ارز دیجیتال آگور (Augur) چیست؟ آشنایی با توکن Rep

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مقدمه

آیا تا به‌ حال فکر کرده‌اید که شاید بتوان با پیش‌بینی کردن نتیجۀ یک رویداد در بازار ارز دیجیتال، درآمد کسب کرد؟! ارز دیجیتال آگور (Augur) این بستر را برای شما فراهم کرده است که با پیش‌بینی رویدادهای آینده، جایزه بگیرید. در پلتفرم آگور، هرچه احتمال یک رویداد کمتر باشد، مقدار جایزه‌ای که با پیش‌بینی موفقیت آن به دست می‌آورید، بیشتر خواهد بود. پلتفرم آگور (Augur) از نظرات پیش‌بینی‌کننده‌ها برای پیش‌بینی‌های به‌روز خود استفاده می‌کند. بیشتر این پیش‌بینی‌ها درست از آب در می‌آیند.

آگور چگونه کار می‌کند؟

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

برای پاسخ به این سؤال باید ابتدا دو مورد را بررسی کنیم:

  • به وجود آوردن بازارها
  • ترید سهام یک رویداد

به وجود آوردن بازارها

برای ایجاد یک بازار آگور (Augur) باید تعداد کمی از اتریوم‌های خود را مصرف کنید. نام این بازارها می‌تواند به صورت‌های زیر نیز باشد:

  • آیا قیمت کاردانو در پایان سال 2020 به 10 دلار می‌رسد؟
  • آیا در آینده‌ای نزدیک بیت کوین سقوط می‌کند؟

زمانی که اقدام به ایجاد یک بازار آگور (Augur) می‌کنید، باید در ابتدا یک هزینه برای خرید و فروش تعیین کنید. این هزینه‌ها در واقع درصدی از پاداش‌هایی است که تریدر پیروزشده دریافت خواهد کرد. کسی که بازار آگور (Augur) خود را ایجاد کرده است، می‌تواند برای بازار خود کارمزد تعیین کند. هر چقدر کارمزد یک بازار کمتر باشد، کاربران در آن بازار بیشتر به معامله می‌پردازند.

ترید سهام یک رویداد

‌علاوه‌ بر به وجود آوردن بازار، می‌توانید سهام‌هایی را که احتمال می‌دهید یک واقعه در بازار اتفاق بیفتد، بخرید و ترید کنید. برای نمونه شما با بازار «آیا بیت کوین کش تا ۲۰۲۰ به ۶۰۰۰ دلار می رسد؟» برخورد می‌کنید. همان‌طور که می‌دانید بیت کوین کش به پلتفرم کوین بیس اضافه شده است. بنابراین مطمئن خواهید شد که احتمال گفته‌شده، در آینده روی می‌دهد و به همین دلیل چند سهم را از آن بازار خریداری می‌کنید. به هر میزان که قیمت سهمی که می‌خرید بیشتر باشد، احتمال روی دادن آن بیشتر است.

برای به دست آوردن درآمد در بازار‌های آگور (Augur)، دو روش پیش روی شماست:

  • نوسان‌گیری
  • نگهداری سهم و کسب جایزه از پیش‌بینی انجام‌شده

در نوسان‌گیری شما می‌توانید سهم را در قیمت پایین خریداری کنید و سپس بعد از تغییر قیمت سهم و افزایشی شدن آن، سهم را بفروشید. عوامل مختلفی وجود دارند که می‌تواند قیمت سهام‌های یک بازار را تغییر دهند.

در نگهداری سهم و کسب جایزه از پیش‌بینی انجام‌شده، شما می‌توانید با درست پیش‌بینی کردن یک رویداد، پس از بسته شدن بازار جایزه خود را کسب کنید. در واقع میزان پرداختی شما برابر است با تعداد سهام، ضرب در قیمت. حاصل به دست آمده باید بر تعداد کوچکترین نوسانات قیمت تقسیم شود.

تعداد کوچکترین نوسانات قیمت، در حقیقت همان تعداد نقاط قیمتی است که بین قیمت‌های کمینه و بیشینه در یک بازار وجود دارد.

همچین شما می‌توانید در این بازارها به صورت استقراضی سهام خود را به فروش برسانید.

زمانی که برنده شدید، باید کارمزد آن را نیز پرداخت کنید. هرچه پول جایزه شما بیشتر باشد، کارمزد شما نیز بیشتر خواهد بود.

تاریخچه آگور (Augur)

پلتفرم آگور (Augur) یکی از نخستین پلتفرم‌های ساخته شده روی بلاکچین اتریوم است. این پلتفرم در اکتبر سال 2014 راه‌اندازی شد. یک تیم 13 نفره با رهبری Joey Krug و Jack Peterson به توسعه آگور می‌پردازند. این دو شخص، تجربیات زیادی در زمینۀ فناوری بلاکچین دارند و در سابقۀ آنها تأسیس Sidecoin که یکی از فورک‌های بیت کوین است، دیده می‌شود.

جالب است بدانید که ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، مشاور آگور (Augur) است.

اولین نسخه آگور (Augur) به صورت عمومی در ژوئن 2015 رونمایی شد. سپس در مارس 2016 نسخه آزمایشی پلتفرم آگور منتشر گردید.

پس از به پایان رسیدن یک دوره آزمایشی این پلتفرم، سرانجام در جولای 2018 نسخه اصلی آگور (Augur) منتشر شد.

در این راه، بزرگ‌ترین رقیب آگور (Augur) را می‌توان Gnosis دانست. در هر دوی این پروژه‌ها، تیم‌هایی وجود دارد که در پیش‌بینی بازار، بسیار باتجربه هستند. این دو پروژه، یک تفاوت بزرگ دارند:

آگور (Augur) کارمزدها را بر پایۀ مقدار حجم ترید محاسبه می‌کند، اما کارمزدهای Gnosis متناسب با سهام نگهداری‌شده است.

در آگوست 2015 آگور طی یک ICO، تعداد 8.8 میلیون توکن REP را توزیع کرد. در حال حاضر فقط 11 میلیون توکن REP در گردش هستند. پس از توزیع REP، قیمت آن بین 1.5 تا 2 دلار معامله شد.

آگور (Augur) تا کنون 3 جهش قیمت به خود دیده است.

  • اولین جهش قیمت در مارس 2016 پس از انتشار نسخۀ آزمایشی آگور رخ داد.
  • دومین جهش در اکتبر 2016 رخ داد و باعث افزایش سریع قیمت آن شد.
  • سومین آن در اواخر سال 2017 به وقوع پیوست. این افزایش قیمت، بزرگترین جهش قیمت توکن REP بود. قیمت این توکن در اواخر سال 2017 به نزدیکی 115 دلار رسید.

توکن REP

توکن REP یک اهرم محرکه برای سیستم اوراکل غیرمتمرکز آگور است. برای گزارش نتیجۀ انواع بازارها باید توکن REP را به ضمانت بگذارید. مراحل گزارش تقریباً سخت و گیج‌کننده است. در ادامه به بررسی مراحل ارسال گزارش در یک بازار مالی می‌پردازیم.

در ابتدا هنگامی که یک بازار را به وجود می‌آورید، لازم است گزارشگر تعیین‌شده (Designated Reporter) را انتخاب و سپس ضمانت عدم نمایش (No-Show Bond) را پست کنید.

زمانی که رویداد بازار به وقوع می‌پیوندد، گزارشگر تعیین‌شده (Designated Reporter) 3 روز فرصت دارد که نتیجۀ رویداد بازار را گزارش کند. در زمانی که گزارشگر تعیین‌شده در گزارش نتیجه با شکست روبه‌رو شود، ایجادکنندۀ بازار، ضمانت عدم نمایش (No-Show Bond) را از دست می‌دهد و رویداد بر مرحله گزارش باز (Open Reporting Phase) متمرکز خواهد شد.

در (Open Reporting Phase) هر کسی که بخواهد می‌تواند به گزارش نتیجۀ رویداد بپردازد و کسی که به عنوان اولین نفر این کار را انجام دهد، No-Show Bond را دریافت خواهد کرد و باید آن را گرو بگذارد.

اگر گزارشگر تعیین‌شده (Designated Reporter)، نتیجۀ رویداد را با موفقیت گزارش دهد، شما می‌توانید No-Show Bond خود را پس بگیرید. در واقع گزارشگر تعیین‌شده باید درگیر گرو گذاشتن برای نتیجه‌ای که گزارش کرده است، شود.

سپس بعد از به وقوع پیوستن هرکدام از دو احتمال بالا، بازار وارد مرحلۀ (Waiting for Next Fee Window to Begin) خواهد شد. در این مرحله، بازار یک نتیجۀ آزمایشی را ارائه خواهد داد. کسانی که توکن REP را نگهداری کرده‌اند، می‌توانند به بحث در مورد نتیجۀ آزمایشی به دست آمده بپردازند. این کار با گرو گذاشتن وجوه کاربران انجام می‌شود. در نهایت، نتیجه پایانی به دست می‌آید. باید توجه داشته باشید که جزئیات کاری این چرخه بسیار پیچده‌تر است. در اینجا سعی کردیم شما را با کلیت ماجرا آشنا کنیم.

قیمت آگور

در زمان نگارش این مقاله، قیمت آگور (Augur) 15.49 دلار است. همچنین ارزش کل بازار ارز دیجیتال آگور (Augur) 170،421,654 دلار می‌باشد. جالب است بدانید که در رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال، رتبۀ ارز دیجیتال آگور 70 است.

از کجا REP بخریم؟

صرافی‌های معتبری همچون بایننس، پولونیکس و بیترکس از توکن REP پشتیبانی می‌کنند و کاربران می‌توانند در این صرافی‌ها توکن rep را سفارش دهند. آگور (Augur) نیز مانند اکثر آلت کوین‌ها، تنها با مبادلۀ بیت کوین یا اتریوم تهیه می‌گردد.

برای آغاز کار، شما می‌توانید در Gemini با تهیه بیت کوین و اتریوم، آنها را به صرافی دلخواه خود انتقال دهید و سپس می‌توانید REP را به دست آورید.

همچنین شما می‌توانید در صرافی‌هایی همچون کراکن با ارز فیات یورو به صورت مستقیم REP را خریداری کنید. برای اطلاع بیشتر می‌توانید به سایت کوین مارکت کپ مراجعه کرده و لیست صرافی‌هایی که REP را معامله می‌کنند به دست آورید.

REP را در کجا ذخیره کنیم؟

توکن REP کیف پول خاصی ندارد و آگور (Augur) برای این توکن، کیف پول مشخصی را طراحی نکرده است. با این حال دو کیف پول معتبر به نام‌های جکس و اکسودس از ارز دیجیتال آگور (Augur) پشتیبانی می‌کنند. همچنین کیف پول‌های سخت افزاری Trezor و Ledger Neno S نیز از توکن REP پشتیبانی می‌کنند.

جالب است بدانید که آگور (Augur) یک توکن ERC20 است و هر کیف پولی که از ERC20 پشتیبانی کند می‌تواند از آگور (Augur) نیز پشتیبانی کند.

علاوه بر آن، توصیه ما به شما این است که REP های خود را در کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری کنید تا در مقابل حملات هکری و نرم افزارهای مخرب ایمن باشید.

سخن پایانی

پلتفرم آگور (Augur) یکی از نخستین پلتفرم‌های ساخته شده روی بلاکچین اتریوم است. این پلتفرم در واقع یک بازار غیرمتمرکز برای بازارهای پیش‌بینی احتمال رویدادها و ترید سهام است.

آگور (Augur) از فکر جمعی برای به دست آوردن داده‌های پیش‌بینی و نتایج رویداد گزارشی استفاده می‌کند. تیم آگور (Augur) دارای یک تیم کارکشته در بازارهای پیش‌بینی است. پلتفرم و ارز دیجیتال آگور (Augur) با ویژگی‌های خاص خود توانسته به بازار رمزارزها تنوع ببخشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments