آینده ارز دیجیتال رن (REN) + پیش بینی قیمت

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

فلسفه پیدایش بسیاری از آلت کوین‌ها را می‌توان اصلاح و رفع ایرادات شبکه‌های بیت کوین و اتریوم دانست. هر پروژه‌ای به دنبال این بود که در عمل مزیتی ایجاد یا کمبودهای گذشته را جبران کند. از این رو ارزهای دیجیتال مختلفی با اهدافی متفاوت توسعه یافتند. ارز دیجیتال رن (Ren) نیز یکی از پروژه‌هایی است که هدف خود را بر ایجاد ارتباط بین شبکه‌ای متمرکز ساخته و از این حیث مزیت و برتری دارد. در این مقاله قصد داریم آینده ارز دیجیتال رن (Ren) را بررسی کنیم و قیمت آتی آن را پیش بینی نماییم.

آینده ارز دیجیتال رن

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

ارز دیجیتال رن (Ren) چیست؟

رن همان پروتکل Republic سابق است؛ شبکه‌ای که امکان ارتباط و تعامل متقابل در بلاکچین را فراهم کرده است؛ یعنی امکانی که در آن انتقال ارزهای دیجیتال به بلاکچین‌های دیگر با وجود قرارداد هوشمند میسر است و با برخورداری از آن دیگر نگرانی بابت رپینگ (Wrapping) شدن یا نشدن توکن‌ها وجود نخواهد داشت. عمل Wrapping به معنی آن است که معادل یک دارایی در شبکه بلاکچین را در بلاکچین دیگری نمایش دهیم. رن اصولاً به عنوان ماشین مجازی محافظ عمل می‌کند که به اپلیکیشن غیر متمرکز دیفای (DeFi) مجهز است و به همین دلیل در بلاکچین و سایر شبکه‌ها استفاده مفیدی دارد.

به نظر می‌رسد آینده ارز دیجیتال رن با توجه به امکان کاربردی ایجاد ارتباط میان بلاکچین‌های مختلف روشن باشد.

پروتکل رن در حال کار کردن با بلاکچین متفاوتی است که برای رفع چالش از زیرساخت وال استریت استفاده می‌کند. رن به صورت رسمی RenEx را عرضه کرد که گفته می‌شود اولین صرافی غیر متمرکز (DEX) بر پایه لایه دارک پول (Dark Pool Layer) است. این لایه به صورت محرمانه ماشین تطبیق سفارشات را اجرا می‌کند که همراه با سایر سفارشات کار می‌کند و صرفاً برای صاحب سفارش مشخص و معلوم است. یک لایه دانش صفر (Zero Knowledge) به هودل کردن (HODL) و انتقال توکن‌ها کمک می‌کند؛ بدون آنکه تسویه و مقدار تراکنش را به سایرین نمایش دهد. ضمناً می‌تواند بین بلاکچین‌ها جابه‌جا شود.

مروری بر وضعیت رن (Ren)

نام پروژه رن (REN)
نماد REN
عرضه کل 999,999,633
وبسایت رسمی Renproject.io
مبتنی بر امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)
سال عرضه 2018
پلتفرم صرافی Binance, Houbi Global, Exrates, Bilaxy, CoinDCX, omgfin, IDEX, HitBTC, Bitay, Uniswap, Kyber Network, Fatbtc
کیف پول RenVM, Lumi Wallet

اکوسیستم رن در حال حاضر از بلاکچین بیت کوین، بیت کوین کش، زی کش و اتریوم (ERC20) پشتیبانی می‌کند. این شبکه می‌تواند مبادله اتمی (Atomic Swap) سریع‌تری ارائه دهد و برای معاملات با حجم بالا امنیت ویژه‌ای فراهم کند. علاوه بر این می‌تواند با زیرساخت موجود یکپارچه شود و با دیفای (DeFi) قابل ترکیب است. شبکه رن ریسک میان‌زنجیره‌ای (Cross-Chain) طرف قرارداد را از بین می‌برد. شبکه اصلی RenVM به صورت رسمی در می 2020 راه‌اندازی شد تا دیفای را به همراه تکنولوژی میان‌زنجیره‌ای وارد تعامل مشترک کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که از RenVM در RenBridge، Uniswap و 1inch استفاده کنند.

آینده ارز دیجیتال رن

مروری بر عرضه اولیه HT

پلتفرم ERC-20
سرمایه جذب شده 34,300,000 دلار
تاریخ عرضه اولیه 3 فوریه 2018
قیمت عرضه اولیه 0.06  دلار

شرکا

Polychain Capital and FBG Capital

پیشینه و تحلیل قیمت رن (REN)

از ژوئن 2019 حجم ارزش بازار رن به صورت متناسب روزانه افزایش یافت. در آن زمان این توکن به قیمت 0.13 دلار معامله می‌شد. درست در آن برهه اکثر ارزهای دیجیتال روندی صعودی در پیش گرفته بودند. عملکرد رن در سال 2019 به گونه‌ای بود که در رتبه‌بندی از لحاظ میزان ارزش بازار جهش کرد؛ سپس تنزل یافت و تا قیمت 0.045 دلار عقب‌نشینی کرد. سال 2020 دوره‌ای بود که در آن پروژه‌های مبتنی بر دیفای خوش درخشیدند: سلسیوس (Celsius)، کامپوند (Compound)، نکسو (Nexo) و رن (REN) در این حوزه فعال بودند و این باعث شد که رن به جمع 50 رمزارز برتر راه یابد.

در صفحه قیمت ارز دیجیتال رن (REN) می‌توانید قیمت توکن رن و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

پس از 18 مارس 2020 رن روندی صعودی را در پیش گرفت و در کمتر از 3 ماه قیمت ارز دیجیتال رن از 0.032 به 0.16 دلار جهش کرد؛ این یعنی 337 % سود. رن همچنان ملایم در حال صعود بود که با آغاز ماه اوت با قدرت اوج گرفت و تا 0.05 دلار بالا رفت. پس از آن تا پایان ماه سپتامبر کاهشی شد و فرونشست. از ماه اکتبر تا پایان سال، قیمت رن با نوساناتی شدید افزایش می‌یافت تا اینکه سال 2021 یعنی سال رؤیایی ارزهای دیجیتال فرا رسید. با آغاز سال جدید، رن به همراه سایر ارزهای دیجیتال صعودی شد و در سطح 1.83 دلار اوج قیمت خود را به ثبت رساند.

آینده ارز دیجیتال رن (REN)

آینده ارز دیجیتال رن

آینده ارز دیجیتال رن (REN) مساعد به نظر می‌رسد؛ زیرا این پروژه توان خود را بر ویژگی‌های کاربردی، مانند ارتباط بین شبکه‌ای، قرار داده است که می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه سرمایه‌گذاران به آن خوشبین باشند. پروژه رن ثابت کرده که در توسعه خود خط‌مشی و دستورالعملی مستحکم دارد: راه خود را با عرضه RenEx به عنوان پلتفرم صرافی غیرمتمرکز آغاز کرد، سپس به تدریج لایه‌ای در بلاکچین خود ایجاد کرد و تا به امروز توانسته لایه‌ دارک پول، لایه دانش صفر و لایه‌ای با قابلیت تعامل مشترک احداث کند. رن نسبت به توسعه شبکه خود دقیق و منظم عمل کرد و توانست به اکوسیستمی ایمن در بلاکچین تبدیل شود و با سایر پروژه‌های دیفای رقابت کند. رن در حال حاضر نیاز دارد که بلاکچین‌های جدیدی را هم در بر بگیرد تا بتواند کاربران و توکن‌های خود را افزایش دهد.

سخن پایانی

رن پروژه‌ای است که در گذشته با نام پروتکل Republic فعال بود. توسعه رن بر تعامل بین شبکه‌های بلاکچین متمرکز بود و در امور مالی غیرمتمرکز از پیشگامان محسوب می‌شود. ایده مرکزی رن بر این استوار بود که بتواند میان شبکه‌ ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی کلاسیک پلی ارتباطی احداث کند. توکن آن REN است و پلتفرم آن در ابتدا RenEx نام داشت که به نحوی اولین صرافی غیر متمرکز (DEX) مبتنی بر دارک پول محسوب می‌شود.

پروژه رن از لایه‌ای ویژه برخوردار است که امکان ایجاد هماهنگی میان سفارشات خود و دیگران را فراهم می‌کند. مزیت رن به امنیت بالای شبکه‌اش مربوط است که  با بهره‌مندی از امکان مبادله اتمی معاملات را ناشناخته می‌سازد. رن در سال 2020 نیز حرکات صعودی و جذابی داشت که البته با آغاز سال 2021 تکمیل شد و اوج قیمت به ثبت رساند. روند فعلی قیمت این توکن پس از فتح قله، رو به پایین است اما با توجه به بنیاد قدرتمندش به نظر می‌رسد که آینده ارز دیجیتال رن (REN)، در سایه مزیت‌هایی که دارد، روشن باشد.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments