راهکارهای راه‌اندازی موفق یک ICO چیست؟

آیا من باید یک کمپین ICO را برای محصول خود هدایت کنم؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه

باید از کجا شروع کنم؟

قبل از اقدام به عرضه اولیه کوین، شاید شما علاقمند باشید که بدانید یک ico چیست و در واقع به چه معناست. شرح مفصلی از این مفهوم وجود دارد.

آیا کمپین‌های ICO برای هر تجارتی مناسب هستند؟ 

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

نه واقعا.

در واقع، آنها شاید برای برخی کمپین‌ها مضر باشند: شما وقت و پول خود را صرف یک کمپین می‌کنید، اما فقط برای اینکه آن کمپین در امنیت منابع مالی کافی شکست بخورد.

به نظر می‌رسد برخی از مالکان استارت آپ فکر می‌کنند که عرضه اولیه کوین یا ICO ابزاری ست که در هر پروژه‌ای می‌توان از آن استفاده کرد. آن به شما اجازه می‌دهد که سریعا پول خود را افزایش داده و پروسه گران و طولانی ثبت IPO با آژانس‌های نظارتی را کنار بگذارید. در حالی که خود این موضوع در روز‌های ساخت بازار ICO یک مسئله اساسی بود. اما دیگر حقیقت ندارد.

مثل هر چیز دیگری در صنعت ارز رمز نگاری شده، شخصیت ICO به سرعت در حال شکل گیری است. استاندارد‌های غیر رسمی‌ای وجود دارند که در حال حاضر نقش مقررات دلفریبی برای داشتن کمپین موفق بازی می‌کنند. اولین و بهترین قانون در اینجا، ارزش گذاری کاربران است.

صحت و شفافیت جز ارکان اصلی انجمن ارز رمز نگاری شده‌اند و شامل بازار ICO نیز می‌شود. بنابراین، یک ICO که هدف اصلی اش ثروتمند ساختن مالکان پروژه در هزینه شرکت‌کنندگان است ، هیچ توجه مثبتی دریافت نمی کند.

پس، قبل از انیکه تصمیم بگیرید چگونه شلوغی توکن‌ها را هدایت کنید، یک نفر باید فکر کند و تشخیص دهد که آیا در حال حاضر اصلا هدایت کردن آن کار درستی‌ست یا نه.

ICO چیست؟

پس، آیا من باید یک کمپین ICO را برای محصول خود هدایت کنم؟

بستگی دارد به این که آیا شما می‌توانید ارز رمز نگاری شده را در شلوغی فروش‌ها، به شکل ارگانیک در محصولتان، کامل کنید.

بدون در نظر گرفتن تمام عوامل دیگری که احتمالا هر ICO خاصی را تحت تاثیر قرار دهند، یک سوال وجود دارد که هر استارت آپی قبل از تصمیم بر راه اندازی یک کمپین باید از خود بپرسد. سوال این است که آیا توکن دیجیتال ICO می‌تواند به شکل معناداری در مدل تجارت یکپارچه شود.

برای مثال، ارزش اتر‌ها (توکن‌هایی که در طی ICO اتریوم منتشر شدند)، با این حقیقت که آنها نیاز به اجرای برنامه‌های غیر متمرکز در شبکه بودند، بسیار امن است

به عبارت دیگر، اگر تنها استفاده کوین خرید و فروش در یک مبادله باشد، این عملا تضمین می‌کند که قیمت به زودی پس از پایان ICO سقوط خواهد کرد. در واقع بعید است که این کمپین انتظار کاربران باهوش را برآورده کند.

مشکل اساسی هر توکن دیجیتالی که در طی ICO منتشر شده است این است که به محض اینکه به بازار می‌رسد، تحت فشار احتکار آمیز عظیمی قرار می‌گیرد. تنها چیزی که می‌تواند با این مشکل مقابله کند و جلوگیری کند که توکن در نهایت تبدیل به یک حیله بی مصرف نشود یک سطح تقاضای مشابه برای آن می‌باشد. و این تقاضا می‌تواند تنها بوسیله ابزار واقعی تهیه شود.

برای جمع بندی نهایی، اگر شما فکر می‌کنید که استفاده از توکن‌های غیر متمرکز می‌تواند ارزش محصول شما را افزایش دهد، یا این اتفاق با طراحی بخش اساسی آن می‌افتد، راحت باشید و به خواندن ادامه دهید. در غیر این صورت احتمالا راه‌های بهتری برای افزایش دارایی‌ها برای پروژه وجود دارد، همچون جلگه قدمی سرمایه گذاری مردمی یا بودجه VC.

قبل از اقدام به ICO، باید روی چه چیزی تمرکز کنیم؟

روی شناخت و ارتباط با کسی که روی محصولی کار می‌کند، روی اهداف پروژه و این که برای مشارکت‌کنندگان چه سودی خواهد داشت.

عمل بسیاری از کمپین ‌های موفق ICO نشان می‌دهد که تیم، اهداف و حمایت از علاقه سرمایه گذاران سه موضوع مهم هستند که بیشترین تمایل را به جذب مخاطب را دارند. با توجه به این واقعیت، آنها باید به طور واضح برای مخاطب قبل از اقدام به ICO شناخته و بیان شوند. بیاید به ترتیب سراغ هر یک برویم.

چگونگی راه‌اندازی یک تیم قدرتمند در کمپین ICO چیست ؟

از استخدام اعضای ناآشنای تیم خودداری کنید.

از دیدگاه یک سرمایه گذار، زمانی که فردی تصمیم می‌گیرد در یک ICO مشارکت کند، تیم بزرگ پشت پروژه یکی از مهمترین عوامل انتخاب است. متقابلا، یک تیم ثابت نشده، یا بد‌تر از آن، یک تیم ناشناس میل بیشتری به خدمت کردن بعنوان یک پرچم قرمز و توقف مردم از سرمایه گذاری را دارد.

همینطور، حیاتی است که یک لیست از مهمترین اعضای تیم داشته باشیم، در کنار آن، چهره و پروفایل شبکه اجتماعی آنها، در دسترس هر شرکت کننده بالقوه‌ای باشد. مثال یک ICO موفق با یک تیم موفق و قدرتمند ICONOMI است. اعضای این پروژه برای این شناخته شدند که کاشیلا ساخته شده داشتند، و اینکه پروژه از سال 2014 در حال کار است. محکم کردن شهرت‌شان در ICO جدید به آنها کمک کرد تا بیش از 10 میلیون دلار را ایمن سازند.

با این حال، همه تیم‌ها برابر ساخته نشده‌اند و برخی از پروژه‌ها شاید فقدان حرفه‌ای‌های سطح بالا را داشته باشند. اما شاید شما همیشه در جستجوی حرفه‌ای‌های مربوط در صنعت باشید و آنها را بعنوان مشاور پروژه وارد تیم کنید که معمولا برای اطمینان از اعتماد مخاطبان به شما کافی است.

یکی دیگر از موارد مهم، جلوگیری از داشتن تغییرات بزرگ در تیم در دوره درست قبل و در طی کمپین است: شاید این باعث سقوط در اعتماد به نفس سرمایه گذاران شود و نتیجه آن کم تحرکی در ICO شما شود.

 راه‌اندازی موفق یک ico

چگونه اهداف پروژه را با مخاطبان ارتباط دهیم؟

اطمینان حاصل کنید که اهداف شما به طور واضح شناخته شده و واقعی هستند.

یک کار حیاتی دیگر نیز وجود دارد. اهداف غیر واقعی و نامشخص بازدارنده‌های اصلی سرمایه گذاری‌اند زیرا آنها این حس را می‌سازند که تیم یا نمی‌داند چه کار می‌کند یا بد‌تر از آن، در حال انجام تلاش است تا پول مردم را از چنگ آنها در بیاورد.

به همین خاطر، ضروری است که یک کاغذ سفید و نقشه راه قبل از اقدام به ICO آماده باشند. کاغذ سفید باید به طور واضح جنبه‌های تکنیکی محصول، مشکلاتی که پروژه قصد دارد حل کند و چگونگی حل آن‌ها را تعیین کند. به همین ترتیب، نقشه راه باید اهداف قابل دستیابی و چهار چوب زمانی آنها را به طور واضح شناخته شده و واقع‌گرایانه لیست کند.

البته، هم تیم و هم کاغذ سفید روی صندلی عقب می‌نشینند تا این مفهوم را ثابت کنند. قادر بودن به ارائه محصول تست شده و کار کرده به مخاطب بهترین چیزی است که شما می‌توانید زمانی که برای ICO آماده می‌شوید، انتظارش را داشته باشید. اگر این مسئله اصلی است، به شدت قابل مشورت است تا نمونه اولیه را تمرکز اصلی کمپین قرار دهید و صبر کنید تا اعتماد سرمایه گذار به سطح قابل قبولی برسد.

چگونگی حفظ علاقه سرمایه گذاران در کمپین ICO چیست ؟

دادن حق الزحمه سرمایه گذاران اولیه، انتخاب کیف پول معتمد دو طرف معامله برای شرکت کننده‌ها و بازگرداندن هزینه‌ها در صورت شکست.

آخرین ولی مهمترین موضوع، مشخص کردن شرایط سرمایه گذاران است. تخفیف‌های سحرخیزی برای سرمایه گذارانی که در روز‌های اول کمپین مشارکت خود را شروع کرده اند، اساسا ضروری است.

قرارداد بعدی که در حال حاضر تبدیل به یک نیاز دلفریب شده است جمع آوری تمام مشارکت‌ها در یک کیف پول معتمد چند امضا است که با تمام نام‌ها و کلید‌های نگهدارنده به عموم مردم معرفی شود. برخی از آن کلید‌ها باید توسط مردمی غیر از افراد درگیر در پروژه شما نگهداری شوند تا بعنوان ضمانت اضافی برای امنیت دارایی‌های سرمایه گذاران خدمت کند.

شما باید از این نیز اطمینان حاصل کنید که روندی در کار وجود دارد برای بازگرداندن دارایی‌ها به مشارکت‌کنندگانشان. همیشه این احتمال وجود دارد که شما در رسیدن به اهدافتان شکست خواهید خورد و مجبور خواهید شد که عقب نشینی کنید.

کدام یک از عوامل در طی ICO واقعی مهم تراند؟

زمان‌بندی و ارتباطات خوب، مهمترین‌ها هستند.

شاید شما وسوسه شوید که فروش شلوغ خود را هر چه زود‌تر اجرا کنید. با این حال، در بسیاری از موارد، ICOها در لحظه محدود هستند، این بدان معناست که شما باید آماده وارد شوید، از این رو زمان‌بندی مهم است.

مهمترین چیز‌هایی که باید تحت پوشش قرار دهید، آنهایی هستندکه در بالا لیست شده‌اند: تیم، اهداف و شرایط سرمایه گذاران. این بدان معناست که بعد از اینکه این موارد به طور محکم تشکیل شدند که خود اینها احتمالا حدود دو تا چهار ماه بعد از آغاز پروژه به طول می‌انجامد، برقراری کمپین امن خواهد بود.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم کمپین فروش گسترده، روابط عمومی است. دریافت توجه کافی، در حالیکه بازار در حال رشد است و هر روز ICO برقرار می‌شود، در واقع یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار است. اطمینان حاصل کنید که مدام با مخاطبان خود، قبل و در طی انجام کمپین ارتباط برقرار می‌کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا افراد بیشتری وارد کار کنید همانگونه که فراهم کردن بازخورد به شما اجازه می‌دهد تا در حالی که ICO در حال انجام است، حواس خود را جمع کنید.

کانال‌های اصلی ارتباط اینجا، شبکه‌های اجتماعی‌اند(توییتر و فیسبوک و انجمن‌هایی همچون بیت کوین تاک و ردیت). گزینه استخدام یک حرفه‌ای که تنها کار او کنترل و شرکت در مکالمه با مخاطب شما در آن وب سایت‌ها هست را در نظر بگیرید، هیچ چیز بد‌تر از داشتن یک کمپین کاملا آماده که به راحتی به خاطر فقدان بخش تماس با ما شکست بخورد، نیست.

نحوه کار ICO

آیا ابزار خاصی برای کمپین ‌های ICO بهتر وجود دارد؟

بله، پلتفرم‌های ICO همچون Waves وجود دارند.

آن بیرون پلتفرم‌های مخصوصی وجود دارند که تمام مقصودشان راحت ساختن پروسه‌های برقراری ICO و سرمایه گذاری یک شخص است. آنها مشابه Kickstarter عمل می‌کنند که پروژه‌های سرمایه مردمی مختلفی را جمع آوری می‌کند و پیدا کردن آنهایی که می‌خواهند در آن مشارکت کنند را آسان می‌سازد.

پلتفرم Waves یکی از بزرگترین پلتفرم‌هاست. این به هر کسی اجازه می‌دهد تا به راحتی توسط سرمایه گذاران مشتاق یافت شوند(برای مثال، یک استارت آپ بلاکچین جوان، برای نصب توکن دیجیتال در صرف دقایقی و بدون هیچ هزینه ای. این توکن‌ها می‌توانند بعد‌ها در تبادلات خود Waves لیست شوند). این به شرکت اجازه می‌دهد تا منابع مالی ضروری خود را تامین سازد.

این رویکرد می‌تواند در مقایسه با برقراری خود توکن‌های دیجیتال پول و تلاش زیادی را ذخیره می‌کند که به ناچار با هزینه‌های بالای توسعه ارتباط دارند. مسلما، این موضوع به شرکت کنترل کمتری را در توسعه بیشتر توکن‌ها می‌دهد، اما اگر محصول اصلی شرکت نباشد، پس مصالحه احتمالا ارزشش را داشته باشد.

زمانی که یک ICO را اجرا می‌کنم، از چه کاری باید خودداری کنم؟

شکستن قانون یا از دست دادن اعتماد سرمایه گذاران

قانون‌شکنی اولین و واضح‌ترین چیز است. زمانی که با پول مردم دیگر هستید و سر و کار دارید شما باید اطمینان حاصل کنید که در هر قدم راه خود قانون‌شکنی نمی‌کنید تا بتوانید قدرتمندانه از خدمات یک وکیل واقعی در هنگام آماده سازی کمپین استفاده کنید.

بدترین اتفاق بعد از قانون شکنی، از دست دادن اعتماد مخاطبتان است. این صنعت بلاکچین پر است از داستان‌های کلاهبرداری کنترل نشده است، پس شرکت‌کنندگان بسیار محتاط هستند. هر نشانه‌ای از فعالیت کلاهبرداری بالقوه برای مخاطبان همچون یک پرچم قرمز بزرگ عمل می‌کند.

به همین دلیل، اصل باقیمانده ارتباط مدام با مشارکت‌کنندگان و به روز‌اوری آن‌ها از پیشرفت پروژه برخی از مهمترین کارهایی هستند که شما می‌تواند برای کمپین فروش گسترده خود انجام دهید.

سلب مسئولیت: این مقاله شامل مشورت مجاز نمی‌باشد. جنبه‌های مجاز ICO شاید در کشور‌های مختلف متفاوت باشد. قبل از ایجاد یک کمپین مالی، سخت کوشی خود را انجام دهید تا با تمام قانون‌های مربوط مطابقت داشته باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments