اکو اسمارت

دلیل دوم :

برنامه نویسان ، ایده پردازان و طراحان اصلی اکو اسمارت بیشترین سرمایه گذاری را در این طرح داشته و تماما سرمایه های خود را به توکن ecs تبدیل کرده اند که قطعا برای نقد شدن توکنهای خود نیاز خواهند داشت تا پروژه های اکو اسمارت را هر چه سریعتر راه اندازی کنند در صورتیکه اگر این طرح کلاه برداری بود هیچ گاه این افراد سرمایه خود را به ecs تبدیل نمیکردند

دلیل سوم :

در صفحه اصلی سایت اکو اسمارت به صورت منظم و هفتگی گزارش شفاف از پیشرفت پروژه ها ، سرمایه ورودی ، هزینه ها ، سهام واگذاری شده و مقدار سهام باقی مانده ارائه میشود و طی طول عمر اکو اسمارت این شفافیت حفظ شده است در صورتیکه اگر این طرح کلاه برداری می بود با جذب سرمایه بالا در همان ماههای اول سایت بسته میشد و هیچ گزارشی به سهامداران داده نمیشد
گزارش شفاف از پیشرفت پروژه های اکو اسمارت
محدودیت در عضو گیری برای تقسیم عادلانه پورسانت

دلیل چهارم :

در دنیای اقتصاد بازاریابی یک علم است و بازاریابی شبکه ای یکی از روشهای جذب سرمایه است که اکو اسمارت با ارائه پروژه کامیونیتی معایب بازاریابی شبکه ای را هوشمندانه مرتفع کرده است تا یک روش جذاب هم برای اعضاء و سهامداران و هم اکو اسمارت شکل بگیرد . مطمئنا محدودیت سهامداران در دعوت فقط سه عضو جدید برای سرمایه گذاری با هدف بهره مندی تمام اعضاء از پورسانت بازاریابی ایجاد شده است در صورتیکه اگر اکو اسمارت کلاه برداری بود شبکه را بدون محدودیت ورود اعضاء جدید ایجاد می شد تا بیشترین پورسانت نصیب سر دسته ها و اعضای بالای شبکه شود

دلیل پنجم :

بسیاری از ارزهای دیجیتال موجود در بازار که در بسیاری از صرافی های دنیا هم لیست شده اند و هم اکنون افراد زیادی در حال خرید و فروش آن هستند که تعداد آنها بیش از ۳۰۰۰ مورد است بدون داشتن حتی یکی از پروژه های اکو اسمارت بوده و صرفا به دلیل استفاده از بستر بلاکچین ارزهای مطرح در این حوزه دارای ارزش شده اند اما اکو اسمارت سهام تمام پروژه های خود را به عنوان ارز دیجیتال عرضه نموده است به صورتیکه هر هفته ۵% از میزان عرضه آن کاسته میشود تا ضمن ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران خود مالکیت پروژه ها را در اختیار افراد بیشتری قرار دهد در صورتیکه اگر اکو اسمارت یک طرح کلاه برداری بود قطعا به این صورت عمل نمی شد و راههای زیادی برای کلاه برداری وجود داشت.

دلیل ششم :

حافظه تاریخی مردم هیچ گاه از یاد نخواهند برد زمانی را که هر بیت کوین ۰٫۰۳ دلار بود و همین افراد مردم را ازخرید و فروش آن منع میکردند و انگ کلاه برداری به آن می زدند و بدون اطلاعات کافی از بلاک چین و ارزهای دیجیتال یا به صورت مغرضانه مردم را از این سرمایه گذاری طلایی بی بهره کردند در حالی که همین افراد شاید بیشترین بیت کوین را در کیف پول خود ذخیره کرده بودند و الان هر کدام را بالای ۱۸۰۰۰ دلار می فروشند

دلیل هفتم :

برخی افراد منتقد این موضوع را مطرح کرده اند که برنامه های اکو اسمارت شامل مرکز بازی ، ربات معامله گر ، صرافی ، شبکه اجتماعی ، مرکز اشتغال و … هیچ ربطی به هم ندارند پس اکو اسمارت کلاه برداری است . متاسفانه این افراد از حداقل اطلاعات در حوزه اقتصاد دیجیتال بی بهره اند و می شود انتقاد این افراد را با این مثال پاسخ داد که سوپرمارکت محله چون هم ماست می فروشد هم پوشک بچه هم بادکنک هم خودکار پس کلاه بردار است .

دلیل هشتم :

برخی افراد بدون توجه به اسمارت کانترکت موجود در اکو اسمارت برای نحوه عرضه سهام اینگونه عنوان کرده اند که چون میزان توکن عرضه شده تا امروز از میزان سرمایه گذاری افراد بیشتر است پس این طرح کلاه برداری است . در پاسخ به این افراد باید عنوان کرد طبق قرارداد هوشمند اکو اسمارت هر هفته ۵% توکن کمتری به سرمایه گذاران جدید در قبال ۵۰۰۰ ترون سرمایه گذاری اعطا میشود به گونه ای که در هفته نخست به ازای هر ۵۰۰۰ ترون ۱۰۰۰۰ توکن عرضه شد و اکنون در هفته ۲۸ به ازای همان ۵۰۰۰ ترون فقط ۱۷۳۵ توکن عرضه میشود و در پایان هفته ۱۰۰ این میزان به ۵۰ توکن خواهد رسید به همین دلیل طی این مدت به ازای ۴۰۰ میلیون ترون سرمایه گذاری توسط سهامداران ۵۳۰ میلیون توکن عرضه شده است و به مرور با افزایش ارزش توکن ، مقدار کل توکن عرضه شده از مقدار سرمایه گذاری افراد بسیار کمتر خواهد شد

دلایل زیاد دیگری هم برای این ادعا وجود دارد که از ذکر آن خودداری میشود و علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را به تحقیق بیشتر و اشراف بر این حوزه دعوت میکنم

سیستم بازاریابی اکو اسمارت با رفع اشکالات شبکه های هرمی به صورت هوشمندانه در صدد بهره مندی یکسان و عادلانه تمام اعضاء از منافع پروژه میباشد به صورتی که از هر زمان شما وارد این سیستم شوید دارای شرایط و مزایای یکسان با نخستین فردی که وارد شبکه شده است می باشید و این به خاطر اجرای محدودیت برای سطوح و سرریز اعضاء جدید برای سطوح پایین تر است
برخی افراد با طرح این ادعا که در سطح ۱۵ تعداد اعضاء بیش از ۱۴ میلیون نفر و در سطح ۲۵ تعداد اعضاء شبکه بیش از ۸۲۰ میلیارد نفر خواهد شد و این امر چون عملی نیست پس این پروژه کلاه برداری است اما در پاسخ به این شائبه و انتقاد باید عنوان کرد اولا این سیستم برای ۱۰ یا ۲۰ سال فعالیت طراحی نشده است که خود را محدود به زمان خاص و تعداد افراد مشخص و سرمایه دار کند بلکه این سیستم به دلیل اجرا بر روی شبکه بلاکچین به صورت ابدی برنامه ریزی شده است و محدود به زمان ، مکان و تعداد اعضاء خاص نخواهد بود
و دوما اینکه احتمال تکمیل این شبکه برای اعضا بسیار پایین است و تقریبا هیچ گاه هیچ فردی تمام زیر مجموعه ممکن را نمیتواند تکمیل کند به صورتیکه اگر از سه نفر سطح یک ، دو نفر وارد مجموعه شوند و یک جایگاه خالی بماند عملا حدود ۲۸۰ میلیارد نفر از تعداد افراد ممکن کاسته میشود و این احتمال برای سطوح بعدی نیز به همین نسبت وجود دارد

من هم موافق فرمایش شما هستم
ضمنا سهام یا همان توکن این پروژه در مرحله ی عرضه ی اولیه قرار دارد
به این دلیل در حال حاضر امکان خرید و فروش آن وجود ندارد اما کمپانی اعلام کرده که پس از راه اندازی هر پروژه درصدی از این توکن ها آزاد و قابل نقل و انتقال می‌باشد.

با درود
لطفا یک مرتبه ی دیگر اکو اسمارت را بررسی کنید و اگر خلاف مطالب فوق را مشاهده کردید، مطلبتان رو اصلاح و یا حذف کنید.
شما با علم بازاریابی شبکه که مشکلی ندارید، دارید؟
بسیاری شرکت ها درون کشور با مجوز رسمی همین گونه بازاریابی را انجام می‌دهند.
اکنون اکو اسمارت طبق نقشه ی راه خود گیم سنتر را روی بلاک چین راه اندازی کرد
لاتاری خود را راه اندازی کرد
و نسخه ی ازمایشی بازی اکو تانک را هم ران کرده که بزودی با بررسی باگهای احتمالی، به اسمارت کانترکت متصل خواهد شد.
بنابراین این پروژه ی بی نظیر و سالم که نیاز به قدری اعتماد و حمایت داشت ، اکنون متعهدانه در حال اجرای برنامه های خود است.
سپاسگزار میشویم اگر در مطالب خود تجدید نظر کنید.