آموزش سایت ICODrops + پیدا کردن عرضه های اولیه ارز دیجیتال + ویدئو

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

در این مقاله قصد داریم به معرفی سایت ICODrops و نحوه پیدا کردن عرضه‌های اولیه کوین یا همان ICO بپردازیم. با ما همراه باشید.

در ویدیوی زیر آموزش پیدا کردن عرضه اولیه در ICODROP به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، حتماً نام عرضه اولیه کوین (Initial Coin Offering) را شنیده‌اید. عرضه اولیه کوین روشی برای جذب سرمایه توسط توسعه‌دهندگان یک پروژه است که طی آن، یک پروژه ارز دیجیتال خود را با هدف تأمین بودجه عرضه‌‌ می‌کند و کاربران می‌توانند با خرید آن ارز دیجیتال، به سرمایه‌گذاری در آن پروژه بپردازند.

جهان ICOها دائماً در حال رشد است. بنابراین، چگونه می‌توان از زمان برگزاری و مشخصات یک ICO آگاهی پیدا کرد؟ نحوه پیدا کردن عرضه های اولیه به چه صورت است؟

سایت ICODrops یک سایت مرجع و کامل برای اطلاع‌رسانی در مورد ICOها است. این سایت سه لیست مفید ایجاد کرده که دائماً در حال به‌روزرسانی آنها است: ICOهای فعال، ICOهای آتی و ICOهای پایان‌یافته. بنابراین، می‌توان گفت که سایت ICODrops یک سایت مفید و کاربردی برای همه افرادی است که به ICO علاقه دارند و می‌خواهند در این زمینه به‌روز بمانند.

عرضه اولیه کوین یا ICO چیست؟

سایت icodrops

عرضه اولیه کوین یا فروش توکن یا ICO، نوعی جمع‌آوری سرمایه است که در آن، سرمایه‌گذاران در ازای پرداخت دارایی(بیت کوین، اتریوم یا ارز فیات)، کوین یا توکن یک پروژه را دریافت می‌کنند. پروژه‌هایی که ICO راه‌اندازی می‌کنند، به سرمایه‌گذار قول می‌دهند که این توکن‌ها ارزش دارند و می‌توانند بعد از ICO هم مورد استفاده قرار بگیرند.

پیش‌فروش یا Pre-ICO چیست؟

اولین مرحله از فروش توکن‌ها است که اغلب با هدف جمع‌آوری سرمایه برای تبلیغات ICO اصلی انجام می‌شود.

برنامه پاداش‌دهی (Bounty Program)

پاداش‌دهی راهی برای دریافت توکن در ازای کمک به پروژه است. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند با تبلیغ یک پروژه در رسانه‌های اجتماعی، ترجمه آن به زبان دیگر یا ارجاع به دوستان خود، توکن آن پروژه را به صورت رایگان دریافت کنند.

سطح بهره یا سود (Interest Level)

سایت icodrops

سطح بهره در سایت ICODrops، یک سیستم رتبه‌بندی است که برای اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد فروش توکن‌ها طراحی شده است. هنگام رتبه‌بندی، تنها شرایط کوتاه‌مدت و پارامترهای فروش یک توکن خاص تجزیه و تحلیل می‌شود. سطح بهره صرفاً برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده و به منزله مشاوره مالی یا حقوقی نیست.

سطح بهره سه فاکتور را می‌سنجد: سطح هایپ (HYPE)، سطح ریسک و سطح بازگشت سرمایه (ROI).

سطح هایپ

این عامل به میزان و کیفیت مخاطبان واقعی علاقه‌مند به یک پروژه در شبکه‌های اجتماعی، کانال‌های گفت‌وگو و اینترنت بستگی دارد. به عبارتی، این فاکتور شرایط یک پروژه را با سایر کمپین‌های ICO در حال اجرا و همچنین، ICOهای پایان‌یافته مقایسه می‌کند.

سطح ریسک

این عامل منعکس‌کننده شرایط مشارکت در فروش توکن است؛ به این منظور‌ که چه درصدی از توکن‌ها به جمع‌آوری سرمایه، هارد کپ (حداکثر تعداد توکن‌های قابل‌فروش در مرحله سرمایه‌گذاری جمعی ICO)، پیش‌فروش، خرید و غیره، اختصاص یافته است. این فاکتور نشان می‌دهد که قیمت مبادله‌ای یک توکن می‌تواند کمتر یا بیشتر از قیمت آن در ICO باشد. به عنوان مثال، اگر یک پروژه تنها درصد کمی از تمام توکن‌های خود را برای فروش اولیه قرار دهد (مثلاً ۱۰ تا ۱۵ درصد)، به ‌راحتی می‌تواند قیمت مبادله‌ای را دستکاری کند.

سطح بازگشت سرمایه

این عامل نشان می‌دهد که قیمت یک توکن چقدر می‌تواند در کوتاه‌مدت و میان‌مدت تغییر کند. این فاکتور به شرایط ICO و عملکرد پروژه‌های مشابه در گذشته بستگی دارد.

رتبه سطح بهره یک پروژه در سایت ICODrops، با توجه به فاکتورهای بالا، مرتباً به‌روز می‌شود. به عنوان مثال، سطح هایپ ICO پروژه Wanchain در ابتدا «عادی» بود، ولی بعداً به «بالا» تغییر کرد؛ چراکه این تیم با به تعویق انداختن فروش توکن خود، پایگاه بزرگی از خریداران را جمع‌آوری کرد.

پیدا کردن عرضه های اولیه از سایت ICODrops

همان‌طور که گفته شد، سایت ICODrops مرجعی کامل از دنیای در حال رشد ICOها است و لیست خود را دائماً به‌روز می‌کند.

از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب سایت ICODrops می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویم ICO

اگر به سایت ICODrops مراجعه کنید، در صفحه اصلی آن سه ستون از ICOهای فعال، آتی و پایان‌یافته را مشاهده خواهید کرد که این لیست به طور مرتب در حال به‌روزرسانی است. (لینک ورود به سایت ICODrops)پیدا کردن عرضه های اولیه

اطلاعات و تجزیه و تحلیل هر پروژه

اگر روی هر کدام از ICOهای موجود در تقویم سایت ICODrops کلیک کنید، به صفحه اختصاصی پروژه و شرایط و زمان برگزاری آن ICO دسترسی پیدا خواهید کرد.

به عنوان مثال، پروژه Agoric یک سرویس بلاکچینی است که نام آن در ستون ICOهای آتی به چشم می‌خورد. در صفحه مربوط به این پروژه، Agoric به صورت یک شرکت توسعه‌ای متن باز معرفی شده که به دنبال راه‌اندازی یک بلاکچین و اقتصاد مبتنی بر اثبات سهام و تعامل‌پذیر است. رویداد ICO این پروژه قرار است در تاریخ ۲۹ دسامبر آغاز شود.پیدا کردن عرضه های اولیه

در حالت کلی، در صفحه اختصاصی هر پروژه می‌توان به اطلاعاتی همچون اطلاعات زیر دسترسی پیدا کرد:

نام پروژه، توضیح مختصری از فعالیت‌های آن، تاریخ شروع ICO، میزان توکن‌های اختصاص‌یافته برای فروش در این مرحله، قیمت توکن در این رویداد، سرمایه هدف، لینک سایت رسمی، وایت پیپر، اینکه کاربران کدام کشورها می‌توانند در این ICO شرکت کنند، اطلاعاتی در مورد تیم توسعه‌دهنده و همکاران آن، نقشه راه و سایر اطلاعات و لینک‌های مرتبط به پروژه.

تقویم ICO برای دستگاه‌های مختلف

سایت ICODrops یک برنامه تقویم ICO نیز دارد که می‌توان از آن روی هر برنامه تقویم استاندارد در دستگاه‌های مختلف (iOS، اندروید، ویندوز، مک) استفاده کرد.پیدا کردن عرضه های اولیه

دیگر ویژگی‌ها:

  • ارائه لیست پروژه‌های دارای برنامه پاداش‌دهی
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و به‌روز کردن آنها با آخرین اخبار
  • ارسال برنامه هفتگی ICO برای اعضای خبرنامه سایت ICODrops

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی سایت ICODrops و نحوه پیدا کردن عرضه های اولیه کوین یا همان ICO از طریق آن پرداختیم.

همان‌طور که گفته شد، سایت ICODrops یک مرجع کامل برای مشاهده و آگاهی از ICOها است که با شعار «ساخته‌شده با عشق برای جهانی غیرمتمرکز» فعالیت می‌کند.

در نظر داشته باشید که سایت ICODrops یک پایگاه داده مستقل برای ICOها است و به هیچ پروژه یا شرکتی وابسته نیست. به همین ترتیب، سیستم رتبه‌بندی سطح بهره این سایت هم نباید به منزله مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری تلقی شود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments