اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading) چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی دیگر از استراتژی‌های ترید در ارزهای دیجیتال بپردازیم. در میان تریدرها و تحلیگرها، روش‌ها و استراتژی‌های معاملاتی مختلفی همچون، سوئینگ تریدینگ، هودل، پوزیشن تریدینگ، اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading) و … وجود دارد.

معامله‌گران با توجه به استراتژی، هدف و روحیات خود به انتخاب یکی از این روش‌ها یا تعدادی از آنها می‌پردازند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در این مقاله به بررسی استراتژی اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading) می‌پردازیم و با اشاره به ویژگی‌ها و پیش‌نیازهای این استراتژی توضیح خواهیم داد که اسکالپ تریدینگ برای چه کسانی مناسب است.

اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading) چیست؟

این استراتژی برای بهره‌مندی و کسب سود از نوسانات کوچک و کوتاه‌مدت قیمتی است. تحلیلگرانی که از این استراتژی برای ترید خود استفاده می‌کنند، روزانه چیزی میان 10 تا 100 معامله یا ترید انجام می‌دهند و معتقدند که کسب سود و دریافت از نوسانات کوچک بازار، راحت‌تر از پیگیری و کسب سود از نوسانات بلندمدت بازار است. به تریدرهایی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، اسکالپر (Scalper) می‌گویند.

در صورتی که با استفاده از استراتژی‌های مناسب از ضررهای بزرگ جلوگیری شود این سودهای کوچک در نهایت می‌توانند به سودی کلان تبدیل شوند. در این استراتژی، تریدرها از نوسانات کوچک قیمتی استفاده می‌کنند و به عنوان ابزار معاملاتی از تحلیل تکنیکال، الگوهای کندل استیک و اندیکاتورهایی همچون اندیکاتور مکدی (MACD) استفاده می‌کنند.

اصول اولیه در اسکالپ تریدینگ

در استراتژی اسکالپینگ یا اسکالپ تریدینگ، تریدرها از پوزیشن‌هایی با حجم بالاتر برای کسب سودهای کمتر در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند. این معاملات در طول یک روز اتفاق می‌افتند. هدف اصلی در این روش خرید یا فروش یک ارز یا دارایی در قیمتی مناسب و سپس فروش آن در مقداری بالاتر یا پایین‌تر و کسب سود از این طریق است. زمان نگهداری ارز دیجیتال در این روش از چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر است و گاهی ممکن است تا چندین ساعت طول بکشد. به هر حال تمامی پوزیشن‌های باز، قبل از بسته شدن بازار در بازۀ زمانی روزانه بسته می‌شوند.

ویژگی‌های اسکالپ تریدینگ

این روش مناسب افراد زیرک و سریع است؛ چراکه نیازمند داشتن دقت زیاد و سرعت عمل برای تصمیم‌گیری در مورد زمان‌بندی، ورود و خروج و سفارش‌گذاری به موقع است. تریدرها در این مواقع با استفاده از معاملات مارجین با اهرم 1 تا 4 و با بیشترین حجم پوزیشن در کمترین زمان ممکن، سعی در به حداکثر رساندن سود حاصل از معاملۀ خود دارند. لازمۀ این کار استفاده از بازه‌های زمانی و تایم فریم‌ کوتاه‌مدتی همچون یک دقیقه تا پنج دقیقه است.

اسکالپرها یا ارزی را در قیمت پایین می‌خرند و در قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند، یا رمزارزی می‌خرند و با ورود به معاملات لانگ (Long) آنها را در قیمت بالاتری می‌فروشند، و یا با ورود به معاملات شورت (Short) ارزی را با قیمتی پایین‌تر از قیمت فعلی می‌فروشند. این نوع معاملات نیازمند سرعت بسیار زیاد در هنگام سفارش‌گذاری است؛ پس لازم است که این نوع تریدرها به منظور دستیابی به حداکثر سرعت، از روش‌های سفارش‌گذاری سریع و یا ربات‌ تریدر استفاده ‌کنند.

اسکالپینگ بر اساس تحلیل تکنیکال و نوسانات قیمتی کوتاه‌مدت صورت می‌گیرد. با توجه به استفاده از معاملات مارجین و اهرم در این استراتژی، این روش یکی از روش‌های ترید با ریسک بالا به شمار می‌رود.

همچنین می‌توان به عنوان برخی از اشتباهات رایج در میان اسکالپ تریدرها به این موارد اشاره کرد: سفارش‌گذاری‌های ضعیف، استفاده از استراتژی معاملاتی ضعیف، نداشتن حد ضرر (Stop loss)، استفاده زیاد از اهرم‌ها و لوریج‌های بالا، ورود با تأخیر، خروج با تأخیر، بازکردن پوزیشن‌های زیاد و … .

با توجه به روش معاملاتی در اسکالپینگ، تریدرهای این دسته به دلیل داشتن تعداد زیاد ترید روزانه، کارمزدهای زیادی پرداخت می‌کنند.

بهترین اندیکاتور برای اسکالپ تریدینگ

در این استراتژی معمولاً از اندیکاتورهایی همچون Stochasic، MACD و RSI استفاده می‌شود. همچنین برای تشخیص محدوده‌های حمایتی و مقاومتی نمودار قیمت، از اندیکاتورهایی همچون مووینگ اوریج، باند بولینگر و پیوت‌ها (Pivot) استفاده می‌شود.

اسکالپینگ برای چه تیپ‌های شخصیتی مناسب است؟

اسکالپ تریدرها باید بسیار منظم باشند و نسبت به استراتژی خود کاملاً مقید رفتار کنند. همچنین تمامی تصمیم‌گیری‌ها باید با اطمینان کامل گرفته شوند.

علی‌رغم موارد بالا، اسکالپرها باید بسیار انعطاف‌پذیر نیز باشند. با توجه به نوسانات بسیار زیاد در بازار، شرایط کاملاً متغیر است و در صورتی که یک پیش‌بینی درست از آب در نیاید، این افراد باید بتوانند به سرعت تصمیم‌گیری کنند و با استفاده از روش‌های جایگزین، از ضررهای بیشتر جلوگیری نمایند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی یکی دیگر از استراتژی‌های معاملاتی در ترید ارزهای دیجیتال پرداختیم. همان‌طور که می‌دانید، هر کدام از استراتژی‌های معاملاتی، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و این تریدر است که با توجه به استراتژی شخصی و هدف خود، روش معاملاتی مناسب خود را تعیین و انتخاب می‌کند.

اولین نکته‌ای که باید در انتخاب روش معاملاتی خود در نظر بگیرید، هدف از سرمایه‌گذاری است. نکتۀ مهم دیگری که وجود دارد مدت‌زمانی است که می‌خواهید و می‌توانید به ترید اختصاص دهید و این موضوع نیز تأثیر زیادی بر انتخاب نوع استراتژی معاملاتی مناسب شما دارد.

همان‌طور که گفته شد، اسکالپ تریدینگ مانند استراتژی‌های معاملاتی دیگر، ویژگی‌ها و پیش‌نیازهایی دارد که افراد قبل از ورد به این حوزه باید نسبت به این موارد آگاهی و اطمینان حاصل کنند.

در این روش تعداد معاملات روزانه بین ده‌ها تا صدها معامله متغیر خواهد بود؛ بنابراین این روش نیازمند زمان و انرژی بسیاری برای کنترل دائمی بازار است. علاوه بر این، با توجه به اینکه در این روش‌ تریدرها با استفاده از معاملات مارجین سعی در افزایش سود حاصل از معاملات خود دارند، ریسک معاملات در این استراتژی بالاتر خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

مرسی ولی بهتر بود چند استراتژی اسکالپ هم مطرح میشد..

چشم نظر شما رو به تیم محتوی انتقال میدیم