نحوه شرکت در ISO توکن SundaeSwap

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

در این مقاله قصد داریم نحوه شرکت در ISO توکن SundaeSwap را به شما آموزش دهیم.

ساندی سواپ (SundaeSwap) یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز آینده‌دار است که بر بستر بلاکچین کاردانو راه‌اندازی شده است. نام ساندی سواپ برگرفته از یک دسر بستنی است که از پروژه‌های کریپتویی با تم غذا، مانند پنکیک سواپ (PancakeSwap)، سوشی سواپ (SushiSwap) و … پیروی می‌کند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

با بیان راه‌حل‌ها و تفکر انتقادی خود برای ایجاد یک صرافی غیرمتمرکز روی یک بلاکچین مبتنی بر خروجی خرج نشده تراکنش (UTXO)، انتظار می‌رود که ساندی سواپ به یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز با عملکرد برتر در اکوسیستم کاردانو تبدیل شود.

با اجرای آخرین به‌روزرسانی‌ها برای عملیاتی شدن قراردادهای هوشمند کاردانو برای برنامه‌ها و صرافی‌های غیر متمرکز مختلف –مانند برنامه بک‌اِند پلوتوس (Plutus Application Backend)– شاهد آن هستیم که صرافی‌ غیر متمرکز ساندی سواپ در حال آماده‌سازی برای آغاز عرضه اولیه استیک (Initial Stake Offering- ISO) با هدف توزیع توکن‌ پروتکل خود، یعنی توکن SUNDAE است.

اگر می‌خواهید بدانید که برای شرکت در ISO توکن SundaeSwap به چه چیزهایی نیاز دارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید!

ساندی سواپ چیست؟

ساندی سواپ یک بازارساز خودکار (AMM) غیرمتمرکز است که بر بستر بلاکچین کاردانو اجرا می‌شود. این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد که توکن‌ها را در این پلتفرم معامله کنند، استیکینگ داشته باشند و وام بدهند. راه‌اندازی روی بلاکچین کاردانو، این امکان را برای ساندی سواپ فراهم کرده که از کارمزدهای پایین و سرعت بالای تأیید تراکنش‌ها در این شبکه بهره‌مند شود.شرکت در iso توکن sundaeswap

تیم ساندی سواپ تصمیم گرفته که توکن‌های پروتکل خود را از طریق یک ISO توزیع کند. در صورت شرکت در ISO توکن SundaeSwap آن دسته از کاربرانی که رمزارزهای ADA خود را در استخرهای تأییدشده استیک کرده‌اند، توکن ساندی سواپ دریافت خواهند کرد. حداقل ADA مورد نیاز برای استیک جهت شرکت در ISO توکن SundaeSwap، تعداد 10 واحد اعلام شده است.

تیم ساندی سواپ هنوز تاریخ دقیقی را برای زمان شروع ISO خود اعلام نکرده، اما این رویداد همزمان با راه‌اندازی صرافی غیر متمرکز ساندی سواپ آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود که ISO توکن ساندی سواپ در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی برگزار شود.

این ISO به صورت پنج دوره پنج روزه، در مجموع ۲۵ روز، انجام خواهد شد که طی آن، در پایان هر دوره، یک درصد از کل عرضه توکن ساندی سواپ، در مجموع ۵ درصد، میان افراد واجد شرایط توزیع خواهد شد.

برخلاف سایر رویدادهای عرضه اولیه استیک مانند عرضه اولیه استخر استیک (ISPO) ارز دیجیتال ملد (Meld)، شما نیازی به سواپ کردن ADAهای خود با توکن ساندی سواپ ندارید. در واقع، شما علاوه بر دریافت توکن‌های ساندی سواپ توزیع‌شده، پاداش استیکینگ در یک استخر کاردانو را نیز در قالب ADA دریافت خواهید کرد.

لازم به ذکر است که هنوز قیمتی برای توکن SUNDAE تعیین نشده و ارزش این ارز دیجیتال پس از راه‌اندازی و بر اساس عرضه و تقاضا برای آن در بازار، مشخص خواهد شد.

علاوه بر اینها، توزیع توکن‌ها از نظر ریاضی به گونه‌ای تنظیم شده که به نفع کیف پول‌های بزرگ یا همان نهنگ‌ها نباشد. به این ترتیب، اگر کاربری میلیون‌ها ADA را در یک استخر استیکینگ ساندی سواپ قرار دهد، نسبت به کاربری که هزاران ADA را استیک کرده است، تعداد توکن SUNDAE کمتری را به ازای هر ADA دریافت خواهد کرد. این موضوع به توزیع عادلانه توکن‌های ساندی سواپ در جامعه کمک می‌کند.

استخرهای تأییدشده برای شرکت در ISO توکن SundaeSwap

روند انتخاب استخرهای استیکینگ برای شرکت در ISO توکن SundaeSwap از طریق رأی‌گیری در میان اعضای جامعه کاردانو صورت گرفته است. قدرت رأی هر کاربر به مقدار ADA موجود در کیف پول او بستگی دارد. بنابراین، هر چه موجودی ADA یک کاربر بیشتر باشد، قدرت رأی بیشتری برای انتخاب استخرهای استیکینگ خواهد داشت. این کار برای جلوگیری از حمله سیبل (Sybil) به فرآیند رأی‌گیری انجام شده است. حمله سیبل، اقدامی برای کنترل یک شبکه بلاکچینی با ایجاد چندین هویت جعلی است.شرکت در iso توکن sundaeswap

در حال حاضر، استخرهای تأییدشده برای شرکت در ISO توکن SundaeSwap عبارتند از:

WAV7/SKY، SIPO، XSP، AHL، CCV، ITC، DIGI، AZUR، TERA، BLOOM، WFFL، NORTH، ATLAS، TITAN، KIWI/RAMEN، NEDS1، FAIR، CRDNS، AAA، NERD، PAUL، MASTR، ATADA، STI، BLADE، FROG، DSHIN، BLOCK، GROW و BCSH.

در آینده، این دارندگان توکن ساندی سواپ خواهند بود که به استخرها و سایر تصمیمات در مورد این صرافی غیرمتمرکز، رأی خواهند داد.

اقتصاد توکنی پروژه ساندی سواپ

در زمان راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز ساندی سواپ، ۲ میلیارد واحد توکن SUNDAE نیز ضرب خواهد شد که به تدریج و با گذشت زمان در دسترس قرار خواهند گرفت.

از میان کل عرضه توکن ساندی سواپ، ۵۵ درصد برای عموم کاربران، ۲۵ درصد برای اعضای تیم، ۱۳ درصد برای سرمایه‌گذاران، ۵ درصد برای شرکت‌کنندگان در ISO و ۲ درصد برای مشاوران پروژه، اختصاص یافته است.

شرکت در iso توکن sundaeswap
اقتصاد توکنی پروژه ساندی سواپ

کدام کیف پول‌ها از توکن ساندی سواپ پشتیبانی می‌کنند؟

برای شرکت در ISO توکن SundaeSwap هر کیف پول اختصای کاردانو قادر به پشتیبانی از استیکینگ در هر کدام از استخرهای انتخابی است.

این کیف پول‌ها عبارتند از: ددالوس (Daedalus) یک کیف پول فول نود، یورویی (Yoroi) یک کیف پول لایت، و نامی والت (NamiWallet) یک کیف پول وب ۳ مبتنی بر مرورگر.شرکت در iso توکن sundaeswap

با انتخاب هر کدام از این کیف پول‌ها، شما قادر به استیکینگ ADAهای خود در استخرهای منتخب و شرکت در ISO توکن SundaeSwap در مدت تعیین‌شده خواهید بود.

البته لازم به ذکر است که پس از راه‌اندازی ساندی سواپ، شما نمی‌توانید از کیف پول ددالوس در این صرافی استفاده کنید؛ چراکه ددالوس یک کیف پول فول نود است که به صورت یک برنامه روی رایانه کاربر اجرا می‌شود. در عوض، کیف پول‌های یورویی و نامی والت به شما این امکان را می‌دهند که به صورت همزمان با صرافی غیرمتمرکز ساندی سواپ و کیف پول خود تعامل داشته باشید.

نحوه شرکت در ISO توکن SundaeSwap

ابتدا مطمئن شوید که رمزارزهای ADA شما در یک کیف پول اختصاصی کاردانو ذخیره شده است. در صورتی که موجودی ADA شما در کیف پول صرافی‌ها ذخیره شده باشد، واجد شرایط برای شرکت در ISO توکن SundaeSwap نخواهید بود.شرکت در iso توکن sundaeswap

برای شرکت در ISO توکن SundaeSwap مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک کیف پول اختصاصی کاردانو را نصب و راه‌اندازی کنید.
  2. رمزارزهای ADA خود را از صرافی به کیف پول خود منتقل کنید. توجه داشته باشید که اگر ADAهای شما از قبل در یک دوره استیکینگ قفل شده باشند، نمی‌توانید این کار را انجام دهید، مگر اینکه قبل از آغاز ISO توکن ساندی سواپ قفل آنها باز شود.
  3. رمزارزهای ADA خود را در یک استخر منتخب استیک کنید. به این ترتیب، تا زمان شروع ISO توکن ساندی سواپ، از این طریق پاداش نیز دریافت خواهید کرد.

اگر اولین بار است که کیف پول خود را برای استیکینگ ثبت می‌کنید، برای ثبت کیف پول روی بلاکچین ابتدا باید ۲ واحد ADA سپرده بپردازید. این ۲ واحد ADA سپرده‌گذاری‌شده زمانی قابل‌استرداد خواهند بود که تصمیم به لغو ثبت کیف پول خود از استیکینگ داشته باشید.

در این مرحله، کیف پول شما برای شرکت در ISO توکن SundaeSwap آماده است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی پروژه ساندی سواپ و آموزش نحوه شرکت در ISO توکن SundaeSwap پرداختیم.

همانند سایر پروژه‌های مبتنی بر کاردانو، ساندی سواپ هم پروژه جدیدی است که همه چیز آن هنوز روی کاغذ و در حال توسعه است. بنابراین، این تیم برای دستیابی به اهداف خود به زمان نیاز دارد.

با این حال، به نظر می‌رسد که ساندی سواپ توانسته اعتماد اعضای جامعه را به دست آورد. در واقع، ساندی سواپ با داشتن نزدیک به ۲۲۵ هزار دنبال‌کننده در توییتر، پروژه‌ای است که توانسته بیشترین توجهات را در میان جامعه کاردانو به خود جلب کند.

علاوه بر اینها، ساندی سواپ توسط گروه تحقیقاتی آلامدا (Alameda Research) نیز پشتیبانی می‌شود. این گروه به دلیل سرمایه‌گذاری‌های خود در پروژه‌های دیفای مبتنی بر سولانا مانند کیف پول کوین ۹۸ (Coin98)، سروم (Serum)، اکسیژن (Oxygen) و … مشهور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و  شرکت در ISO توکن SundaeSwap به این لینک مراجعه کنید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

15 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام من داخل یه استخر تایید شده استیک کردم و داخل سایت قسمت جوایز که میرم و اونجا ادرس کیف پول منو میخواد میزنم اما میگه که شما در این icoشرکت نکردید چیکار باید بکنم؟

سلام از طریق چه کیف پولی در این ISO شرکت کردید؟

استخرهای نیدز Neds2 و سه و چهار هم تو سایتی ک معرفی کردین هست برا ios چرا فقط نوشتین Nesd1 ؟

این لیست ممکنه تغییراتی داشته باشه و استخرهایی بهش اضافه یا کم بشه، ممنونم از توجه شما

سلام وقتتون بخیر
بنا بر اعلام قبلی اویلن بخش از تقسیم روز ۵ بهمن ماه یعنی دیروز صورت گرفته. شما اطلاع دارید که چطور میشه فهمید چه مقدار در مرحله نخست تعلق گرفته؟ از کجا باید دید؟

سلام وقت بخیر
اخرین وضعیت و اطلاع رسانی ها رو میتونین از سایت خودشون دنبال کنین، ماهم اخبار جدید در این مورد رو منتشر خواهیم کرد.

چه زمانی بهمون میدن؟و چه جوری بگیریم؟؟
من ۲ ماهه گذاشتم

هنوز زمان دقیقی مشخص نشده

لطف کردید
بنا براین در حال حاضر هم میشه برای شرکت در iso در یکی از استخرهای تایید شده استیک کرد. درسته؟

بله هنوز میشه

سلام
ممنون میشم بفرمایید که اگر قبل از شروع زمان iso ساندی سواپ در یکی از استخرهای تایید شده استیک کرده باشیم، در فرایند iso شرکت داده میشیم یا اینکه باید حتماً در زمان شروع دوره iso استیک کنیم؟

سلام بله به تمام کسانی که در اون زمان استیک کرده باشن در اون استخر تعلق می گیره

من تمام این استخرها رو چک کردم
بیشترشون بی نهایت شلوغه
چنتایی که خلوته مثلا به اسم استخر شماره دو و سه نام برده شده
توی اونها استیک کنیم شامل ایردراپ میشه یا فقط استخر اول شامل میشه ؟

استخر هایی که نام برده شامل ایردراپ میشه. اما سعی کنید استخر معتبر انتخاب کنید

آفرین،👏👏👏