ارز دیجیتال Celsius Network (سلسیوس نتورک) چیست؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مقدمه

شبکه سلسیوس (Celsius Network) یک شبکۀ همتا به همتا است و هدف آن تسهیل فرآیند وام دهی و وام ‌گیری در دنیای رمزارزها است. در این شبکه کاربران می‌توانند با وثیقه‌گذاری ارزهای دیجیتال و پرداخت مقدار ناچیزی کارمزد، ارز فیات دریافت نمایند.

از طرف دیگر، به وام‌دهندگانی که به کیف پول ارز دیجیتال خود در شبکۀ سلسیوس، رمزارز واریز می‌نمایند هم مقداری به عنوان پاداش پرداخت می‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در ادامه ابتدا به توضیح مفهوم وام دهی و وام گیری می‌پردازیم و سپس ارز دیجیتال سلسیوس نتورک را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

سیستم‌های وام دهی چگونه عمل می‌کنند؟

در وام دهی در ارزهای دیجیتال، وام‌دهندگان به وام‌گذاری دارایی خود و سپس کسب سود از این طریق می‌پردازند و وام‌گیرندگان نیز آن دارایی را وام می‌گیرند و با استفاده از آن به کسب سود و درآمد در کسب و کار خود می‌پردازند.

آیا ارز دیجیتال سلسیوس (Celsius) مطمئن و معتبر است؟

در ادامه با اشاره به چند نکته،‌ به بررسی معتبر بودن این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت:

  1. برخورداری از تیم مدیریتی خوب و معتبر
  2. همکاری با پروژه‌هایی همچون com، Chainlink، Davipolk و 20 شرکت معتبر دیگر
  3. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دیگر این پروژه، سسیستم نظرسنجی از کاربران است. با وجود اینکه نظرات زیادی وجود ندارد اما انتقاد و شکایتی نیز در میان نظرات دیده نمی‌شود.
  4. علاوه بر موارد بالا، سرمایه‌گذاری شما در این سیستم توسط Fireblock و Prime Trust بیمه می‌شود.
با توجه به موارد بالا می‌توان گفت که این پروژه مطمئن و معتبر است. اما فقط در صورتی که بعد از بررسی و تحقیقات کافی به این نتیجه رسیدید که سرمایه‌گذاری در این پروژه منطقی است، به این کار اقدام کنید.

تیم پشتیبانی و همکاری‌های ارز دیجیتال Selsius Network

یکی از نقاط قوت ارزدیجیتال (Celsius) داشتن تیم پشتیبانی و مدیریتی قوی و معتبر است. تیم مدیریتی ارز دیجیتال سلسیوس متشکل از افرادی است که سابقۀ درخشانی در زمینه‌های کارآفرینی، تجارت، بانکداری، نظام مالی و توسعۀ کسب و کارها دارند و جزو افراد پیشرو و موفق در زمینه تکنولوژی بلاکچین هستند.

تیم سلسیوس (Celsius) معتقدند که می‌توانند با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، نظام بانکداری سنتی را با چالش روبه‌رو کنند و پلتفرم آنها به افزایش سرعت و گستردگی پذیرش این موضوع کمک شایانی خواهد کرد.

در حال حاضر تعداد پروژه‌هایی که پلتفرم سلسیوس در حال همکاری با آنها است، روز به روز در حال افزایش است و این موضوع به اعتبار این پروژه می‌افزاید. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

  1. com
  2. Korbit
  3. VOYAGER
  4. Prime Trust
  5. Uphold
  6. Litecoin Foundation
  7. DaviPolk
  8. Chainlink

و پروژه‌های دیگری که برای اطلاع از آنها می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

توکن CEL

توکن CEL توکن اختصاصی شبکه ارز دیجیتال سلسیوس (Selsius Network) است. هفت مزیت و طرح برنامه‌ریزی شده برای دارندگان توکن CEL وجود دارد: قرارگیری در اولویت در صف وام‌ها، نرخ بهتر وام‌های دلاری، نرخ سود بهتر در سرمایه‌گذاری‌ها، نرخ وام بهتر برای وام‌های رمزارزی و پشتیبانی حق بیمه وام‌ها.

همچنین در صورت استفاده از توکن CEL برای پرداخت سود وام‌های شبکه Celsius تا حداکثر 30٪ تخفیف دریافت می‌کنید.

توکن CEL را می‌توانید از این صرافی‌ها بخرید: Liquid، IDEX، Switcheo، Uniswap و Totle.

مزایای پلتفرم Celsius Network

در سیستم‌های مالی و بانکداری سنتی، کاربران دارایی خود را نزد بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند و در قبال آن مبلغ بسیاری ناچیزی را به عنوان سود دریافت می‌کنند. سپس بانک‌ها دارایی سپرده‌گذاری شدۀ شما را به دیگران وام می‌دهند و سودهای بسیاری را از این راه از آن خود می‌کنند.

در پلتفرم سلسیوس، کاربران می‌توانند دارایی خود را به دیگران وام بدهند و چیزی حدود 80 درصد بیشتر از چیزی که بانک به آنها پرداخت می‌کرد را کسب کنند. همچنین در این پلتفرم کاربران می‌توانند با وثیقه‌گذاری ارزهای دیجیتال خود و پرداخت سودی ناچیز، به وام گیری ارز فیات بپردازند.

در ادامه به تعدادی از مزایای این پلتفرم اشاره خواهیم کرد:

  1. هیچ محدودیت یا حداقلی برای واریز و شرکت در برنامۀ وام دهی وجود ندارد. به عبارت دیگر کاربران می‌توانند با واریز هر مقدار از هر رمزارزی که تمایل دارند به کسب سود بپردازند. این پلتفرم با تمام کاربران خود یکسان رفتار می‌کند و کاربری که 5 دلار واریز کرده است با فردی که 5.000.000 دلار واریز کرده است در نظر آنها تفاوتی ندارند و طبق قوانین مشخصی با هر دو برخورد می‌شود.
  2. یکی از ویژگی‌های نادر در میان ارزهای دیجیتال، عدم پرداخت کارمزد برای برداشت در این پلتفرم است. در این پلتفرم هیچ کارمزدی برای برداشت، واریز، تراکنش و هیچ نوع کارمزد دیگری وجود ندارد.
  3. کاربران در این پلتفرم می‌توانند انتخاب کنند که سود تعلق گرفته به آنها با چه کوین یا توکنی پرداخت شود. (با همان کوینی که واریز کردند یا با توکن‌های CEL)
در صورتی که دریافت سود خود با توکن اختصاصی این شبکه (CEL) را انتخاب نمایید، 30 درصد سود بیشتر و در صورت پرداخت سودهای خود با این توکن، سود کمتری پرداخت خواهید کرد.
  1. یکی دیگر از امکانات مهم و کاربردی در این پلتفرم عدم فریز دارایی شما است. در پلتفرم‌های وام دهی دیگر، دارایی شما برای مدت زمان مشخصی فریز می‌شود و امکان برداشت آن وجود ندارد. این موضوع در مورد پلتفرم سلیوس صادق نیست و هیچ محدودیت برداشتی وجود ندارد و کاربران نسبت به کنترل دارایی خود اختیار کامل دارند.
همچنین در صورت برداشت دارایی خود، لزومی به پرداخت کارمزد یا خسارت وجود ندارد.
  1. در این سیستم هیچ گونه تحقیق و پرس‌وجویی در مورد اعتبار کاربران صورت نخواهد گرفت؛ چراکه آنها دارایی دیجیتال خود را به عنوان وثیقه در این پلتفرم قرار داده‌اند. و سابقه تراکنش‌های مالی کاربران در این پلتفرم اهمیتی ندارد.

ارز‌های دیجیتال موجود در پلتفرم Celsius کدام‌اند؟

بسته به نوع ارزهای دیجیتال موجود در این پلتفرم، بین 4 تا 10 درصد سود سالیانه به وام دهندگان تعلق می‌گیرد. ارزهای دیجیتالی همچون دلار جمینی (Gemini Dollar) و USD coin جزو ارزهایی هستند که بهترین نرخ بازگشت سود معادل 10.6 درصد دارند.

برای اطلاع از قیمت Gemini Dollar به این آدرس مراجعه کنید.

برای افراد تازه‌واردی که هنوز پورتفوهایی از کوین‌های متنوع ندارند، استفاده از این کوین‌ها گزینۀ مناسبی برای ذخیره‌سازی در پلتفرم سلسیوس است.

لیست برخی از کوین‌های موجود در این پلتفرم به همراه نرخ سود آنها، در ادامه آورده شده است:

آیا Celsius Network امن است؟

پلتفرم سلسیوس با همکاری با Fireblocks و Prime Trust امنیت دارایی‌های موجود در کیف پول سخت افزاری خود را فراهم می‌کند. Fireblocks و Prime Trust تمامی دارایی‌های ذخیره شده در کیف پول Celsius را در مقابل هر گونه زیان احتمالی بیمه کرده‌اند و این موضوع به امنیت این پلتفرم کمک می‌کند.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که بیشتر دارایی‌های موجود در پلتفرم Celsius، در کیف پول سخت افزاری این شبکه نیست و اکثر دارایی‌ها در فرآیندهای وام دهی و دیگر فرآیندهای این‌چنینی در این پلفترم در گردش هستند.

متأسفانه پلتفرم سلسیوس به طور مستقیم حرفی از بیمه کردن دارایی‌های کاربران نزده است و دارایی‌ها در معرض خطر هک شدن قرار دارند. با وجود اینکه Celsius وعدۀ جبران ضررهای وارده به کاربران از محل دارایی خود را داده است، اما در بخش قوانین آن، هیچ تضمینی برای بازپرداخت دارایی‌های هک‌شده وجود ندارد.

چگونگی استفاده از سیستم وام دهی در پلتفرم Celsius

  1. بعد از ورود به وبسایت رسمی Celsius Network، اپلیکیشن سلیوس را دانلود کنید.
  2. بعد از دانلود و نصب نرم افزار، برای خودتان حساب کاربری ایجاد کنید.
  3. سپس قبل از هر گونه اقدام به شرکت در فرآیند وام دهی باید احراز هویت انجام دهید. بدون احراز هویت نمی‌توانید از خدمات وام‌ دهی این پلتفرم استفاده کنید. بعد از احراز هویت و واریز موجودی به کیف پول خود در پلتفرم سلسیوس، سیستم، اطلاعات حساب شما را آپدیت کرده و بعد از آن می‌توانید از تمامی سیستم‌های کسب درآمد در آن پلتفرم استفاده کنید.

سخن پایانی

با توجه به گسترش روزافزون استفاده از تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال، روش‌های متنوعی برای کسب درآمد از آنها به وجود آمده است. یکی از این روش‌ها وام دهی و وام گیری با استفاده از ارز دیجیتال است.

در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال سلسیوس نتورک (Celsius Network) پرداختیم. در این شبکه کاربران می‌توانند به وام دهی و وام گیری با ارز دیجیتال بپردازند. افرادی که دارایی خود را به این شبکه واریز می‌کنند، در قبال وام دادن دارایی خود به دیگران، مقداری سود کسب می‌کنند و افراد وام گیرنده نیز با استفاده از سیستم وام گیری می‌توانند به افزایش دارایی خود و در ادامه افزایش سود بپردازند.

همچنین در این سیستم امکان وثیقه گذاری دارایی دیجیتال و وام گیری ارز فیات وجود دارد. هدف اصلی Celsius ایجاد تحول در نظام بانکداری سنتی و رفع مشکلات آن و افزایش سود کاربران است.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments