راهکارهای خرید بیت کوین با کارت اعتباری

کارت‌های‌ بدهی رمزارزی پیشرفت نسبتا تازه‌ای در دنیای بلاک چین هستند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

خرید بیت کوین با کارت اعتباری از طریق نوعی کارت‌ پلاستیکی انجام می‌شود که به کارت‌های بانکی روزمرۀ شما شباهت دارند، با این تفاوت که می‌توانید رمزارزها را در آن‌ها سپرده‌گذاری کنید.

کارت‌های‌ بدهی رمزارزی پیشرفت نسبتا تازه‌ای در دنیای بلاک چین هستند. آن‌ها به منظور حل مشکلِ استفاده از کوین‌های دیجیتال برای هزینه‌های روزمره ابداع شده‌اند. روشن است که شما نمی‌توانید وارد نزدیک‌ترین فروشگاه مواد غذایی شوید و هزینۀ خرید خود را با بیت کوین پرداخت کنید؛ حداقل هنوز این امکان وجود ندارد.

این امر ناراحت کننده است، چرا که پیش از استفاده از رمزارزهایتان باید زحمت مضاعفی را متحمل شوید و به دنبال صرافی‌هایی بگردید که آن‌ها را به ارز فیات تبدیل کنند. راه‌های زیادی مطرح شده است که به وسیله آن‌ها بتوانیم با واسطۀ کمتری از رمزارزها استفاده کنیم. کارت‌های بدهی رمزارزی یکی از آن‌ها است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

راه‌کارهای خرج کردن رمزارزها کدام اند؟

دو راه‌کار اولیه، پایانه‌های فروش و کارت‌های بدهی رمزارزی هستند.

استفاده از پایانه‌های فروش یکی از راه‌کارهای پیشنهادی است. یک قطعۀ سخت‌افزاری است که در فروشگاه نصب می‌شود و با نرم‌افزار والت که روی گوشی شما نصب است، در ارتباط است و برای انجام پرداخت، رمزارز را از حساب شما برداشت می‌کند. با این حال، این امر نیازمند تاجری است که به پذیرش پرداخت از طریق رمزارزها علاقه داشته باشد و برای نصب چنین پایانه‌ای مقداری پول پرداخت کند. بنابراین، عملی شدن این رویکرد آسان نیست.

خرید بیت کوین با کارت اعتباری یک راه‌حل متفاوت و به احتمال زیاد بهتر است. آن‌ها از زیرساخت‌های ویزا کارت و مستر کارت بهره می‌برند. پایانه‌های کارت‌های بانکی هم اکنون یک گزینه پرداخت در میلیون‌ها فروشگاه در سراسر جهان هستند. چنین کارت‌هایی نیازمند انجام هیچ کاری توسط تاجر نیستند. در حقیقت، صندوق‌دار ممکن است حتی متوجه نشود که شما توسط یک رمزارز پرداخت را انجام می‌دهید؛ زیرا توسط ارائه دهنده کارت، به صورت یکپارچه به ارز فیات مربوطه تبدیل می‌شود.

چه نوع کارت‌های بدهی رمزارزی وجود دارند؟

به طور عمده کارت‌های پیش پرداخت و کارت‌های بدهی.

مطابق با استانداردهای روز، گزینۀ اول یعنی کارت‌های پیش پرداخت قدیمی شده‌اند. (نحوۀ کار آن بدین صورت است که) شما مبلغی بیت کوین یا رمزارز دیگر را به یک ارائه‌دهنده می‌پردازید و آن‌ها یک مسترکارت یا ویزاکارتِ پیش پرداخت، به همراه مقدار متناسب پول فیات برای شما می‌فرستند. پس از آن، مانند هر کارت بدهی قدیمی کار می‌کند و از هر بانکی می‌توانید دریافت کنید.

جدیدترین پیشرفت، کارت بدهی یا دبیت کارت است که یک سیستم تبادل خودکار در پس‌زمینۀ خود دارد. وقتی زمان خرید فرا برسد، ارائه‌دهندۀ کارت خودش فرایند تبدیل کوین دیجیتال شما به ارز فیات مورد نیاز را بدون هیچ وقفه‌ای انجام می‌دهد. از مَنظر تاجر، این کارت‌ها هیچ تفاوتی با کارت‌های پیش پرداخت یا کارت‌های بانکی عادی نمی‌کنند. با این حال، این کارت‌ها کاربر را از تبدیل پول خلاص می‌کند. شما فقط کافیست بیت کوین یا اتریوم خود را سپرده گذاری کنید و به کارتان ادامه دهید.

خرید بیت کوین با کارت های اعتباری

از کجا می‌توانم کارت های بدهی رمزارزی تهیه کنم؟

ارائه دهنده‌های کارت‌های بدهی رمزارزی شرکت‌ها با پیشینه‌های مختلف هستند.

تنها یک جست‌وجوی آنلاین ساده تعداد زیادی از ارائه‌دهنده‌های اصلی کارت‌های اعتباری رمزارزی را به شما نشان می‌دهد. با ورود به وبسایت آن‌ها می‌توانید برای خود یک کارت سفارش دهید. این فناوری در آستانۀ دنیای دیجیتال و واقعی قرار دارد و به شدت توسط دولت‌ها در سراسر جهان کنترل می‌شود.

به همین خاطر، آن‌ها تقریبا همیشه از شما درخواست می‌کنند که با ارائه مدرک شناسایی، نوعی احراز هویت انجام دهید. بغیر از این، و بعلاوۀ یک پیش پرداخت اولیه، دریافت این کارت‌ها راحت است.

اگر چنین است، پس علت عدم محبوبیت کارت‌های بدهی رمزارزی زیاد آن‌ها چیست؟

بیشتر مربوط به خود فناوری بلاک چین می‌شود. در حقیقت بخاطر زمان تایید و کارمزد تراکنش است.

خرید بیت کوین با کارت اعتباری مدت‌هاست که وجود دارد. با این حال ممکن است پیش خود بگویید: «اگر این نوع کارت‌ها استفاده از ارزهای دیجیتال را آسان می‌کنند و به راحتی قابل خرید هستند، پس چرا خیلی محبوب نیستند؟!»

اگر نگوییم اصلی‌ترین مانع، اما یکی از موانع اصلی رشد مقبولیت این کارت‌ها خود رمزارزها هستند. به طور متوسط تایید هر تراکنش بیت کوین 10 دقیقه زمان نیاز دارد. علاوه بر این، بر خلاف گذشته، کارمزدها به طور قابل توجهی زیاد شده است و همین‌طور بالاتر می‌روند. ترکیبی از این دو عامل باعث می‌شود پرداخت‌های بیت کوین برای خریدهای کوچک مناسب نباشد. فرقی ندارد از طریق خرید بیت کوین با کارت اعتباری باشد یا خیر.

برخی از ارزهای دیگر مثل اتریوم تایید تراکنش سریع‌تر و کارمزد کمتری دارند. اما آن‌ها اخیرا محبوبیت خود را شروع کرده‌اند. در حقیقت، برخی از کارت‌ها پیش از ورود اتریوم به بازار منتشر شدند.

آیا کارت‌هایی هستند که از آلت کوین‌ها پشتیبانی کنند؟

بله، اخیرا تعدادی کارت وارد بازار شده‌اند که به شما این اجازه را می‌دهند که ارزهایی غیر از بیت کوین سپرده گذاری کنید.

برای نمونه، TenX یک پروژه نوپا است که در حال حاضر کارت‌های فعالی دارد که علاوه بر بیت کوین، می‌توان با اتریوم و دش موجودی آن‌ها را افزایش داد. هر دوی این کوین‌ها زمان تایید تراکنش سریع‌تر و کارمزد کمتری نسبت به بیت کوین دارند.

در حقیقت، فناوری اختصاصی TenX، موسوم به COMIT، سیستم را قادر می‌سازد سپرده‌ها را در قالب توکن هر رمزارزی که حداقل نیازها را پاسخ دهد، بپذیرد. این نیازها عبارتند از: محافظت از دوبار خرج‌کردن و والت چندامضایی.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments